Η McLaren παρουσίασε το καινούργιο της μονοθέσιο, την MP4-25 στο αρχηγείο της Vodafone στο Newbury της Αγγλίας.
Η McLaren παρουσίασε το καινούργιο της μονοθέσιο, την MP4-25 στο αρχηγείο της Vodafone στο Newbury της Αγγλίας.
 
Η McLaren στοχεύει φυσικά στην κατάκτηση του πρωταθλήματος του 2010, με οδηγικό δίδυμο τους δυο τελευταίους πρωταθλητές, τον Jenson Button (2009) και τον Lewis Hamilton (2008), κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ πριν στην ιστορία της Formula 1. Έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι η McLaren, παρά το γεγονός ότι δεν αποτελεί πλέον την εργοστασιακή ομάδα της Mercedes, διατήρησε το χαρακτηριστικό ασημί χρώμα στο αμάξωμα του μονοθεσίου της.
 
Ο διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh, δήλωσε ότι υπάρχουν πολλά στοιχεία στην MP4-25 που δεν έχει ξαναδεί σε άλλο μονοθέσιο της Formula 1, ωστόσο δεν αποκάλυψε ποια είναι αυτά!
 
O δοκιμαστής της ομάδας, Gary Paffett, θα έχει την τιμή να είναι ο πρώτος άνθρωπος που θα οδηγήσει την MP4-25 στην πίστα, τη Δευτέρα, 1/2 στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια. Τη δεύτερη ημέρα, πίσω από το τιμόνι της MP4-25 θα βρεθεί ο Lewis Hamilton, πριν την παραδώσει στον Jenson Button την τρίτη ημέρα.
 
Περνώντας στα παραλειπόμενα της παρουσίασης, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αντιπρόεδρος του αγωνιστικού τμήματος της Mercedes (η οποία εξακολουθεί να παρέχει κινητήρες στη McLaren, παρά την αλλαγή της συνεργασίας τους), Norbert Haug, δεν ήταν παρών στο Newbury, λόγω προβλήματος με τη φωνή του, σύμφωνα με τον Martin Whitmarsh (ο οποίος, αντίστοιχα, παρευρισκόταν στην παρουσίαση της Mercedes). 
 
Όπως αναμένεται να συμβεί με όλα τα φετινά μονοθέσια, η MP4-25 έχει μεγαλύτερο μήκος από την περυσινή McLaren (και παράλληλα μεγαλύτερο μεταξόνιο), γεγονός που την έκανε να μη χωράει στους ανελκυστήρες του εργοστασίου της στο Woking! To ρεζερβουάρ του καυσίμου της MP4-25, σύμφωνα με τους υψηλόβαθμους τεχνικούς της McLaren, χωράει περίπου 160 κιλά καυσίμου. Όπως αναμένεται με όλα σχεδόν τα μονοθέσια, η MP4-25 θα δεχθεί σημαντικές αναβαθμίσεις ενόψει του πρώτου Grand Prix της σεζόν, στο Μπαχρέιν στις 14 Μαρτίου.
 
Ο διευθυντής μηχανολογίας της McLaren, Paddy Lowe, δήλωσε ότι υπάρχουν πολύ λίγα εξαρτήματα που μεταφέρθηκαν από το περυσινό στο φετινό μονοθέσιο. Το πλαίσιο και το αμάξωμα της MP4-25 είναι πιο χαμηλό σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ το διπλάσιας χωρητικότητας ρεζερβουάρ καυσίμου, ανάγκασε την επανατοποθέτηση μερικών εσωτερικών εξαρτημάτων. Μερικές ψυκτικές μάζες του μονοθεσίου βρίσκονται πλέον στην κεντρική περιοχή του πίσω μέρους, ενώ και η τοποθέτηση των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι διαφορετική σε σχέση με πέρυσι, έτσι ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος για το ρεζερβουάρ και να διατηρείται η αεροδυναμική φιλοσοφία του αμαξώματος.
 
Τα πιο στενά εμπρός ελαστικά, έχουν αλλάξει το ζύγισμα πρόσφυσης, μεταφέροντάς το προς τον πίσω άξονα και οι τεχνικοί της McLaren έχουν προσπαθήσει να προσαρμόσουν ανάλογα την κατανομή βαρών καθώς και το αεροδυναμικό και μηχανικό ζύγισμα. Στην παρουσίαση, τονίστηκε το γεγονός ότι η MP4-25 έχει σχεδιαστεί εξ αρχής γύρω από ένα διαχύτη δυο επιπέδων.
 
Η ΜP4-25 μοιάζει επαναστατική. Το ρύγχος της είναι ιδιαίτερα ανυψωμένο σε σχέση με του περυσινού μοντέλου (μια τάση που αναμένεται να δούμε σε πολλά μονοθέσια φέτος), για να τροφοδοτεί με μεγαλύτερες ποσότητες αέρα το διαχύτη.
 
Ιδιαίτερα περίπλοκη είναι η εμπρός αεροτομή, σε μια προσπάθεια αναπλήρωσης με αεροδυναμικό τρόπο, της πρόσφυσης στον εμπρός άξονα που χάθηκε από το πιο στενό πέλμα των εμπρός ελαστικών. Η εμπρός αεροτομή μοιάζει με συνδυασμό δυο αεροτομών. Στο κάτω επίπεδο υπάρχουν τρία πτερύγια, ενώ στο επάνω δυο επιπλέον. Μεταξύ των δυο επιπέδων υπάρχουν δυο μεγάλες κάθετες επιφάνειες, για τη βέλτιστη διαχείριση του αέρα, τοποθετημένες προς τον κεντρικό διαμήκη άξονα της MP4-25. Ιδιαίτερα περίπλοκες είναι οι πλευρικές επιφάνειες επίσης δυο επιπέδων: εσωτερικού/κατώτερου και εξωτερικού ανώτερου. Στο εσωτερικό κατώτερο επίπεδο υπάρχουν και δυο μικρά "τούνελ", που κατευθύνουν τον αέρα προς την εσωτερική περιοχή των εμπρός ελαστικών. Πολύ ενδιαφέρουσα είναι και η τοποθέτηση των τηλεοπτικών καμερών, στα στηρίγματα της εμπρός αεροτομής, όπου λειτουργούν σαν πτερύγια, σε μια περιοχή που απαγορεύεται από τους κανονισμούς οποιαδήποτε αεροδυναμική επέμβαση.
 
Καινούργια (όπως και στη Ferrari F10) είναι τα μπουλόνια των τροχών, για ταχύτερες αλλαγές ελαστικών, ενώ έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι δεν υπάρχουν -ακόμα- αεροδυναμικά βοηθήματα στα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, τα οποία λόγω του ανυψωμένου ρύγχους έχουν ιδιαίτερα ανοδική τάση προς τον κεντρικό άξονα της MP4-25.
 
Εντελώς καινούργια είναι και τα τριγωνικά barge boards που παρουσιάζουν πολύ υψηλό εμπρός μέρος. Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι σχεδόν τετράγωνες και ιδιαίτερα μικρές και ανυψωμένες, με ένα έντονο σκάψιμο από κάτω τους και φέρουν ένα πολύ μικρό pod wing στην εξωτερική πλευρά τους. Τα ιδιαίτερα ογκώδη καλύμματα των ψυγείων χαμηλώνουν πολύ προς το πίσω μέρος τους, ενώ λίγο εμπρός από τον πίσω άξονα, παρουσιάζεται ένα επιπλέον "φούσκωμα" στο αμάξωμα από όπου ξεπροβάλουν οι απολήξεις των εξατμίσεων οι οποίες "κοιτάζουν" προς τα έξω και όχι προς τα πίσω. Πρόκειται για μια πρωτοποριακή διοχέτευση του καυτού αέρα που εξάγουν.
 
Τα πτερύγια κάτω από τον αεραγωγό του κινητήρα έχουν διατηρηθεί (αν και τροποποιημένα στο σχεδιασμό τους), ενώ το κάλυμμα του κινητήρα είναι προεκταμένο για να φτάνει ως το πίσω μέρος της πίσω αεροτομής και να την τροφοδοτεί πιο αποτελεσματικά με αέρα. Η υιοθέτηση του προεκταμένου καλύμματος κινητήρα επελέγη και για την τοποθέτηση της οπής εξαγωγής θερμού αέρα από τα ψυγεία. Η πίσω αεροτομή μοιάζει αρκετά με την περυσινή, αν και παρουσιάζει διαφορετικές πλευρικές επιφάνειες, με έντονο κόψιμο στο πίσω μέρος τους και πολλαπλές διατρήσεις στο εμπρός. To κεντρικό πτερύγιο της πίσω αεροτομής είναι ελαφρώς ανυψωμένο στην κεντρική περιοχή του και παρουσιάζει ένα υποστήριγμα (αντί των δυο που έφερε πέρυσι).
 
Στον τομέα τον οδηγών, ο νεοαφιχθείς στην ομάδα Jenson Button δήλωσε ότι η υποδοχή που του επιφύλαξε η ομάδα αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη για τον ίδιο και προσέθεσε ότι είναι πιο ενθουσιασμένος από ποτέ άλλοτε ενόψει της φετινής σεζόν.
 
Από την πλευρά του, ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι δε θα του λείψει το KERS, καθώς το μονοθέσιο είναι πιο ευκολοδήγητο χωρίς αυτό. Επίσης, ο 25χρονος Βρετανός δήλωσε ότι αν φέτος υπάρξουν αναβαθμίσεις που θα είναι διαθέσιμες μονάχα για ένα μονοθέσιο, θα τοποθετηθούν σε αυτό του Button.
Φ.Λ.