top icon
Αγώνες

To αδιέξοδο της Red Bull

To μεγάλο αφεντικό της Red Bull, o Dietrich Mateschitz, έκανε λόγο περί αποχώρησης από την F1 της ιδιοκτήτριας του ενός πέμπτου του grid… O Bernie Εcclestone πιστεύει ότι πρόκειται περί δηλώσεων που στόχο έχουν να ασκήσουν πίεση. Άλλωστε, ο διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner έκανε έκκληση για κινήσεις που θα επιτρέψουν στους υπόλοιπους κατασκευαστές κινητήρων να πλησιάσουν τη Mercedes.

Στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, ο αγωνιστικός διευθυντής της Renault, Cyril Abiteboul, είχε δηλώσει ότι η Red Bull πλήττει την αυτοπεποίθηση της γαλλικής εταιρείας επικρίνοντας τις επιδόσεις της δημοσίως. «Προσπαθούμε να κάνουμε τη Red Bull να μας υποστηρίξει, αντί να μας επικρίνει δημοσίως», δήλωσε ο Γάλλος, ο οποίος ανέφερε ότι όταν ενημέρωσε τη Red Bull ότι δε θα έφτανε ένας χειμώνας για να φτάσουν την Mercedes, «δεν ήταν κάτι που ήθελαν να ακούσουν. Προσπάθησαν να μας προτρέψουν να δουλέψουμε ταχύτερα, αλλά αυτό επιδείνωσε μια κατάσταση που ήταν ακόμα πολύ ακατέργαστη. Πρέπει να εμπιστευτούμε και να ακούσουμε ο ένας τον άλλο, αντί να προσπαθούμε να αλλάξουμε τη φυσική ροή των πραγμάτων».

Την επόμενη ημέρα, ο συνιδιοκτήτης της Red Bull, Dietrich Mateschitz, αναφερόμενος στη Renault, δήλωσε: «Πέραν του ότι έχουν πάρει το χρόνο και τα χρήματά μας, έχουν καταστρέψει την ευχαρίστηση και το κίνητρό μας. Κανένας οδηγός και κανένα πλαίσιο δε μπορεί να αναπληρώσει αυτή τη διαφορά ιπποδύναμης. Τί πρέπει να συμβεί πριν χάσουμε εντελώς το ενδιαφέρον μας;»

Ο Mateschitz παραδέχθηκε ότι η Red Bull δεν έχει άλλη επιλογή πέραν της χρήσης των κινητήρων της Renault και το 2016. «Δε μπορώ να ξέρω τί θα γίνει σε δύο ή σε τρία χρόνια», προσέθεσε ο Αυστριακός. Η δήλωση αυτή έδωσε τροφή σε φήμες για συνεργασία με τη Ferrari για την προμήθεια κινητήρων. Ο πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, παρών στο Αυστριακό GP, όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο να παραχωρήσει κινητήρες στη Red Bull, δήλωσε ότι ευχαρίστως θα το έκανε.

Όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο χρήσης κινητήρων Ferrari από τη Red Bull, ο διευθυντής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε: «Είμαι σίγουρος ότι θα ήταν πολύ χαρούμενοι να μας δώσουν κινητήρες. Η Red Bull ήταν πελάτης της Ferrari για 8 χρόνια με την Toro Rosso, οπότε υπάρχει μακροπρόθεσμη ιστορία μεταξύ των δύο εταιρειών. Η καθεμία γνωρίζει πώς λειτουργεί η άλλη».

Το υπονοούμενο του Horner είναι ότι με τους κινητήρες που θα λάμβανε η Red Bull από τη Ferrari εάν έκανε συμφωνία μαζί της, πιθανότατα δε θα είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει πρωταθλήματα, κάτι το οποίο εξέφρασε και ο Mateschitz. Επί παραδείγματος, η Sauber θα πρέπει να περιμένει μέχρι τα τέλη Αυγούστου και το GP Βελγίου για να λάβει τον αναβαθμισμένο κινητήρα που χρησιμοποιεί από τον Καναδά η Scuderia.

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Ακόμα και η Β' έκδοση του κινητήρα της Ferrari θα ήταν καλύτερη από αυτόν την Α' έκδοση της Renault». Επιπλέον, ο Marko επεξήγησε τα σχόλια του Mateschitz περί χρημάτων: «Η πτώση από τη 2η στην 4η θέση θα μας κοστίσει περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ. Αν είμαστε τυχεροί και παραμείνει έτσι, γιατί Lotus και Force India έχουν  και αυτές κινητήρα Mercedes».

Παρ' ότι η Red Bull έχει υπογράψει συμφωνία που τη δεσμεύει στην F1 μέχρι το 2020, αυτό δε φαίνεται να σημαίνει πολλά για τον Mateschitz: «Σίγουρα, υπάρχουν συμβόλαια για τη συμμετοχή μας στην F1. Αλλά πόσες ομάδες έχουν αποχωρήσει από την F1 παρά το γεγονός ότι είχαν ήδη συμβόλαια; Δε μπορείς να κρατήσεις κάποιον αν θέλει να φύγει».

Ο Horner προειδοποίησε ότι οι απειλές του Mateschitz δεν είναι κούφιες: «Ο Dietrich δε μιλάει δημοσίως συχνά, αλλά όταν το κάνει πρέπει να ακούσεις. Εκφράζει τη γνώμη και τις απόψεις του. Είναι σίγουρο ότι είναι απογοητευμένος αυτή τη στιγμή».

Από αριστερά προς τα δεξιά: Cyril Abiteboul, Bernie Ecclestone, Christian Horner (με πλάτη προς την κάμερα) και Helmut Marko.

Ωστόσο, ο Bernie Ecclestone, ερωτούμενος αν πιστεύει ότι υπάρχει πιθανότητα να δούμε τη Red Bull να αποχωρεί από την F1, απάντησε: «Δε νομίζω. Γνωρίζω τον κ. Mateschitz πολύ καλά. Θα υπήρχαν περισσότερες πιθανότητες να αποχωρήσει αν νικούσε, παρά όταν χάνει. Είναι απογοητευμένοι, δεν είναι; Αυτό που λένε είναι 'δε φταίμε εμείς που η απόδοσή μας είναι αυτή που είναι'. Έχουν συνηθίσει να νικάνε με τη Renault και τώρα… Ο Mateschitz είναι απογοητευμένος. Έχει ξοδέψει πολλά χρήματα, έχει κάνει καλή δουλειά και έχει υπάρξει φανταστικός για την F1. Βρίσκεται στην F1 περισσότερο απ' όσο αντιλαμβάνεται ο κόσμος και πάντοτε την υποστήριζε. Πιστεύω ότι είναι ένας αρκετά έξυπνος άνθρωπος, ξέρει τι λέει και ποιες είναι οι επιπτώσεις».

Άρα, σύμφωνα με τον Ecclestone, ο Mateschitz χρησιμοποιεί τις απειλές για να ασκήσει πίεση ώστε κάτι να αλλάξει στην F1 και να επιτρέψει στη Red Bull να διεκδικήσει ξανά πρωταθλήματα. Ο Marko δηλώνει: «Το γεγονός είναι ότι δε μπορούμε να συνεχίσουμε άλλα δύο χρόνια με αυτό τον κινητήρα». Ο γερμανικός Τύπος αναφέρει ότι θα πραγματοποιηθεί «συνάντηση κρίσης» μεταξύ της Red Bull και της Renault την Πέμπτη, 25 Ιουνίου. Τότε, θα έχουν παρουσιαστεί τα αποτελέσματα των ερευνών του Mario Ilien για τη βελτίωση των κεφαλών των κυλίνδρων. Αν αυτά αποδειχθούν θετικά, είναι πολύ πιθανό η Renault να ξοδέψει μεγάλο μέρος των tokens εξέλιξης στο τέλος του καλοκαιριού. Ο Marko δήλωσε: «Θα λάβουμε τα αποτελέσματα από τις τελευταίες δοκιμές και εξηγήσεις για το πώς βλέπουν το μέλλον. Και έπειτα θα αποφασίσουμε πώς θα αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Η σχέση μας με τη Renault είναι, στην καλύτερη περίπτωση, πολύ τεταμένη».

Ο Abiteboul δήλωσε για το μέλλον της Renault: «Αυτή τη στιγμή, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε για τη δική μας κατάσταση είναι να υποθέσουμε ότι θα συνεχίσουμε όπως είμαστε, με εμάς ως προμηθευτή κινητήρων και αυτούς ως πελάτη της Renault. Αυτό θα μας δώσει την καλύτερη πιθανότητα γρήγορης επιτυχίας, για αυτή τη συνεργασία, αλλά παράλληλα, εργαζόμαστε για το μέλλον. Μπορεί να είναι ένα διαφορετικό μέλλον για αυτούς και διαφορετικό για εμάς, αλλά ούτως ή άλλως, δεν υπάρχει κανένα μέλλον, αν δεν έχουμε ανταγωνιστικό κινητήρα».

Ο Horner από την πλευρά του, δηλώνει ότι θα πρέπει να γίνουν κινήσεις που θα επιτρέψουν στη Renault (και τη Honda) να πλησιάσουν σε απόδοση τη Mercedes: «Μη με παρεξηγήσετε, πολύ συχνά φαίνεται σα να παραπονιέμαι ή να γκρινιάζω για την Mercedes, αλλά έχουν κάνει πολύ, πολύ καλή δουλειά. Το πρόβλημα είναι ότι βρίσκονται σε άλλη κλάση, δεδομένου του επιπέδου στο οποίο βρίσκονται οι υπόλοιποι κατασκευαστές αυτή τη στιγμή. Τους χρειαζόμαστε (τη Renault και τη Honda) να βρίσκονται εδώ, για να υπάρχουν κινητήρες ώστε να αγωνίζονται οι άλλες ομάδες. Δε νομίζω ότι η F1 έχει την πολυτέλεια να βλέπει τη Honda και τη Renault στην κατάσταση που βρίσκονται»._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ