Αγώνες Διεθνείς αγώνες

Ράλλυ Ακρόπολις: «Το πρόβλημα είναι θεσμικό»!

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ, κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, ο οποίος μίλησε σχετικά με τη μη διεξαγωγή του Ράλλυ Ακρόπολις το 2019.

Η είδηση πως το Ράλλυ Ακρόπολις δεν θα πραγματοποιηθεί το 2019 “έσκασε” σαν βόμβα την προηγούμενη εβδομάδα, προκαλώντας μία σειρά από αντιδράσεις. Σήμερα, ο πρόεδρος της ΟΜΑΕ κ. Δημήτρης Μιχελακάκης, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου σχετικά με τον εθνικό μας αγώνα και πως ακριβώς φτάσαμε σε αυτό το σημείο. Ο κ. Μιχελακάκης ξεκίνησε αναφέροντας ότι ήδη υπάρχει συμφωνία με το Eurosport για την επιστροφή του Ακρόπολις στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ το 2020, χαρακτηρίζοντας το 2019 ως χρονιά ανασύνταξης. Μάλιστα, συμπλήρωσε πως υπήρξαν συζητήσεις με τους χορηγούς του αγώνα, όπως είναι η ΕΚΟ και η Seajets, οι οποίοι και συμμερίστηκαν τα όποια προβλήματα υφίστανται, με τις σχέσεις μεταξύ τους να παραμένουν πολύ καλές, όντας θετικοί για τη στήριξη του αγώνα στο μέλλον.

Αμέσως μετά, ο κ. Μιχελακάκης πραγματοποίησε μία ιστορική αναδρομή ξεκινώντας από το 2014, αναφερόμενος στην καταβολή του παραβόλου ύψους 170.000 ευρώ προς το Eurosport από την Ομοσπονδία. Τότε, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΜΑΕ, ο Υπουργός είχε δεσμευτεί να καλύψει το συγκεκριμένο ποσό μέσω της Ομοσπονδίας. Στο τέλος της χρονιάς, και λίγο πριν το Παγκόσμιο συμβούλιο της FIA συνεδριάσει, τα χρήματα δεν είχαν κατατεθεί. Έτσι, για να διατηρήσει την αξιοπιστία της ΟΜΑΕ, αλλά και του Υπουργού, η Ομοσπονδία αποφάσισε να καταθέσει τα χρήματα από το δικό της ταμείο. Η συγκεκριμένη αναφορά πυροδότησε μία σειρά ερωτήσεων, και συγκεκριμένα για το ρόλο του promoter του αγώνα εκείνη την περίοδο της Celeritas, με τον κ. Μιχελακάκη να επικαλείται το έγγραφο της δέσμευσης του Υπουργού και τονίζοντας τη θέληση του να διατηρήσει εκείνη την εποχή τον αγώνα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Γεγονός που επέβαλλε την καταβολή του παραβόλου. Φυσικά, μέχρι και σήμερα το συγκεκριμένο ποσό δεν έχει δοθεί από το κράτος στην ΟΜΑΕ. Στη συνέχεια, ο Δημήτρης Μιχελακάκης μίλησε για τη σχέση εμπιστοσύνης που χτίστηκε με το Eurosport, με δεδομένη και την παραπάνω κίνηση, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα το Ράλλυ Ακρόπολις να πληρώνει μέχρι και σήμερα το μικρότερο παράβολο σε σχέση με τους υπόλοιπους αγώνες του ERC.

Πως φτάσαμε, όμως, στη σημερινή απόφαση; Το σημαντικότερο πρόβλημα, σύμφωνα με τον κ. Μιχελακάκη, δεν είναι οικονομικό, αλλά θεσμικό! Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ο Δήμος Λαμίας και το Επιμελητήριο ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους, αλλά όχι οι υπόλοιποι Δήμοι που είχαν συμφωνήσει να στηρίξουν οικονομικά τον αγώνα. Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι φτάσαμε σε ένα σημείο κάποιοι να μην πληρώνουν τίποτα σε σχέση με τα συμφωνηθέντα. Τα έσοδα από τους χορηγούς, οι οποίοι και σήκωναν μεγάλο βάρος δεν αρκούσαν, με αποτέλεσμα ο αγώνας να παρουσιάζει έλλειμμα. Όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΜΑΕ σημαντικότερο πρόβλημα είναι το θεσμικό. Αυτό που ζητά η Ομοσπονδία είναι η πολιτική στήριξη, αναφέροντας το παράδειγμα του Τούρκου προέδρου στον τερματισμό του Ράλλυ Τουρκίας, τονίζοντας ότι τα δεδομένα και το τοπίο γενικότερα έχει αλλάξει. Το κρατικό υποστύλωμα, όπως το χαρακτήρισε συγκεκριμένα, είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο σήμερα και ο αγώνας μας δεν το διαθέτει. Αυτό που επιζητεί είναι η γενικότερη στήριξη του κράτους και ελπίζει στη συμβολή του ΕΟΤ και της ΓΓΑ, συμπληρώνοντας ότι δεν μπορεί το Ακρόπολις να βαραίνει μόνο τις πλάτες της ΟΜΑΕ, αφού πρόκειται για ένα γεγονός που διαφημίζει τη χώρα μας.

Η ουσία είναι ότι το 2019 το Ράλλυ Ακρόπολις δεν θα βρίσκεται στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, με τον κίνδυνο (κατά τη γνώμη μας) να μην περιλαμβάνεται ούτε σε αυτό του 2020 να παραμένει ορατός. Η αλήθεια είναι ότι ο εθνικός μας αγώνα βρισκόταν διασωληνωμένος αρκετό καιρό τώρα, και απλά η ΟΜΑΕ τράβηξε τα καλώδια. Θα είναι αυτό ένα ισχυρό σοκ για να ανασυνταχθούν όλες οι πλευρές και να δημιουργηθούν νέες υγιείς βάσεις; Σύμφωνα με τον κ. Μιχεκαλακάκη αυτός είναι ο στόχος. Να υπάρξει τακτοποίηση, στήριξη από τους κρατικούς φορείς και να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο μέσα από το οποίο το Ακρόπολις θα επιστρέψει στο προσκήνιο. Κρατάμε αυτό που ο ίδιος δήλωσε στο τέλος, αναφέροντας ότι το Ακρόπολις δεν θα χαθεί, και δεν θα είναι αυτός που θα βάλει ταφόπλακα σε έναν αγώνα με ιστορία μεγαλύτερη των 60 ετών. Όμως, στο τέλος η ιστορία είναι αυτή που θα μας κρίνει όλους._Π.Τ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου