06 Νοε 2015

Nissan Micra K13

Μπορεί η ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan να μην έχει παρουσία στους αγώνες τα τελευταία χρόνια, η αγάπη και το πάθος της όμως για το σπορ δεν κρύβονται...

ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ μάλιστα το DNA της μέσα από τη δημιουργία ή, πιο απλά, από την εξέλιξη. Άλλοτε έχοντας προσαρμόσει τα εργοστασιακά αγωνιστικά στην ελληνική πραγματικότητα και αργότερα εξελίσσοντας αυτοκίνητα παραγωγής σε αγωνιστικά για τις αγωνιστικές δραστηριότητες του Sport Team της Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Για χίλιους διαφορετικούς λόγους, είμαστε οι τελευταίοι που αιφνιδιαστήκαμε όταν μάθαμε, είδαμε και δοκιμάσαμε την αγωνιστική εκδοχή του Nissan Micra Κ13.

Στα Μέγαρα...

... στην ελληνική πίστα της Αττικής, που μπορεί να μην προσφέρεται για δοκιμές εξέλιξης ενός αυτοκινήτου με ρίζες στα ράλλυ, αλλά αποτελεί την τέλεια διαδρομή για ασφαλή δοκιμή. Δευτέρα μεσημέρι, λοιπόν, στο «Μέγαρο», με τον Σ.Χ. να μην κρύβει την ικανοποίηση αλλά και τις σκέψεις του, που δε μετριάζουν τη χαρά του, αφού η σημερινή προσπάθεια απέχει από το «άλλοτε», όπως το έζησε χάρη στον Νίκο Κελεσάκο, στα δεκατρία χρόνια που διετέλεσε επίσημος οδηγός της κορυφαίας ομάδας της χώρας. Είναι σαφές. Δεν πρόκειται για εξέλιξη που θα συνδεθεί άμεσα με αγώνες, αλλά για μια προσπάθεια νέων, ανήσυχων και ικανών ανθρώπων, που δε δυσκολεύτηκαν να πάρουν το «ΟΚ» του ηγέτη της εταιρείας σήμερα. Άλλωστε, είναι γνωστή η αγάπη και οι γνώσεις του Τάκη Θεοχαράκη για την αυτοκίνηση, και ειδικότερα για την τεχνολογία, όπως εκφράζεται και μέσα από τους αγώνες.

Όπως σχολίασε ο επικεφαλής της ομάδας εξέλιξης του Micra της δοκιμής, Μιχάλης Χατζηγρηγορίου, οι αλλαγές στο αυτοκίνητο δεν είναι εκτεταμένες, ενώ, σε περίπτωση που υπάρξει ουσιαστικό ενδιαφέρον, μπορούν να επιλεγούν φθηνότερες λύσεις, κατεβάζοντας το συνολικό κόστος της μετατροπής, το οποίο σήμερα ανέρχεται στα 6.000 ευρώ. Τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η ανάρτηση, αφού το Micra είναι εφοδιασμένο με την εξαιρετική Ohlins και στους δύο άξονες, που ρυθμίζεται ως προς τη σκληρότητα και το ύψος, με το κόστος της να ανέρχεται στα 2.000 ευρώ! Ο κλωβός ασφαλείας έχει κατασκευαστεί και τοποθετηθεί από τους αδελφούς Καραταρούκ, ενώ τα καθίσματα, οι ζώνες, η πυρόσβεση, το τιμόνι και οι διακόπτες φέρουν την υπογραφή της OMP. Στον κινητήρα των 1.200 κ.εκ. δεν έχει γίνει η παραμικρή παρέμβαση (όπως εξάλλου και στα Micra του ομώνυμου Cup πριν από μερικά χρόνια), με αποτέλεσμα οι όποιες αλλαγές που βελτιώνουν τις επιδόσεις να εστιάζονται στην ελεύθερη εξάτμιση διαμέτρου 48 χλστ., αλλά και στο πιο κοντό κιβώτιο ταχυτήτων, με το κορωνοπήνιο να είναι δανεισμένο από το «ράφι» της Nissan, με βήμα 4.5:1. Τα ελαστικά είναι Yokohama Α006Τ σε διάσταση 190/580-R15, σε μαλακή γόμα για ράλλυ, και σλικ για την πίστα. Οι ζάντες είναι της Team Dynamics Prorace 1.2 σε διάσταση 15x7 με όφσετ 35. Με όλα αυτά, το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου αγγίζει τα 950 κιλά, τιμή που μπορεί να μειωθεί αρκετά.

Στην πίστα των Μεγάρων, όπου είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία γεύση από τις δυνατότητες του Micra, εκπλαγήκαμε από την ευχάριστη συμπεριφορά του. Δεν «ξετρελαίνει» με τις επιδόσεις και τον κινητήρα του, αφού η χαμηλή ισχύς γίνεται αισθητή εντός πίστας. Βέβαια, το κοντό κορωνοπήνιο σου επιτρέπει να βρίσκεσαι συχνά στο ωφέλιμο εύρος στροφών, ενώ σε βάζει στη διαδικασία να «ψαχτείς» αναφορικά με σχέσεις στα «Κ» στροφών. Είναι χαρακτηριστικό ότι, με καλές γραμμές και χωρίς απότομες κινήσεις, μπορείς να περάσεις με 3η σχέση από όλες τις στροφές των Μεγάρων! Η 2η αποδεικνύεται ιδιαίτερα κοντή, με αποτέλεσμα να βρίσκεσαι στην έξοδο της στροφής, με τον κόφτη στις 6.500 σ.α.λ. να ουρλιάζει.

Αυτό όμως που το κάνει ιδιαίτερα ευχάριστο είναι η οδική συμπεριφορά του. Το Micra έχει πολύ καλό πάτημα και διακρίνεται για τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Δεν είναι τυχαίο ότι στις δύο γρήγορες αριστερές στροφές των Μεγάρων μπορείς να περάσεις χωρίς να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι, και μάλιστα χωρίς να τρομάξεις. Όπως μας έλεγε και ο εξελικτής Λευτέρης Σωτήρχος λίγο αργότερα, στην πίστα μπορεί να μην ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του, αλλά στις ειδικές διαδρομές, με το συνεχώς μεταβαλλόμενο συντελεστή πρόσφυσης και εκμεταλλευόμενο την οδική του συμπεριφορά αλλά και τα ανθεκτικά του φρένα, μπορεί να «γράψει» αξιοπρεπείς χρόνους και να ικανοποιήσει ακόμα και πλήρωμα με απαιτήσεις!

Συνολικά πρόκειται για μια ευχάριστη και αξιόπιστη κατασκευή, που με τις απαραίτητες βελτιώσεις μπορεί να αποτελέσει βασικό συστατικό ενός ανταγωνιστικού Cup. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν προβλέπεται, όπως μας ξεκαθάρισαν οι άνθρωποι της Nissan. Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός ότι οι τεχνικοί πήραν το πράσινο φως, και σε συνδυασμό με το ότι το αίμα νερό δε γίνεται, μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε και να μην αποκλείουμε οτιδήποτε σχετικό για την επόμενη ημέρα..._ Π. Τ.

 

Οι άνθρωποι πίσω από το Micra

Μιχάλης Χατζηγρηγορίου: Προϊστάμενος Τεχνικής Εκπαίδευσης και τμήματος NHPC Athens (GT-R service center) και Infiniti service.

Μηνάς Χατζηκυριάκος: Επικεφαλής Μηχανικός του τμήματος NHPC Athens (GT-R service center) και Infiniti service, μέλος του αγωνιστικού τμήματος Nissan Sport Team.

Ιορδάνης Παππάς: Μηχανικός του τμήματος NHPC Athens (GT-R service center) και Infiniti service, μέλος του αγωνιστικού τμήματος Nissan Sport Team.

 

Στο στήσιμο του αυτοκινήτου συνέβαλε ο Λευτέρης Σωτήρχος, ενώ σημαντική ήταν και η συνεισφορά των Δημήτρη Ραζή και Γιάννη Μεθενίτη, χωρίς να υποτιμούμε τον διακριτικό, αλλά ουσιαστικό ρόλο του Γιώργου Μπάσδελη, όλοι από την οικογένεια της Nissan.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

 

Περισσότερες φωτογραφίες: