top icon
Αγώνες

Εγκρίθηκαν οι νέες κατατακτήριες δοκιμές

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, σε σημερινή συνεδρίασή του, ενέκρινε την αρχική μορφή του καινούργιου συστήματος κατατακτήριων δοκιμών της Formula 1, που θα τεθεί σε εφαρμογή από το GP Αυστραλίας.

Εντέλει, το καινούργιο λογισμικό που απαιτείται από την FOM για τη διεξαγωγή των καινούργιων κατατακτήριων δοκιμών μπορεί να ετοιμαστεί μέχρι το GP της Αυστραλίας, συνεπώς οι αλλαγές θα εφαρμοστούν από την πρεμιέρα της σεζόν. Το ΠΣΜΑ κλήθηκε να ψηφίσει την αρχική πρόταση της Επιτροπής της F1. Οι ιδέες που συζητήθηκαν μετέπειτα, όπως η διατήρηση της περυσινής μορφής του Q3, δεν πέρασαν εντέλει.

Σύμφωνα με το καινούργιο σύστημα, οι κατατακτήριες δοκιμές θα συνεχίσουν να διεξάγονται σε τρία σκέλη, τα οποία θα έχουν διάρκεια 16, 15 και 14 λεπτών αντίστοιχα. Στο Q1, έπειτα από το πέρας 7 λεπτών, ο πιο αργός οδηγός θα αποκλείεται από τη διαδικασία. Από εκεί και έπειτα, κάθε 90 δευτερόλεπτα θα αποχωρεί από την πίστα ο πιο αργός οδηγός. Δεκαπέντε από τους 22 οδηγούς θα προάγονται στο Q2.

Στο Q2, oι αποκλεισμοί των αργότερων οδηγών θα ξεκινούν στο 6ο λεπτό θα διεξάγονται και πάλι ανά 90 δευτερόλεπτα, όπως στο Q1. Οκτώ οδηγοί θα προάγονται στο Q3. Στο τρίτο σκέλος, οι αποκλεισμοί θα ξεκινούν στο 5ο λεπτό και όπως πάντα θα παρεμβάλλονται 90 δλ. μεταξύ του καθενός. Στο τελευταίο ενάμιση λεπτό του Q3, δύο οδηγοί θα έχουν παραμείνει στη διαδικασία. Το σχέδιο αυτό στοχεύει στην παραγωγή πιο απρόβλεπτων grid και κατά συνέπεια πιο συναρπαστικών αγώνων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η αρχική πρόταση του Bernie Ecclestone στη συνέλευση της Επιτροπής της F1, ήταν να διεξάγεται κατατακτήριος αγώνας το Σάββατο, το αποτέλεσμα του οποίου θα αντιστρεφόταν για να διαμορφωθεί η σειρά εκκίνησης του κυριακάτικου αγώνα. Αναφέρεται ότι ο Jean Todt παρενέβη και πρότεινε το καινούριο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών ως εναλλακτική λύση. Οι εκπρόσωποι των ομάδων ήταν θετικοί προς τις προτεινόμενες αλλαγές και ο Ecclestone τους κατηγόρησε ότι δεν θέλουν να αλλάξουν τίποτα. Συνεπώς, ψηφίστηκε ομόφωνα η καινούργια μορφή κατατακτήριων δοκιμών, που στην ουσία αποτελούσε τη μικρότερη αλλαγή που θα μπορούσε να γίνει… Για να εφαρμοστεί η πρόταση διατήρησης της περυσινής μορφής του Q3 θα έπρεπε να υπάρξει ομόφωνη συναίνεση από όλες τις ομάδες, κάτι που δε συνέβη. Στην ουσία, οι αλλαγές επήλθαν λόγω του «πολέμου» εξουσίας που έχει εξαπολύσει ο Ecclestone (με σύμμαχο τον Todt) εναντίον των ομάδων. Mercedes και Ferrari έχουν αποκτήσει πολύ περισσότερη δύναμη, δεδομένου ότι παρέχουν κινητήρες σε 8 από τις 11 ομάδες του grid. O Ecclestone έχει χαρακτηρίσει την κατάσταση αυτή ως παράνομο καρτέλ, επιλέγοντας να αγνοήσει το ρόλο που διαδραμάτισε ο ίδιος στη δημιουργία του… Το αποτέλεσμα είναι ότι για "πολιτικούς" λόγους, η F1 θα έχει φέτος μια μορφή κατατακτήριων δοκιμών την οποία πολλοί (Vettel, Alonso…) κατακρίνουν -όχι άδικα._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ