Αγώνες Formula 1

F1: Η Red Bull κατέθεσε ένσταση για το DAS της Mercedes

Η Red Bull κατέθεσε κι επίσημα ένσταση για το DAS σύστημα της Mercedes.

Το σύστημα DAS (Dual Axis Steering) είχε γίνει σημείο αμφιλεγόμενο κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών τον Φεβρουάριο, αλλά με την ανάπαυλα εξαιτίας του κορωνοϊού, το θέμα μπήκε -προσωρινά- στο συρτάρι.

Η FIA είχε θεωρήσει νόμιμο το σύστημα για φέτος, αλλά παράνομο για το 2021, με την αλλαγή των κανονισμών - και παρά την μετάθεση αυτής της αλλαγής για το 2022, το DAS θα παραμείνει έκνομο την επόμενη χρονιά.

Με τη χρήση του σήμερα στις ελεύθερες δοκιμές του Αυστριακού GP, η Mercedes έδειξε πως όχι μόνο διαθέτει ακόμα το σύστημα, αλλά πρόκειται να το χρησιμοποιήσει - κάτι που δίνει το πάτημα στη Red Bull να προχωρήσει στην ένσταση που ήθελε να υποβάλει από τον Μάρτιο κιόλας (αν ξεκινούσε κανονικά η σεζόν).

Στο σχετικό έγγραφο της FIA, αναφέρεται ότι η Red Bull καταθέτει την ένσταση στα μονοθέσια των Lewis Hamilton και Valtteri Bottas για «πιθανή παραβίαση των Τεχνικών Κανονισμών, και συγκεκριμένα των Άρθρων 3.8 και 10.2.3 κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών 2.»

Εκπρόσωποι της Mercedes έχουν κληθεί από τους αγωνοδίκες στις 20:10 (ώρα Ελλάδας).

Τι λένε οι κανονισμοί στους οποίους βασίζει την ένστασή της η Αυστριακή ομάδα:

«Αεροδυναμική επίδραση

Με εξαίρεση τα μέρη που περιγράφονται στα Άρθρα 11.4, 11.5 και 11.6, και τους καθρέφτες, που περιγράφονται στο άρθρο 14.3, κάθε ειδικό μέρος του αυτοκινήτου που επηρεάζει τις αεροδυναμικές του επιδόσεις:

α) Πρέπει να τηρεί τους κανόνες που αφορούν το αμάξωμα.

β) Πρέπει να είναι αυστηρά στερεωμένο στο ακέραιο μέρος του αυτοκινήτου (αυστηρά ασφαλισμένο σημαίνει ότι δεν υπάρχει κανένας βαθμός ελευθερίας κίνησης).

Με εξαίρεση το ρυθμιζόμενο από τον οδηγό αμάξωμα που περιγράφεται στο άρθρο 3.6.8 (εκτός από τα ελάχιστα μέρη που συνδέονται αποκλειστικά με την ενεργοποίηση του) και τα μέρη που περιγράφονται στα άρθρα 11.4, 11.5 και 11.6, κάθε συγκεκριμένο μέρος του αυτοκινήτου που επηρεάζει την αεροδυναμική του επίδοση πρέπει να παραμένει αμετάβλητο σε σχέση με τις αναρτήσεις.

Απαγορεύεται υπό όλες τις συνθήκες κάθε συσκευή ή κατασκευή που έχει σχεδιαστεί για να γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ των αναρτήσεων του αυτοκινήτου και του εδάφους.

Κανένα μέρος που έχει αεροδυναμική επίδραση και κανένα μέρος του αμαξώματος, με εξαίρεση τα μέρη που αναφέρονται στα άρθρα 3.7.10, 3.7.11 και 3.7.12, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να βρίσκεται κάτω από το σημείο αναφοράς.

Με εξαίρεση τα μέρη που είναι αναγκαία για τη ρύθμιση που περιγράφεται στο άρθρο 3.6.8, απαγορεύεται κάθε σύστημα, συσκευή ή διαδικασία που χρησιμοποιεί την κίνηση του οδηγού ως μέσο για τη μεταβολή των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του οχήματος.»_Δ.Μ.

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου