top icon
Επικαιρότητα

H Nissan πούλησε την εταιρεία κατασκευής μπαταριών που είχε στην κατοχή της

Η ιαπωνική εταιρεία, παρά τη δεδηλωμένη αφοσίωσή της στην ηλεκτροκίνηση, ανακοίνωσε την πώληση της θυγατρικής της εταιρείας Automotive Energy Supply Corporation, η οποία εξελίσσει και κατασκευάζει μπαταρίες από το 2007 μέχρι και σήμερα.

Αν μη τι  άλλο, πρόκειται για μια μάλλον… ανορθόδοξη κίνηση για έναν κατασκευαστή που επενδύει διαρκώς ένα μεγάλο μέρος της «ενέργειάς» του στην ηλεκτροκίνηση. Πολύ περισσότερο δε, τη δεδομένη χρονική στιγμή, μιας και η ιαπωνική εταιρεία είναι έτοιμη να λανσάρει στην αγορά σε λίγες μέρες από σήμερα ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα του είδους: το νέο Leaf.

Ωστόσο, οι πολύ υψηλές επενδύσεις που απαιτούνται για τη συνέχιση του εγχειρήματος που ακούει στο όνομα Automotive Energy Supply Corporation (AESC) και ο έντονος ανταγωνισμός που αντιμετωπίζει όλα αυτά τα χρόνια από εταιρείες-κολλοσούς του είδους, όπως η Panasonic, η NEC και η LG, φαίνεται να ανάγκασαν τους Ιάπωνες της Nissan να προχωρήσουν στην πώληση της AESC -μιας εταιρείας που από το 2007 μέχρι και σήμερα εξελίσσει και κατασκευάζει μπαταρίες για χρήση σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα της αγοράς σε διάφορα μέρη της υφηλίου- στην κινεζική GSR Capital.  

Στη σχετική ανακοίνωσή της, η Nissan αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής:

«Η συμφωνία πώλησης και εξαγοράς αφορά στη θυγατρική μας εταιρεία Automotive Energy Supply Corporation, καθώς και στις εργασίες που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή και αφορούν σε αντίστοιχες μονάδες στη Σμύρνη, το Τενεσί των ΗΠΑ καθώς και στο Σάντερλαντ της Μ. Βρετανίας. Επίσης, στα περιουσιακά στοιχεία που πωλούνται στην GSR Capital περιλαμβάνονται μέρος των αναπτυξιακών δράσεων της Nissan στον τομέα των μπαταριών στις περιοχές της Ιαπωνίας, Oppama, Atsugi και Zama».

Αξίζει να αναφέρουμε πως στο μετοχικό σχήμα της AESC μετείχε μέχρι πρότινος και η ιαπωνική εταιρεία NEC, η οποία και απεχώρησε πουλώντας στη Nissan το μερίδιο της πριν την πλήρη εξαγορά από την κινεζική GSR.

Μέχρι και το 2014, η AESC ήταν ο δεύτερος κατασκευαστής μπαταριών μετά την Panasonic, όμως από τη χρονιά εκείνη και εξής η εταιρεία άρχισε να χάνει σημαντικό τμήμα της εμπορικής της επιρροής, κυρίως στην Ιαπωνία.

Προς το παρόν, δεν έχει ανακοινωθεί ποιο είναι το οικονομικό τίμημα που κατέβασε η κινεζική GSR Capital για την αγορά των συγκεκριμένων assets της ιαπωνικής εταιρείας. Μη επιβεβαιωμένες πηγές κάνουν λόγο ότι το ποσό μπορεί και να υπερβεί, έστω και οριακά, το 1 δις δολάρια._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ