top icon
Αγώνες

GP Καναδά: Όλα υπό έλεγχο για τον Hamilton

O Lewis Hamilton αναδείχθηκε νικητής στο GP Καναδά, στο οποίο δε συνέβησαν πολλά πράγματα, τουλάχιστον στην κορυφή… 

Η Mercedes έκανε το 1-2 με τον Nico Rosberg να μην απειλεί τον team mate του, παρ' ότι πλησίασε στο 1 δλ. Ο Valtteri Bottas ανέβηκε στο βάθρο (το πρώτο της Williams φέτος) και έσπασε το μονοπώλιο του podium από οδηγούς των Mercedes και Ferrari. O Kimi Raikkonen, με μια… πιρουέτα στη φουρκέτα, έχασε την 3η θέση και τερμάτισε μόλις 4 δλ. εμπρός από τον Sebastian Vettel, που είχε εκκινήσει 18ος. Ο Felipe Massa πραγματοποίησε τα περισσότερα ίσως προσπεράσματα σήμερα, για να τερματίσει 6ος, 11 θέσεις εμπρός από εκεί που εκκίνησε, εμπρός από τον Pastor Maldonado, ο οποίος είχε αλλάξει ελαστικά πολύ νωρίς και έμεινε ανυπεράσπιστος στις επιθέσεις των αντιπάλων του στο τέλος. Ο Nico Hulkenberg τερμάτισε στην 8η θέση, εμπρός από τον Daniil Kvyat που είχε πολύ καλύτερο αγώνα από τον team mate του στη Red Bull και περυσινό νικητή Daniel Ricciardo, που κατέληξε 13ος. Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο Romain Grosjean, ο οποίος ήταν 5ος, μέχρις ότου συγκρούστηκε με τον Will Stevens (Manor) καθώς του έριχνε γύρο…

Επρόκειτο για μονόλογο της Mercedes στην κορυφή, παρά το γεγονός ότι αμφότερες οι πλευρές του γερμανικού γκαράζ έκαναν διαχείριση των μονοθεσίων τους. Oι θερμοκρασίες των φρένων του Rosberg ήταν στο όριο για μεγάλο μέρος του αγώνα, ενώ ο Hamilton εξοικονομούσε καύσιμα για το τέλος, σε περίπτωση επίθεσης του Rosberg. Mετά το μέσο του αγώνα, ο Γερμανός πλησίασε τον team mate του στο 1 δλ. αλλά δεν εισήλθε ποτέ σε εμβέλεια DRS. Όποτε ο Rosberg προσπάθησε να επιτεθεί, ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να απαντήσει. Ο Βρετανός πάντως ανέφερε ότι δεν είχε το ζύγισμα που θα ήθελε, με την W06 να είναι υποστροφική για το γούστο του. Παρά ταύτα, δεν υπήρξε ποτέ ούτε υποψία επίθεσης από την άλλη Mercedes. Ο Rosberg ανέφερε ότι ο αγώνας για τον ίδιο χάθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές και όχι την Κυριακή. Η Mercedes από την πλευρά της, έπειτα από το λάθος στο Μονακό, διαχειρίστηκε άψογα το σημερινό αγώνα, αν και τα ασημί μονοθέσια βρίσκονταν στο όριο όσον αφορά τις θερμοκρασίες των φρένων και την κατανάλωση καυσίμου.

O Raikkonen δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των Mercedes, παρά μονάχα στους πρώτους γύρους. Ο Φινλανδός ανέφερε στον ασύρματο ότι το εμπρός αριστερό ελαστικό του είχε αρχίσει να καταπονείται από τον 20ό γύρο. Έξι γύρους αργότερα ο Raikkonen άλλαξε ελαστικά, εντούτοις στο γύρο εξόδου από τα pits έκανε τετ-α-κέ 180ο στη φουρκέτα, μόλις πήγε να επιταχύνει και η MGU-K ξεκίνησε να παράγει ισχύ (το ίδιο του είχε συμβεί και πέρυσι). Στην προσπάθειά του να γυρίσει προς τη σωστή κατεύθυνση, ο Φινλαδός δημιούργησε ένα τεράστιο σύννεφο καπνού που σίγουρα δε βοήθησε τα ελαστικά του…

Παρά το αργό pit stop που πραγματοποίησε η Williams, ο Bottas δεν έχασε τόσο πολύ χρόνο και κατά συνέπεια, πέρασε μπροστά από τη Ferrari. Η βρετανική ομάδα αποφάσισε στο μέσο του αγώνα να αλλάξει την προγραμματισμένη στρατηγική του Bottas από δύο pit stop σε ένα, κάτι που αποδείχθηκε σωστή απόφαση. Ο Raikkonen προσπάθησε να πιέσει το συμπατριώτη του αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί. Η Ferrari αποφάσισε να τον καλέσει στα pits για δεύτερη φορά καθώς δεν απειλούνταν από κανέναν και τα ελαστικά του ήταν καταπονημένα από την… πιρουέτα. Ο Raikkonen δεν έχασε την 4η θέση, αλλά ακόμα και με την πολύ μαλακή γόμα, δεν κατάφερε να πλησιάσει ξανά τον Bottas. Συνεπώς, ο Φινλανδός της Williams σημείωσε το πρώτο του προσωπικό βάθρο (αλλά και της ομάδας) για φέτος, διατηρώντας και πάλι μια Ferrari πίσω του. Ο έτερος οδηγός της Williams, Felipe Massa ήταν ο πιο μαχητικός οδηγός στην πίστα, πραγματοποιώντας πολυάριθμα προσπεράσματα. Ο Βραζιλιάνος εκκίνησε από την 15η θέση, διότι εχθές είχε αστοχήσει μια βίδα στη βαλβίδα wastegate του τούρμπο, προκαλώντας απώλεια ισχύος.

Λόγω προβλημάτων με την MGU-H εχθές, ο Vettel εκκίνησε 15 θέσεις πίσω από τον Raikkonen, εντούτοις τερμάτισε μόλις 4 δλ. πίσω από τον team mate του. Πάρα ταύτα, ο Γερμανός δεν ήταν ευχαριστημένος από την εκκίνηση και τον πρώτο γύρο που πραγματοποίησε. Επιπλέον, η στρατηγική του καθορίστηκε αρκετά από το τί συνέβαινε μπροστά του. Εισήλθε στα pits για πρώτη φορά στον 8ο μόλις γύρο, επειδή η ομάδα έκρινε ότι έχανε χρόνο πίσω από τους Ericsson και Massa που έδωσαν την πιο σκληρή ίσως μάχη του αγώνα. Όταν στο μέσο του αγώνα, ο Γερμανός βρέθηκε ξανά πίσω από τον Massa (που μαχόταν με τον Hulkenberg) και παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά του ήταν σε καλή κατάσταση, δέχθηκε εντολή να κάνει το αντίθετο από αυτό που θα έκανε η Williams. Εφόσον ο Massa παρέμεινε στην πίστα, ο Vettel μπήκε στα pits. Εντέλει, η στρατηγική της Ferrari λειτούργησε, καθώς ο Vettel πέρασε εμπρός από τον Massa και στη συνέχεια είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί στον Hulkenberg. O συμπατριώτης του δεν ήταν διατεθειμένος να παραχωρήσει τη θέση του εύκολα. Όταν ο Vettel προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική στο τελευταίο chicane στον 44ο γύρο, ο Hulkenberg διατήρησε την εσωτερική, καβάλησε άτσαλα το kerb και έκανε τετ-α-κέ. Ο Vettel κατάφερε στη συνέχεια να προσπεράσει και τον Maldonado, ο οποίος χρησιμοποιούσε το ίδιο σετ ελαστικών από τον 17ο γύρο.

Η Lotus είχε καλέσει πολύ νωρίς τον Βενεζουελανό στα pits διότι έχανε χρόνο πίσω από τον Hulkenberg χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προσπεράσει. Η ημέρα της Lotus θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη, αν ο Grosjean δεν είχε προκαλέσει επαφή με τον Stevens. O Γάλλος βρισκόταν στην 5η θέση όταν έριξε γύρο στη Manor στην τελευταία ευθεία. Ωστόσο, δεν είχε ολοκληρώσει το προσπέρασμα όταν κινήθηκε ξανά προς την αγωνιστική γραμμή για το τελευταίο chicane. Ο Stevens ανέφερε στον ασύρματο της Manor ότι δεν είναι η πρώτη φορά που o Grosjean κάνει κάτι τέτοιο. H επαφή μεταξύ των δύο μονοθεσίων κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή του Stevens και προκάλεσε αστοχία του πίσω αριστερού ελαστικού του Grosjean. Αμφότεροι εισήλθαν στα pits αιφνιδιάζοντας τις ομάδες και τους μηχανικούς τους, που έτρεχαν να φέρουν τον απαραίτητο εξοπλισμό. O Grosjean δέχθηκε ποινή 5 δλ. και αφαίρεση 2 βαθμών από την αγωνιστική του άδεια, καθώς οι αγωνοδίκες τον θεώρησαν υπεύθυνο για το συμβάν.

Στο στρατόπεδο της Red Bull, o Kvyat είχε τη δυνατότητα να τερματίσει στην 9η θέση, ωστόσο ο αγώνας του Ricciardo ήταν για… κλάματα. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι το μονοθέσιο γλιστρούσε συνεχώς και δεν είχε κάποια εξήγηση για την κακή εικόνα που επέδειξε σήμερα. Η Red Bull υποπτεύεται ότι ενδέχεται να υπήρχε κάποιο πρόβλημα με το μονοθέσιό του. Κακό αγώνα είχαν και οι McLaren, με αμφότερα τα μονοθέσια να εγκαταλείπουν. Ο Alonso επέλεξε να δώσει μάχες -με συγκεκριμένους οδηγούς, όπως ο Vettel και ο Massa- και να αγνοήσει τις εκκλήσεις του pit wall για εξοικονόμηση καυσίμου. Εντέλει, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω υπερθέρμανσης στην εξάτμιση. Μια ρωγμή στην εξάτμιση ήταν το αίτιο εγκατάλειψης του Button, ο οποίος αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει 5η MGU-H και τούρμπο για τη σεζόν αυτή στον Καναδά… Επιπλέον, οι τελικές ταχύτητες των McLaren ήταν απογοητευτικές._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ