top icon
Αγώνες

Red Bull: Περί κινητήρων…

Η Red Bull, ιδιοκτήτρια δύο ομάδων στην F1, βρίσκεται σε δύσκολη θέση, καθώς δεν έχει κινητήρες για την επόμενη σεζόν, με τα χρονικά περιθώρια για το σχεδιασμό των μονοθεσίων του 2016 να στενεύουν επικίνδυνα.

Πέρυσι, την πρώτη σεζόν της καινούργιας σεζόν υβριδικών κινητήρων για την F1, έγινε εμφανές ότι η Mercedes είχε καθαρό προβάδισμα επί των Ferrari και Renault. Αν και οι Ιταλοί κατάφεραν να πραγματοποιήσουν ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης φέτος, δε συνέβη το ίδιο και στο γαλλικό στρατόπεδο. Το γεγονός αυτό πυροδότησε έντονες δημόσιες επικριτικές δηλώσεις από την πλευρά της Red Bull. To διαζύγιο μεταξύ Red Bull και Renault στο τέλος της τρέχουσας σεζόν βρίσκεται στα τελικά στάδια διαπραγμάτευσης και είναι δεδομένο.

Η Red Bull στράφηκε προς την πλευρά της Mercedes στο Βρετανικό GP, σύμφωνα με τα λόγια του διευθυντή της αυστριακής ομάδας, Christian Horner, αλλά εντέλει έλαβε αρνητική απάντηση. Ο Niki Lauda περιέγραψε όμως λίγο διαφορετικά τα πράγματα από την πλευρά της Mercedes: «O Christian και ο Helmut (Marko) μας έγραψαν μια επιστολή, για να πουν ότι θα ήθελαν κινητήρες. Είπα “ναι, αλλά πρώτα πρέπει να συζητήσουμε με τον κ. (Dietrich) Mateschitz", γιατί ο Mateschitz, για κάποιο λόγο, δε συμπαθούσε ποτέ την Mercedes. Υπάρχει κάτι στο παρελθόν, το οποίο δε γνωρίζω. Οπότε, πήγα και συνάντησα αυτοπροσώπως τον Mateschitz, γιατί γνωριζόμαστε και τον ρώτησα “ενδιαφέρεστε πραγματικά;” και είπε ναι, αλλά, αλλά, αλλά… Και έπειτα από όλα αυτά τα αλλά, δε συνεχίσαμε ποτέ τις συνομιλίες. Οπότε έπρεπε να λάβουμε μία απόφαση ως Mercedes, τί θα κάναμε με τους κινητήρες; Η Lotus θα παραμείνει με εμάς ή όχι; Οπότε, αποφασίσαμε κατόπιν να δώσουμε τους κινητήρες στη Manor. Ποτέ δε μπήκαμε σε σοβαρές συνομιλίες» (με τη Red Bull).

Ο Toto Wolff ήταν λιγότερο διπλωματικός: «Αποφασίσαμε με το διοικητικό μας συμβούλιο ότι ως προμηθευτές κινητήρων -και ως ομάδα- έχουμε εργαστεί μακρά και σκληρά για να φτάσουμε στο βαθμό επιτυχίας που έχουμε σήμερα, έπειτα από την απόφαση να επιστρέψουμε στο σπορ ως εργοστασιακή ομάδα το 2010. Συνεπώς, αποφασίσαμε εναντίον της εξερεύνησης του ενδεχομένου προμήθειας κινητήρων στη Red Bull. Θέλουμε να συνεχίσουμε με το μοντέλο μας να υποστηρίζουμε ανεξάρτητες, ιδιωτικές ομάδες», -που δεν αποτελούν ιδιαίτερη απειλή, θα προσθέταμε.

Ο Bernie Ecclestone από την πλευρά του, δήλωσε: «Νόμιζα, και μου είχαν πει, ότι ο κ. Lauda συμφώνησε με τον κ. Mateschitz και είχαν μια θερμή χειραψία, όταν ο Niki επιβεβαίωσε ότι η Mercedes θα τους παρείχε κινητήρες». Ίσως η αποτυχία σύναψης συμφωνίας μεταξύ Red Bull και Mercedes να οδήγησε στην τηλεοπτική προβολή των ασημί μονοθεσίων διάρκειας μόλις 6 λεπτών στο Ιαπωνικό GP, έναντι των 10 στη Σιγκαπούρη (όπου η Mercedes δεν πρωταγωνίστησε), 30 στην Ιταλία, 26 στο Βέλγιο και 45 λεπτών στο Ουγγρικό GP. Ωστόσο, ο Ecclestone απάντησε σε σχετική ερώτηση: «Συζητήσαμε όσον αφορά την τηλεοπτική κάλυψη πριν από μερικές εβδομάδες και συμπεράναμε ότι θα πρέπει να δείχνουμε τις μικρότερες ομάδες πιο συχνά. Το να επικεντρωνόμαστε αποκλειστικά στα πρωτοπόρα μονοθέσια είναι βαρετό, αλλά το κάνουμε επίσης για να υποστηρίξουμε τις μικρότερες ομάδες. Τόσο ο Toto όσο και ο Niki γνωρίζουν αυτούς τους παράγοντες και τους καταλαβαίνουν. Δεν υπήρξε χειραγώγηση».

Όσον αφορά το ενδεχόμενο κινητήρων Ferrari για τη Red Bull, o Ecclestone δήλωσε: «Απ’ ότι καταλαβαίνω, στη Red Bull προσφέρονται οι κινητήρες που είναι εν χρήσει φέτος και όχι αυτοί που θα χρησιμοποιούνται (από τη Ferrari) το 2016». Σύμφωνα με τον γερμανικό Τύπο, η Ferrari έχοντας βρεθεί ξαφνικά αντιμέτωπη με το ενδεχόμενο προμήθειας κινητήρων σε πέντε ομάδες αντί για τρεις (Ferrari, Sauber και Haas), αντιλήφθηκε ότι δεν έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει αρκετές μονάδες μέχρι την επόμενη χρονιά (ενώ βρίσκεται υπό συζήτηση αν η σεζόν του 2016 θα ξεκινήσει στις 20 Μαρτίου αντί για τις 3 Απριλίου που είχε αρχικά προταθεί). Λέγεται ότι η προμήθεια πέντε ομάδων θα οδηγούσε τη Ferrari πέντε μήνες πίσω σε εξέλιξη. Συνεπώς, η Scuderia πρότεινε στη Red Bull κινητήρες του 2015 για την επόμενη σεζόν (οι οποίοι θα υπολείπονται 0,5 δλ. στο γύρο των V6 του 2016), κάτι που φυσικά δε συμπίπτει με τις απαιτήσεις της αυστριακής εταιρείας για κορυφαίες μονάδες. Ο διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, δήλωσε: «Όπως γνωρίζετε, υπάρχει μία προσφορά και η προσφορά καλύπτει τις ανάγκες τους. Δε μπορώ να πω κάτι παραπάνω από αυτό».

Η απάντηση του Helmut Marko, αγωνιστικού συμβούλου της Red Bull, ήταν: «Παίζουν παιχνίδια μαζί μας, αλλά εμείς δε θα παίξουμε. Η επιλογή να αποχωρήσουμε ενισχύεται ολοένα και περισσότερο. Είναι αναίδεια να μας προσφέρουν κινητήρες του 2015, ενώ Sauber και Haas θα έχουν κινητήρες του 2016». Η Red Bull βρίσκεται υπό έντονη χρονική πίεση όσον αφορά το σχεδιασμό του μονοθεσίου της επόμενης σεζόν και ακόμη περισσότερο η Toro Rosso, η οποία λόγω μικρότερου budget και ανθρώπινου δυναμικού, χρειάζεται μεγαλύτερη προθεσμία. Χωρίς να γνωρίζουν τον κινητήρα επάνω στον οποίο θα βασιστούν, οι σχεδιαστές δε μπορούν να διαμορφώσουν το πλαίσιο. Αυτή η καθυστέρηση έχει ήδη επιπτώσεις στην απόδοση της Red Bull για το 2016.

Έχοντας επικρίνει βαρέως τη Renault δημοσίως, δείχνοντας ότι ίσως έχουν λησμονήσει την κατάκτηση 8 τίτλων (4 οδηγών, 4 κατασκευαστών) με τη γαλλική εταιρεία, οι άνθρωποι της Red Bull εξαπολύουν πυρά εναντίον της Ferrari, με την οποία προσπαθούν να συνάψουν συμφωνία. Ο Lauda αναφέρει: «Έχουν βάλει τον εαυτό τους σε αυτή τη θέση, να είναι οι τελευταίοι που εκλιπαρούν για κινητήρες». Παρά το γεγονός ότι η Red Bull διαθέτει δύο ομάδες στην F1 και πολύ καλές σχέσεις με τον Ecclestone, οι διαπραγματευτικές της δυνατότητες μοιάζουν εξαιρετικά περιορισμένες αυτή τη στιγμή. Το πολιτικό κλίμα είναι αρνητικό για τη Red Bull, η οποία δεν έχει κερδίσει τη συμπάθεια των υπόλοιπων ομάδων στο παρασκήνιο. Η αυστριακή ομάδα φέρεται να γκρινιάζει επειδή δεν έχει τη δυνατότητα να κερδίσει και επιρρίπτει όλη την ευθύνη στη Renault λησμονώντας ότι όταν η ίδια κυριαρχούσε, υπήρχαν πολλές φορές που διέθετε τεχνικές λύσεις οι οποίες στην ουσία απαγορεύονταν από τους κανονισμούς.

Εντούτοις, η Red Bull ίσως κρατάει έναν τελευταίο άσο στο μανίκι της. Για φέτος, βρίσκοντας ένα παραθυράκι στη διατύπωση των κανονισμών, η Ferrari κατάφερε να ξεκλειδώσει την εξέλιξη των κινητήρων κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν. Για το 2016, η FIA έχει κλείσει αυτό το παραθυράκι. Η Ferrari όμως πιέζει για την απελευθέρωση της εξέλιξης των V6 κατά τη διάρκεια και της επόμενης σεζόν. Η Mercedes φαίνεται να είναι δεκτική προς αυτό το ενδεχόμενο, το οποίο ωστόσο για να πραγματοποιηθεί, θα χρειαστεί την ομόφωνη συναίνεση όλων των ομάδων, εκ των οποίων δύο ανήκουν στη Red Bull. Αν η Ferrari θέλει να έχει τη δυνατότητα να εξελίσσει τον κινητήρα της κατά τη διάρκεια του 2016, θα πρέπει να παραχωρήσει στη Red Bull την τελευταία λέξη της τεχνολογίας της σε αυτό τον τομέα για την επόμενη σεζόν. Θα υπάρξουν αρκετές διαβουλεύσεις στο παρασκήνιο και ίσως γνωρίζουμε το τελικό αποτέλεσμα μέχρι το σαββατοκύριακο του GP Ρωσίας.

Ο Ecclestone κατέληξε: «Κάνω ό,τι μπορώ για να διασφαλίσω ότι η Red Bull θα παραμείνει μαζί μας, αλλά τα πράγματα θα πρέπει να διευθετηθούν γρήγορα. (Ο Mateschitz) μιλάει σοβαρά όταν λέει ότι θα αποχωρήσει αν τα πράγματα δε βελτιωθούν. Προφανώς, η Red Bull θέλει τους καλύτερους κινητήρες για να είναι ανταγωνιστική, αλλά Mercedes και Ferrari δε θέλουν να το κάνουν αυτό, γιατί φοβούνται τί θα συμβεί μετά. Δεν είναι η ιδανική κατάσταση, αλλά ο κ. Mateschitz θα πρέπει να είναι υπομονετικός. Σίγουρα δε θέλουμε να φύγουν»._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ