top icon
Παρουσιάσεις

Mercedes A-Class: Οδηγούμε την 4η γενιά του μοντέλου

Πρώτες εντυπώσεις και τιμές για τη νέα Mercedes-Benz A-Class.

Πολλά έχουν αλλάξει στα 21 χρόνια από την παρουσίαση της πρώτης A-Class με εκείνο το πολυμορφικού χαρακτήρα αμάξωμα. Σε κάθε περίπτωση, η απερχόμενη τρίτη γενιά του μοντέλου έφερε άλλον αέρα στην εταιρεία, με το σαφώς πιο νεανικό και «macho», αν θέλετε, σχήμα της, και τα αποτελέσματα ήταν παραπάνω από χειροπιαστά, καθώς μειώθηκε κατά… δέκα χρόνια ο μέσος όρος της ηλικίας των αγοραστών του αυτοκινήτου, ήρθαν νέοι πελάτες στη μάρκα, ενώ η εμπορική επιτυχία της A-Class (620.000 μονάδες μόλις πέρυσι) συνέβαλε στην εδραίωση της Mercedes-Benz στην κορυφή των premium εταιρειών.

Σημαντικά αναβαθμισμένο το εσωτερικό της νέας A-Class.

Τεχνολογία και πολυτέλεια

Εξωτερικά, η νέα γενιά παραπέμπει εμφανώς στο τελευταίο μοντέλο. Οι γραμμές πλέον είναι λιγότερο τονισμένες, το καπό πιο κεκλιμένο, η ουρά περισσότερο κοφτή, ενώ το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τα αυξημένα τόξα των φτερών εξασφαλίζουν μια στιβαρότερη παρουσία στο δρόμο. Ταυτόχρονα, η βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας (0,25 από 0,26), καθιστά την A-Class το αεροδυναμικότερο όχημα της κατηγορίας. Φυσικά μεγάλη σημασία δόθηκε στην αεροδυναμική μελέτη του αμαξώματος και ως προς τον τομέα της μείωσης των θορύβων, κάτι που φυσικά συνεπικουρήθηκε από την ενίσχυση της ηχομόνωσης και την αύξηση της ακαμψίας του πλαισίου.

Η νέα A-Class είναι το αεροδυναμικότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας.

Η νέα A-Class φιλοδοξεί επίσης να πρωτοπορήσει όσον αφορά τον εξοπλισμό της με συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, που συναντάμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει στο νέο μοντέλο είναι το εσωτερικό της, τόσο με την πολυτέλειά του όσο και με την τεχνολογία που έχει υιοθετηθεί. Έτσι, στις κορυφαίες εκδόσεις συναντάμε δύο οθόνες των 10,25 ιντσών στον πίνακα οργάνων, ενώ το σύστημα MBUX (Mercedes-Benz User Experience) διαθέτει τη δυνατότητα ελέγχου μέσω φωνητικής αναγνώρισης, με την πρωτοπορία εν προκειμένω να εντοπίζεται στην αντίληψη του συστήματος να κατανοήσει μια πληθώρα διαφορετικών οδηγιών για τον ίδιο σκοπό (π.χ. «ανέβασε τη θερμοκρασία», «κάνει κρύο» κτλ.).

Στο σχεδιασμό του εσωτερικού ξεχωρίζουν επίσης οι πέντε κυκλικοί αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, που παραπέμπουν σε τουρμπίνες αεροσκαφών, αλλά και ο δανεισμένος από την S-Class ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας σε 64 διαφορετικές αποχρώσεις. Επίσης, οι λεπτότερες κολώνες εξασφαλίζουν μια κατά 10% καλύτερη περιφερειακή ορατότητα.

Μεγαλύτερες διαστάσεις, μικρότερο βάρος

4η γενιά

3η γενιά

Μεταβολή

Μήκος (χλστ.)

4.419

4.299

+120

Πλάτος (χλστ.)

1.796

1780

+16

Ύψος (χλστ.)

1.440

1.434

+6

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.729

2.699

+30

Βάρος (κιλά)

1.375

1.395

-20

Μια αναμενόμενη και ευπρόσδεκτη βελτίωση αφορά την αύξηση των εσωτερικών χώρων, που εξασφαλίστηκε από την κατά 30 χλστ. αύξηση του μεταξονίου. Το κατά 16 χλστ. διευρυμένο αμάξωμα εξασφαλίζει περισσότερο χώρο και για τους ώμους των επιβατών (+9 εμπρός και 22 χλστ. πίσω), ενώ κατά 7 και 8 χλστ. είναι αντίστοιχα μεγαλύτερος ο αέρας για το κεφάλι τους. Τέλος, ο χώρος των αποσκευών είναι μεγαλύτερος κατά 29 λίτρα, φτάνοντας συνολικά τα 370 λίτρα, ενώ, χάρη στα διαιρούμενα πίσω φωτιστικά σώματα, αυξημένο είναι και το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ κατά 20 εκ..

Μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης για τη νέα Mercedes A-Class.

Τρεις κινητήρες στο λανσάρισμα

Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, κάτω από το καπό αρχικά θα προσφέρονται τρεις 4κύλινδροι κινητήρες:

Α200 (1.4 με 163 ίππους/250 Nm, σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων και κιβώτιο χειροκίνητο 6 σχέσεων ή 7άρι διπλού συμπλέκτη)

Α250 (2.0 με 224 ίππους/350 Nm με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων)

Α180d (1.5 με 116 ίππους/260 Nm)

Έπιλέξαμε να ξεκινήσουμε τη γνωριμία μας πίσω από το τιμόνι της Α 200, με τον Μ 282, το μικρό βενζινοκινητήρα των 1.332 κ.εκ., που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Renault και κατασκευάζεται στη Γερμανία, ενώ στο μέλλον θα παράγεται και στο Πεκίνο. Πρόκειται για τον πρώτο 4κύλινδρο κινητήρα της εταιρείας που διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων για εξοικονόμηση καυσίμου.

Ο μικρός βενζινοκινητήρας συνεργάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή, όπως στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας, με διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Ο συνδυασμός αυτός υπόσχεται πως τα 100 χλμ./ώρα προκύπτουν μέσα σε 8 δλ., εντούτοις, η γραμμικότητα του κινητήρα και η προοδευτική λειτουργία του κιβωτίου δεν αποσκοπούν να θέσουν το πλήρωμα του αυτοκινήτου σε “πολεμική” διάθεση, όπως στη 2λιτρη Α250 (224 PS/350 Nm), που οδηγήσαμε στη συνέχεια. Αν, βέβαια ρίξεις μια ματιά στο ταχύμετρο, διαπιστώνεις πως και πάλι κινείσαι σε υψηλότερες ταχύτητες, σε σχέση με την αίσθηση που σου δίνεται μέσα στην καμπίνα της νέας A-Class. Πράγματι, η πρώτη εντύπωση, αν εξαιρέσεις τη λιγότερο εκλεπτυσμένη χροιά του 4κύλινδρου κινητήρα, επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς των εκπροσώπων της Mercedes πως ετούτη η A-Class παραπέμπει σε μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας.

Δεν είναι μόνο η ηρεμία στο σαλόνι του αυτοκινήτου, η ακαμψία του πλαισίου και η έλλειψη κραδασμών, αλλά και η premium αίσθηση του εσωτερικού, σε συνδυασμό με τον high-tech πίνακα οργάνων που συνδυαστικά θέτουν νέα στάνταρ στην κατηγορία.

Φυσικά η περιέργεια όλων μας ήταν κατά πόσο τη στόχευση της εταιρείας ώστε η A-Class να προσφέρει στο δρόμο ποιότητα κύλισης αντίστοιχη της C-Class, αντιστρατευόταν η ταυτόχρονη επιλογή της να αντικαταστήσει την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με ημιάκαμπτο άξονα στις ασθενέστερες εκδόσεις (εν προκειμένω στις Α 200 και A 180d). Από τη σύντομη αυτήν πρώτη επαφή δε διαπιστώσαμε οποιαδήποτε τάση αναπήδησης του πίσω μέρους στις ανωμαλίες του δρόμου και δε μένει παρά τον Ιούνιο, που το αυτοκίνητο αναμένεται στη χώρα μας, να το υποβάλουμε στις πιο ακραίες δοκιμασίες των ελληνικών δρόμων.

Από εκεί και πέρα το πλαίσιο εμπνέει εμπιστοσύνη στις στροφές, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι εντυπωσιακά υψηλά και τις κλίσεις ελεγχόμενες. Το τιμόνι είναι ακριβές, προσφέρει την απαραίτητη πληροφόρηση και αν κάτι θα ενοχλήσει είναι η ανάδραση από το Active Steering Assist,που σχετικά εύκολα απενεργοποιείται από το μενού του αυτοκινήτου.

Χωρίς αμφιβολία, η νέα A-Class θέτει πολύ υψηλά τον πήχη στο premium κομμάτι της μικρομεσαίας κατηγορίας, κουβαλώντας, αν μη τι άλλο στις πιο πλούσιες εκδόσεις της τόνους τεχνολογίας, ενώ διαθέτει τέτοια ποιότητα κατασκευής και οδικά χαρακτηριστικά, έτσι που η προσφώνηση “μικρή Mercedes” δεν μπορεί παρά να τη χαρακτηρίζει ως προς τις διαστάσεις της και μόνον.

Το αυτοκίνητο αναμένεται από τον ερχόμενο Ιούνιο με τιμές που ξεκινούν από τα 32.338 για την A 180 d Auto. Οι τιμές για τις βενζινοκίνητες A 200 και Α 250 Auto διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 32.605 και 44.120 ευρώ._ Μ.Σ.

ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΜΑΪΟΥ ΤΩΝ 4ΤΡΟΧΩΝ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ