top icon
Αγώνες

Haas VF-16

Tο πρώτο μονοθέσιο Formula 1 με καταγωγή εκ των ΗΠΑ έπειτα από 30 χρόνια είναι γεγονός, καθώς η νεοσύστατη ομάδα της Haas παρουσίασε την VF-16.

Η ομάδα του Gene Haas θα κάνει φέτος το ντεμπούτο της στην F1, με οδηγούς τον 29χρονο Γάλλο Romain Grosjean και 24χρονο Μεξικανό Esteban Gutierrez. Έχουν περάσει ακριβώς 30 χρόνια από την τελευταία φορά που συμμετείχε στο Πρωτάθλημα της F1 μια αμερικάνικη ομάδα και κατά σύμπτωση, είχε το ίδιο όνομα, αν και τα δύο εγχειρήματα δε συσχετίζονται. Ο Gene Haas είναι συνιδιοκτήτης μιας επιτυχημένης ομάδας NASCAR, με τον πρωταθλητή του θεσμού, Tony Stewart. Η εταιρεία του Αμερικανού, Haas Automation, ειδικεύεται σε μηχανές CNC (computerized Numerical Control) που ελέγχονται μέσω H/Y και κατεργάζονται μέταλλα, ξύλο και άλλα υλικά (πρόκειται για εργαλεία που χρησιμοποιούν κατά κόρον οι ομάδες της F1). Μάλιστα, η ονομασία του μονοθεσίου F1 της Haas είναι αναφορά στο πρώτο μηχάνημα CNC που κατασκεύασε η Haas Automation (τo 1988), το VF-1.

Η Haas ασχολήθηκε κυρίως με το σχεδιασμό του monocoque, του ρύγχους και του αμαξώματος (αεροτομές, πάτωμα, διαχύτης) της VF-16, τα οποία κατασκευάστηκαν από την ιταλική εταιρεία Dallara, με τα περισσότερα υπόλοιπα μέρη (μονάδα ισχύος, κιβώτιο, αναρτήσεις, αεραγωγοί φρένων κ.ά.) να προέρχονται από την Ferrari, γεγονός που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό το σχεδιασμό του πίσω μέρους. Επίσης, η συνεργασία της Haas με τη Ferrari επέτρεψε στην αμερικάνικη ομάδα να χρησιμοποιήσει την αεροδυναμική σήραγγα του Μαρανέλο. Η FIA έλεγξε τη φύση της συνεργασίας και αποφάνθηκε ότι δεν υπήρχε παράβαση κανονισμών. Αναφέρεται ότι τo budget της Haas για τη φετινή σεζόν ανέρχεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Διευθυντής της ομάδας είναι ο Gunther Steiner, που στο παρελθόν είχε ρόλους μάνατζερ στις ομάδες της Jaguar και της Red Bull. Επικεφαλής σχεδιαστής είναι ο Rob Taylor, ο οποίος επίσης είχε εργαστεί στις Jaguar/Red Bull, για να μεταβεί στη συνέχεια στη McLaren. Επικεφαλής αεροδυναμικής είναι ο Βρετανός (με Κυπριακές καταβολές) Μπεν Αγαθαγγέλου, ο οποίος έχει περάσει από διάφορες ομάδες της F1 (Tyrrell, Jaguar, Red Bull, HRT, Ferrari). Επίσης, όσον αφορά τα τεκταινόμενα στην πίστα, ο Grosjean έφερε μαζί του από την Lotus τον Ιάπωνα μηχανολόγο Ayao Komatsu.

H κύρια βάση της ομάδας στις ΗΠΑ βρίσκεται στην Kannapolis της Βόρειας Καρολίνας, ενώ η Haas κάνει χρήση των παλαιών εγκαταστάσεων της Marussia στο Banbury της Αγγλίας ως ευρωπαϊκή βάση. To Σάββατο, η Haas κατέβηκε με την VF-16 στην πίστα της Βαρκελώνης για ένα shakedown χρησιμοποιώντας την κινηματογραφική ημέρα που προβλέπουν οι κανονισμοί, ωστόσο κατάφερε να ολοκληρώσει μόνο ένα γύρο.

H VF-16 δεν παρουσιάζει κάτι πρωτοποριακό, αλλά φαίνεται να έχει υιοθετήσει αξιοπρεπείς αεροδυναμικές λύσεις. Οι λεπτομέρειες σε εξαρτήματα όπως η εμπρός αεροτομή, τα βοηθήματα στα πλαϊνά των πλευρικών ψυγείων και οι διατρήσεις στο πάτωμα εμπρός από τα πίσω ελαστικά δείχνουν καλά μελετημένες. To ρύγχος δείχνει αρκετά απλοϊκό, ένα ένα εξόγκωμα που έχει καλυφθεί με αυτοκόλλητο ενδέχεται να αποτελεί κρυμμένο S-duct. Πρώτος στόχος της ομάδας είναι να καταφέρει να τερματίσει αγώνες. Ο απόλυτος στόχος της Haas είναι να σημειώσει βαθμούς στην πρώτη της σεζόν._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ