top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για το νέο TVR Griffith

Το πρώτο μετά από σχεδόν 12 χρόνια νέο μοντέλο της βρετανικής TVR, είναι και επίσημα πλέον εδώ. Έχει 500 ίππους, βασίζεται στο δάπεδο που σχεδίασε ο Gordon Maray και λέγεται Griffith.

Το νέο TVR Griffith σηματοδοτεί την επάνοδο της διάσημης βρετανικής εταιρείας στο σύγχρονο αυτοκινητικό προσκήνιο μετά την εξαγορά της μάρκας από ένα κονσόρτσιουμ εταιρειών βρετανικών συμφερόντων, στο οποίο ηγετικό ρόλο διαδραματίζει αυτή τη στιγμή ο μεγιστάνας των ηλεκτρονικών παιχνιδομηχανών, Les Edgar. Αξίζει να σημειωθεί πως στο όλο εγχείρημα αναβίωσης της μάρκας –γιατί περί αυτής πρόκειται- η εμπλοκή του Gordon Maray, του σχεδιαστή της θρυλικής McLaren F1, είναι άμεση, καθώς το νέο Griffith βασίζεται στο επαναστατικό πλαίσιο iStream του βρετανού σχεδιαστή.

Σχεδιαστικά, με δεδομένο το πρώτο «σετ» επίσημων φωτογραφιών που δόθηκε πριν λίγο στη δημοσιότητα, το όλο εγχείρημα δε δείχνει στο μάτι και τόσο κολακευτικό, παρά τις εμφανείς αναφορές τόσο στην προηγούμενη γενιά Griffith, όσο και στο θρυλικό Tuscan. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο βρετανικό κουπέ αποδεικνύεται ιδιαίτερα «συμπαγές» με έχει μήκος 4,314 μ., πλάτος 1,85 μ. και ύψος οριακά μεγαλύτερο από τα 1,2 μ. Και για να έχει κανείς ένα απτό μέτρο σύγκρισης, μια Porsche 911 είναι κατά 185, 42 και 55 χλστ. μακρύτερη, πλατύτερη και ψηλότερη.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, το νέο TVR Griffith έχει συνολικό βάρος που δεν ξεπρνά τα 1.250 κιλά –κι αυτό χάρη στην εκτεταμένη χρήση carbon και αλουμινίου στο πλαίσιό του- τα οποία είναι κατανεμημένα ανάμεσα στους δύο άξονες σε ποσοστό 50/50.

Κάτω από το εμπρός καπό του αυτοκινήτου βρίσκεται εγκατεστημένος ένας 5λιτρος V8 κινητήρας της Ford –λέγε με Mustang- ο οποίος έχει δεχθεί τη φροντίδα της Cosworth αποδίδοντας για την περίσταση 500 ίππους. Με την αρωγή ενός χειροκίνητου κιβωτίου (Tremec Mgnum XL) έξι σχέσεων, η πισωκίνητη ασφαλώς Griffith είναι σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 4 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 321 χλμ./ώρα.

Από εκεί και πέρα, η ρυθμιζόμενη coilover ανάρτηση της βρετανικής κατασκευής αποτελείται από διπλά ψαλίδια, ενώ το σύστημα διεύθυνσης από ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα. Στα φρένα, η TVR επιστράτευσε για τον εμπρός άξονα δίσκους διαμέτρου 370 χλστ. και 6πίστονες δαγκάνες και πίσω δίσκους 350 χλστ. με 4πίστονες, επίσης αλουμινένιες, δαγκάνες. Τα δε ελαστικά φιλοξενούνται σε τροχούς 19 και 20 ιντσών, αντίστοιχα.

Τα πρώτα 500 αυτοκίνητα, τα περισσότερα εκ των οποίων έχουν ήδη πουληθεί, θα φέρουν τον χαρακτηρισμό «Launch Edition» και θα είναι έτοιμα να παραδοθούν στους νέους τους ιδιοκτήτες στις αρχές περίπου του 2019. Στόχος της TVR είναι η ετήσια παραγωγή του μοντέλου να αγγίξει από τη χρονιά εκείνη και μετά τις 1.000 μονάδες._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ