top icon
Αγώνες

F1 – Preview GP Μαλαισίας: Αλλεπάλληλες στροφές κι απρόβλεπτος καιρός

Η Formula 1 συνεχίζει την περιήγησή της στην Ασία, για μία τελευταία στάση στην πίστα της Sepang, μιας και από το 2018 η Μαλαισία δεν θα βρίσκεται στο πρόγραμμα. Οι αλλεπάλληλες στροφές της όμως και ο απρόβλεπτος καιρός που χαρακτηρίζουν το Grand Prix από το 1999 μας κάνουν να ανυπομονούμε για τον ερχομό του.

Περί τα 45 χλμ. νότια της Κουάλα Λουμπούρ, η Sepang International Circuit αποτελεί μία από τις πρώτες προσπάθειες της Μαλαισιανής κυβέρνησης στη δεκαετία του ’90 να βιομηχανοποιήσει τη χώρα. Ο τότε πρωθυπουργός Mahathir Mohamad έβαλε μέσα στα πλάνα και τη δημιουργία μίας πίστας που θα έβαζε στο χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού τη Μαλαισία, πριν καν την αυγή του 21ου αιώνα. Πράγματι, τα εγκαίνια της Sepang έγιναν τον Μάρτιο του 1999, ενώ τον Απρίλιο έγινε το πρώτο GP για το MotoGP και τον Οκτώβριο για την F1.

Έκτοτε, οι αγώνες που έχουμε δει στην F1 έχουν στιγματίσει την ιστορία του σπορ. Αρχικά, το Grand Prix διεξαγόταν στα τέλη της σεζόν, όμως από το 2001 ως το 2015, μεταφέρθηκε κι έγινε ο 2ος ή ο 3ος αγώνας της χρονιάς, μέχρι να γυρίσει πάλι στο φθινόπωρο.

Από τα πλέον αξέχαστα Grand Prix στη Sepang ήταν αυτό του 2003, όταν ο Fernando Alonso πήρε την πρώτη του pole position και το πρώτο βάθρο του και ο Kimi Raikkonen κατέκτησε την πρώτη του νίκη.

Ο καιρός, που μπορεί να αλλάξει από τη μία στιγμή στην άλλη, είναι ένας ιδιαίτερα καθοριστικός παράγοντας. Οι μουσώνες που ταλανίζουν την περιοχή έχουν παίξει τον ρόλο τους ουκ ολίγες φορές στην έκβαση των αγώνων. Η διακοπή κι ακύρωση του αγώνα του 2009 (του μοναδικού έκτοτε αγώνα που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ) αποτελεί την πιο τρανή απόδειξη ότι η βροχή δεν έρχεται με φειδώ σε αυτή την γωνιά της Γης.

Χαρακτηριστικό της χάραξης της πίστας (κατασκευασμένης από τον Hermann Tilke) είναι οι δύο μεγάλες ευθείες, καθώς και οι αλλεπάλληλες στροφές, ειδικά στο δεύτερο τμήμα, που έχουν φυσικά υψηλές απαιτήσεις σε κάθετη δύναμη.

Σε αυτά τα χαρακτηριστικά φαίνεται να βολεύεται ιδιαίτερα η Mercedes, αν κι έχει πάρει τη νίκη μόλις μία φορά, το 2014, διά χειρός Lewis Hamilton. Ίσως να έπραττε το ίδιο και πέρυσι, αν ο κινητήρας του Βρετανού δεν παρέδιδε πνεύμα στον 40ο γύρο.

Με το αποτέλεσμα της Σιγκαπούρης να έχει δώσει μία νέα τροπή στο πρωτάθλημα, μιας κι ο Sebastian Vettel υπολείπεται πλέον 28 βαθμών του Hamilton, η νίκη είναι μονόδρομος για τον Γερμανό της Scuderia. Πλέον, το να οδηγήσει μεστά και γρήγορα μαζί είναι –ίσως- κι η μοναδική του ελπίδα για τον τίτλο, μιας και δεν μπορεί να βασιστεί απλώς σε μία ατυχία του αντιπάλου του.

Vettel, Hamilton ή κάποιος άλλος; Θα το δούμε το προσεχές αγωνιστικό τριήμερο._Δ.Μ.

Το πρόγραμμα

Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου

FP1: 06:00-07:30

FP2: 10:00-11:30

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου

FP3: 09:00-10:00

Κατατακτήριες: 12:00-13:00

Κυριακή 1 Οκτωβρίου:

Αγώνας: 10:00

Πληροφορίες για τον αγώνα:

  • Πρώτο GP: 1999
  • Μήκος πίστας: 5.543 χλμ
  • Γύροι: 56
  • Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Sebastian Vettel (4)
  • Περισσότερες νίκες (ομάδες): Ferrari (7)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ