top icon
Αγώνες

Συνέντευξη: Edoardo Mortara

Ο Γάλλοϊταλός οδηγός του DTM αποτέλεσε τη μεγάλη μεταγραφή του χειμώνα στο θεσμό, αφού μεταπήδησε από την Audi στη Mercedes, και μας μίλησε σχετικά στο Hockenheim.

Ένα από τα χαρακτηριστικά του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού είναι οι σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα σε οδηγούς και κατασκευαστές. Στην συντριπτική τους πλειονότητα, οι οδηγοί που διακρίνονται με μια εταιρεία παραμένουν στις τάξεις της συνδέοντας το όνομά τους με αυτήν. Κάτι τέτοιο ήταν ιδιαίτερα έντονο στο παρελθόν, ενώ ακόμα και σήμερα αυτή η φιλοσοφία αποτελεί τον κανόνα. Οι μεταγραφές δε συμβαίνουν συχνά, και, όταν αυτό γίνεται, συνήθως δεν αφορά κορυφαίους οδηγούς. Αυτός ο κανόνας έσπασε φέτος, με τον Edoardo Mortara να αφήνει την Audi έπειτα από μία εξαετία και να μεταπηδά στην ομάδα της Mercedes. Ο γεννημένος στην Ελβετία 30χρονος οδηγός, με γαλλικό και ιταλικό διαβατήριο, την τελευταία διετία ήταν ό,τι καλύτερο είχε να επιδείξει η Audi, φτάνοντας πέρυσι μία ανάσα από την κατάκτηση του τίτλου. Νωρίτερα, ο Mortara είχε φροντίσει να γίνει γνωστός στον κόσμο των αγώνων με την κατάκτηση της Formula 3 Euro Series, το 2010, μετρώντας μάλιστα δύο νίκες στο διάσημο αγώνα του Macau, το 2009 και το 2010.

Στο πλαίσιο του εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς στο DTM, στο Hockenheim, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί του, τόσο για τη χρονιά που ξεκινάει όσο και για τη νέα του ομάδα, αλλά και για τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτήν του την απόφαση.

Έπειτα από έξι μήνες μακριά από την αγωνιστική δράση, το πράσινο φως ανάβει σήμερα, και μάλιστα σε ένα τελείως νέο για σένα περιβάλλον. > «Ναι, είναι αλήθεια ότι το διάστημα μακριά από τους αγώνες του DTM ήταν μεγάλο, και ανυπομονώ για την έναρξη της σεζόν. Είναι η αρχή, αισθάνομαι όμορφα. Το περιβάλλον είναι καινούργιο, όπως επίσης οι άνθρωποι γύρω μου, και γνωρίζω ότι δε θα είναι εύκολο για μένα. Όμως, προσπάθησα και δούλεψα σκληρά το χειμώνα για να είμαι έτοιμος για αυτήν την πρόκληση και ανταγωνιστικός από την αρχή.»

Δεν είναι νέο μόνο το περιβάλλον, αλλά και το χρώμα της Mercedes σου! > «Ναι… Πλέον αγωνίζομαι στα χρώματα του Ροζ Πάνθηρα. Δεν ξέρω αν είναι ωραίο, αλλά αρέσει πολύ στη σύζυγο και την κόρη μου!»

Σήμερα στη Mercedes έχεις αρκετούς γνωστούς, όπως τον Robert Wickens, με τον οποίο και ήσασταν ομόσταβλοι παλιότερα, στην F3 Euro Series. > «Βασικά, είμαι αρκετά χρόνια στο DTM για να τους ξέρω όλους! Στη Mercedes έχω αρκετούς φίλους, και ειδικά τον Robert, με τον οποίο αγωνιζόμασταν παλιότερα μαζί. Σίγουρα με βοήθησε στην αρχή, αλλά και σήμερα, στο να προσαρμοστώ πιο γρήγορα στην ομάδα.»

Έχεις να αντιμετωπίσεις την πρόκληση όχι μόνο της νέας σου ομάδας, αλλά και των νέων κανονισμών. Πόσο εύκολο θα είναι για σένα; > «Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μείξη γενικότερα, και αναμφίβολα θα αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για μένα. Σίγουρα η σημαντικότερη πρόκληση είναι ο κανονισμοί, τους οποίους πρέπει να κατανοήσουμε απόλυτα και να δούμε πώς θα αποκτήσουμε πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων.»

Τι ήταν αυτό που σε ώθησε να αφήσεις την Audi και να περάσεις στο στρατόπεδο της Mercedes; > «Αναζητούσα ένα νέο κίνητρο. Γνώριζα τα πάντα στην Audi, και θεώρησα ότι για μένα ήταν η κατάλληλη ώρα να αλλάξω. Δεν είμαι πολύ μεγάλος σε ηλικία, αλλά ούτε και πολύ μικρός. Ήξερα λοιπόν πως, αν ήθελα να κάνω μια αλλαγή στην καριέρα μου, αυτή θα έπρεπε να γίνει τώρα. Γνωρίζω ότι αυτό δε συμβαίνει συχνά στο DTM, αλλά για μένα είχε έρθει η ώρα. Είναι δύσκολο να βρίσκεσαι σε ένα καινούργιο περιβάλλον, αλλά είμαι πολύ ικανοποιημένος εδώ και ελπίζω να δικαιώσω τους ανθρώπους που με εμπιστεύθηκαν.»

Πώς σου φαίνονται τα αυτοκίνητα του DTM προδιαγραφών 2017; > «Θα έλεγα ότι έχουν λίγο απ' όλα! Λίγο περισσότερη ισχύ, τα ελαστικά λίγο περισσότερη πρόσφυση, αλλά και μεγαλύτερη φθορά… Σίγουρα, οι αγώνες θα έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η στρατηγική θα είναι πιο σημαντική, αλλά από τη μεριά των οδηγών. Πλέον απαιτούνται περισσότερα από εμάς, και αυτό είναι κάτι που θα φανεί στους αγώνες.»

Ποιοι είναι οι παράγοντες που έχουν συμβάλει στη βελτίωση των χρόνων σε σχέση με τα περσινά αυτοκίνητα; > «Καταρχήν, η μεγαλύτερη ισχύς του κινητήρα. Αλλά και τα ελαστικά, τα οποία προσφέρουν περισσότερη πρόσφυση. Αυτά τα στοιχεία είναι σημαντικά, και δεν είναι τυχαίο ότι στις δοκιμές ήταν 2 δλ. από την προηγούμενη γενιά. Αν και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι συνθήκες εκείνη την ημέρα ήταν ιδανικές.»

Πιστεύεις ότι η μείωση των οδηγών θα συμβάλει στην αύξηση του ανταγωνισμού; > «Ο ανταγωνισμός στο DTM ήταν πάντα σκληρός και έντονος. Και δε νομίζω ότι τα λιγότερα αυτοκίνητα θα το αλλάξουν αυτό.»

Η συνεργασία σου με τη Mercedes δε θα περιοριστεί στο DTM, αφού θα αγωνιστείς σε αγώνες του GT3, στις 24 Ώρες του Nurburgring, αλλά και στο Blancpain GT Series. Πόσο διαφορετικά είναι τα αυτοκίνητα; > «Ναι, αυτό είναι αλήθεια, και ήδη έχω ξεκινήσει! Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές αγωνιστικές κατασκευές. Στο DTM εκμεταλλευόμαστε και δουλεύουμε περισσότερο στην αεροδυναμική, ενώ τα αυτοκίνητα είναι ελαφρύτερα, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη πρόσφυση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η οδήγηση να είναι πιο επιθετική. Και τα δύο όμως είναι ευχάριστα στην οδήγηση.»

Πέρσι τερμάτισες 2ος στο Πρωτάθλημα του DTM. Φέτος ήρθε η ώρα για το βήμα παραπάνω; > «Σίγουρα, θέλω να παλέψω με τους πρώτους και να κερδίσω αγώνες. Από εκεί και πέρα, θα δούμε πώς θα εξελιχθεί η χρονιά και τι θα γίνει. Πάντως, θα το προσπαθήσω!»_ Π. Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ