top icon
Επικαιρότητα

To σπορτίφ παρελθόν του νέου VW Polo GTI

Από το 1979 μέχρι και σήμερα, το σούπερ μίνι μοντέλο της VW τηρεί σε κάθε του γενιά τις σπορτίφ υποσχέσεις των δημιουργών του με τις τέσσερις στο σύνολο εκδόσεις «GTI», αλλά και τις δύο «GT», να ενισχύουν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, το ανήσυχο πνεύμα του. 

Η πρώτη σπορτίφ έκδοση του VW Polo, η οποία κοσμούνταν από τα αρχικά «GT», παρουσιάστηκε το 1979, τέσσερα χρόνια μετά το ντεμπούτο της πρώτης γενιάς, με τους Γερμανούς να έχουν μέχρι τότε καταφέρει να «αναπαραγάγουν» τις πιο ταπεινές του εκδοχές του, που βασίζονταν στο ακριβότερο και πιο «πολυτελές» Audi 50, σε περισσότερα από 500.000 αντίτυπα. Σχεδιαστικά, το Polo GT Mk1 βασιζόταν στην ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου (Mk1f) που είδε το φως της δημοσιότητας την ίδια χρονιά ξεχωρίζοντας τόσο για τη σκουρόχρωμη γρίλια με τα κόκκινα σιρίτια που θύμιζει εκείνα που διέθετε το πρώτης γενιάς Golf GTΙ, όσο και για το χαμηλότερο εμπρός σπόιλερ εμπρός και τις κοκινό-μαυρές ζάντες των 13 ιντσών. Κάτω από το καπό του φιλοξενούταν ένας ταπεινός 4κύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1.242 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε εν έτει 1979 μόλις 60 ίππους εξασφαλίζοντας στο πανάλαφρο αμάξωμα των 700 κιλών τελική ταχύτητα 154 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 15 ακριβώς δευτερόλεπτα.

Δύο χρόνια μετά και με το Polo Mk2 να έχει πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα του, η VW φέρνει στο φως το νέο Polo GT με τον 1.300άρη κινητήρα να αποδίδει πλέον 75 ίππους, χάρη στο σύστημα πολλαπλού ψεκασμού που ενσωμάτωνε, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 11,1 δλ. και τελική ταχύτητα της τάξης των 172 χλμ./ώρα. Ωστόσο, ήταν η έκδοση GT G40 του 1987 εκείνη που έκανε τη μεγαλύτερη… εντύπωση στο φρεσκαρισμένο Polo Mk2f. Και όχι άδικα, μιας η απόδοση του 4κύλινδρου μηχανικού συνόλου των 1,3 λίτρων εκτοξεύτηκε με την αρωγή ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή με διάμετρο 40 χλστ. που σε σχήμα παρέπεμπε στο γράμμα «G», στους 115 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Η δε ροπή του άγγιζε τα 148 Nm στις 3.600 σ.α.λ. Χάρη και στις δύο αυτές τιμές, η τελική ταχύτητα του Polo GT G40 σκαρφάλωνε εύκολα στα 196 χλμ./ώρα, με την επιτάχυνση από στάση να πραγματοποιείται σε χρόνο 8,1 δλ.  

Η τρίτη γενιά του μικρού μοντέλου της γερμανικής εταιρείας παρουσιάστηκε το 1994, όμως η VW αποφασίζει να τοποθετήσει τα μαγικά αρχικά «GTI» για πρώτη φορά στο Polo τέσσερα χρόνια αργότερα. Επί της ουσίας, επρόκειτο για ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής με τους ιθύνοντες της VW να κατασκευάζουν μόλις 3.000 αντίτυπά του, τα οποία διατέθηκαν αποκλειστικά στις επιμέρους αγορές της γηραιάς ηπείρου. Ο ατμοσφαιρικός και 16βαλβιδος 1.600άρης κινητήρας του απέδιδε 120 ίππους εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 9,1 δλ. Πρακτικά, το Polo GTI Mk3 βασιζόταν εξολοκλήρου στο απλό Polo 1.6 των 100 ίππων, διαθέτοντας, πέρα από έναν ισχυρότερο κινητήρα, χαμηλωμένο κατά 10 χλστ. αμάξωμα, τροχούς 15 ιντσών της BBS και κόκκινες δαγκάνες στο σύστημα πέδησης.

Το δεύτερο κατά σειρά Polo με τα διακριτικά GTI παρουσιάστηκε το 2006, πέντε σχεδόν χρόνια μετά το λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς του γερμανικού σούπερ μίνι. Κάτω από το καπό του ζούσε ο γνωστός από ουκ ολίγα μοντέλα του VW Group 20βάλβιδος 1,8 τούρμπο κινητήρας, που για την περίσταση απέδιδε ισχύ 150 ίππων εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 216 χλμ./ώρα. Η ύπαρξη όμως μοντέλων του ανταγωνισμού, όπως τα Seat Ibiza και Opel Corsa, με κατά πολύ υψηλότερη ισχύ υποχρέωσε –τρόπον τινά- του ανθρώπους της VW να παρουσιάσουν την έκδοση Cup Edition, η οποία κινούνταν από τον ίδιο κινητήρα, ο οποίος απέδιδε για την περίσταση 180 ίππους προσφέροντας 9 επιπλέον χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας και επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 7,5 δλ.

Τον Μάρτιο του 2009, η VW φέρνει στη ζωή την πέμπτη κατά σειρά γενιά του Polo και ένα σχεδόν χρόνο μετά την έκδοση GTI. Την κίνηση προσέφερε ο γνωστός 1.4 TSI της εποχής εκείνης -μ’ ένα μηχανικό τούρμπο στις χαμηλές στροφές κι ένα «κλασσικό» στις υψηλές- που απέδιδε 180 ίππους προσφέροντας στα χαρτιά επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,9 δλ. Με αφορμή την πρεμιέρα του ανανεωμένου Polo, η γερμανική εταιρεία παρουσιάσει την έκδοση GTI μ’ έναν «μονότουρμπο» 1.800άρη TSI βενζινοκινητήρα που απέδιδε 192 ίππους εξασφαλίζοντας τελική της τάξης των 236 χλμ./ώρα.

Αισίως, το VW Polo GTI γυρίζει σήμερα μία ακόμα σελίδα με την τέταρτη κατά σειρά εκδοχή και την έκτη σπορτίφ παραλλαγή του φιλοξενώντας τον πασπαρτού 2λιτρο TSI κινητήρα του γερμανικού ομίλου που αποδίδει για την περίσταση 200 ίππους και 320 Nm ροπής. Το «0-100» για το κορυφαίο Polo παραγωγής, που πλέον πατά στο δάπεδο MQB A0, έρχεται σε 6,7 δλ. ενώ πέρα από τις χειροκίνητες εκδόσεις, το «παρών» δίνουν και εκείνες με το «διπλόδισκο» DSG κιβώτο της γερμανικής εταιρείας._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ