Βρεθήκαμε στο Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της Τρίπολης για να παρακολουθήσουμε εκ των έσω τον δεύτερο φετινό αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Μοτοσικλετών εκτελώντας για την περίσταση χρέη αυτοκινήτου ασφαλείας πίσω από το τιμόνι του «όπλου» της Ford που ακούει στο όνομα Focus RS.

Πόσο… ανέλπιστη μπορεί να είναι η συνύπαρξη μιας «πολιτικής» τετράτροχης πολεμικής μηχανής με τις καθαρόαιμες αγωνιστικές κατασκευές του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας Μοτοσυκλετών; Χάρη στην ευγενική πρόσκληση της Αθλητικής ΜΟΤοσικλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, καθόλου! Κυριακή χαράματα λοιπόν και με τον καιρό να στέκεται για μια ακόμα φορά στο πλευρό μας, βάζουμε στην τσέπη το μαγικό hands-free κλειδί του «ασφαλτί» Focus RS της ελληνικής αντιπροσωπείας και… πάμε Τρίπολη στο πάντοτε φιλόξενο σε αγωνιστικές εκδηλώσεις Στρατιωτικό Αεροδρόμιο της πόλης, προκειμένου να διασκεδάσουμε αλλά και να δούμε «εκ των έσω» τις μοναδικές μάχες των καλύτερων Ελλήνων αναβατών στο δεύτερο κατά σειρά φετινό αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Ενός θεσμού που δικαιωματικά  πλέον, με δεδομένο τον ανταγωνισμό αλλά και το πλήθος συμμετοχών και κατηγοριών, έχει και την τηλεοπτική προβολή που του αρμόζει, χάρη στο πείσμα και όχι μόνο της συνδρομητικής τηλεόρασης της CosmoteTV.

Η ημέρα είχε ως ορεκτικό τις κατηγορίες Νέων και Racing/SS300 με το κυρίως πιάτο να… σερβίρεται στο μεσημέρι με τις κλάσεις SSP (Supersport) και SBK (Superbike), ενώ για επιδόρπιο οι θεατές είχαν την ευκαιρία να δουν στην «αειθαλή» πίστα των 11 στροφών και 2,1 χλμ. τους αναβάτες της κατηγορίας Open. Στους Νέους, το βάθρο κατέλαβαν οι Παπαπαύλου (Yamaha R3), Χάλαρης (KTM RC3 390) και Μαξισόγλου (Yamaha R3), με τον νικητή, ο οποίος τερμάτισε πρώτος πριν λίγες μέρες στον εναρκτήριο αγώνα του φετινού θεσμού που πραγματοποιήθηκε στο Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων, να σημειώνει μάλιστα και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Στην Racing/SS300, την καρό σημαία πήρε ο Λέανδρος Ντότσικας, ο περσινός Πρωταθλητής της κατηγορίας, ακολουθούμενος από τους Κορωνάκη και Κίτσο.

Στην κατηγορία Supersport, όλοι είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν έναν όμορφο αγώνα με τον Καρακώστα (Honda CBR 600) να παίρνει την καρό σημαία από τον Μίχο (Triumph 675), ο οποίος μάλιστα σημείωσε και το ταχύτερο πέρασμα κατά τη διάρκεια του αγώνα (57.391). Το βάθρο στα Supersport συμπλήρωσε ο Κουτσουμπός στη σέλα μιας Honda CBR 600. Εξαιρετικό –ως συνήθως- ήταν το ενδιαφέρον στην κατηγορία των Superbike, με τον 10 φορές Πρωταθλητή Ελλάδας και νικητή του πρώτου αγώνα, Σάκη Συνιώρη (Aprilia RSV4) να δίνει στο πρώτο μισό του αγώνα μια εξαιρετική μάχη τροχό με τροχό με τον pole man της κλάσης, Χάρη Παρασκευόπουλο (Yamaha R1), με τον πρώτο να παίρνει τελικά την καρό σημαία του τερματισμού με διαφορά σχεδόν 9 δλ. Τέλος, στην πολυπληθή «αρένα» της κατηγορίας Open, νικητής ανεδείχθη ο Ζαχαρόπουλος με Yamaha R1 εμπρός από τους Καραγιάννη και Γεωργόπουλο με Lalos 600 και Ducati 1098, αντίστοιχα.

Δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα σε όλες τις κλάσεις στα επισυναπτόμενα στο τέλος του άρθρου αρχεία.

Στην Τρίπολη με το όπλο στο χέρι!

Το Ford Focus RS σίγουρα δεν χρειάζεται συστάσεις. Πολεμική μηχανή με πινακίδες κυκλοφορίες το έχουν χαρακτηρίσει πολλοί (και ασφαλώς δεν μπορούμε παρά να συνταχτούμε και εμείς μαζί τους!), καθώς πρόκειται για ένα… ονειρικό «χατς» για τον οδηγό που ξέρει την τέχνη. Αλλά και το τι θέλει. Ταχύτατο μέχρι… παρεξηγήσεως στην ευθεία, μα, πάνω απ’ όλα, ρυθμίσιμο και συμμετοχικό όσο ένα Mitsubishi EVO 9, το σύγχρονο Focus RS είναι ένα πραγματικό όπλο για τον νυν ή τέως αγωνιζόμενο, αλλά συνάμα και ένα πραγματικό σχολείο για τον κοινό «θνητό» που δεν έχει μεγαλώσει μέσα σε αγωνιστικά μπάκετ φορώντας γάντια και Peltor. Μ’ ένα κοφτερό τιμόνι και γενικότερα μ’ ένα εξαιρετικά πειθήνιο εμπρός μέρος, αυτό το RS λατρεύει τις στροφές. Χάρη στη τετρακίνηση-ποίημα, διδάσκει ιδανικές γραμμές και την ίδια στιγμή, ανάλογα με το πώς θα του… φερθείς, μαγικές τοποθετήσεις της ουράς στην είσοδό της. Αν δε το «ζυγίσεις» σωστά έως την κορυφή της στροφής, τότε η ανταμοιβή σου στην έξοδο είναι, με αρωγό την άφθονη ροπή του EcoBoost, ένα γλυκό γλίστρημα με τα τέσσερα. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και ο άσσος στο μανίκι του, καθώς δεν είναι το ΤΙ κάνει αλλά το ΠΩΣ βάζοντάς σε με το καλημέρα στο παιχνίδι του «ψαξίματος». Με τον εαυτό σου, αλλά και με τις δυνατότητες που κρύβουν τα αρμονικά «δεμένα» μηχανικά μέρη που για την περίσταση επέλεξε η Ford Performance._Χ.Α.

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος