top icon
WRC

Andrew Wheatley: Πρώτες επίσημες δηλώσεις ως Διευθυντής Ράλλυ της FIA

Ο νέος Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Andrew Wheatley, μίλησε για την πορεία των κανονισμών στο WRC, ανέλυσε τους μελλοντικούς στόχους του και αποτίμησε τους δύο πρώτους αγώνες του 2022.

Η ανάληψη της θέσης του Πρόεδρου της FIA από τον Mohamed Ben Sulayem, επέφερε αλλαγές και στη σύσταση των επιμέρους διοικητικών θέσεων.

Μεταξύ αυτών εντάσσεται και το πόστο του Διευθυντή Ράλλυ της FIA, όπου τη θέση του Yves Matton, ανέλαβε ο Andrew Wheatley .

O Βρετανός, μέχρι πρότινος υπεύθυνος για την κορυφαία κατηγορία του WRC, που είχε σημαντικό ρόλο στην θεμελίωση των κανονισμών για τα υβριδικά αυτοκίνητα, έκανε τις πρώτες του τοποθετήσεις ως Διευθυντής Ράλλυ της FIA.

Μέσω συνέντευξης που παραχώρησε σε Μέσο του εξωτερικού, έδωσε μια πρώτη εικόνα σχετικά με την πορεία των κανονισμών της κορυφαίας κατηγορίας του WRC, μεταξύ 2025 και 2030.

Παράλληλα, μέσα από την μηνιαία ενημέρωση της FIA, μίλησε για τα νέα του καθήκοντα και μετέφερε τη δική του οπτική.

Andrew Wheatley: Εξέλιξη πριν από την επανάσταση

Αν και η εισαγωγή υβριδικών κινητήριων συνόλων, σε συνδυασμό με βιώσιμα καύσιμα, έγινε μόλις φέτος, η FIA και οι κατασκευαστές επεξεργάζονται ήδη τη μορφή των κανονισμών που θα ισχύουν από το 2025, αφού ο υπάρχων κύκλος κανονισμών έχει τριετή διάρκεια.

WRC 2022 01

Με δεδομένη τη στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά και τη διάθεση κατασκευαστών, όπως η Renault, να εξετάσουν την πιθανή εμπλοκή τους εφόσον το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ γίνει αμιγώς ηλεκτρικό, ο Andrew Wheatley είναι από τους καταλληλότερους να μας διαφωτίσουν για το μέλλον.

“Η νέα γενιά των Rally1 δε θα περιλαμβάνει τον ίδιο αριθμό αλλαγών σε σύγκριση με αυτές που είχαμε σε αυτή τη γενιά”, δήλωσε ο Andrew Wheatley στο έγκριτο motorsport.com. “Θα έλεγα πως το 80% αυτού που έχουμε στα Rally1 θα συνεχιστεί και στον επόμενο ή στους δύο επόμενους κύκλους.

“Νομίζω πως θα υπάρξει μια μικρή συνολική αλλαγή και μετά, σε κάποιο σημείο, ένα μεγάλο βήμα όπου θα έχουμε και αλλαγή στην τεχνολογία, είτε επέκταση αυτονομίας, είτε υδρογόνο ή ηλεκτρική μπαταρία, ειλικρινά δεν γνωρίζω αυτή τη στιγμή”.

Όσον αφορά στο χρονικό ορίζοντα της “μεγάλης τεχνολογικής αλλαγής”, ο Wheatley δε θεωρεί πως αφορά στο 2025, αλλά εστιάζει κυρίως στα τέλη της δεκαετίας.

“Δε νομίζω ότι το 2025 θα δείτε μια μεγάλη στροφή σε κάτι δραστικά διαφορετικό. Νομίζω πως ο στόχος που έχουν θέσει όλοι στην αυτοκινητοβιομηχανία, σχετικά με το σύστημα ενέργειας που θα καταλήξουμε, αφορά περισσότερο στο 2029 ή 2030.

“Νομίζω πως θα έρθει πρώτα μια εξέλιξη και μετά μια επανάσταση. Πρέπει να συνεργαστούμε στενά με όλους τους ενδιαφερόμενους και αυτή η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει για να κατανοήσουμε ποιο είναι το επόμενο βήμα”, σχολίασε.

“Δεν πρόκειται απλά για τους Κατασκευαστές που έχουμε ήδη σε όλα τα επίπεδα του WRC, αλλά και για συνεργασία ευρύτερου επιπέδου, γιατί οι μεγάλοι μας παίκτες πιθανότατα θα παραμείνουν ως τέτοιοι.

“Αλλά αναπόφευκτα θα προστεθούν και άλλοι από διαφορετικές περιοχές, και αυτό είναι το συναρπαστικό για το μέλλον“.

WRC 2022 05

Η σταθερότητα στους κανονισμούς της κατηγορίας Rally1, είναι ένας παράγοντας στον οποίο ποντάρει ο Wheatley, αναφορικά με την προσέλκυση νέων κατασκευαστών.

“Στο τέλος της ημέρας οι κανονισμοί για τους κινητήρες και τη μετάδοση είναι τόσο “στενοί” που είναι πολύ δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο, για έναν κατασκευαστή να ξεπεράσει τους άλλους από πλευράς εξέλιξης”, ανέφερε ο Βρετανός.

“Εκεί που μπορείς να βρεθείς μπροστά όσον αφορά στο συνολικό πακέτο, είναι να σιγουρευτείς πως το αυτοκίνητό σου ταιριάζει καλύτερα στα διαφορετικά τερέν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

“Αν το αμάξωμα, η ανάρτηση και τα αεροδυναμικά δεν αλλάζουν από κύκλο σε κύκλο, τότε θέλεις πραγματικά να εμπλακείς στη διαδικασία και να λάβεις το μέγιστο.

“Νομίζω πως αυτό ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να εμπλακούν γιατί η συμμετοχή στο μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν προκύπτει σε 6 ή 9 μήνες.  Δε θα αποφασίσεις σήμερα πως θα κερδίζεις αγώνες του WRC τον επόμενο Ιανουάριο.

“Υπάρχουν κύκλοι δύο ή τριών ετών, οι άνθρωποι πρέπει να λάβουν τους πόρους και η ομάδα να χτιστεί γύρω από αυτούς”.

WRC 2022 02

Πάντως, ο Andrew Wheatley αναγνωρίζει πως η περίοδος που διανύουμε, είναι αρκετά δύσκολη για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

“Νομίζω πως τώρα οι Κατασκευαστές έχουν πολλές προκλήσεις στο τραπέζι”, πρόσθεσε. “Υπάρχουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και βγαίνουμε από τη διετή διαταραχή που προκάλεσε ο COVID.

“Όταν συνδέσεις την κρίση του COVID, με τις προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και τα προβλήματα ενεργειακών λύσεων, είναι δύσκολο να συζητήσεις μαζί τους και να έχεις καθαρή κατανόηση του μέλλοντος.

“Για αυτό πρέπει να μας δουν ως ένα εργαστήριο και να κρατήσουμε ανοιχτές τις ευκαιρίες. Δε θα γίνει υπό μορφή μεγάλης αλλαγής”.

Από εκεί και έπειτα, ο Wheatley ανέλυσε τα καθήκοντά του και πήρε θέση για αρκετά ακόμη ζητήματα, απαντώντας σε “Q&A” της FIA, με αφορμή την τοποθέτησή του στη θέση του Διευθυντή Ράλλυ.

Αναφορικά με τις κύριες αρμοδιότητές του, είπε: “Θα αναφέρομαι στον Γενικό Διευθυντή Αθλητισμού Peter Bayer, θα έχω την ευθύνη για όλες τις δραστηριότητες του τμήματος Ράλλυ της FIA, που βρίσκεται στα γραφεία της Γενεύης.

“Μου έχει ανατεθεί να καθορίσω το στρατηγικό όραμα σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές από τις αρμόδιες επιτροπές και θα επιβλέπω την ανάπτυξη και διοικητική διαχείριση του τμήματος”.

Υβριδικό σύστημα / Hybrid WRC

Ποιος είναι όμως ο Andrew Wheatley; “Είμαι μέλος της ομάδας της FIA από το 2019, ως Διευθυντής της Κατηγορίας WRC, αλλά εργάζομαι σε όλα τα επίπεδα των ράλλυ εδώ και 25 χρόνια και εκτελώ διάφορα καθήκοντα, αποκτώντας γνώσεις και εμπειρία κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

“Σπούδασα νομικά, αλλά η ευκαιρία που μου δόθηκε στο παρελθόν να εργαστώ στην επιχειρησιακή δομή του μηχανοκίνητου αθλητισμού μου έδωσε μια καλή εικόνα των εμπορικών στοιχείων και οι τελευταίες τέσσερις σεζόν στη FIA με βοήθησαν να κατανοήσω την τεράστια δέσμευση που αναλαμβάνουν οι διοργανωτές και οι εθελοντές μας για το άθλημα.

“Από την άλλη, συνεχίζω να αγωνίζομαι για διασκέδαση σε βασικές κατηγορίες των ράλλυ, γεγονός που μου δίνει μια μικρή προοπτική στην οικοδόμηση σχέσεων με τους ASN, τους αξιωματούχους, τους αγωνιζόμενους και τους κατασκευαστές”.

Ποια είναι όμως τα σχέδια του Βρετανού ως Διευθυντής Ράλλυ της FIA; “Τους τελευταίους 12 μήνες έχουμε εισάγει πολλές τεχνολογικές αλλαγές σε όλο το φάσμα των ράλλυ, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών συστημάτων κίνησης και καυσίμων χωρίς ορυκτά στα υψηλότερα επίπεδα.

“Το καθήκον μας για το μέλλον είναι να το εδραιώσουμε αυτό και στη συνέχεια να δώσουμε το ίδιο επίπεδο εστίασης στην ενίσχυση της βάσης της πυραμίδας των ράλλυ, ώστε να διασφαλίσουμε το μέλλον του αθλήματος.

“Ταυτόχρονα, το μέλλον της τεχνολογίας των αυτοκινήτων εξελίσσεται τόσο γρήγορα που πρέπει να συμβαδίσουμε με αυτή την αλλαγή προς όφελος όλων των ενδιαφερομένων, να εμπλέξουμε τις λέσχες-μέλη μέσω μιας περιφερειακής εστίασης και να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη των αστέρων του αύριο”.

WRC 2022 Monte Carlo

Τέλος, ο Wheatley σχολίασε την πορεία της πρώτης υβριδικής σεζόν του WRC μέχρι στιγμής:  “Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο χαρακτηρίστηκε από τον εκπληκτικό συναγωνισμό ανάμεσα σε δύο από τους πιο έμπειρους οδηγούς και εξαίρετους Πρωταθλητές, τους Sebastien Loeb και Sebastien Ogier, που είχαν μάχη οδηγώντας τα αυτοκίνητα της νέας τεχνολογίας και με τη νέα γενιά οδηγών να τους ακολουθεί.

“Δεν είχαν τίποτα να χάσουν και πίεσαν από την αρχή ως το τέλος, γεγονός που δημιούργησε φανταστικό θέαμα και έναν ταιριαστό τρόπο για την εκκίνηση της υβριδικής εποχής του WRC.

WRC 2022 Sweden

“Στο Ράλλυ Σουηδίας είχαμε εξαιρετικές συνθήκες, εκπληκτικές εικόνες και ακόμη ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα από το ανερχόμενο αστέρι, τον Kalle Rovanpera.

“Βιώσαμε επίσης τη θερμή υποδοχή των ανθρώπων της Umea, που είναι το νέο επίκεντρο του Ράλλυ Σουηδίας. Η μετακίνηση του αγώνα βόρεια ήταν μια μεγάλη απόφαση που απέδωσε και πρέπει να συγχαρούμε τους διοργανωτές.

“Τώρα ανυπομονούμε για το δεύτερο Ράλλυ Κροατίας στην ιστορία του WRC, που θα διεξαχθεί στις 21-24 Απριλίου”.

Photos: EKO Acropolis Rally Ford, M-Sport Ford, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ