23 Σεπ 2017

F1: Το τοπίο στον τομέα των κινητήρων από το 2021

Οι νέοι κανονισμοί στις μονάδες ισχύος από το 2021 έχουν ήδη εγείρει το ενδιαφέρον μεγάλων κατασκευαστών, που δεν έχουν κρύψει την πρόθεσή τους να αναμειχθούν στην Formula 1. Πώς μπορεί να διαμορφωθεί το τοπίο σε αυτόν τομέα στο εγγύς μέλλον; 

Mercedes, Ferrari, Renault, Honda είναι οι τωρινοί κατασκευαστές στην F1, αλλά πολύ σύντομα αυτό θα αλλάξει. Είναι δεδομένο το ενδιαφέρον της Aston Martin (πιθανότατα με την τεχνική υποστήριξη της Cosworth), αλλά και της Porsche για το σπορ, αρχικά ως προμηθευτές κινητήρων. Αυτό μπορεί να αλλάξει πολλές υπάρχουσες συνεργασίες, να οδηγήσει ακόμα και σε εξαγορές ομάδων, ή ακόμα και να φέρει την είσοδο νέων.

Αρχικά, θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες όλες οι συνεργασίες των Mercedes και Ferrari, τουλάχιστον για την επόμενη 4ετία και το 2021. Οι Γερμανοί έχουν μόλις δύο ομάδες (Williams και Force India), με τις οποίες συνεχίζουν να έχουν πολυετή συμβόλαια, που δύσκολα θα σπάσουν όσο είναι αυτές είναι ικανοποιημένες με το προϊόν που τους παρέχεται.

Οι δε Ιταλοί έχουν ήδη τη Sauber και τη Haas, με τις οποίες δε συνεργάζονται μόνο στα τεχνικά. Δεν είναι μυστικό ότι η Scuderia έχει βλέψεις στο να κάνει την ελβετική ομάδα μία «B team» της, ώστε να έχει την δυνατότητα να δίνει θέση στην F1 σε νεαρούς οδηγούς του FDA (Ferrari Driver Academy), ενώ όσον αφορά τη Haas, δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε ταλέντα της Ferrari σε κάποιο FP1 με την αμερικανική ομάδα (φέτος ο Giovinazzi).

Έπειτα, αυτοί οι δύο κατασκευαστές είναι (με τα τωρινά δεδομένα) οι κορυφαίοι και δεν θα ρίσκαραν σε καμία περίπτωση να συνεργαστούν με μία ανταγωνιστική ομάδα (βλ. Red Bull, McLaren), καθώς θα ισχυροποιούσαν έναν άμεσο αντίπαλο. Ήδη γίναμε μάρτυρες αυτού του σκεπτικού, όταν φέτος η McLaren ήρθε σε συζητήσεις με Mercedes και Ferrari, για να πάρει τελικά αρνητική απάντηση κι από τις δύο.

Επομένως, το ενδιαφέρον μεταταπίζεται σε ομάδες όπως η Red Bull, η McLaren, και η Toro Rosso, αλλά και κατασκευαστές όπως η Honda, η Renault, η Aston Martin κι η Porsche. Κι οι πιθανοί συνδυασμοί ήδη διαφαίνονται.

Η McLaren έκλεισε μία τριετή συμφωνία με τη Renault, ως το τέλος του 2020, πράγμα που σημαίνει ότι θέλει να αφήσει ανοιχτά όλα τα σενάρια για το 2021. Κι ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Zak Brown, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο κατασκευής του δικού τους κινητήρα, αν και αυτό θα είναι ένα ρίσκο που θα πρέπει να αποφασίσουν να πάρουν από νωρίς. Επομένως, ένα αρκετά πιθανό σενάριο είναι η συνεργασία με την Porsche, η οποία που έχει παρελθόν, όταν από το 1983 ως το 1987 κινητήρες της εταιρείας του Zuffenhausen με την επωνυμία της TAG έδιναν δύναμη στα μονοθέσια της βρετανικής ομάδας.

Αυτό το σενάριο ενισχύεται από το γεγονός ότι η Red Bull μοιάζει να φτάνει κοντά σε συμφωνία με την Aston Martin, ώστε η βρετανική εταιρεία να γίνει κύριος χορηγός των Αυστριακών από το 2018 κιόλας. Μία τέτοια κίνηση θα λειτουργήσει ως προοίμιο μίας συνεργασίας και στον τομέα των κινητήρων, κάτι που αποκλείει την πιθανότητα να συνεργαστούν Porsche και RB. Βέβαια, η ομάδα του Milton Keynes φημολογείται πως δεν θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την Renault από το τέλος του 2018, κάτι που την αφήνει χωρίς κινητήρα για το 2019 και το 2020. Σε αυτήν την περίτπωση, θα πρέπει να βρει μία μεσοπρόθεσμη λύση, πριν ξεκινήσει η συνεργασία με την Aston Martin, κι αυτή θα είναι η Honda, εφόσον καταφέρει να βελτιωθεί με την Toro Rosso του χρόνου.

Η συνεργασία των Ιταλών με τους Ιάπωνες παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, διότι η Honda έχει πλέον την τελευταία της ευκαιρία να πετύχει στην F1, με μία ομάδα χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Αυτή η σύμπραξη είναι (μαζί με αυτές των Mercedes και Ferrari) μία από τις λίγες που μπορεί να συνεχιστεί ως το 2021, ίσως και με την εξαγορά της STR από τη Honda, για να δημιουργηθεί μία εργοστασιακή ομάδα.

Το grid του 2021 θα έχει αρκετά ενδιαφέρουσες συνεργασίες, ρίσκα που μπορούν να δώσουν στο σπορ λίγη από τη χαμένη αίγλη του, ενώ θα δει και την επιστροφή ιστορικών brand._Δ.Μ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: