top icon
Αγώνες

IRC Μόντε Κάρλο: Χωρίς προγνωστικά

Ο μικτός χαρακτήρας του Μόντε Κάρλο έχει χαρίσει άγρια ομορφιά στον εναρκτήριο αγώνα του IRC, αφού με τις αλλαγές σε επίπεδο χρόνων στις ειδικές διαδρομές, κανείς δεν μπορεί να κάνει προγνωστικά.

Ο μικτός χαρακτήρας του Ράλλυ Μόντε Κάρλο έχει χαρίσει μέχρι αυτή τη στιγμή άγρια ομορφιά στον εναρκτήριο αγώνα του IRC, αφού με τις αλλαγές σε επίπεδο χρόνων στις ειδικές διαδρομές, κανείς δεν μπορεί να κάνει ασφαλή προγνωστικά για την τελική έκβαση του αγώνα. Συνηθισμένοι από τους αγώνες του WRC, οι περισσότεροι θεωρήσαμε ότι όταν ο Mikko Hirvonen ξέφυγε με διαφορά που άγγιζε το 1.5 λεπτό από τους διώκτες του, πως ο αγώνας έχει τελειώσει. Κι όμως! Οι καιρικές συνθήκες και ο μικτός χαρακτήρας του αγώνα, δεν επιτρέπουν σε κανέναν να εφησυχάσει, ακόμα και αν πρόκειται για τον διεκδικητή του τίτλου στο WRC. Βλέπετε, η τριάδα των σημερινών ειδικών, που τα πληρώματα πραγματοποίησαν σήμερα δύο φορές, αποτελούσε ένα συνδυασμό στεγνών, χιονισμένων και βρεγμένων επιφανειών. Σαν να μην έφτανε αυτό, το δεύτερο πέρασμα πραγματοποιήθηκε σε αντίστοιχες συνθήκες, με το χιόνι να λιώνει ελέω ηλιοφάνειας (αν και σήμερα όλοι περίμεναν για ακόμα μία φορά κακοκαιρία), αλλά στα σημεία που τα δέντρα δεν επέτρεπαν στον ήλιο να περάσει, ο πάγος και το χιόνι καιροφυλαχτούσαν, έτοιμοι να καταστρέψουν την προσπάθεια των πληρωμάτων. Έτσι, το βάρος έπεσε στην επιλογή των ελαστικών, με τους περισσότερους να κάνουν συνδυασμούς με καρφιά μόνο μπροστά ή πίσω, και κάποιους πιο τολμηρούς και στους τέσσερις τροχούς. Κάποιοι δικαιώθηκαν, κάποιοι άλλοι όχι.

Ο Mikko Hirvonen, λοιπόν, μπορεί εχθές να απολάμβανε μία άνετη διαφορά, αλλά σήμερα ένιωσε από πρώτο χέρι τι εστί Μόντε Κάρλο. Αρχικά έχασε πολύτιμο χρόνο, ενώ στη συνέχεια αν και προσπάθησε να καλύψει το χαμένο έδαφος (καταφέρνοντας τα εν μέρει) έχασε κι άλλο στο δεύτερο μισό του αγώνα, συνειδητοποιώντας ότι στον συγκεκριμένο αγώνα πρέπει να περιμένει κανείς μέχρι το τέλος για να μπορέσει να αισθανθεί σίγουρος. Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, ένα κλαταρισμένο ελαστικό στη δεύτερη ε.δ. της ημέρας έμοιαζε με κερασάκι στην τούρτα. Πάντως, πέρα από τις επιλογές των ελαστικών και την ατυχία, ο Φιλανδός δεν φαίνεται ιδιαίτερα ικανοποιημένος από το νέο Fiesta. Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του λίγο πριν το τέλος της ημέρας, όπου και δήλωσε εντυπωσιασμένος από τους χρόνους των Ogier και Hanninen, τονίζοντας ότι το αυτοκίνητο δεν του προσφέρει την εμπιστοσύνη που απαιτείται για να πιέσει στο όριο, αναφέροντας βέβαια ότι έχει μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης. Πάντως, περί αξιοπιστίας ούτε λόγος, αφού το Fiesta δεν έχει παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα. Ερωτηματικό απομένουν οι επιδόσεις και ουσιαστικά στα χέρια όχι του Hirvonen, αλλά των ιδιωτών που θα το χρησιμοποιήσουν τη νέα χρονιά.

Ο Φιλανδός, αισθάνθηκε σήμερα και την πίεση του συμπατριώτη του, Juho Hanninen. Ο δεύτερος οδηγός της Skoda, δείχνει να έχει βελτιώσει ιδιαίτερα τις επιδόσεις του στην άσφαλτο, την ώρα που ο μικτός χαρακτήρας του αγώνα, αποτελεί συμπαραστάτη του, ταιριάζοντας στο οδηγικό στυλ και την εμπειρία του. Η διαφορά του από τον Hirvonen φαντάζει μεγάλη, αλλά όπως εξελίσσεται ο αγώνας και με μία μεγάλη μέρα να απομένει για την ολοκλήρωση του αγώνα, κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος για το τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Πόσο μάλλον, όταν πίσω του έχει τον «ιπτάμενο» Sebastien Ogier, ο οποίος μετά το χθεσινό του κλατάρισμα προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος, οδηγώντας στο όριο.

Και σε μεγάλο μέρος ο νεαρός Γάλλος τα έχει καταφέρει περίφημα. Με το 207 S2000 της PH Sport κατάφερε να ανέβει στην 3η θέση της γενικής, ξεπερνώντας στην ιδιαίτερα απαιτητική ειδική διαδρομή St. Bonnet να καλύψει το σημαντικότερο χαμένο έδαφος, και φτάνοντας πλέον στο σημείο να πιέζει τον Hanninen και για τη δεύτερη θέση της γενικής. Μάλιστα, οι επιδόσεις του ήταν τόσο εντυπωσιακές, που ακόμα και ο ίδιος ο Hirvonen δήλωσε σε αρκετές περιπτώσεις εντυπωσιασμένος από αυτές. Αν ο Γάλλος δεν είχε χάσει τόσο χρόνο χθες, ίσως σήμερα μιλάγαμε τελείως διαφορετικά σε επίπεδο γενικής. Ο οδηγός που ένιωσε πρώτος την πίεση του Ogier και εν τέλει υπέκυψε σε αυτή, ήταν ο Nicolas Vouillioz. Ο Γάλλος πρώην Πρωταθλητής του IRC, και συγκεκριμένα το 2008, δεν είχε την απαιτούμενη ταχύτητα σήμερα στις μικτές συνθήκες του αγώνα, ενώ έχασε πολύτιμο χρόνο στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, όταν και οι περισσότεροι μπήκαν με ελαστικά χωρίς καρφιά στις ειδικές. Σε αυτό το σημείο, προσπαθούσε ουσιαστικά να μείνει στο δρόμο, χάνοντας τη διαφορά του από τον Ogier, και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Γάλλος διεύρυνε τη μεταξύ τους διαφορά η οποία και αγγίζει πλέον τα 24 δευτερόλεπτα.

Εκτός μάχης δείχνει να βρίσκεται πλέον και ο Stephane Sarrazin. Ο μετρ της γαλλικής ασφάλτου, τέθηκε νωρίς εκτός μάχης, αφού μία έξοδος (ευτυχώς χωρίς σημαντική ζημιά στο 207) του κόστισε αρκετό χρόνο, που σε συνδυασμό με τα χθεσινά του προβλήματα τον έθεσαν εκτός διεκδίκησης μία θέσης στο βάθρο. Ο Γάλλος, αντιμετώπισε και αυτός πρόβλημα με την επιλογή των ελαστικών του στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, με αποτέλεσμα να προσπαθεί ουσιαστικά να μείνει στο δρόμο, αποφεύγοντας την έξοδο. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, αισθάνεται πλέον την πίεση του νεαρού Αυστριακού Franz Wittmann, που με το Peugeot 207 S2000 δείχνει εξαιρετικά δείγματα γραφής σε έναν αγώνα που αναμφίβολα απαιτεί τεράστια εμπειρία. Στοιχείο που ο νεαρός οδηγός δεν έχει στην κατοχή του. Παρόλα αυτά, έχει αποφύγει τα λάθη και φιγουράρει στην έκτη θέση της γενικής, στην πρώτη του με το 207 S2000.

Όμως, ούτε ο Wittmann μπορεί να αισθάνεται ήσυχος, αφού ο Guy Wilks έχει καταφέρει να βελτιώσει τις επιδόσεις του, και βρίσκεται 13 δευτερόλεπτα πίσω του. Ο Βρετανός οδηγός, αντιμετώπισε πρόβλημα με τις καιρικές συνθήκες, υποστηρίζοντας ότι οδηγεί όσο πιο γρήγορα μπορεί σε αυτού του είδους τις ειδικές, αν και το αποτέλεσμα στο τέλος της ημέρας δείχνει να δικαιώνει το ρυθμό του. Ο Bruno Maghalaes από την πλευρά του, έχασε αρκετό έδαφος σήμερα και έπεσε στην 8η θέση της γενικής με το 207, καταρχήν για λόγους εμπειρίας και κατά δεύτερον λόγω προβλήματος με την ενδοσυνεννόηση, αφού αναγκάστηκε σε κάποιες ειδικές να συνεννοείται με χειρονομίες με το συνοδηγό του. Ο Jan Kopecky και ο Toni Gardemeister συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα, με τον Τσέχο να σημειώνει εξαιρετικούς χρόνους, αλλά ένα κλατάρισμα να του κόβει για ακόμα μία φορά τα φτερά, την ώρα που ο Toni Gardemeister στην προσπάθεια του να πιέσει σε μία ειδική, έκανε δύο τετ α κε χάνοντας κι άλλο πολύτιμο έδαφος.

Ο μεγάλος άτυχος της ημέρας, όμως, ήταν ο περσινός Πρωταθλητής Kris Meeke, ο οποίος και είχε τη στιγμή του, μόλις στην πρώτη ειδική της ημέρας. Και μάλιστα, μόλις στο πρώτο χιλιόμετρο. Συγκεκριμένα, σε μία δεξιά στροφή σε ένα γεφυράκι, ο Βρετανός έπεσε σε πάγο (black ice) που δεν φαινόταν, χτύπησε στη γέφυρα και κατέληξε στο πλάι σε ένα χαντάκι, περίπου δέκα μέτρα κάτω από το δρόμο. Εκεί τελείωσε η προσπάθεια του και ο ίδιος ανέλαβε ολόκληρη την ευθύνη, αν και αποτελεί ερωτηματικό τι πληροφορίες είχε από το πλοηγό του αυτοκίνητο. Βλέπετε, ο Meeke είναι ένας από τους λίγους οδηγούς που δεν έχουν προτιμήσει κάποιον έμπειρο οδηγών, όπως για παράδειγμα ο Guy Wilks που στη διάθεση του έχει τις υπηρεσίες του P.G. Andersson. Φυσικά, απέναντι σε αυτό δεν μπορεί κανείς τίποτα, αφού η επιλογή, πάντα, παραμένει δική του.

Η αυριανή και τελευταία ημέρα του αγώνα, είναι ίσως η πιο δύσκολη και ιδιαίτερη του 78ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Βλέπετε, περιλαμβάνει πέντε ειδικές διαδρομές, εκ των οποίων οι τέσσερις θα πραγματοποιηθούν αργά το βράδυ! Μία εκ των οποίων είναι και η διάσημη Col de Turini. Όπως είδαμε και από τις διαφορές στην πρώτη «σούπερ ε.δ.» του αγώνα, κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά τι θα γίνει αύριο. Κάτι που γνωρίζουν και τα πληρώματα, με αποτέλεσμα η αγωνία να βρίσκεται πλέον στο κόκκινο, με φόντο τα 105 αγωνιστικά χιλιόμετρα που περιλαμβάνει το τελευταίο σκέλος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι αύριο, θα μεταδοθούν ζωντανά οι τέσσερις βραδινές ειδικές διαδρομές, και όχι η μία και μοναδική που θα πραγματοποιηθεί το πρωί, από το Eurosport και Eurosport 2. Τις ώρες μετάδοσης μπορείτε να τις βρείτε αναλυτικά στην παρακάτω σελίδα._Π.Τ.[email protected]

Αναλυτικά και ζωντανά αποτελέσματα του αγώνα, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του 78ου Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ