Αγώνες Eλληνικοί αγώνες

39ο Ράλλυ Παλάδιο: Από το μπάκετ

Ο Γιώργος Μουρτζούκος, μας μεταφέρει την εμπειρία του από το 39ο Παλάδιο, στο οποίο και συμμετείχε με την BMW 2002ti και τον Νικόλα Καραδημήτρη στο δεξί του μπάκετ, τερματίζοντας στη 2η θέση της κατάταξης των Ιστορικών.

Νομίζω πως δεν υπάρχει αθηναϊκό πλήρωμα που όταν πλησιάζει το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς και έρχεται η ώρα του Ράλλυ Παλάδιο να μη συζητήσει το ενδεχόμενο της συμμετοχής του. Βλέπεις, αυτός ο αγώνας είναι θεσμός στο γίγνεσθαι των Ελληνικών αγώνων, έτσι λοιπόν κ εμείς. Πρέπει να ήταν μέσα Σεπτέμβρη. “Νικολά (Καραδημήτρη) τι λες θα πάμε Παλάδιο;”, ήταν η ερώτηση. “Ναι, πάμε! Mε το BMW ή το Peugeot όμως;” Η καθυστέρηση παράδοσης ενός ανταλλακτικού από το σασμάν του 206 μας έδωσε την απάντηση, μαζί & η βοήθεια του Λουμίδη Παπαγάλου που μας στηρίζει εδώ και χρόνια στους αγώνες των ιστορικών.

Εδώ θέλω να κάνω μια παρένθεση και να σημειώσω, πως είτε σύγχρονο, είτε ιστορικό το αυτοκίνητο, η προετοιμασία και οι απαιτήσεις είναι οι ίδιες αν θέλεις να πρωταγωνιστήσεις. Και με δεδομένο πως μαζί με το Νικόλα είμαστε ένα πλήρωμα που έχει πλήρη εμπλοκή και στις δύο κατηγορίες, θα σας πω πως το ίδιο είναι. Εξάλλου, αυτό φαίνεται και στα αποτελέσματα, σχεδόν σε κάθε αγώνα που συμμετέχουν ιστορικά αυτοκίνητα, με 2-3 πληρώματα να είναι μέσα στη δεκάδα γενικής. Μπορεί τα ιστορικά αυτοκίνητα να μην όσο απόλυτα είναι τα σύγχρονα, όμως έχουν άλλες ιδιομορφίες και δυσκολίες όταν κινείσαι γρήγορα. Σημαντικό είναι να θυμίσω πως κατά καιρούς αγωνιζόμενοι ιστορικών οδήγησαν σύγχρονα και διακρίθηκαν και εκεί (Βελάνης, Γιοβάς, Καρέλης και άλλοι). Πάμε πίσω στον αγώνα. Πλησίαζαν οι μέρες, ο χρόνος περιορισμένος, αλλά ευτυχώς όμως το 60% των ειδικών ήταν γραμμένο από το Ιστορικό Ακρόπολις του 2015. Περάσματα, λοιπόν, ένα Σάββατο πριν τον αγώνα και ξανά τη Παρασκευή μετά από ένα υποτυπώδες shakedown του αυτοκινήτου στο Κρυονέρι! Και μαζί με μερικά παϊδάκια στη Περαχώρα το μεσημέρι…

Με τη βοήθεια της Colin Rallying το Σάββατο είμαστε στο λιμάνι της Νέας Περάμου έτοιμοι για τον αγώνα. 1η ειδική Άγιος Ιωάννης και με κάποια καθυστέρηση λόγο εξόδου μπροστινού αυτοκινήτου, ξεκινάμε με σχεδόν κρύα λάστιχα. Αρχικά κινούμαστε προσεκτικά αλλά στην πορεία πιάνουμε ρυθμό που είχε σαν αποτέλεσμα να σημειώσουμε τον πρώτο χρόνο στην κατηγορία των ιστορικών. Συνεχίζουμε στο Σχοίνο, μία ειδική που οι περισσότεροι χαρακτηρίζουν ως “δυναμόμετρο”! Το Sierra έδειξε τα δόντια του και μας... “καθάρισε” όπως και σε όλες τις υπόλοιπες ειδικές. Ειδική νούμερο 3, Όσιος Πατάπιος, και σημειώνουμε μία μέτρια, σχεδόν κακή επίδοση για τα δεδομένα μας. Επιστροφή πίσω στο service όντας 2οι στα ιστορικά. Το αυτοκίνητο ευτυχώς δε χρειάζεται κάτι, παρά μόνο ένα τυπικό έλεγχο και την τοποθέτησή της προβολιέρας.

Ξεκινάμε το 2ο σκέλος, βράδυ και οι γνώμες ποικίλουν. Σε κάποιους αρέσει πολύ, σε άλλους -μαζί και σε εμάς- καθόλου. Ίσως και γιατί με το φωτισμό μας ακόμα δεν έχουμε καταφέρει να βγάλουμε άκρη και μπορεί να είναι δυνατός, αλλά δεν φτάνει μακριά. Στον Άγιο Ιωάννη είμαστε ανταγωνιστικοί και κρατάμε τη θέση μας. Έρχεται ο Σχοίνος, που αποδεικνύεται μία κακή ειδική για εμάς, με κακό χρόνο. Στο δρόμο για την τελευταία ε.δ., η συζήτηση στο αυτοκίνητο είναι συγκεκριμένη: “Έχουμε αρκετή διαφορά, αν οδηγήσουμε όπως μπορούμε είναι αρκετό”. Δενόμαστε και φέρνουμε μια αρκετά καλή επίδοση και το τελικό αποτέλεσμα ικανοποιεί τον στόχο που είχαμε θέσει εξαρχής. Τη δεύτερη θέση ανάμεσα στα Ιστορικά, μα πάνω από όλα έναν αγώνα που ευχαριστηθήκαμε ιδιαίτερα.

Εξάλλου, με σύγχρονο ή ιστορικό αυτοκίνητο, έχουμε συμφωνήσει με το Νικόλα πως θα τρέχουμε μόνο για να περνάμε καλά! Εις το επανιδείν, λοιπόν μέχρι τον επόμενο αγώνα που θα έρθει για να διασκεδάσουμε._Γιώργος Μουρτζούκος

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: PHOTO RALLY PRESS

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου