top icon
Αγώνες

F1: Τροποποιήσεις στο καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας

Η FIA τροποποίησε τους κανονισμούς που αφορούν το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, για να αποφύγει επανάληψη των συμβάντων του Ευρωπαϊκού GP.

Η FIA τροποποίησε τους κανονισμούς που αφορούν το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, για να αποφύγει επανάληψη των συμβάντων του Ευρωπαϊκού GP.
 
Ο ορισμένος από τη FIA αλυτάρχης των αγώνων, Charlie Whiting συναντήθηκε με τους αγωνιστικούς διευθυντές των 12 ομάδων την Τετάρτη στο Silverstone, για να συζητηθεί η βελτίωση των κανονισμών που αφορούν το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.
 
Πολλές ιδέες ακούστηκαν, ακόμα και να διατηρείται κλειστό το pit lane κατά τη διάρκεια περιόδων παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας, ωστόσο η τελική απόφαση ήταν η περαιτέρω επιβράδυνση των μονοθεσίων όταν βρίσκεται η Mercedes-Benz SLS AMG του Bernd Maylander στην πίστα.
 
Συνεπώς, ο ελάχιστος χρόνος Δ από τον οποίο πρέπει να κινηθούν πιο αργά οι οδηγοί στο γύρο, υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας θα αυξηθεί από το 120% ενός γρήγορου γύρου, που ήταν μέχρι το Ευρωπαϊκό GP. Αντ’ αυτού, οι οδηγοί θα πρέπει να κινούνται με τον εκτιμώμενο ρυθμό που ακολουθεί η Mercedes-Benz SLS AMG στην εκάστοτε πίστα.
 
Η ιδέα επιβράδυνσης των μονοθεσίων τόσο πολύ, κάνει πολύ μικρότερη την πιθανότητα ένας οδηγός να προσπεράσει το αυτοκίνητο ασφαλείας, όπως έκανε ο Lewis Hamilton στη Βαλένθια, ενώ ο πιο αργός χρόνος Δ θα αποτρέπει την πιθανότητα να ευνοηθούν οδηγοί που βρίσκονται εμπρός από το αυτοκίνητο ασφαλείας μέσα στην πίστα.
 
Οι οδηγοί θα πειραματιστούν αυτό το σαββατοκύριακο με τον αυξημένο χρόνο γύρου Δ στα πλαίσια του Βρετανικού GP στο Silverstone μετά το πέρας των περιόδων ελεύθερων δοκιμών και η αλλαγή στους κανονισμούς θα εφαρμοστεί στον αγώνα της Κυριακής, εκτός και αν προκύψουν σημαντικά προβλήματα πριν από αυτό.
 
Επίσης, η FIA αντέδρασε για να αποτρέψει την επανάληψη του προβλήματος που αντιμετώπισαν 9 οδηγοί στη Βαλένθια, οι οποίοι παρέβηκαν το χρόνο Δ του καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας, γιατί αυτό τέθηκε σε ισχύ όταν οι ίδιοι βρίσκονταν στο τέλος του γύρου τους, και δεν πρόλαβαν να επιβραδύνουν.
 
Συνεπώς, η FIA θα εξαιρεί από το καινούργιο όριο ταχύτητας υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας όσα μονοθέσια βρίσκονται στα 200 τελευταία μέτρα του γύρου.
 
Επιπλέον, για να αντιμετωπίζονται ταχύτερα περιπτώσεις σαν και αυτές του Hamilton στη Βαλένθια, όπου ο Whiting επικεντρώθηκε στην αποκατάσταση της πίστας έπειτα από το ατύχημα του Webber πριν ερευνήσει τις πράξεις του Βρετανού οδηγού της McLaren, τέτοια ζητήματα θα προωθούνται άμεσα στους αγωνοδίκες, ενώ ο αλυτάρχης θα ασχολείται με τη διεκπεραίωση της διαδικασίας που ακολουθείται έπειτα από ένα ατύχημα.
 
Επιπρόσθετα, επειδή η εύρεση των αποδεικτικών τηλεοπτικών πλάνων στην περίπτωση του Hamilton στο Ευρωπαϊκό GP πήρε πολλή ώρα, ακυρώνοντας ουσιαστικά την επίδραση της ποινής που του επιβλήθηκε, θα υπάρχουν κάμερες που θα παρακολουθούν μονίμως τις δυο γραμμές αυτοκινήτου ασφαλείας που βρίσκονται στην έξοδο και την είσοδο του pit lane κάθε πίστας.
 
Τέλος, θα υπάρχουν πινακίδες στο πλάι της πίστας, που θα ενημερώνουν τους οδηγούς για το σημείο που βρίσκονται οι δυο γραμμές αυτοκινήτου ασφαλείας, έτσι ώστε αυτοί να μη μπορούν να ισχυριστούν ότι δεν τις είδαν.
Φ.Λ.

[email protected]

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ