Αγώνες Διεθνείς αγώνες

Formula E: Σημαντικές αλλαγές στα μονοθέσια Gen3

Η FIA έδωσε το στίγμα των αλλαγών που θα επέλθουν στα μονοθέσια 3ης Γενιάς της Formula E.

Τα Gen3 μονοθέσια αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους το 2022-2023, και θα παραμείνουν για τις σεζόν 2023-2024 και 2024-2025.

Θα διαθέτουν ένα ακόμα powetrain μπροστά, χωρίς αυτό να σημαίνει όμως πως θα υιοθετήσουν τετρακίνηση.

Πέραν αυτής της σημαντικής αλλαγής, η FIA άνοιξε προς τρίτους προμηθευτές πρόσκληση για την προμήθεια νέων μερών ως τις 31 Μαρτίου 2020 σε τομείς όπως οι διαστάσεις του μονοθέσιου και τα fast-charge πιτ στοπ.

Σε διαστάσεις, τα νέα μονοθέσια θα είναι ελαφρώς πιο μικρά, με φάρδος 1700mm και μήκος 5000mm, ενώ στόχος είναι η μείωση του βάρους από τα 900 στα 780 κιλά, μαζί με τον οδηγό.

Η Ομοσπονδία έχει ζητήσει από τους πιθανούς προμηθευτές να ετοιμάσουν δύο διαφορετικά σχέδια. Το πρώτο θα έχει ισχύ 300kW, που θα αυξάνεται σε 350kW στο attack mode, το fanboost και τις κατατακτήριες. Στο δεύτερο σχέδιο, το μονοθέσιο έχει ισχύ 250kW, και 300kW σε μέγιστο επίπεδο.

Όσον αφορά τα fast-charge πιτ στοπ, η FIA αναφέρει πως τα μονοθέσια 3ης Γενιάς θα πρέπει να μπορεί να φορτίζει μέσα σε 30 δευτερόλεπτα, αν και δεν είναι σαφές αν εννοείται πως θα πρέπει να φορτίζει στο 100% σε αυτό χρονικό διάστημα. Ωστόσο, δεν θα είναι υποχρεωτικό για κάθε οδηγό να κάνει ένα πιτ στοπ για να φορτίσει την μπαταρία του μονοθέσιου, ενώ η ίδια η Ομοσπονδία θα παρέχει το σύστημα φόρτισης, και όλο τον εξοπλισμό για να επιτευχθεί αυτή η αλλαγή.

Αμιγώς σχεδιαστικά, επιβεβαιώνεται η συνέχιση της χρήσης ανοιχτού cockpit με Halo για την προστασία των οδηγών, ενώ για το εμπρός powertrain, η Ομοσπονδία αναφέρει πως «θα είναι ίδιο για όλα τα μονοθέσια και θα λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια.»

Τέλος, για τα ελαστικά, παραμένει η λογική των παντός καιρού γομών, που θα είναι σε θέση να αντέχουν μία μέρα ελεύθερων δοκιμών, κατακτήριων κι αγώνα χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να αλλάξει πάνω από δύο σετ.

Το άνοιγμα σε νέους προμηθευτές σημαίνει πως η FIA θέλει να αναβαθμίσει τη Formula E σε επίπεδο που θα ωφελήσει όχι μόνο τους συμμετέχοντες, αλλά και το ίδιο το κοινό._Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου