top icon
Αγώνες

Ράλλυ Circuit of Ireland: ERC Vs BRC!

Με σχεδόν 40 αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 και S2000, και περισσότερες από 150 αγωνιστικές κατασκευές, το Ράλλυ Ιρλανδίας θυμίζει περισσότερο φεστιβάλ, παρά αγώνα του ERC και του BRC.

Η καρδιά του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ χτυπάει στην Ιρλανδία, με τον θεσμό να ετοιμάζεται για τον δεύτερο γύρο του, μετά από αυτόν που προηγήθηκε στα Κανάρια Νησιά. Εδώ και αρκετές ημέρες, άνθρωποι και μηχανές βρίσκονται στην Βόρεια Ιρλανδία, και συγκεκριμένα στην πόλη του Μπέλφαστ, η οποία και αποτελεί το επίκεντρο του αγώνα. Εδώ, βρισκόμαστε και εμείς για να παρακολουθήσουμε το δεύτερο γύρο του ERC, λίγο πριν οι πρωταγωνιστές του θεσμού μεταφερθούν στη χώρα μας, για το δικό μας Ράλλυ Ακρόποις στις αρχές Μαίου. Κάθε αγώνας του Ευρωπαϊκού έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον, αφού οι συνήθεις πρωταγωνιστές αντιμετωπίζουν τους εκάστοτε τοπικούς οδηγούς οι οποίοι και εκμεταλλευόμενοι εμπειρία και γνώση του δρόμου, παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα.

Φέτος, όμως, ήρθε να προστεθεί και ακόμα ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο, αφού ο αγώνας περιλαμβάνεται μετά από καιρό στο πρόγραμμα του Βρετανικού Πρωταθλήματος Ράλλυ. Και αν αυτό δεν σας προκαλεί εντύπωση, αρκεί να σας αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο Πρωτάθλημα ακολουθούν οδηγοί όπως ο Elfyn Evans, o Max Vatanen (γιος του γνωστού σε όλους Ari), και πολλοί άλλοι, όλοι τους με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 ή S2000. Στον πρώτο γύρο του BRC οι κατασκευές του είδους άγγιξαν τις 20 ενώ στα ιρλανδικά εδάφη είναι σαφώς περισσότερα. Και αν δεν σας αρκούν οι συμμετοχές του ΕRC και του BRC, που αγγίζουν σχεδόν τις 80, υπολογίστε σε αυτές άλλες τόσες περίπου για το Ιρλανδικό Πρωτάθλημα. Μία βόλτα στο σέρβις παρκ, αρκεί για να καταλάβει κανείς ότι πρόκειται περισσότερο για ένα αγωνιστικό φεστιβάλ, παρά για έναν “τυπικό” αγώνα.

Το ιρλανδικό Ράλλυ, βέβαια, είναι από μόνο του ιδιαίτερο, τόσο για τη μορφολογία της ασφάλτου με τις πολλές ανωμαλίες, όσο και το δείκτη πρόσφυσης που είναι εξαιρετικά χαμηλός, ιδιαίτερα όταν βρέχει, όπως τις τελευταίες ημέρες. Αυτό το στοιχείο είναι κάτι που προβληματίζει τους οδηγούς, ενώ αρκετοί το βίωσαν με άσχημο τρόπο στη σημερινή κατατακτήρια ε.δ., αφού μόνο λίγες δεν ήταν οι έξοδοι από το δρόμο. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι οι συνθήκες είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητες, αφού σε κάποια σημεία μπορεί να βρέχει, σε κάποια άλλα να έχει ήλιο, ενώ σε κάθε περίπτωση κοινός παρανομαστής είναι ο έντονος άνεμος και το τσουχτερό κρύο.

Αρχικά, στα ελεύθερα δοκιμαστικά ταχύτερος ήταν ο Alastair Fischer με το Ford Fiesta R5, την ώρα που ο συμπατριώτης του David Bogie με το Skoda Fabia R5 ήταν ο πρώτος που τέθηκε εκτός, αφού είχε ένα τετ α κε με αποτέλεσμα να προκαλέσει σημαντική ζημιά στο ψυγείο του. Στο χρονομετρημένο πέρασμα, τα ελεύθερα περάσματα νωρίτερα είχαν σαν αποτέλεσμα να γεμίσει λάσπη η διαδρομή, κάνοντας σαφώς πιο δύσκολο των έργο των οδηγών. Ο πολύπειρος Elfyn Evans, γνωστός μας από την παρουσία του στο WRC, συμμετέχει φέτος και στο Βρετανικό Πρωτάθλημα οδηγώντας το Ford Fiesta R5 στα χρώματα της Dmack. Ο Βρετανός, κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, με αποτέλεσμα να διαλέξει αυτός πρώτος τη θέση που θέλει να εκκινήσει αύριο στον αγώνα. Μάλιστα, ο χρόνος του ήταν με διαφορά ο καλύτερος, όντας περίπου ένα δλ. το χιλιόμετρο ταχύτερος από τον δεύτερο Kajetan Kajetaniwicz. Ο περσινός Πρωταθλητής Ευρώπης, αναμένεται να είναι και εδώ ανταγωνιστικός και το απέδειξε από νωρίς. Την πρώτη τριάδα, συμπλήρωσε ο Alastair Fisher, γεγονός που έφερε τρία Ford Fiesta στις τρεις πρώτες θέσεις. Ο οδηγός της Abdu Dhabi Citroen και περσινός νικητής του αγώνα Craig Breen, έκανε το 4ο χρόνο της ημέρας, μπροστά από τον συμπατριώτη του Keith Cronin, αμφότεροι με Citroen DS3 R5. Το σκληρό πρόσωπο της Ιρλανδίας γνώρισαν οι Robert Consani και David Botka, με τον πρώτο να χτυπάει το εμπρός μέρος του DS3 R5, την ώρα που ο Ούγγρος προσγείωσε το δικό του Citroen DS3 R5 σε ένα χαντάκι. Βέβαια, ο πλέον άτυχος είναι ο Alexey Lukyanuk, ο νικητής του πρώτου γύρου του θεσμού στα Κανάρια Νησιά! Ο Λευκορώσος οδηγός, πρόλαβε να “καταστρέψει” το δικό του Ford Fiesta R5 στο testing πριν τον αγώνα, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο να προλάβουν να το ετοιμάσουν οι μηχανικοί του για την εκκίνηση.

Η αλήθεια είναι ότι οι συνθήκες του αγώνα καθιστούν πολύ δύσκολο τον αγώνα. Οι ειδικές διαδρομές είναι πού γρήγορες, ενώ το πολύ μικρό πλάτος του δρόμου δεν επιτρέπει το παραμικρό λάθος. Είναι δεδομένο ότι η σειρά εκκίνησης θα παίξει σημαντικό ρόλο, αν και πρόκειται για ασφάλτινο αγώνα, αφού οι μπούκες είναι απαραίτητες και επιτακτικές για τα γρήγορα πληρώματα. Αυτό σημαίνει ότι όσοι ακολουθούν θα έχουν μειονέκτημα, αφού αναμένεται ο δρόμος να είναι γεμάτος από λάσπη. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για έναν αγώνα πρόκληση. Όχι μόνο για τους οδηγούς, αλλά και για την οργάνωση! Οι Ιρλανδοί δεν έκρυψαν σήμερα ότι θέλουν να επιστρέψουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και πως θα διεκδικήσουν μία θέση μέσα στα επόμενα χρόνια. Βέβαια, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι αρκετά, ενώ όσα έχουμε δει εμείς μέχρι σήμερα, με εξαίρεση την ιδιαιτερότητα και μοναδικότητα των ειδικών διαδρομών, τίποτα δεν δικαιολογεί ότι θα μπορούσαν να βρεθούν και πάλι το πρόγραμμα του WRC. Σχετικά, όμως, θα μπορούμε να πούμε περισσότερα τις επόμενες ημέρες, όταν και θα έχει ξεκινήσει ο αγώνας. Μείνετε συντονισμένοι._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ