top icon
Αγώνες

F1: Jerez: O Rosberg ταχύτερος

Ξεκίνησε σήμερα το δεύτερο, τετραήμερο, τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, στην πίστα της Jerez, ωστόσο την περιοχή έπληξε βροχή μόλις μισή ώρα μετά το ξεκίνημα της διαδικασίας.

Ξεκίνησε σήμερα το δεύτερο, τετραήμερο, τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, στην πίστα της Jerez, ωστόσο την περιοχή έπληξε βροχή μόλις μισή ώρα μετά το ξεκίνημα της διαδικασίας, οπότε οι χρόνοι που είχαν σημειωθεί σε στεγνή πίστα μέχρι εκείνη τη στιγμή, ήταν και οι τελικοί της ημέρας ουσιαστικά. Ο Nico Rosberg με τη Mercedes σημείωσε την ταχύτερη επίδοση, όντας 1 δέκατο του δευτερολέπτου ταχύτερος από τον Sebastien Buemi με την Toro Rosso, ενώ 1,3 δευτερόλεπτα πιο πίσω βρέθηκε ο Nico Hulkenberg με Williams. Δύο δευτερόλεπτα πίσω από την επίδοση του Rosberg και στην 4η θέση, βρέθηκε ο Fernando Alonso με τη Ferrari και πάλι εμπρός από μια BMW Sauber, αυτή τη φορά του Kamui Kobayashi, ο οποίος είχε 1,7 δευτερόλεπτα πίσω του τον Jenson Button της McLaren. Δέκα ομάδες θα συμμετέχουν σε αυτό το τεστ, με την Virgin να είναι η πρώτη καινούργια ομάδα που πλαισιώνει τις ήδη υπάρχουσες σε επίσημο συλλογικό τεστ. Εχθές παρουσιάστηκε η Force India, που έκανε μια μικρή φωτογράφηση στη Jerez και σήμερα πραγματοποίησε την παρουσίασή της η Red Bull. Παρά τη βροχή, πολλοί οδηγοί διέγραψαν αρκετά χιλιόμετρα, αφού ο περιορισμένος χρόνος, κάνει ακόμα και τις δοκιμές στη βροχή χρήσιμες.
 
Ο Nico Rosberg βρήκε τη σωστή θέση οδήγησης στην Mercedes MGP W01, ωστόσο η ημέρα του Γερμανού δεν ολοκληρώθηκε με τον ιδανικό τρόπο, καθώς 10 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, αναγκάστηκε να σταματήσει στην πίστα, δίνοντας τέλος και στις προσπάθειες των υπολοίπων με την κόκκινη σημαία που επέφερε. Δεδομένης της χρονικής στιγμής στην οποία συνέβη η εγκατάλειψη, ενδέχεται να αποτελούσε απλό τεστ εξάντλησης των καυσίμων του ρεζερβουάρ για την επαλήθευση της σωστής λειτουργίας των οργάνων μέτρησης του περιεχομένου του.
 
Η Toro Rosso (με τον Sebastien Buemi στο τιμόνι) χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τα καινούργια ενδιάμεσα ελαστικά της Bridgestone, των οποίων το πλάτος του πέλματος στον εμπρός άξονα έχει μειωθεί όσο και των σλικ. Ωστόσο, τα ελαστικά βροχής είναι τα ίδια με αυτά του 2009, αλλά τοποθετημένα σε πιο στενές ζάντες.
 
Ο Nico Hulkenberg επικεντρώθηκε ως επί το πλείστο σε ελέγχους συστημάτων σήμερα για τη Williams, όντας ο μόνος που ξεπέρασε τους 100 γύρους στην πίστα, ελέγχοντας την αξιοπιστία του κινητήρα της Cosworth.
 
Toν τέταρτο χρόνο σημείωσε ο Fernando Alonso, αν και δυο δευτερόλεπτα σχεδόν πιο αργός από τον Rosberg. Ο Ισπανός επικεντρώθηκε στην πιστοποίηση της αξιοπιστίας της Ferrari και δήλωσε ότι το μονοθέσιο του έδωσε καλό συναίσθημα όπως και στο στεγνό ασφαλτοτάπητα. H πιο ενδιαφέρουσα είδηση όσον αφορά τη Ferrari όμως, έχει να κάνει με τις τεχνικές λεπτομέρειες της F10, της οποίας το σύνολο κινητήρα/κιβωτίου είναι τοποθετημένο με κλίση 3,5 μοιρών προς τα επάνω, έτσι ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος στο πίσω μέρος για να λάβει ο διαχύτης τις μεγαλύτερες δυνατές διαστάσεις, γεγονός που αυξάνει την αποδοτικότητά του. Πρόκειται για μια λύση η οποία έχει εμφανιστεί ξανά στη Formula 1, καθώς η Arrows είχε πειραματιστεί και το 1979 στην A2, με τον κινητήρα της Cosworth τοποθετημένο με κλίση 4 μοιρών.
 
Λόγω της κακοκαιρίας, η BMW Sauber αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τα προγραμματισμένα τεστ μηχανικών εξαρτημάτων και αεροδυναμικής και ο Kamui Kobayashi περιορίστηκε σε προπονήσεις εκκίνησης και ελέγχους συστημάτων της C29.
 
Η McLaren διενεργούσε και πάλι μετρήσεις για να κατανοήσει καλύτερα τη ροή του αέρα επάνω από το αμάξωμα της ΜΡ4-25, με τον Jenson Button στο τιμόνι. To μονοθέσιο του Βρετανού έφερε μια μεγάλη ράβδο στο αριστερό πλευρό της, δίπλα από το άνοιγμα του cockpit, η οποία εκτεινόταν πέραν των ελαστικών, με πολλούς σωλήνες Ρitot προσαρμοσμένους επάνω της. Οι σωλήνες Pitot μετρούν την ταχύτητα του αέρα στο συγκεκριμένο σημείο και η ομάδα συγκρίνει τα πολλαπλά αποτελέσματα για να διαπιστώσει τις περιοχές χαμηλής και υψηλής πίεσης του μονοθεσίου εν κινήσει. Ο Button ξεκίνησε τον εγκλιματισμό του στις διαφορετικές χαρτογραφήσεις κινητήρα, κιβωτίου και γενικού στησίματος, καθώς και τη διαλογή υλικού φρένων κατά τις προτιμήσεις του στο βρεγμένο.
 
Ο Vitantonio Liuzzi οδήγησε για πρώτη φορά την καινούργια Force India VJM03, με τον Adrian Sutil να έχει πραγματοποιήσει το shakedown της στο Silverstone. O Ιταλός δήλωσε ότι το μονοθέσιο είχε καλό ζύγισμα στο στεγνό, ωστόσο στο βρεγμένο του ήταν πιο δύσκολο να το κρίνει. Στη Jerez, οι φωτογραφικές μηχανές αποκάλυψαν το σχεδιασμό του διαχύτη της VJM03, o οποίος είναι συμβατικός, με το κατώτερο επίπεδο να μην υπερβαίνει το θεωρητικό μέγιστο ύψος. Αρκετά πλατύ και ψηλό είναι το ανώτερο επίπεδο του διαχύτη, το οποίο έχει αναγκάσει και την υιοθέτηση μια πρωτοποριακής λύσης όσον αφορά το κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής το οποίο απαρτίζουν τρία διαφορετικά στοιχεία. Τα δυο μικρά που συνδέονται με τα πλευρικά τοιχώματα στο εσωτερικό άκρο τους είναι κάθετα, και το μεσαίο τμήμα του πτερυγίου, που είναι προωθημένο σε σύγκριση με αυτά των άκρων, για να μην παρεμποδίζει το διαχύτη.
 
Ο Vitaly Petrov της Renault, πρόλαβε να κάνει μονάχα ένα stint στο στεγνό, με χρησιμοποιημένα ελαστικά. Στη συνέχεια, η ομάδα διέγνωσε ένα πρόβλημα στο σύστημα πέδησης της R30, το οποίο οι μηχανικοί κατάφεραν να επιλύσουν μέχρι το τέλος της ημέρας. Ωστόσο ο Ρώσος οδηγός περιορίστηκε στη συμπλήρωση μόλις 27 γύρων.
 
Το ντεμπούτο της Red Bull RB6 στα χέρια του Mark Webber δεν ήταν ακριβώς όπως θα το ήθελε η ομάδα, καθώς ο Αυστραλός αναγκάστηκε να σταματήσει στην πίστα, λόγω διαρροής λαδιού. Η επίσημη ανακοίνωση της Red Bull ανέφερε ότι το πρόβλημα προκλήθηκε από ένα απλό εξάρτημα, το οποίο ανάγκασε την αντικατάσταση του κινητήρα της Renault. O Webber επέστρεψε στην πίστα στο τέλος της ημέρας, αλλά πρόλαβε να συμπληρώσει μόλις τρεις γύρους πριν φέρει τις κόκκινες σημαίες ο Rosberg.
 
H ομάδα της Virgin κατάφερε να συμπληρώσει μονάχα 5 γύρους με τον Timo Glock στο τιμόνι της VR-01, στην πρώτη παρουσία καινούργιας ομάδας σε συλλογικό τεστ δοκιμών εξέλιξης. Η VR-01 έκανε ένα διήμερο shakedown στο Silverstone την περασμένη Πέμπτη και Παρασκευή. Η ομάδα περίμενε κάποια καινούργια εξαρτήματα τα οποία παρέλαβε αργά εχθές το βράδυ και οι μηχανικοί της ξαγρύπνησαν για να τα συναρμολογήσουν στο μονοθέσιο μέχρι τις 13:00. Πιο κοντινές φωτογραφίες της εμπρός αεροτομής της VR-01, αποκάλυψαν δυο μικροσκοπικές οπές στο εξωτερικό εμπρός μέρος των πλευρικών τοιχωμάτων της. Eπίσης, η πίσω αεροτομή της Virgin, παρουσιάζει δυο στηρίγματα σχήματος ανάποδου “U” στο κατώτερο πτερύγιο.
Φ.Λ.
[email protected]
Xειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 10/2/2010
Α/Α
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μοντέλο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Nico Rosberg
Mercedes
MGP W01
1:20.927
 
197.022
57
2
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR5
1:21.031
0.104
196.769
84
3
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
FW32
1:22.243
1.316
193.869
118
4
Fernando Alonso
Ferrari
F10
1:22.895
1.968
192.345
88
5
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
C29
1:23.287
2.360
191.439
55
6
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-25
1:24.947
4.020
187.698
68
7
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
VJM03
1:24.968
4.041
187.652
71
8
Vitaly Petrov
Renault
R30
1:25.440
4.513
186.615
27
9
Mark Webber
Red Bull-Renault
RB6
1:26.502
5.575
184.324
50
10
Timo Glock
Virgin-Cosworth
VR-01
1:38.734
17.807
161.488
5
Πρόγραμμα δοκιμών Jerez
Oμάδα
10/1
11/1
12/1
13/1
Mercedes
Rosberg
Schumacher
Rosberg
Schumacher
Red Bull
Webber
Webber
Vettel
Vettel
Mclaren
Button
Button
Hamilton
Hamilton
Ferrari
Alonso
Alonso
Massa
Massa
BMW Sauber
Kobayashi
Kobayashi
de la Rosa
de la Rosa
Williams
Hulkenberg
Hulkenberg
Barrichello
Barrichello
Renault
Petrov
Kubica
θα ανακοινωθεί
θα ανακοινωθεί
Force India
Liuzzi
Liuzzi
Sutil
Sutil
Toro Rosso
Buemi
Buemi
Alguersuari
Alguersuari
Virgin
Glock
Glock
di Grassi
di Grassi
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ