top icon
Αγώνες

F1: Αλλαγές σε τεχνικούς κανονισμούς το 2019

Liberty Media και FIA αποφάσισαν ορισμένες αλλαγές για το 2019, σε τεχνικό καθαρά επίπεδο, ενώ έθεσαν και ορισμένες προτάσεις, λίγες ημέρες πριν την προθεσμία για την οριστικοποίηση των όποιων διαφοροποιήσεων.

Το Grand Prix του Μπαχρέιν θα αποτελέσει τόπο σημαντικών συναντήσεων, τόσο για το βραχυπρόθεσμο, όσο και το μακροπρόθεσμο μέλλον της Formula 1. Η αρχή έγινε με τη συνάντηση ανάμεσα σε Liberty και FIA, η οποία αποδείχθηκε άκρως παραγωγική, καθώς οι δύο πλευρές αποφάσισαν σε μερικές τεχνικές αλλαγές ενόψει 2019.

Καταρχάς, το ελάχιστο βάρος κάθε οδηγού μαζί με το κάθισμά του θα φτάσει τα 80 κιλά, ενώ αν κάποιος οδηγός δεν φτάνει αυτόν τον αριθμό, θα πρέπει να προστεθεί έρμα. Με αυτόν τον τρόπο δεν έχουν πλέον μειονέκτημα οι πιο βαρείς οδηγοί, αν και ως συνέπεια αυτής της αλλαγής έρχεται η αύξηση του συνολικού βάρους των μονοθέσιων, που θα ανέρχεται στα 733 κιλά.

Έπειτα, σε ό,τι αφορά τα αεροδυναμικά, η νέα ντιρεκτίβα ορίζει την απαγόρευση των σχισμών στα άνω endplates στις πίσω αεροτομές, ενώ πλέον οι μορφοποιητές αέρα στις εμπρός πτέρυγες μπορούν να βρίσκονται 10 εκ. πιο μπροστά, με σκοπό την αύξηση του δυνητικού διαφημιστικού χώρου.

Μάλιστα, η FIA ζήτησε πιο εντατικά τεστ στα ρύγχη των μονοθέσιων, κάτι που συνεπάγεται και την ενίσχυσή τους, καθώς θεώρησε πως οι μύτες των δύο Ferrari έσπασαν πολύ εύκολα στο περυσινό συμβάν κατά την εκκίνηση του GP της Σιγκαπούρης.

Τέλος, απορρίφθηκε η πρόταση να αλλάξει στο αισθητικό του κομμάτι το halo, μιας και η Ομοσπονδία δεν θέλει να γίνει η οποιαδήποτε μορφοποίηση που δεν θα έχει γνώμονα την ασφάλεια.

Τρεις καίριες προτάσεις

Μέσα στις ειλημμένες αποφάσεις, υπήρξαν και ορισμένες προτάσεις που όμως ακόμα αποτελούν σχέδια στο χαρτί. Αυτές αφορούν στο ζήτημα των προσπεράσεων, που αποτελεί και ένα από τα πιο καυτά θέματα αυτή τη στιγμή.

Μία ιδέα που έπεσε στο τραπέζι είχε να κάνει με την επιστροφή στα ground effect μονοθέσια, μία σχεδιαστική φιλοσοφία που ήκμασε την δεκαετία του ‘70 και του ‘80 στην F1, ώστε να μπορούν να ακολουθούν το ένα το άλλο με μεγαλύτερη ευκολία.

Επίσης, ακούστηκε ακόμα και η επιπλάτυνση των πτερύγων της πίσω αεροτομής, ώστε να μεγάλωσει η επίδραση του DRS, το οποίο θα μπορούσε να επιτρέπεται σε κάθε σημείο της πίστας.

Μέσα σε αυτό το κλίμα ακούστηκε και η ιδέα της απλούστευσης των εμπρός αεροτομών.

Ωστόσο, για να μπορέσει να ισχύσει κάτι από αυτά (ή και όλα) για το 2019, θα πρέπει να υπάρχει ένα πλάνο υλοποίησής του ως τις 30 Απριλίου, που είναι και η προθεσμία για την θέσπισή τους. Μετά από αυτήν την ημερομηνία, οποιαδήποτε αλλαγή θα περάσει μόνο με ομόφωνη απόφαση όλων των ομάδων._Δ.Μ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ