top icon
Αγώνες

Preview GP Κίνας

Ο τρίτος γύρος του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula 1 θα διεξαχθεί στην πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη, την Κίνα, στην πίστα της Σαγκάη. 

Τουλάχιστον, αυτή τη φορά θα υπάρχει δράση και το Σάββατο, καθώς η FIA ενέκρινε την επιστροφή στο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών του 2015, έπειτα από τις αποτυχημένες διαδικασίες νοκ-άουτ στα δύο πρώτα GP. Μάλιστα, η μετεωρολογική πρόβλεψη αναφέρει ότι το Σάββατο θα βρέχει στη Σαγκάη, οπότε ενδέχεται να δούμε ανακατεμένο grid. To σίγουρο είναι ότι η Mercedes δε θα αποκλείσει την πρώτη σειρά εκκίνησης στην Κίνα, καθώς ο Lewis Hamilton έχει δεχθεί ποινή 5 θέσεων στο grid, λόγω αλλαγής κιβωτίου. Έπειτα από το GP του Μπαχρέιν, η Mercedes εξέτασε το κιβώτιο του Βρετανού και αποφάσισε να το αντικαταστήσει προληπτικά για την Κίνα. Η γερμανική ομάδα ανέφερε στο twitter ότι η βλάβη στο κιβώτιο προκλήθηκε από τη σύγκρουση του Hamilton με τον Valtteri Bottas στην πρώτη στροφή του Sakhir. Στόχος του Hamilton είναι να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, για να ελαχιστοποιήσει την απώλεια. Ο Βρετανός δήλωσε ότι λόγω της ποινής που έχει δεχθεί ο ίδιος, ο Nico Rosberg θα έχει ένα εύκολο σαββατοκύριακο. Αντιθέτως, ο Γερμανός πιστεύει ότι ακόμη κι αν ο Hamilton δε μπορεί να εκκινήσει υψηλότερα από την 6η θέση, θα παλέψει για τη νίκη.

Παράλληλα, εξακολουθεί να αποτελεί ανησυχία για την Mercedes η διαδικασίας της εκκίνησης. Η γερμανική ομάδα έχει εντοπίσει το πρόβλημα στο σχεδιασμό του συμπλέκτη και όχι στην ηλεκτρονική του διαχείριση. Φαίνεται ότι το θερμοκρασιακό πλαίσιο εντός του οποίου ο συμπλέκτης λειτουργεί σωστά είναι εξαιρετικά περιορισμένο. Η Mercedes θα συνεργαστεί με την Daimler για να επιλύσει το πρόβλημα, ωστόσο ο σχεδιασμός και -κυρίως- η κατασκευή ενός συμπλέκτη F1 (με τέσσερις δίσκους ανθρακονημάτων διαμέτρου 10 εκατοστών) συνολικού βάρους μόλις 850 γραμμαρίων απαιτεί αρκετές εβδομάδες… Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff δήλωσε ότι δεν γνωρίζει πότε θα καταφέρει η ομάδα να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο συμπλέκτη της.

Από την πλευρά της, η Ferrari διαπίστωσε ότι ένα πρόβλημα στην ηλεκτρονική διαχείριση της κινητήριας μονάδας οδήγησε στην αστοχία μίας βαλβίδας εξαγωγής του ιταλικού V6, που ανάγκασε τον Sebastian Vettel να εγκαταλείψει στο γύρο σχηματισμού στο Μπαχρέιν. Το πρόβλημα στο λογισμικό έκανε τη βαλβίδα να χτυπήσει το έμβολο με χαμηλές στροφές (όταν ο Vettel είχε 8η σχέση στο κιβώτιο). Η Ferrari είναι αναγκασμένη να αντικαταστήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) του Vettel για την Κίνα. Aυτή θα είναι η 2η μονάδα ICE που θα χρησιμοποιήσει ο Vettel, από τις πέντε που του αναλογούν για τη σεζόν χωρίς να δεχθεί ποινή. Μερικές πηγές αναφέρουν ότι πέραν του V6, η Ferrari θα αντικαταστήσει επίσης το turbo και τους δύο ηλεκτροκινητήρες στη μονάδα ισχύος του Γερμανού αυτό το σαββατοκύριακο.

Πέραν της βελτίωσης της αξιοπιστίας, η Ferrari εργάζεται και σε αναβαθμίσεις της κινητήριας μονάδας (που ίσως παρουσιαστούν στο Ισπανικό GP, αν και ενδέχεται να καθυστερήσουν περαιτέρω) για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα όπως αυτά που παρουσίαζαν στις ευθείες του Μπαχρέιν τα κόκκινα μονοθέσια. Φωτογραφίες από το onboard πλάνο του Kimi Raikkonen δείχνουν τον Φινλανδό να έχει αγγίζει 314 χλμ./ώρα λίγο στα 2/3 της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού. Στο τέλος της ευθείας όμως (με τον Raikkonen να εξακολουθεί να είναι με τέρμα γκάζι), η ταχύτητα της Ferrari είχε πέσει στα 297 χλμ./ώρα. Αυτό συμβαίνει διότι η ιταλική μονάδα ισχύος (ενδεχομένως λόγω υπερβολικών διαστάσεων του στροβίλου του turbo) χρησιμοποιεί υπερβολική ενέργεια από την MGU-H για να αυξήσει το ρυθμό περιστροφής του συμπιεστή και να υπερνικήσει το turbo lag -καθυστέρηση απόκρισης των κινητήρων με υπερπλήρωση, δεδομένου ότι πρέπει να αναπτυχθεί αρκετά αυξημένη ροή καυσαερίων για να τεθεί σε λειτουργία ο συμπιεστής. Συνεπώς, στα 2/3 της ευθείας του Μπαχρέιν, η MGU-H της Ferrari, έχοντας ξοδέψει τη διαθέσιμη ενέργεια, άλλαζε λειτουργία από γεννήτρια σε συλλέκτη ενέργειας, πλήττοντας την απόδοση. Το φαινόμενο παρουσιαζόταν παρά το γεγονός ότι η Ferrari είχε επιλέξει συντηρητικές ρυθμίσεις για τους κινητήρες της στο Μπαχρέιν, μειώνοντας τις τιμές πίεσης της υπερπλήρωσης, ώστε να μην επιβαρύνεται ο στρόβιλος του turbo (που αστόχησε στο μονοθέσιο του Raikkonen στην Αυστραλία).

Ενδιαφέρον έχουν αναφορές στο γερμανικό Τύπο που γράφουν ότι η Mercedes έχει εσκεμμένα βοηθήσει τη Ferrari, ώστε η ιταλική ομάδα να είναι πιο ανταγωνιστική φέτος. Το κέρδος για την Mercedes είναι ότι οι νίκες της έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα εναντίον ισχυρότερου ανταγωνισμού. Παράλληλα, ισχυρότερος ανταγωνισμός συνεπάγεται καλύτερη εικόνα για την F1, που προσδίδει επιπλέον κύρος στις νίκες της Mercedes. O ισχυρισμός αυτός βασίζεται σε υπαινιγμούς που έκανε στο Μπαχρέιν ο Bernie Ecclestone. Σε ερώτηση αν η Mercedes «παίζει» με τον ανταγωνισμό και αποφασίζει απλά με πόσο μεγάλη διαφορά θα νικήσει, ο Ecclestone δήλωσε: «Νομίζω ότι έχουν βοηθήσει τη Ferrari μόνο όσο ήθελαν». –Και αν αυτό δεν είναι αρκετό; «Είναι καλύτερο να επικρατείς επί της Ferrari παρά να κερδίζεις την Force India. Τότε το αποτέλεσμα περισσότερη αξία». Ίσως ακούσουμε κάτι παραπάνω επί αυτού στο μέλλον.

Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά της πίστας, λόγω των δύο παρατεταμένων δεξιών στροφών (1 & 13), ο περιοριστικός παράγοντας όσον αφορά την καταπόνηση των Pirelli στη Σαγκάη είναι το εμπρός αριστερό ελαστικό, σε αντίθεση π.χ. με το Μπαχρέιν, όπου τα πίσω ελαστικά καταστρέφονταν πρώτα. Η Mercedes προβλέπει ότι λόγω της supersoft γόμας ελαστικών, ενδέχεται να δούμε τους συνδυασμούς του Q3 να πραγματοποιούν το πρώτο τους pit stop από τον 5ο κιόλας γύρο του αγώνα. Ομάδες και οδηγοί έχουν και πάλι κάνει διαφορετικές επιλογές αριθμού σετ ελαστικών κάθε γόμας, ωστόσο, όπως είδαμε και στο Μπαχρέιν, οι ομάδες επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά ελαστικά στις ελεύθερες δοκιμές και καταλήγουν με αρκετά παρόμοια αποθέματα σετ για τον αγώνα. Δύο μεγάλες ευθείες δοκιμάζουν τις δυνατότητες των μονάδων ισχύος. To σύμπλεγμα στροφών 7/8 είναι συνήθως το αγαπημένο των οδηγών στη χάραξη.

Σε καλή φόρμα φαίνεται να βρίσκεται η Red Bull, με τον Daniel Ricciardo να έχει τερματίσει σε αμφότερους τους αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής στην 4η θέση, ως καλύτερος των υπολοίπων, πέραν δηλαδή των Ferrari και Mercedes. O Daniil Kvyat έχει δυσκολευτεί περισσότερο από τον team mate του, κυρίως στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου η Red Bull αντιμετωπίζει δυσκολίες να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν σωστά. Για αυτό το λόγο και μπορεί να προστατεύσει καλύτερα τα ελαστικά της σε συνθήκες αγώνα. Όσον αφορά τους κινητήρες, στόχος της Renault είναι να χρησιμοποιήσει μονάχα μία μονάδα ισχύος για τα 6 πρώτα GP. Στο GP του Καναδά, η γαλλική εταιρεία αναμένεται να παρουσιάσει την αναβαθμισμένη μονάδα της, χρησιμοποιώντας tokens εξέλιξης. Η Renault είναι επίσης πρόθυμη να συνεχίσει πέραν του 2016 τη συνεργασία της με την Ilmor, η οποία συνέβαλε στις εξελίξεις που θα παρουσιαστούν στο γαλλικό V6.

Αντιθέτως, στο στρατόπεδο της Williams είναι εμφανές ότι οι Mercedes και Ferrari έχουν απομακρυνθεί, ενώ Red Bull και Toro Rosso έχουν πλησιάσει σε απόδοση την ομάδα του Grove. O Valtteri Bottas προβλέπει μια σκληρή χρονιά, όπου κάθε βελτίωση θα κάνει μεγάλη διαφορά. Η Williams διαθέτει και πάλι μόνο ένα δείγμα του καινούργιου ρύγχους της, το οποίο αυτή τη φορά θα χρησιμοποιήσει ο Bottas αντί του Massa.

Η FIA έδωσε εντέλει έγκριση ώστε ο Fernando Alonso να συμμετάσχει τουλάχιστον στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας. Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε 6,5(!) ώρες αφότου ο Ισπανός είχε αποχωρήσει από το ιατρικό κέντρο της πίστας. Ωστόσο, η καθυστέρηση οφείλονταν στο γεγονός ότι ο Alonso δεν είχε μια -τυπική- βεβαίωση από την ισπανική αγωνιστική αρχή ότι είναι σε κατάσταση να αγωνιστεί. Ο Alonso θα πρέπει επίσης να υποβληθεί σε περαιτέρω ιατρικές εξετάσεις μετά το τέλος του FP1. Ο Ισπανός είχε δηλώσει πριν από την απόφαση των ιατρών ότι αισθάνεται τη φυσική του κατάσταση να είναι στο 100%, χωρίς πόνο τις τελευταίες δύο ημέρες. Ο Alonso υποβλήθηκε στο μεσοδιάστημα σε θεραπεία ίασης καταγμάτων με υπέρηχους.

O έτερος οδηγός της McLaren, Jenson Button, θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει τη δεύτερη μονάδα εσωτερικής καύσης της σεζόν, έπειτα από την εγκατάλειψή του στο Μπαχρέιν. Η Honda πιστεύει ότι βρήκε τη ρίζα του προβλήματος και την έχει διευθετήσει για τους κινητήρες που θα χρησιμοποιηθούν στο μέλλον. Επίσης, στόχος της Honda είναι να βρει περισσότερη μέγιστη ισχύ, τομέα στον οποίο παραδέχεται ότι υστερεί, καθώς οι McLaren δυσκολεύονταν στο Μπαχρέιν να προσπεράσουν π.χ. τις Sauber.

Η Haas παρουσιάστηκε στην Κίνα με αναβαθμίσεις στην εμπρός αεροτομή και επιθετική επιλογή σετ ελαστικών. Η Sauber εξακολουθεί να αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, με την πληρωμή των μισθών των υπαλλήλων να έχει καθυστερήσει τους δύο τελευταίους μήνες. Σύμφωνα με τις φήμες, ένας από τους σπόνσορες του Marcus Ericsson κατέβαλε το απαιτούμενο κεφάλαιο για να ταξιδέψει η ελβετική ομάδα στην Κίνα και να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. Περαιτέρω φήμες αναφέρουν ότι ενδέχεται η Ferrari να αναλάβει τις οικονομικές οφειλές της Sauber, ώστε να προετοιμάσει το έδαφος για την επιστροφή της Alfa Romeo στην F1._Φ.Λ.

Ώρες διεξαγωγής GP Κίνας

Παρασκευή (15/04)

05:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

09:00 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο (16/04)

07:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

10:00 – Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή (17/04)

09:00 – Αγώνας

Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Μπαχρέιν θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση την Κυριακή από την EΡΤ2 και την ΕΡΤHD, με την εκπομπή (που θα δείξει και τα καλύτερα στιγμιότυπα των κατατακτήριων δοκιμών) να ξεκινάει στις 14:00 και τη μετάδοση του αγώνα στις 15:00.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ