top icon
Αγώνες

F1: Aπό τα Ferrari Finali Mondiali

Στους Παγκόσμιους Τελικούς που διοργανώνει παραδοσιακά στο τέλος κάθε σεζόν η Ferrari, οι σημαντικότερες προσωπικότητες της Scuderia είχαν πολλά να πουν.

Στους Παγκόσμιους Τελικούς που διοργανώνει παραδοσιακά στο τέλος κάθε σεζόν η Ferrari, οι σημαντικότερες προσωπικότητες της Scuderia είχαν πολλά να πουν. Ο πρόεδρος της ιταλικής εταιρίας, Luca di Montezemolo, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στη διάρθρωση της ομάδας, παρά την απώλεια του φετινού τίτλου. Επιπλέον, ο Ιταλός εξέφρασε την ανησυχία του για τη σαφήνεια των κανονισμών που θα αφορούν τη ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, η οποία θα κάνει το «ντεμπούτο» της το 2011. Ο Fernando Alonso εκτιμά ότι η επόμενη χρονιά θα είναι καλύτερη για τη Ferrari, ενώ ο team mate του, Felipe Massa, δεν πιστεύει ότι το 2011 αποτελεί κρίσιμη σεζόν για τον ίδιο.
 
Οι Τελικοί της Ferrari διεξήχθησαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην πίστα Ricardo Tormo, στα περίχωρα της Βαλένθια, στην πατρίδα του Alonso, την Ισπανία, στην οποία όμως δεν επέστρεψε Πρωταθλητής. Η Ferrari έχασε τον τίτλο στο Αμπού Ντάμπι, λόγω μιας λανθασμένης στρατηγικής απόφασης και αυτό δημιούργησε κύμα φημών ότι κάποιος θα… πληρώσει τη νύφη για την λάθος επιλογή, η οποία λέγεται ότι άνηκε στον Chris Dyer, τον Αυστραλό επικεφαλής μηχανολόγο πίστας της Ferrari, ο οποίος στο παρελθόν έχει διατελέσει αρχιμηχανικός των Michael Schumacher και Kimi Raikkonen.
 
Ο Luca di Montezemolo, αναφερόμενος στις φήμες, δήλωσε: «Αλλαγές εντός της ομάδας; Δεν είναι αυτή η φιλοσοφία μας, διότι χρόνια τώρα, έχουμε υιοθετήσει μια πολιτική βασισμένη στη δυναμική σταθερότητα». Ωστόσο, ο Ιταλός παραδέχθηκε ότι «μερικές μικρές ρυθμίσεις είναι πιθανές, αλλά καμία μεγάλη ανακατάταξη». Σύμφωνα με κάποιες πηγές, το 2011 στη Ferrari, ο αρχιμηχανικός του εκάστοτε οδηγού θα φέρει μεγαλύτερη ευθύνη για τη στρατηγική που θα ακολουθείται στην αντίστοιχη πλευρά τα αγωνιστικά σαββατοκύριακα, χωρίς αυτή να καθορίζεται από ένα και μόνο άτομο, όπως συνέβαινε φέτος με τον Chris Dyer, διάδοχο του Luca Baldisserri σε αυτό το ρόλο. Oι πληροφορίες αυτές εμπλουτίζονται και από τα λεγόμενα του τεχνικού διευθυντή της Ferrari, Aldo Costa: «Ο αυτοματισμός ‘λάθους-ενοχής-τιμωρίας’ δε μου αρέσει. Προτιμώ μια πιο λογική αντίδραση, όπου κατανοούμε τι συνέβη και τι πήγε στραβά και έπειτα ενεργούμε. Του χρόνου, συγκεκριμένες αποφάσεις θα μοιράζονται. Η ευθύνη δε μπορεί να επιβαρύνει την πλάτη μονάχα ενός ατόμου. Θα δημιουργήσουμε ένα ‘απομακρυσμένο γκαράζ’, μια ‘αγωνιστική ομάδα στο εργοστάσιο’, η οποία θα βρίσκεται σε ασύρματη επικοινωνία με την ομάδα στην πίστα. Μακριά από τον αγώνα υπάρχει λιγότερη πίεση και περισσότερη διαύγεια». Την ίδια μέθοδο ακολουθεί εδώ και μερικά χρόνια η McLaren. Ενδέχεται μάλιστα του χρόνου, το παρών στο pit wall της Ferrari να δίνει και ο ορμώμενος από τη McLaren Pat Fry, που προσχώρησε φέτος στη Scuderia.
 
Ο Aldo Costa δήλωσε ότι το 2010 αποτέλεσε μια μεταβατική χρονιά για τη Ferrari: «Στο τέλος αυτής της σεζόν μειώσαμε τη διαφορά από τη Red Bull. H φιλοδοξία μας για το 2011 είναι να παρουσιάσουμε το μονοθέσιο το χειμώνα και έπειτα να διατηρήσουμε το ρυθμό εξέλιξης τον οποίο είχαμε διατηρήσει τους τελευταίους μήνες. Κάναμε επανάσταση στις μεθόδους λειτουργίας και αυτό χρειάστηκε μια περίοδο προσαρμογής. Και πληρώσαμε το τίμημα για την κάπως παλιά αεροδυναμική σήραγγα. Αλλά τώρα λύσαμε το πρόβλημα, βρισκόμαστε στην αρχή μιας καινούργιας εποχής».
 
Την αισιοδοξία του Costa μοιράζεται και ο Fernando Alonso: «Το 2011 θα είναι πιο εύκολο. Δεν έχω αμφιβολία ότι η επόμενη θα είναι μια καταπληκτική χρονιά, έχουμε ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Περιμένω ότι τέσσερις ομάδες, εμείς, η Mercedes, η McLaren και η Red Bull θα βρίσκονται στη μάχη για την κορυφή». Ο Ισπανός μίλησε για το συναίσθημα του να είναι οδηγός της Ferrari, καθώς και για τη φετινή σεζόν: «Απ’ έξω είναι δύσκολο να φανταστείς την ικανοποίηση να είσαι μέρος μιας ομάδας τόσο μεγάλης όσο η Ferrari. Είμαι περήφανος για το τι κατάφερε η Scuderia αυτή τη σεζόν. Σε μια χρονιά που δεν είχαμε το καλύτερο μονοθέσιο, καταφέραμε να φτάσουμε στον τελευταίο αγώνα με μεγάλη πιθανότητα να κατακτήσουμε τον τίτλο, αφότου κάναμε μια πολύ δυνατή ανάκαμψη. Ο τρόπος με τον οποίο πιέσαμε όλοι μαζί από το μέσο της σεζόν και έπειτα, πιο ενωμένοι από ποτέ, είναι πολύ πιο σημαντικός». Ο Alonso απολαμβάνει το γεγονός ότι βρίσκεται στη Ferrari και δε θα προτιμούσε τη Red Bull επειδή διαθέτει το ταχύτερο μονοθέσιο. Μάλιστα, αστειευόμενος για την πρωταθλήτρια ομάδα του Milton Keynes, ο Ισπανός δήλωσε: «Red Bull; Δεν το έχω στο ψυγείο μου γιατί δε μου αρέσει!» Εντούτοις, ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2010, Sebastian Vettel, που οδηγεί για τη Red Bull, παραδέχθηκε ότι «δεν υπάρχει αμφιβολία, είναι επιθυμία και στόχος μου να οδηγήσω για τη Ferrari μια ημέρα». Για τα επόμενα δυο χρόνια ωστόσο, διατηρεί συμβόλαιο με την ομάδα του Milton Keynes.
 
Για να επιβεβαιωθεί όμως η αισιοδοξία των Costa και Alonso, θα πρέπει, σύμφωνα με τον Luca di Montezemolo, να είναι σαφείς οι κανονισμοί που αφορούν την, καινούργια για το 2011, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή. Του χρόνου, τα συστήματα stalling (ή f-duct) θα απαγορευθούν, αλλά οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους μια ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μονάχα όταν εντός μιας συγκεκριμένης απόστασης από το προπορευόμενο μονοθέσιο. Όταν θα ενεργοποιείται, η πίσω αεροτομή θα παράγει ένα φαινόμενο παρόμοιο με αυτό του f-duct, αφαιρώντας αεροδυναμική αντίσταση και κάνοντας, θεωρητικά, πιο εύκολα τα προσπεράσματα, αφού ο αμυνόμενος οδηγός δε θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το εν λόγω σύστημα.
 
Ο di Montezemolo δήλωσε σχετικά με αυτό το ζήτημα: «Όσον αφορά την πίσω αεροτομή, ελπίζω να ξεκινήσουμε τη σεζόν με πλήρη σαφήνεια σε ό,τι έχει να κάνει με τους κανονισμούς. Δεν ανησυχώ για αυτό, αλλά η εμπειρία από το 2009 μας τριβελίζει ακόμα…» κατέληξε ο Ιταλός, αναφερόμενος στη διαμάχη για τη νομιμότητα του διαχύτη δυο επιπέδων στην αρχή εκείνης της σεζόν.  
 
Το 2011 θα επανέλθει στη Formula 1 και το KERS, για το οποίο ο di Montezemolo σχολίασε: «Ξεκινάμε από μια σταθερή βάση. Σκέφτομαι το γεγονός ότι στο τέλος της περυσινής χρονιάς, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που είχαμε ήταν πολύ ανταγωνιστικό».
 
Ο Felipe Massa δεν κατάφερε να πείσει με την απόδοσή του φέτος, καθώς το 2010 αποτέλεσε μια κακή σεζόν για τον ίδιο. Ωστόσο, ο Βραζιλιάνος δεν πιστεύει ότι η επόμενη χρονιά είναι καθοριστικής σημασίας για την παραμονή του στη Ferrari: «Δεν πιστεύω ότι το 2011 σηματοδοτεί μια κρίσιμη χρονιά για εμένα. Βασικά, έχω βρεθεί συχνά σε αυτή την κατάσταση. Θυμάμαι ότι στην αρχή του 2006, πολλοί είπαν ότι θα άντεχα μονάχα μια χρονιά στη Ferrari. Νίκησα αγώνες εκείνη τη σεζόν και παρέμεινα για πολύ καιρό. Το 2008 υπήρχε πολλή πίεση, ειδικά στην αρχή, αλλά κατάφερα να περάσω τη γραμμή του τερματισμού στον τελευταίο αγώνα ως παγκόσμιος πρωταθλητής (πριν ο Hamilton προσπεράσει τον Glock στην τελευταία στροφή, κατακτώντας τον τίτλο). Φέτος, υπήρχαν πολλοί που είπαν ότι θα είχα μια δύσκολη χρονιά έπειτα από το ατύχημά μου στη Βουδαπέστη. Έτσι συνέβη, αλλά όχι για αυτό το λόγο. Ανά τα χρόνια, τα ονόματα τουλάχιστον 10 οδηγών έχουν παρουσιαστεί ως αντικαταστάτες μου στη Ferrari, αλλά είμαι ακόμα εδώ».
 
Κάτι που ίσως βοηθήσει τον Massa να βελτιώσει τα αποτελέσματά του το 2011, είναι τα ελαστικά της Pirelli. Στο πρώτο συλλογικό τεστ με τα ιταλικά ελαστικά, η γενική τάση των μονοθεσίων ήταν προς την υπερστροφή (σε αντίθεση με τα υποστροφικά φετινά Bridgestone), αν και θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψη ότι οι τελικές γόμες της Pirelli θα διαφέρουν από αυτές που δοκιμάστηκαν στο Αμπού Ντάμπι. Επιπλέον, τα φετινά μονοθέσια διαφέρουν αρκετά από αυτά του 2011, λόγω της διαφορετικής κατανομής βαρών (προκαθορισμένη στο λόγο 46:54 το 2011) των τελευταίων, που θα είναι και 20 κιλά βαρύτερα, για τη διευκόλυνση της χρήσης του KERS. Εντούτοις, ο Massa, του οποίου το οδηγικό στιλ απαιτεί ένα υπερστροφικό μονοθέσιο, ήταν ευχαριστημένος από την πρώτη του επαφή με τα Pirelli: «Οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ θετικές. Τα ελαστικά λειτούργησαν αμέσως πολύ καλά, χωρίς να είναι αναγκαίες δραστικές αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου. Σίγουρα, υπάρχει ακόμα δουλειά να γίνει, αλλά ήταν μια πραγματικά καλή ημέρα».
 
Παράλληλα, πολύ πιθανό είναι ο βασικός σπόνσορας της Ferrari, η ισπανική τράπεζα Santander, να σταματήσει την παράλληλη (μικρότερου βεληνεκούς) χορηγία της στη McLaren. Η Santander κατέβαλε φέτος στη Ferrari 65 εκατομμύρια ευρώ, ποσό στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το μισό (15 εκατ.) εκ των απολαβών του Alonso, οι οποίες το 2011 θα καλυφθούν από τη Philip Morris (και τη Ferrari).
 
Για να μη δημιουργηθεί κακή εικόνα από τον πρόωρο τερματισμό του συμβολαίου του Kimi Raikkonen με τη Ferrari (έτσι ώστε να επιταχυνθεί η έλευση του Alonso στο Maranello), η Santander είχε προτείνει στη McLaren, στα τέλη της σεζόν του 2009, μια διετή εμπορική συμφωνία αξίας 25 εκατομμυρίων ευρώ (ετησίως), υπό την προϋπόθεση ότι ο Φινλανδός θα επέστρεφε στη βρετανική ομάδα. Εντούτοις, αυτό δε συνέβη ποτέ, και εντέλει, η συμφωνία της McLaren με την Santander για φέτος κοστολογείται στα 6 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ