top icon
Formula 1

Formula 1: O Max Verstappen νικητής σε ένα GP που θέλει να ξεχάσει η Ferrari

Ο Max Verstappen κατάφερε να εκμεταλλευτεί το μηχανικό πρόβλημα του Charles Leclerc, κερδίζοντας με ευκολία το Ισπανικό GP, ανεβαίνοντας ταυτόχρονα στην πρώτη θέση της βαθμολογίας στο πρωτάθλημα οδηγών.

Το Ισπανικό Grand Prix τα είχε όλα, εγκαταλείψεις, προσπεράσεις, μάχες, ανακατατάξεις, διαφορετικές στρατηγικές αλλά και έντονο δράμα. Ένας αγώνας που ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές για τη Ferrari, εξελίχθηκε σε καταστροφή. O Charles Leclerc, ενώ έβαζε πλώρη για μια άνετη νίκη «προδόθηκε» από τον κινητήρα της F1-75.

Την εγκατάλειψη του Leclerc εκμεταλλεύτηκε ο Max Verstappen με τον καλύτερο τρόπο κερδίζοντας με άνεση το GP Ισπανίας, με τη νίκη του αυτή κατάφερε να πάρει την πρωτιά στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών. Το «1-2» για την Red Bull ολοκλήρωσε ο Sergio Perez με τον Μεξικανό να βοηθά με κάθε τρόπο την Αυστριακή ομάδα. Το βάθρο του Ισπανικού Grand Prix συμπλήρωσε ο George Russell της Mercedes.

Έχουμε αγώνα

Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι Charles Leclerc και Max Verstappen έκαναν αμφότεροι πολύ καλή εκκίνηση, με τον πιλότο της Ferrari να υπερασπίζεται με επιτυχία την θέση του. Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull προσπάθησε να αγχώσει τον Leclerc χωρίς όμως να το καταφέρνει μένοντας στη δεύτερη θέση. Πίσω από τους δύο πρωτοπόρους οι George Russell και Sergio Perez κατάφεραν να εκμεταλλευτούν την κακή εκκίνηση του Carlos Sainz κερδίζοντας από μία θέση.

Καταστροφική εκκίνηση για τον Lewis Hamilton, ο οποίος είχε επαφή με τον Kevin Magnussen, με τον Βρετανό να πέφτει στην τελευταία θέση μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου στο GP Ισπανίας.

Η στροφή 4 και τα θύματα της…

Με τη διαφορά να έχει παγιωθεί λίγο πάνω από τα δύο δευτερόλεπτα μεταξύ Leclerc – Verstappen, η μάχη για την τρίτη θέση του βάθρου ήταν αυτή που είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον όλων. Ο George Russell προσπαθούσε με την αναβαθμισμένη W13 να κρατήσει πίσω του τον Sergio Perez, με τον Μεξικανό πιλότο να θέλει να απαλλαχθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα από τo εμπόδιο της Mercedes.

Πίσω από τους πρωτοπόρους ο Carlos Sainz στην προσπάθεια του να ανακάμψει θα έχανε τον έλεγχο της F1-75 στη στροφή 4, με αποτέλεσμα να πέσει ακόμη πιο πίσω στην κατάταξη. Ωστόσο η στροφή 4 θα είχε ακόμη ένα θύμα λίγο αργότερα. Το όνομα του θύματος ήταν Max Verstappen, ο Ολλανδός έχασε τον έλεγχο της RB18 καταλήγοντας στα χαλίκια. Ο πρωταθλητής κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα στην τέταρτη θέση πίσω πλέον από τους George Russell και Sergio Perez.

Ώρα για αλλαγή ελαστικών

Από τους πρωτοπόρους, ο George Russell ήταν αυτός που μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών. O Βρετανός τοποθέτησε τη μεσαία γόμα της Pirelli στη W13, ενώ το ίδιο έκανε λίγο αργότερα και ο Max Verstappen ο οποίος είχε βρεθεί μπροστά από τον teammate του Sergio Perez λίγους γύρους νωρίτερα. Ο Ολλανδός ο οποίος αντιμετώπιζε πρόβλημα με το DRS προσπαθούσε με κάθε τρόπο να περάσει τον Russell, με τον πιλότο της Mercedes να παίζει καταπληκτική άμυνα, κρατώντας πίσω τον πρωταθλητή.

Με τη μάχη να μαίνεται για τη δεύτερη θέση, ο Charles Leclerc είχε μια άνετη διαφορά από όλους τους διώκτες του. Χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός πως ο Μονεγάσκος μετά τη δική του αλλαγή ελαστικών είχε διαφορά 7 δευτερολεπτών από τους George Russell και Max Verstappen.

Ο εφιάλτης της Ferrari και η αλλαγή σκηνικού

Μπορεί ο Max Verstappen να είχε πρόβλημα με το DRS ωστόσο ο πρωταθλητής έδινε τα πάντα ώστε να περάσει τον George Russell. Πολλές φορές η ένταση του Verstappen ήταν τέτοια που οι συνομιλίες με την ομάδα του περιείχαν και αρκετές “βαριές κουβέντες”.

Στην πρώτη θέση ο Charles Leclerc έκανε τον δικό του αγώνα με τη Ferrari να είναι με άνεση μπροστά από όλους, ωστόσο στον 27ο γύρο θα είχαμε αλλαγή σκηνικού στο GP Ισπανίας. Η F1-75 του Leclerc παρουσίασε πρόβλημα στον κινητήρα με τον Μονεγάσκο να μην μπορεί να πιστέψει στην τύχη του και να εγκαταλείπει.

Μετά την εγκατάλειψη του Leclerc, είχαμε νέα δεδομένα στο GP Ισπανίας, με τον Sergio Perez να βρίσκεται πλέον στην πρώτη θέση, ενώ οι George Russell και Max Verstappen για ακόμη μία φορά θα είχαν την δική τους μονομαχία. Στις πιο πίσω θέσεις οι Fernado Alonso και Lewis Hamilton έκαναν αμφότεροι εκπληκτικό αγώνα κερδίζοντας συνεχώς θέσεις.

Στου δρόμου τα μισά…

Έχοντας φτάσει στο μέσο του αγώνα στη Βαρκελώνη, ο Sergio Perez ήταν αυτός που τώρα προηγούνταν, με τον George Russell να βρίσκεται στα 5 δευτερόλεπτα πίσω του και τον Max Verstappen να ακολουθεί στην τρίτη θέση. Ο μεξικανός πιλότος της Red Bull είχε καταφέρει να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο τα ελαστικά της RB18.

Ωστόσο όπως φαινόταν ο Max Verstappen είχε επιλέξει διαφορετική στρατηγική ώστε να κερδίσει τη νίκη και να περάσει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας μετά την εγκατάλειψη του μεγάλου του αντίπαλου Leclerc.

Η τακτική της Red Bull

Με τις αλλαγές ελαστικών να είναι αυτές που θα καθορίσουν τον τελικό νικητή όλοι περίμεναν τι θα επιλέξουν οι Red Bull και Mercedes όσον αφορά τους πιλότους τους. Πρώτος για τη δική του αλλαγή μπήκε ο George Russell, ενώ λίγο αργότερα μπήκε και ο πρωτοπόρος Sergio Perez. Αμφότεροι τοποθέτησαν στα μονοθέσια τους τη μεσαία γόμα, ωστόσο εκεί που είδαμε διαφορά ήταν στη στρατηγική του Max Verstappen. Η Red Bull έβαλε τα μαλακά ελαστικά της Pirelli ώστε να περάσει αρχικά τον πιλότο της Mercedes δίχως τη βοήθεια του DRS.

Η στρατηγική αυτή απέδωσε ταχύτατα με τον Ολλανδό οδηγό της Red Bull να περνά με ευκολία αυτή τη φορά τον George Russell ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση. Με τη διαφορά συνεχώς να μειώνεται μεταξύ Perez και Verstappen, η Red Bull έδωσε την εντολή στον Μεξικανό να αφήσει τον Verstappen να περάσει στην πρώτη θέση. Ο Μεξικανός έκανε πράξη την εντολή της ομάδας αν και είπε στον ασύρματο “αυτό δεν είναι δίκαιο”.

Εύκολη νίκη στο τέλος

Μετά την εύκολη προσπέραση του Max Verstappen επί του teammate του Sergio Perez, οι τελευταίοι γύροι στο GP Ισπανίας είχαν διαδικαστικό χαρακτήρα. Ο Ολλανδός πρωταθλητής χωρίς να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα κέρδισε το Ισπανικό GP ενώ μετά την ατυχία του Leclerc ανέβηκε στην πρώτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Ο Sergio Perez ολοκλήρωσε το «1-2» για την Αυστριακή ομάδα αν και δεν ήταν χαρούμενος με την στρατηγική της ομάδας του. Το βάθρο συμπλήρωσε ο μαχητικός αν μη τι άλλο George Russell, με τον Βρετανό να εκμεταλλεύεται την εμφανώς βελτιωμένη W13.

Στην τέταρτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο τοπικός ήρωας Carlos Sainz. Για ακόμη έναν αγώνα ο Ισπανός οδηγός της Ferrari δεν μπόρεσε να αποφύγει τα λάθη ενώ ήταν τυχερός στο τέλος καθώς ο Lewis Hamilton που ήταν μπροστά του μέχρι εκείνη τη στιγμή πήρε εντολή από την ομάδα της Mercedes να κόψει ρυθμό ώστε να καταφέρει να τερματίσει. Μπορεί ο αγώνας να μην κύλησε όπως θα ήθελε ο Lewis Hamilton, ωστόσο η ανταγωνιστική εμφάνιση της W13 και ο μαχητικός χαρακτήρας του Βρετανού έφεραν χαμόγελα στη γερμανική ομάδα μετά από καιρό. Η πέμπτη θέση που κατέκτησε ο Βρετανός ήταν πολύ σημαντική τόσο για τον ίδιο όσο και για όλη την ομάδα.

Στην έκτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός κατάφερε για ακόμη μία φορά να φέρει βαθμούς στην ομάδα της Alfa Romeo, ενώ κάποια στιγμή είχε βρεθεί ακόμη και στις θέσεις του βάθρου. Μία θέση πιο πίσω βρέθηκε ο Esteban Ocon, με την έβδομη θέση που πέτυχε συγκέντρωσε πολύτιμους βαθμούς για την Alpine στη μάχη που δίνει στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Στην όγδοη θέση πλασαρίστηκε ο Lando Norris, με τον Βρετανό πιλότο της McLaren να δίνει αρκετές μάχες κατά τη διάρκεια του αγώνα. ‘Ενατος τερμάτισε τον αγώνα ο αειθαλής Fernando Alonso, με τον Ισπανό να χαρίζει μοναδικές στιγμές στους φίλους που βρέθηκαν στην πίστα της Βαρκελώνης. Την δεκάδα συμπλήρωσε ο Yuki Tsunoda. O Ιάπωνας μέχρι στιγμής έχει καταφέρει με τις επιδόσεις του να είναι η ευχάριστη έκπληξη της Formula 1.

Πέραν της σημασίας του αποτελέσματος για τον Max Verstappen και την Red Bull θα πρέπει να σημειώσουμε τις εμφανίσεις των δύο παγκόσμιων πρωταθλητών Lewis Hamilton και Fernando Alonso. Ο Βρετανός πιλότος της Mercedes ήταν τελευταίος μετά τον πρώτο γύρο, τερματίζοντας τελικά στην πέμπτη θέση, ενώ ο Ισπανός πιλότος της Alpine που ξεκίνησε τον αγώνα από το pit lane κατάφερε να τερματίσει στην ένατη θέση.

Επόμενος σταθμός της Formula 1 είναι το ξεχωριστό GP του Μονακό το οποίο διεξάγεται στις 27-29 Μαΐου._ Γ. Τ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: FORMULA 1, FERRARI, MERCEDES, RED BULL, ALPHATAURI, ALFA ROMEO, PIRELLI

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ