top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το νέο Audi A8

Η νέα ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρείας είναι συγχρόνως και το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο της.

Αυτή είναι η τέταρτη κατά σειρά γενιά του Audi A8, η οποία καλείται να αντιπαρατεθεί στους κατά τόπους εμπορικούς στίβους της υφηλίου με τη νέα Σειρά 7 της BMW και φυσικά με τη Mercedes S-Class. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, πρόκειται για το πιο προηγμένο σε επίπεδο τεχνολογίας μοντέλο της γκάμας και συγχρόνως το πρώτο που είναι έτοιμο να υποδεχτεί την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, που μέσα στα προσεχή χρόνια, θέλοντας και μη πλέον, θα αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της αυτοκίνησης.

Αιχμή του δόρατος στον τομέα αυτό αποτελεί το σύστημα Traffic Jam Pilot, το οποίο είναι το πρώτο του είδους που προσφέρεται σε μοντέλο ευρείας παραγωγής. Με την αρωγή μιας πλειάδας αισθητήρων, καμερών και σκάνερ που σε αριθμό φτάνουν τους 41(!), αναλαμβάνει την επιτάχυνση, την κίνηση, το στρίψιμο αλλά και την επιβράδυνση του οχήματος σε συνθήκες «βραδύνουσας κυκλοφορίας» και σε ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 50 χλμ./ώρα.

Το νέο Audi A8 έχει μήκος 5,112 μ., πλάτος σχεδόν 2 μ. και ύψος 1,47 μ. πατώντας πάνω σε μια τροποποιημένη εκδοχή του αλουμινένιου δαπέδου MLB του γερμανικού Ομίλου. Για όσους αναζητούν κάτι ακόμα πιο… μεγάλο και επιβλητικό, η εταιρεία προσφέρει και την έκδοση L, η οποία διαφοροποιείται χάρη στο μεγαλύτερο κατά 130 χλστ. μεταξόνιο της. Κάτι που εκτοξεύει το συνολικό μήκος της κατασκευής στα 5,3 μ. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το 58% των επιμέρους τμήματος της βασικής δομής του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ εκτεταμένη είναι και η χρήση μαγνησίου, ασταλιού υψηλής αντοχής αλλά και ανθρακονημάτων σε ουκ ολίγα τμήματά του.

Σχεδιαστικά, το Audi A8 δεν καινοτομεί υιοθετώντας, μολαταύτα, αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο Prologue. Στο εσωτερικό, εν αντιθέσει, οι Γερμανοί κατάφεραν να δημιουργήσουν μια σοβαρή και δίχως… περιττά κουμπιά καμπίνα στην οποία κυριαρχούν δύο οθόνες αφής που έχουν διάμετρο 10,1 και 8,6 ίντσες. Φυσικά, το «παρών» δίνει και η νεότερη γενιά του πολύ-συστήματος επικοινωνίας, διασύνδεσης και ψυχαγωγίας, MMI.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες, το νέο Audi A8 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την πετρελαιοκίνητη 3.0 TDI V6 και την 3.0 TSI V6, που αντίστοιχα αποδίδουν 286 και 340 ίππους. Το ως άνω ζεύγος θα συμπληρωθεί από τις αρχές του 2018 από έναν 8κύλινδρο 4λιτρο TDI κινητήρα, που θα αποδίδει 435 ίππους, καθώς και από ένα βενζινοκίνητο, με ίδιο αριθμό κυλίνδρων και χωρητικότητα, που με τη σειρά του θα παράγει 460 ίππους. Αργότερα, θα προστεθεί μια ακόμα έκδοση, η οποία θα κινείται από έναν 6λιτρο W12 κινητήρα.

Στο μέλλον, η γερμανική εταιρεία θα «αθροίσει» στη γκάμα του Α8 και μια υβριδική έκδοση, την L e-tron, η οποία θα κινείται από τον 3λιτρο TSI σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 450 ίππους. Και αυτή, όπως και όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις, θα είναι τετρακίνητες συνεργαζόμενες με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, όλες οι διαθέσιμες εκδόσεις του νέου Audi A8 είναι εφοδιασμένες με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης 48-Volt, το οποίο αποτελείται από έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου τοποθετημένο στο πορτ μπαγκάζ του οχήματος. Η καρδιά της όλης διάταξης είναι μια υδρόψυκτη μίζα, μόνιμα συνδεδεμένη μέσω ιμάντα με τον κινητήρα, η οποία συμπληρώνει την παραδοσιακή που χρησιμοποιείται μόνο όταν ο κρύος κινητήρας τίθεται σε ζωή. Χάρη σε όλα τα παραπάνω, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε λειτουργία coasting, ο χρόνος που απαιτείται για την επανεκκίνηση του κινητήρα ελαχιστοποιείται. Σύμφωνα με την Audi, το ακόμα πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι το εν λόγω σύστημα θα είναι ενεργό από τα 55 έως και τα 160 χλμ./ώρα και για χρόνο έως και 40 δλ. αντλώντας την απαιτούμενη ενέργειά του από την μπαταρία της «48βολτης» διάταξης.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το σύστημα Predictive Convenient Starting, το οποίο συνεργάζεται με τη λειτουργία start & stop και τις εμπρός κάμερες του οχήματος. Εν προκειμένω, όταν το προπορευόμενο αυτοκίνητο ξεκινήσει μετά από στάση, αυτό γίνεται αντιληπτό από τους αισθητήρες του οχήματος δίνοντας εντολή εκκίνησης του κινητήρα, ακόμα και στην περίπτωση που ο οδηγός συνεχίζει να πατά το πεντάλ του φρένου.

Ακόμα μια σημαντική τεχνολογική «κατάκτηση» του νέου Audi A8 είναι και η «ενεργή» ανάρτηση με την οποία θα εφοδιάζεται. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, πρόκειται για μια ηλεκτρομηχανική διάταξη, η οποία αποτελεί μέρος ενός συστήματος που τροφοδοτείται από το ως άνω ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt. Πως λειτουργεί στην πράξη; Με την αρωγή της εμπρόσθιας κάμερας του οχήματος, ο δρόμος «σκανάρεται» 18 φορές το δευτερόλεπτο και με τα στοιχεία που συγκεντρώνονται η «ενεργή» ανάρτηση… προετοιμάζει την κατάλληλη για τις περιστάσεις ρύθμιση. Έτσι, η high-tech ναυαρχίδα των Γερμανών θα περνά τις λακκούβες με τρόπο που να ταλαιπωρεί όσο το δυνατόν λιγότερο τους επιβαίνοντες του νέου Α8. Αξίζει να σημειωθεί πως η απόσβεση σε κάθε τροχό θα είναι διαφορετική από τους υπόλοιπους, μιας και κάθε ένας θα συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα.

Η όλη διάταξη δεν θα συνεισφέρει τις υπηρεσίες της μόνο στον τομέα της άνεσης, αλλά και σε εκείνον της αίσθησης του οδηγού πίσω από το τιμόνι. Επιπρόσθετα, η γερμανική εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά πως η «ενεργή» αυτή ανάρτηση θα προσφέρει πολλά και στον τομέα της παθητικής ασφάλειας, μιας και το λογισμικό που θα την ελέγχει θα μπορεί να διαγνώσει το επικείμενο συμβάν ανυψώνοντας την πλευρά του οχήματος η οποία θα έρθει σε επαφή με ένα κινούμενο ή μη αντικείμενο. Στις πλευρικές δε συγκρούσεις, η ανάρτηση θα ανυψώνει κατά 80 χλστ. την πλευρά του οχήματος που πρόκειται να έρθει σε επαφή μέσα σε χρόνο μισού δευτερολέπτου._X.A.

Δείτε το βίντεο με την στιγμή της παρουσίασης του νέου Audi A8…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ