Αξιολογούμε 9 Infotainment νέας γενιάς

Σε συνεργασία με το περιοδικό PC MAGAZINE αξιολογούμε τα συστήματα infotainment 9 μικρομεσαίων μοντέλων.

To infotainment στη ζωή μας

Μπορεί τα smartphone -τουλάχιστον στη σύγχρονη μορφή τους- να μετρούν μόλις μία δεκαετία παρουσίας, όμως το σίγουρο είναι ότι έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά μας, που περιστρέφεται γύρω από διασυνδεδεμένες οθόνες, τις οποίες χρησιμοποιούμε για την επικοινωνία, την ενημέρωση και τη διασκέδασή μας. Από αυτήν την τάση δε θα μπορούσε να ξεφύγει και το αυτοκίνητο, και, αν μπείτε στην καμπίνα ενός οχήματος και δε δείτε τουλάχιστον μία οθόνη πάνω στην κεντρική κονσόλα, μπορείτε να είστε σχεδόν βέβαιοι πως αποτελεί όχημα παλαιότερης γενιάς.

Ευκολίες όπως οι θύρες USB και η λειτουργία hands-free με το κινητό είναι πλέον αυτονόητες, ενώ τα πιο ολοκληρωμένα συστήματα προσφέρουν και λειτουργίες πλοήγησης αλλά και υποστήριξη mobile εφαρμογών. Παράλληλα, οι κατασκευαστές κάνουν ό,τι μπορούν για να αξιοποιήσουν την οθόνη αφής, και το σύστημα infotainment αποτελεί το κέντρο ελέγχου σε πολλές περιπτώσεις, για λειτουργίες όπως είναι ο κλιματισμός, η ατμόσφαιρα και ο φωτισμός της καμπίνας, και φυσικά για τα χαρακτηριστικά ασφάλειας και οικονομίας του αυτοκινήτου.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον το User Interface παίζει καθοριστικό ρόλο, και εδώ εντοπίζονται οι μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των λύσεων του κάθε κατασκευαστή - για να είμαστε ειλικρινείς, κανένα από τα συστήματα που δοκιμάσαμε δεν έχει καταφέρει να πετύχει τη χρυσή τομή μεταξύ ευχρηστίας και πλήθους λειτουργιών. Αντίστοιχα, οι κατασκευαστές δείχνουν αναποφάσιστοι για το αν θα πρέπει να καταργήσουν πλήρως τα φυσικά πλήκτρα, να κρατήσουν μέρος αυτών ή να προσφέρουν τόσο φυσικά όσο και εικονικά χειριστήρια για τις ίδιες λειτουργίες. Τα πράγματα είναι πιο απλά όπου υποστηρίζεται η φωνητική αναγνώριση, όμως είναι άγνωστο πότε οι κατασκευαστές πλην της Toyota θα αποφασίσουν να επενδύσουν και στην αναγνώριση της ελληνικής γλώσσας.

Όσο για την επικοινωνία με τα smartphone, στις βασικές hands-free λειτουργίες δεν είχαμε παράπονα, όμως σε ό,τι αφορά την υποστήριξη mobile εφαρμογών υπάρχει μεγάλο χάσμα. Εδώ οι πιο ευνοημένοι είναι οι κάτοχοι iPhone, αφού το CarPlay της Apple όπου υποστηρίζεται παίζει το ίδιο καλά. Για τους κατόχους Android η λύση ακούει στο όνομα Android Auto, μόνο που εμείς είμαστε ακόμα μία φορά άτυχοι ως Έλληνες, αφού το πρότυπο δεν είναι διαθέσιμο για τη χώρα μας, ενώ η εναλλακτική του MirrorLink έχει πολύ περιορισμένη λίστα συμβατών συσκευών. Όσο για τους κατασκευαστές που έχουν επιχειρήσει να στήσουν τα δικά τους App Store, δε θεωρούμε πως αυτά έχουν μέλλον.

Σε κάθε περίπτωση, είναι σαφές πως όλοι οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν το θέμα infotainment πολύ σοβαρά, και δουλεύουν εντατικά για να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τα συστήματά τους προετοιμάζοντας το έδαφος για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον των αυτόνομων διασυνδεδεμένων οχημάτων, που θα κυκλοφορούν σε έξυπνες πόλεις και δρόμους._Κωνσταντίνος Βογιατζής

Citroen C4 Cactus

Ford Kuga

Mini Countryman

Opel Mokka X

Peugeot 3008

Renault Megane

Seat Ateca

Toyota C-HR

VW Golf

 

Ετικέτες: