H Renault αποκάλυψε το καινούργιο μονοθέσιό της, την R30, στη Βαλένθια και επιβεβαίωσε ότι ο Vitaly Petrov θα είναι ο team mate του Robert Kubica.
H Renault αποκάλυψε το καινούργιο μονοθέσιό της, την R30, στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια και επιβεβαίωσε ότι ο 25χρονος Ρώσος Vitaly Petrov θα είναι ο team mate του συνομήλικού του Πολωνού Robert Kubica.
 
To ολοκαίνουργιο οδηγικό δίδυμο της βασιζόμενης στο Enstone της Αγγλίας γαλλικής ομάδας της οποίας το 75% των μετοχών ανήκει πλέον στην Genii Capital, μια επενδυτική εταιρία από το Λουξεμβούργο, αποκάλυψε τη νέα R30 μαζί με τον καινούργιο διευθυντή της ομάδας, τον Γάλλο Eric Boullier. O Petrov, 2ος πέρυσι στο πρωτάθλημα GP2, θα κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1 φέτος και θα γίνει ο πρώτος Ρώσος οδηγός στην ιστορία του σπορ. Οι σπόνσορες του 25χρονου Ρώσου, η τράπεζα Sberbank και η εταιρία φυσικού αερίου Gazprom, θα συμβάλλουν 15 εκατομμύρια ευρώ στο budget της Renault σύμφωνα με τις πληροφορίες.
 
Ο Vitaly AleksandrovichPetrov, που είχε στεφθεί πρωταθλητής στην πατρίδα του το 2002 στο Lada Cup, έκανε τη μετάβαση στα μονοθέσια και διάφορα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα της Formula Renault 2.0 το 2003. Το 2005 επέστρεψε στη Ρωσία για να κατακτήσει τον τίτλο στο πρωτάθλημα Lada Revolution και Formula 1600, πριν επιστρέψει το 2006 στην Ευρώπη, συμμετέχοντας στο Ιταλικό και το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Formula 3000 και να καταταγεί τρίτος στην τελική βαθμολογία αμφότερων, παράλληλα με μερικές συμμετοχές στο GP2. To 2007 κατέκτησε την πρώτη του νίκη στο GP2 και συμμετείχε και στις 24 Ώρες του Le Mans. To 2008 κατέκτησε ακόμα μια νίκη στο GP2, καθ' οδόν προς την 7η θέση της τελικής βαθμολογίας, ενώ συμμετείχε και στα δυο χειμερινά πρωταθλήματα GP2 Asia, στα οποία κατέκτησε από μια νίκη. Πέρυσι, ολοκλήρωσε τη σεζόν στο GP2 στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, με δυο νίκες.
 
Ο καινούργιος διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier, δήλωσε ότι στόχος της Renault, έπειτα από την απογοητευτική σεζόν του 2009, όπου κατετάγη 8η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, είναι να επιστρέψει στις πρώτες θέσεις του grid, αν και παραδέχεται ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί μέσα σε μια νύχτα και η πρόθεση είναι η άνοδος να επιτευχθεί βήμα-βήμα. Ο Γάλλος χαρακτήρισε το 2010 ως την απαρχή μιας καινούργιας εποχής για την ομάδα του Enstone.
 
Ο Boullier δήλωσε ότι η R30 θα πρέπει να είναι ένα ανταγωνιστικό, δυνατό και αξιόπιστο μονοθέσιο και αποκάλυψε ότι η Renault έχει επιλέξει μια επιθετική στρατηγική εξέλιξης. Η R30 φέρνει χρώματα που θυμίζουν το χρωματισμό της Renault όταν είχε εισέλθει για πρώτη φορά στη Formula 1 την περίοδο 1977-1985.
 
Η Renault ανακοίνωσε επίσης και τους τρεις οδηγούς που θα αποτελούν φέτος τους δοκιμαστές της. Πρόκειται για τον 27χρονο Κινέζο (γεννημένο στην Ολλανδία) Ho-Pin Tung, τον 24χρονο Βέλγο Jerome D'Ambrosio (αμφότεροι οδηγοί που συνεργάζονται με την εταιρία μάνατζμεντ Gravity, η οποία ανήκει στην Genii, ιδιοκτήτρια της πλειονότητας των μετοχών της ομάδας της Renault) και τον 22χρονο Τσέχο Jan Charouz. O Τung, ο οποίος θα είναι ο επίσημος αναπληρωματικός οδηγός της ομάδας, είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα Formula BMW Ασίας το 2003, το πρωτάθλημα Γερμανίας Formula 3 το 2006, έχει αγωνιστεί στο GP2 (δυο σεζόν) και το A1GP, ενώ πέρυσι κατέκτησε μια νίκη και στο πρωτάθλημα της Superleague Formula. Ο Tung είχε διεξάγει μια ημέρα δοκιμών με τη Williams το Δεκέμβριο του 2003, ενώ είχε οδηγήσει και το περυσινό μονοθέσιο της Renault στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη στη Jerez. O Jerome D'Ambrosio είχε κατακτήσει το 2003 τον τίτλο στο πρωτάθλημα Βελγίου Formula Renault 1600 (με την ομάδα του παλαίμαχου οδηγού της Formula 1, Thierry Boutsen) και το 2007 τον τίτλο στο πρώτο πρωτάθλημα Formula Master που διεξήχθη ποτέ. Έχει αγωνιστεί στη Formula Renault 2.0 (ευρωπαϊκό, ιταλικό και γαλλικό πρωτάθλημα), στο World Series by Renault, το Ιταλικό πρωτάθλημα Formula 3000, στο FIA GT και το International GT Open, ενώ τα δυο τελευταία χρόνια αγωνίζεται στο GP2 (9ος πέρυσι στην τελική βαθμολογία). Ο Jan Charouz κατέκτησε το 2006 το πρωτάθλημα Formula 3000 Masters και πέρυσι αναδείχθηκε πρωταθλητής στο Le Mans Series (κατηγορία LMP1, με την Aston Martin), ενώ έχει αγωνιστεί επίσης στη Formula BMW ADAC, στο Ιταλικό πρωτάθλημα Formula 3000, στο A1GP καθώς και στο FIA GT.
 
O καινούργιος διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier, πιστεύει ότι η συνεργασία της Renault με τη Genii θα προσελκύσει περισσότερους σπόνσορες από όσους θα μπορούσε να φέρει οποιαδήποτε από τις δυο εταιρίες μονή της. Προς το παρόν, δεν έχει πρόθεση να αλλάξει τίποτα στη δομή της ομάδας. Επίσης, ανέφερε ότι τα χρήματα που μπορούσε να φέρει ο δεύτερος οδηγός στην ομάδα δεν αποτέλεσαν αποφασιστικό παράγοντα στην εκλογή του Petrov, αλλά τα πολύ καλά αποτελέσματά του στις μικρότερες κατηγορίες, ωστόσο παραδέχθηκε ότι η καταγωγή του (Ρώσος) μπορεί να ανοίξει πολλές πόρτες στο μέλλον, όχι μόνο για τη Renault αλλά και για τη Formula 1 εν γένει. Στόχος του Γάλλου είναι η Renault να μάχεται για το βάθρο πριν το τέλος της σεζόν, μέσω ενός επιθετικού προγράμματος εξέλιξης του μονοθεσίου, έπειτα και από την ολοκλήρωση της αναβάθμισης της αεροδυναμικής σήραγγας του Enstone, που συνέβη πριν τα Χριστούγεννα. Αυτή, θα έχει πλέον μεταλλικό κυλιόμενο πάτωμα, ενώ θα έχει τη δυνατότητα να υποδέχεται μοντέλα κλίμακας 60% σε σύγκριση με πέρυσι, που μπορούσαν να μελετηθούν σε αυτήν μοντέλα κλιμακας μέχρι 50%. Επίσης, η αεροδυναμική σήραγγα μπορεί να λειτουργήσει πλέον σε υψηλότερες ταχύτητες, μέχρι 50 μέτρα το δευτερόλεπτο. Επίσης, αυξήθηκαν οι δυνατότητες της ομάδας στον τομέα του CFD (υπολογιστική ροοδυναμική). Ο Boullier δήλωσε επίσης ότι ο Bob Bell θα έχει το ρόλο του διευθύνοντα συμβούλου και θα είναι υπεύθυνος για τον τεχνικό τομέα όπως και για τις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Enstone.
 
Ο καινούργιος ιδιοκτήτης της Renault, o Iσπανός Gerard Lopez, δήλωσε ότι η εταιρία του, Genii Capital δεν εισήλθε στη Formula 1 για να βγάλει κέρδος, αν και θέλει να δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο στην ομάδα, έτσι ώστε να βγάζει τα έξοδά της. Πάντως η πρόθεσή του δεν είναι να την πουλήσει κάποια στιγμή πιο ακριβά από ότι την αγόρασε, μια τακτική που ακολουθεί σε άλλες δραστηριότητες της Genii. H Genii, θα προσπαθήσει να προσελκύσει σπόνσορες από το δίκτυο εταιριών που διατηρεί, χρησιμοποιώντας το όνομα της Renault για να προσδώσει κύρος στην ομάδα της. Ο Lopez θα επικεντρωθεί στον επιχειρηματικό τομέα της ομάδας, αφήνοντας τα αγωνιστικά ζητήματα στον Boullier και ίσως ασχοληθεί και με τον πολιτικό τομέα της Formula 1. O Lopez παραδέχθηκε με ασυνήθιστη για τη Formula 1 ειλικρίνεια, ότι μέχρι στιγμής, η ομάδα έχει εξασφαλίσει μονάχα το 83% του budget της για τη σεζόν του 2010. Ωστόσο, ο Ισπανός δήλωσε ότι η Renault βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πιθανούς σπόνσορες και ίσως έχουμε κάποια επίσημη ανακοίνωση εντός των επόμενων εβδομάδων.
 
O Robert Kubica δήλωσε ότι του αρέσει η προσέγγιση που έχουν οι καινούργιοι ιδιοκτήτες της ομάδας, κάτι που έκανε εύκολη την απόφασή του να παραμείνει στη Renault. O Πολωνός δήλωσε ότι η Renault έχει αρκετά χρήματα να κάνει τη δουλειά της φέτος.
 
Ο Vitaly Petrov δήλωσε πανευτυχής που κατάφερε να εκπληρώσει το όνειρό του να εισέλθει στη Formula 1, καθώς ήταν κάτι που περίμενε εδώ και πολύ καιρό και ευελπιστεί ότι η άφιξή του θα κινήσει τα νήματα για τη διεξαγωγή ενός Grand Prix στην πατρίδα του, τη Ρωσία. Για τη σεζόν, πρώτος στόχος του είναι να τερματίζει στους αγώνες και έπειτα να βρίσκεται στη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ο Petrov έχει υπογράψει μονοετές συμβόλαιο με τη Renault, με επιλογή διετούς ανανέωσής του. Ο 25χρονος Ρώσος ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους οδηγούς της Formula 1, στο γεγονός ότι δεν ξεκίνησε την καριέρα του από τα καρτ.
 
Στις δοκιμές στη Βαλένθια αυτή την εβδομάδα, ο Robert Kubica θα οδηγήσει την R30 τις πρώτες δυο ημέρες, με τον Petrov να λαμβάνει θέση πίσω από το τιμόνι της την τρίτη ημέρα. Ένα από τα χαρακτηριστικά των δυο πιλότων είναι ότι πιθανότατα θα αποτελέσουν το υψηλότερο οδηγικό δίδυμο της Formula 1 φέτος, με τον Kubica να είναι 1,83 και τον Petrov 1,85 μ.
 
Ένα γεγονός που θα βοηθήσει την ομάδα της Renault φέτος, είναι ότι ο κινητήρας της ήταν ο πιο οικονομικός όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου πέρυσι. Με την απαγόρευση των ανεφοδιασμών, αυτό το προνόμιο θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα και η ομάδα έχει προσπαθήσει να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τις τιμές κατανάλωσης. Ο επικεφαλής του τμήματος κινητήρων της Renault, Rob White, δήλωσε ότι η Renault δεν είναι ακόμα έτοιμη στον τομέα των κινητήρων, ωστόσο έχει αρκετό καιρό να προετοιμαστεί κατάλληλα μέχρι την έναρξη της σεζόν, στο Μπαχρέιν στις 14 Μαρτίου. Ο White δήλωσε επίσης ότι η γαλλική ομάδα ζήτησε από τη FIA να πραγματοποιήσει μερικές αλλαγές στον κινητήρα επειδή δε θα χρησιμοποιεί πια KERS, ενώ αλλαγές πραγματοποιήθηκαν και λόγω της διαφορετικής σε σύγκριση με πέρυσι, τοποθέτησης της μονάδας στο πλαίσιο της R30. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν μερικές αλλαγές στην 8κύλινδρη μονάδα για τη βελτίωση της αξιοπιστίας της. Παράλληλα, ιδιαίτερη μνεία δόθηκε στην αύξηση της ακρίβειας των οργάνων μέτρησης του υπόλοιπου στο ρεζερβουάρ, για να μην προκύψουν δυσάρεστες εκπλήξεις στους αγώνες.
 
Ένα πολύ ενδιαφέρον σημείο που τόνισε ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, James Allison, είναι ότι οι οδηγοί, όταν θα βρίσκονται πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, θα προσπαθούν φέτος, σε αντίθεση με πέρυσι που προσπαθούσαν να εξοικονομήσουν όσο το δυνατό περισσότερα καύσιμα για να μετατοπίσουν όσο το δυνατό αργότερα τον επόμενο ανεφοδιασμό τους, να καταναλώσουν όσα καύσιμα θα κατανάλωναν και σε κανονικές αγωνιστικές συνθήκες, έτσι ώστε να μην έχουν επιπλέον βενζίνη έπειτα από το πέρας του καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας, η οποία θα τους επιβαρύνει και θα ανεβάζει τους χρόνους τους.
 
Στην παρουσίασή της, η R30 έφερε την περυσινή εμπρός αεροτομή, ενώ και το ρύγχος ήταν περυσινό, για αυτό και δεν εφάρμοζε απόλυτα στο εμπρός μέρος του cockpit. Πολύ ενδιαφέρουσα είναι η δουλειά που έχει γίνει στις εισαγωγές αέρα των φρένων και το εσωτερικό μέρος των τροχών, όπου πέραν των διπλών εισαγωγών (μια κατακόρυφη ορθογώνια και μια μικρή από κάτω της) υπάρχει ένα περίπλοκο σύμπλεγμα αεροδυναμικών βοηθημάτων για την καλύτερη διαχείριση του αέρα στην περιοχή γύρω από τα ελαστικά. Αξιοσημείωτες είναι και οι προεξοχές από τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης στο επάνω μέρος του πλαισίου.
 
Οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων διατηρούν το παραδοσιακό για τη Renault σήμα Ρ (ή Γ) και είναι ακόμη πιο μικρές από τις περυσινές. Υπάρχει σκάψιμο στο κάτω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων, ωστόσο αυτό είναι έντονο μονάχα στο εμπρός μέρος, ενώ στο μέσο του μήκους τους εξαφανίζεται σχεδόν ολοκληρωτικά. Τα καλύμματα των ψυγείων είναι ιδιαίτερα υψηλά. Στο εμπρός μέρος τους υπάρχουν pod wings, που ενώνονται με ένα κάθετο στέλεχος που εκτείνεται μέχρι το πάτωμα του μονοθεσίου.
 
Το κάλυμμα του κινητήρα είναι προεκταμένο, ωστόσο δε φτάνει μέχρι την πίσω αεροτομή και παρουσιάζει έντονο κόψιμο στο πίσω μέρος του. Οι απολήξεις των εξατμίσεων βρίσκονται εμπρός από το κιβώτιο και τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι επάνω από το κιβώτιο υπάρχουν δυο εξαγωγές αέρα, σαν εξατμίσεις, των οποίων οι απολήξεις βρίσκονται στο ύψος του πίσω άξονα. Σκοπός τους είναι η εξαγωγή του θερμού αέρα από τα ψυγεία. Η πίσω αεροτομή παρουσιάζει ένα κεντρικό υποστήριγμα, στου οποίου τη βάση καταλήγουν τα ψαλίδια του ανώτερου τριγώνου της πίσω ανάρτησης. Στην παρουσίαση, το κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής ήταν καλυμμένο, όπως φυσικά και ο διαχύτης, ωστόσο στις φωτογραφίες από το στούντιο, φαίνεται ότι ανεβαίνει στα άκρα του, όπου συναντάει τα πλευρικά τοιχώματα.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr