Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

38ο Ράλλυ Κένταυρος: Η μεγάλη επιστροφή στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου (+συμμετοχές/video)

Το Ράλλυ Κένταυρος επιστρέφει στο προσκήνιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ασφάλτου στις 24-25 Οκτωβρίου, έχοντας συγκεντρώσει 33 συμμετοχές.

Το φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου διαθέτει μεταξύ άλλων, μια μεγάλη επιστροφή. Ο λόγος για το Ράλλυ Κένταυρος, αγώνα που έχει συνδεθεί με το πανέμορφο Πήλιο και κατά τη διάρκεια του διημέρου 24-25 Οκτωβρίου θα επιστρέψει έπειτα από απουσία 3 ετών, ως ο 4ος και προτελευταίος γύρος της φετινής χρονιάς.

Rally Kentavros

Τη διοργάνωση του αγώνα, που θα διεξαχθεί χωρίς παρουσία θεατών, έχει αναλάβει για ακόμη μια φορά το Αθλητικό Σωματείο "Λέσχη Αυτοκινήτου Βόλου" (Λ.Α.Β.), το οποίο κινείται δυναμικά όσον αφορά στις διοργανώσεις του και όχι μόνο, με μπροστάρη τον Πρόεδρό του, Αντώνη Σταφυλοπάτη, αναλυτική συνέντευξη του οποίου μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Ιστορία

13 Ιουνίου 1979: Μια ημερομηνία ιστορική για τη Λέσχη Αυτοκινήτου Βόλου και το Ράλλυ Κένταυρος, αφού τότε πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά ο συγκεκριμένος αγώνας. Σε μικτό οδόστρωμα και έπειτα από 6 ειδικές διαδρομές (4 σε άσφαλτο και 2 σε χώμα) μήκους 327 χλμ., πρώτοι νικητές του αγώνα αναδείχθηκαν οι Σπύρος Τσάπαλος-Διαμαντής Πετρόπουλος με Ford Escort RS2000. Έκτοτε και μέχρι σήμερα, το Ράλλυ Κένταυρος  διεξάγεται στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων σε ασφάλτινη επιφάνεια, χωρίς πάντως να απουσιάσουν και οι χωμάτινες "παρενθέσεις", έως τα μέσα της δεκαετίας του '80.

Iaveris

Ειδικές διαδρομές όπως Αλυκόπετρα, Μηλιές, Κισσός, Σούρπη, Πτελεός, Μελισσιάτικα έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στο βουνό των Κενταύρων, ενώ τόσο η παραλία του Βόλου όσο και η Πορταριά, έχουν διαδραματίσει το δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα αυτού του ξεχωριστού αγώνα. Παρόλα αυτά, στα χείλη των περισσότερων αγωνιζόμενων που έχουν αγωνιστεί στο Ράλλυ Κένταυρος, υπάρχει πρώτα από όλα μία λέξη: "Καράβωμα". Με μήκος σχεδόν 17 χιλιομέτρων, πρόκειται για μια από τις πιο απαιτητικές για πληρώματα και αυτοκίνητα, ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Ελλάδας, με το δέσιμο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, τις καλές σημειώσεις και την άρτια προετοιμασία από πλευράς στησίματος αυτοκινήτου, να έρχονται σε πρώτο πλάνο. Περιθώρια εφησυχασμού δεν υπάρχουν, ενώ όποιος ρισκάρει, μπορεί να ανταμειφθεί με μια καλή διαφορά στο "Stop" της ειδικής διαδρομής.  

Leonidas Kirkos

Η σημασία του Ράλλυ Κένταυρος για το αγωνιστικό γίγνεσθαι της  χώρας μας, υπογραμμίζεται και από τα ονόματα που φιγουράρουν στη λίστα των νικητών ή πρωταγωνιστών. Πολυνίκης είναι ο Λεωνίδας Κύρκος, που έχει ανέβει 10 φορές στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου, ενώ συνοδηγός με τις περισσότερες νίκες είναι ο Γιάννης Σταυρόπουλος, που μαζί με τον "Λέα" επικράτησαν 6 συνεχόμενες φορές (1991-1996) με Ford Sierra και Ford Escort RS Cosworth. Από εκεί και έπειτα, στο Πήλιο έχουν πρωταγωνιστήσει ορισμένα ονόματα όπως οι "Ιαβέρης", Γιώργος Μοσχούς, "Jigger", Άρης Βωβός, Πάνος Χατζητσοπάνης, Γιάννης Ψηφίδης, Σωκράτης Τσολακίδης, Σάκης Ευσταθίου, Λάμπρος Κύρκος, Γιώργος-Τάκης Καϊτατζής και Νάσος Δασκαλόπουλος. Από τους πιο πρόσφατους πρωταγωνιστές, ξεχωρίζει ο Γιώργος Αναπολιοτάκης, που φέτος με το Νο.1 στις πόρτες του Ford Fiesta R5 και συνοδηγό τον Θανάση Τσιούκα, θα διεκδικήσει την 3η του νίκη στο Ράλλυ Κένταυρος.

Giorgos Anapoliotakis

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ασφάλτου 2020

Η πανδημία του COVID-19 ήταν αναμενόμενο να διαμορφώσει μια ιδιότυπη κατάσταση και στους ελληνικούς αγώνες, με τους αγώνες πρωταθλήματος να "στριμώχνονται" στο δεύτερο μισό της σεζόν, με το 38ο Ράλλυ Κένταυρος να είναι ο 4ος και προτελευταίος γύρος της σεζόν, μετά τα Ράλλυ Ηπειρωτικό, ΔΕΘ και Κρήτης. Στην κορυφή της βαθμολογίας, έχοντας 3 νίκες σε ισάριθμους αγώνες, βρίσκονται Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας, με το Ford Fiesta R5. Μάλιστα, οι Πρωταθλητές 2018 και 2019 είναι και οι πιο πρόσφατοι νικητές στο Ράλλυ Κένταυρος, αφού είχαν επικρατήσει το 2017, με το Seat Ibiza Kit Car EVO II. Ελπίδες για τον τίτλο διατηρούν  οι πρωτοπόροι της F2, Δημήτρης και Μάνος Κτιστάκης (Peugeot 306), καθώς επίσης και οι Κυπελλούχοι Ασφάλτου 2013-2014-2015, Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος, με το Mitsubishi Lancer EVO X.

Nikos Karpanos

Πέραν των Αναπολιοτάκη-Τσιούκα, που συνιστούν τον σταθερό παρονομαστή, αρκετά ακόμη πληρώματα έκαναν αισθητή την παρουσία τους στο φετινό θεσμό. Στο Ηπειρωτικό Ράλλυ τον περασμένο Ιούλιο, τους νικητές συνόδευσαν στο βάθρο οι Πάνος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO VIII) και Παναγιώτης Καμπύλης-Σταύρος Σταμέλος (Skoda Fabia S2000). Η συνέχεια δόθηκε το Σεπτέμβριο με το Ράλλυ Δ.Ε.Θ., όπου τους νικητές ακολούθησαν οι Δημήτρης Κτιστάκης-Μάνος Κτιστάκης (Peugeot 306) και Γιάννης Πλάγος-Άλκης Ρέντης (Honda Civic Type-R), που έδωσαν μεγάλη μάχη για τη νίκη στην F2. Στο Ράλλυ Κρήτης, οι νικητές Αναπολιοτάκης-Τσιούκας αντιμετώπισαν την αντίσταση των Λευτέρη Αλυγιζάκη-Μιχάλη Χατζηδάκη, που τερμάτισαν δεύτεροι στην πρώτη τους εμφάνιση με Skoda Fabia R5, ενώ οι Κτιστάκης-Κτιστάκης ακολούθησαν, επικρατώντας και στην F2.

Rally Kentavros Logo

Ο φετινός αγώνας

Κάπως έτσι φτάσαμε στον τέταρτο και προτελευταίο αγώνα της φετινής χρονιάς, με το σκηνικό να μεταφέρεται από την πανέμορφη Κρήτη, σε ακόμη μια πανέμορφη ελληνική τοποθεσία, το Πήλιο. Η Λέσχη Αυτοκινήτου Βόλου αποφάσισε να κάνει τη διαφορά, διοργανώνοντας έναν αγώνα με αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία.

Kentavros Poster

Η αρχή θα γίνει αργά το απόγευμα του Σαββάτου 24 Οκτωβρίου, όταν αμέσως μετά την εκκίνηση στο Πανθεσσαλικό Στάδιο Βόλου, τα 33 πληρώματα θα κατευθυνθούν με προβολείς στα αγωνιστικά τους, προς την Πορταριά. Εκεί, όπου στη διαδρομή της φημισμένης ανάβασης, το μήκος της οποίας αυξήθηκε για πρώτη φορά φέτος, στα 4,8 χιλιόμετρα, θα διεξαχθεί η πρώτη ειδική του Ράλλυ Κένταυρος. Η συνέχεια θα δοθεί το πρωί της Κυριακής 25 Οκτωβρίου, από το service park στα Χάνια. Έπειτα, θα διεξαχθούν από δύο περάσματα στο Καράβωμα "Traffic Oil" (16,9 χλμ.) και την ειδική διαδρομή Κισσός "Δημήτρης Γαρουφαλιάς" (9 χλμ.). Ο επίλογος θα γραφτεί με Power Stage την ειδική διαδρομή Αλυκόπετρα "Mr. Fast" μήκους 10,9 αγωνιστικών χιλιομέτρων, με κατηφορική όμως κατεύθυνση, προς Πορταριά. Ο τερματισμός και η απονομή επάθλων, θα φιλοξενηθούν στο ξενοδοχείο Xenia Portaria, μετά από 6 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 67,4 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Entries

Όσον αφορά στις 33 συμμετοχές του 38ου Ράλλυ Κένταυρος, οι Γιώργος Αναπολιοτάκης-Θανάσης Τσιούκας (Ford Fiesta R5), θα βρεθούν αντιμέτωποι με τους Χρήστο Αυγερόπουλο-Στράτο Γιαβάση. Το πλήρωμα από την Πάτρα πήρε τη μεγάλη απόφαση και μετά από σειρά εντυπωσιακών εμφανίσεων με Peugeot 106 Rallye, θα μεταπηδήσει για πρώτη φορά στο Skoda Fabia R5, που προετοιμάζει η ομάδα των Γιώργου Ζυμαρίδη-Λάμπρου Αθανασούλα και Κώστα Σπύρου. Από εκεί και έπειτα, ψηλά στη Γενική αναμένεται να βρεθούν οι Νίκος και Δημήτρης Καρπάνος (Mitsubishi Lancer EVO X), ενώ οι Ποσειδών Γορίτσας-Απόστολος Σπύρου (Mitsubishi Lancer EVO X) θα επιδιώξουν να κατακτήσουν ακόμη μια νίκη στο πλαίσιο της Κατηγορίας Ν.

Ktistakis

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η μάχη της F2, η οποία θα έχει και επιπλέον πρωταγωνιστές. Στο "χορό" των Δημήτρη Κτιστάκη-Μάνο Κτιστάκη (Peugeot 306) και Γιάννη Πλάγου-Άλκη Ρέντη (Honda Civic Type-R) θα εισέλθουν και οι Βασίλης Αναδιώτης-Μανώλης Μακρινός (Renault Clio Sport). Παράλληλα, οι Γιάννης Κακεπάκης-Θόδωρος Μακράκης θα κάνουν ντεμπούτο με το Citroen C2 Super 1600, ενώ πάντοτε υπολογίσιμοι είναι οι Αθανάσιος Στεργιάδης-Παναγιώτης Γαζγάζης και Γιάννης Νικολιδάκης-Μάνος Πετούσης, αμφότεροι με Peugeot 106 Rallye.  Συνολικά, πολυπληθέστερη κατηγορία του αγώνα είναι η C3 με 13 αυτοκίνητα, ενώ ακολουθούν οι C5 και C6 με 7 και 5 συμμετοχές αντίστοιχα. Οι κατηγορίες C2 και C4 εφοδιάζουν τον αγώνα με 3 πληρώματα έκαστη, ενώ η C1 αποτελείται από τα δύο αυτοκίνητα προδιαγραφών R5.

Το 38ο Ράλλυ Κένταυρος διεξάγεται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Θεσσαλίας και ειδικά, της ΠΕ Μαγνησίας και Σποράδων. Χορηγοί του αγώνα είναι οι Traffic oil & Mr Fast της Οικογένειας Τσολακίδη, Mercedes Benz Ν. Βούρδας & Υιοί ΑΕ, Ιδιωτικό ΚΤΕΟ Βόλου, Food Service Καρακατσάνης, Ελαστικά Αντωνοβαρδάκης, Ανταλλακτικά Αυτοκινήτων Τσεκλίδης Γρηγόρης, Δήμος Βόλου και ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ. 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Λ.Α.Βόλου, Α.Ο.Θ.

Live timing από το 38ο Ράλλυ Κένταυρος θα υπάρχει στο http://www.infomega.gr/live/

Συνημμένα μπορείτε να βρείτε τις συμμετοχές και το ωράριο του αγώνα

Δείτε το teaser του 38ου Ράλλυ Κένταυρος

 

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου