top icon
Αγώνες

F1: Στα μισά του δρόμου

Μετά από δώδεκα Grand Prix, έξι αλλαγές στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος, ανατροπές και μάχες, η F1 παίρνει το καθιερωμένο θερινό της διάλειμμα. Έχοντας δει πολλά από κάθε ομάδα, αναλύουμε τι έκαναν οι τρεις κορυφαίες του βαθμολογικού πίνακα, καθώς και οι δύο εκπλήξεις της σεζόν, η θετική κι αρνητική, σε μία χρονιά που τα έχει όλα.

Η συνολική εικόνα κάθε ομάδας είναι σαφώς πιο ξεκάθαρη, πέντε μήνες μετά την πρεμιέρα του πρωταθλήματος στη Μελβούρνη. Στην παρούσα ανάλυση, εξετάζονται οι επιδόσεις των Mercedes, Ferrari και Red Bull, μαζί με αυτές των Haas και Williams, που εξέπληξαν μέχρι στιγμής -για πολύ διαφορετικούς λόγους.

Mercedes

Θέση: 1η (345 βαθμοί)

Οι πρωταθλητές δεν είναι μόνοι τους πλέον. Ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί σημαντικά, με τη Ferrari να βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τα «Ασημί Βέλη», ενώ και η Red Bull μπορεί υπό προϋποθέσεις να απειλήσει και να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Το γεγονός ότι χρειάστηκαν τέσσερις αγώνες για να φτάσει στην πρώτη της φετινή νίκη, στο Μπακού, έγκειται στην απόδοση της «ντίβας» W09, αλλά και σε ορισμένα λάθη στρατηγικής από την πλευρά των Γερμανών. Αυτοί οι δύο παράγοντες τους ακολούθησαν σε όλο το πρώτο μισό της σεζόν, εκεί όπου ο Lewis Hamilton έψαχνε για αρκετά τριήμερα τα πατήματά του, κι ο Valtteri Bottas έμοιαζε να μπορεί να «κόψει» βαθμούς από τον ανταγωνισμό. Όταν ο Βρετανός ανέβασε την απόδοσή του, κατάφερε να πάρει πειστικά αποτελέσματα, όπως η νίκη σε Γερμανία και Ουγγαρία, χτίζοντας μία διαφορά της τάξης των 24 βαθμών από τον Sebastian Vettel.

Ferrari

Θέση: 2η (335 βαθμοί)

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Scuderia έχει -ίσως- το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid, αφού ήδη από την περυσινή χρονιά είχε δείξει ότι είναι σε θέση να τα βάλει με τους ανίκητους έως τώρα Γερμανούς. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η σταθερή πορεία της μέσα στους πρώτους 12 αγώνες. Ο μόνος αγώνας στον οποίο η Ferrari δεν είχε κανέναν οδηγό της στο βάθρο ήταν εκείνος στην Ισπανία. Πριν και μετά από αυτό το Grand Prix, οι Ιταλοί είναι σταθερά με έναν (ή και τους δύο) οδηγούς τους στην πρώτη τριάδα. Οι δύο συνεχόμενες νίκες στην αρχή, σε Αυστραλία και Μπαχρέιν, έδρασαν καταλυτικά στην ψυχολογία της ομάδας, αλλά και στη βαθμολογική συγκομιδή της, η οποία προδίδει σε μεγάλο βαθμό την εντός πίστας εικόνα της.

Φυσικά, η συνεισφορά του Kimi Raikkonen είναι καταλυτική, αφού τα πέντε συνεχόμενα βάθρα του από τη Γαλλία ως την Ουγγαρία έχουν κρατήσει την ομάδα του Maranello κοντά στη Mercedes στο βαθμολογικό πίνακα.

Μελανό σημείο στη μέχρι τώρα χρονιά της, είναι τα τρία σημαντικά λάθη του Vettel σε Μπακού, Γαλλία και Γερμανία. Και στις τρεις περιπτώσεις, ο Γερμανός έχασε πολύτιμους βαθμούς τόσο για τον ίδιο και τη μάχη που δίνει για τον τίτλο του πρωταθλητή, όσο και για την ομάδα του συνολικά.

Red Bull

Θέση: 3η (223 βαθμοί)

Η τρίτη δύναμη του φετινού πρωταθλήματος είναι αδιαμφισβήτητα η Red Bull. Τα κατά καιρούς προβλήματα αξιοπιστίας δεν έχουν εμποδίσει τους «Ταύρους» από το να κατακτήσουν 3 νίκες στο πρώτο μισό της χρονιάς. Η άψογη στρατηγική της χάρισε και την πρώτη της φετινή νίκη, στην Κίνα, με τις σωστές αποφάσεις του pit wall να καθορίζουν το αποτέλεσμα του αγώνα και στην Αυστρία. Το Μονακό ήταν το απόλυτο τριήμερο για τους Αυστριακούς, αφού ακόμα και με το πρόβλημα του Daniel Ricciardo, η πρωτιά ήταν δική τους.

Στα θετικά του πρώτου μισού για την RB μπορεί να συμπεριληφθεί και η ανάκαμψη του Max Verstappen, που μετά από ένα μπαράζ λαθών στην αρχή της σεζόν, και πιο συγκεκριμένα μετά το ολέθριο για τον ίδιο και την ομάδα του λάθος στο Αζερμπαϊτζάν, έχει καταφέρει να πάρει μία νίκη και να ανέβει άλλες δύο φορές στο βάθρο.

Η θετική έκπληξη

Haas

Θέση: 5η (66 βαθμοί)

Ήδη από τις χειμερινές δοκιμές είχε γίνει σαφές ότι η VF-18 θα ήταν ένα από τα δυνατά μονοθέσια του midfield. Από τον πρώτο αγώνα, αυτό επιβεβαιώθηκε, αφού μέχρι και τα μισά του αγώνα, βρισκόταν στις θέσεις 4 και 5. Το μοιραίο λάθος στα pitstopsτης στέρησαν πολύτιμους βαθμούς. Από εκείνο το σημείο και μετά, ο Kevin Magnussen ήταν αυτός που με τα αποτελέσματά του έδειχνε τη δυναμική της ομάδας, την ώρα που ο Romain Grosjean βρισκόταν σε μία παρατεταμένη περίοδο ντεφορμαρίσματος.

Όταν ο Γάλλος κατάφερε να ανακάμψει και να πάρει την 4η θέση στην Αυστρία, ανέβηκε κι όλη η ομάδα. Οι δικοί του βαθμοί την επανέφεραν στο μέσο της κατάταξης, πίσω από τη Renault.

Αυτό που καθιστά τη Haas την πλέον θετική έκπληξη της χρονιάς ως τώρα, είναι το γεγονός ότι διανύει μόλις την τρίτη της χρονιά στο σπορ και καταφέρνει να ανταγωνίζεται ομάδες όπως η Force India και να βρίσκεται πάνω από τις McLaren και Williams.

Η αρνητική έκπληξη

Williams

Θέση: 10η (4 βαθμοί)

Πριν από τέσσερα χρόνια, κανείς δεν θα περίμενε η Williams να πέσει από την τρίτη στην τελευταία θέση του πρωταθλήματος. Μία σειρά από λάθος επιλογές, τόσο στον αγωνιστικό, όσο και στον διοικητικό τομέα, έφεραν την ιστορική ομάδα του Grove να βρίσκεται στην 10η θέση του βαθμολογικού πίνακα, με μόλις 4 βαθμούς στο ενεργητικό της.

Το δίδυμο των Lance Stroll και Sergey Sirotkin αποδεικνύεται αγώνα με τον αγώνα κατώτερο των περιστάσεων, αν και δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι η FW41 αποτελεί ένα δύστροπο μονοθέσιο, με πολλές παθογένειες.

Αυτό στο οποίο μπορούν να ελπίζουν οι Βρετανοί είναι σε αγώνες που θα μπορέσουν να «κλέψουν» βαθμούς, όπως έκαναν με τον Stroll στο Μπακού.

Με εννέα αγώνες να απομένουν, όλα είναι ανοιχτά. Η μάχη του τίτλου, η μάχη του midfield, ακόμα κι αυτή για την 9η θέση της βαθμολογίας. Το πρωτάθλημα του 2018 αποδεικνύεται αμφίρροπο σε κάθε του έκφανση._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ