top icon
WRC

Global Rally Ranking: Ράλλυ, όπως τένις

Η FIA ανακοίνωσε τη δημιουργία του “Global Rally Ranking”, μιας κατάταξης που θα ενοποιεί τις επιδόσεις οδηγών και συνοδηγών σε διεθνή και εθνικά ράλλυ, εφόσον αυτοί συμμετέχουν με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally1 έως Rally5.

Το Global Rally Ranking θα κάνει πρεμιέρα το 2022 και η πρώτη δημοσίευσή του από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), αναμένεται να γίνει κατά το πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς.

Με βάση την ανακοίνωση της FIA, στόχος της δημιουργίας του Global Rally Ranking (Παγκόσμια Κατάταξη Ράλλυ), για πληρώματα που συμμετέχουν σε διεθνείς, περιφερειακούς και εθνικούς αγώνες με αυτοκίνητα των κατηγοριών Rally1 έως Rally5, είναι να “ενισχύσει τους δεσμούς της κοινότητας των ράλλυ παγκοσμίως”.

Η ύπαρξη παγκόσμιας κατάταξης είναι ευρέως διαδεδομένη σε άλλα σπορ, όπως το τένις ή το γκολφ.

Όπως θα συμβαίνει και στα ράλλυ, δεν προβλέπεται βραβείο για τον επικεφαλής, όμως η κατάταξη που θα δημοσιεύεται σε εβδομαδιαία βάση (κάθε Τετάρτη στις 19:00 στην επίσημη ιστοσελίδα της FIA), θα προσφέρει μια καλύτερη εικόνα του “status” οδηγών και συνοδηγών σε παγκόσμια κλίμακα.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή Ράλλυ της FIA, Yves Matton, η Παγκόσμια Κατάταξη Ράλλυ της FIA βασίζεται σε εξειδικευμένο σύστημα λογισμικού που υπολογίζει τα αποτελέσματα με απόλυτη ακρίβεια και εγγυάται πως η κατάταξη θα παρουσιάζεται έγκαιρα, μέσω μιας αξιόπιστης και εύκολα κατανοητής πλατφόρμας της FIA.

Η υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου, έγινε με την υποστήριξη του Ταμείου Καινοτομίας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.

World Rally Ranking 02

Πώς υπολογίζεται το Global Rally Ranking

Η κατάταξη οδηγών και συνοδηγών, θα προκύπτει από έναν τύπο υπολογισμού που περιλαμβάνει σύστημα συντελεστών για το εκάστοτε πρωτάθλημα και κατηγορία αυτοκινήτου, λαμβάνοντας υπόψιν τους βαθμούς σε επίπεδο γενικής και της εκάστοτε κλάσης, σε σχέση τον αριθμό των εκκινούντων σε κάθε αγώνα.

Για τον υπολογισμό του FIA Global Rally Ranking, θα υπολογιστούν οι διεθνείς αγώνες που πραγματοποιήθηκαν από τις 15 Οκτωβρίου 2021 και έπειτα, καθώς και οι εθνικοί αγώνες από την 1η Ιανουαρίου της επόμενης σεζόν.

Τα αποτελέσματα ενός αγώνα που εντάσσεται στη διαμόρφωση της παγκόσμιας κατάταξης, θα λαμβάνονται υπόψη για έναν χρόνο (365 ημέρες) μετά από τη δημοσίευση της κατάταξης.

Κατά τη διάρκεια μιας σεζόν, θα υπολογίζονται μόνο τα 12 καλύτερα αποτελέσματα ενός οδηγούς και συνοδηγού.

Οι τοπικές Ομοσπονδίες (όπως είναι στη χώρα μας η ΟΜΑΕ) θα μπορούν να ορίσουν έως και δύο εθνικά πρωταθλήματα τα οποία θα εντάσσονται σε αυτή την κατάταξη, σύμφωνα με τα κριτήρια επιλεξιμότητας που ορίζονται στους κανονισμούς του FIA Global Rally Ranking, σε περίοδο 10 ημερών πριν από τη διεξαγωγή ενός αγώνα.

Ακόμη, διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν ένα εθνικό πρωτάθλημα από την προσμέτρηση στην παγκόσμια κατάταξη, εφόσον έχει δοθεί σχετική ειδοποίηση 90 ημερών.

Επιπλέον, οδηγοί και συνοδηγοί θα μπορούν να μην συμπεριληφθούν στη λίστα, όμως αν και δε θα φαίνονται, οι βαθμοί τους θα προσμετρούνται κανονικά.

World Rally Ranking 04

Πιο συγκεκριμένα, δικαίωμα να συγκεντρώσουν βαθμούς στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Κατάταξης, θα έχουν οδηγοί και συνοδηγοί, οι οποίοι τερματίζουν εντός της πρώτης 15άδας σε αγώνες που έχουν την έγκριση της FIA, με βάση τους αγωνιστικούς κανονισμούς για τα Περιφερειακά Ράλλυ.

Αυτό σημαίνει πως οι πρώτοι 15 θα λαμβάνουν βαθμούς και επιπλέον πόντους για τα δύο μεγαλύτερη σκέλη του κάθε αγώνα (σε κλίμακα 5-4-3-2-1), ενώ ο τερματισμός υπό καθεστώς SupeRally δε θα προσμετρά.

Κάθε θεσμός, αλλά και κατηγορία αυτοκινήτων, θα έχουν δικούς τους συντελεστές. Στην κορυφή από πλευράς πρωταθλημάτων βρίσκεται το WRC (1,0), ενώ από πλευράς αυτοκινήτων τον ίδιο συντελεστή (1,0) έχουν τα αυτοκίνητα Rally1 και WRC που έχουν δικαίωμα συμμετοχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ 2022.

Στους θεσμούς ακολουθεί το ERC (0,5), τη στιγμή που άλλα πρωταθλήματα έχουν χαμηλότερους συντελεστές, με τους εθνικούς αγώνες να έχουν συντελεστή 0,1.

Όσον αφορά στα αυτοκίνητα, τα αγωνιστικά προδιαγραφών Rally2 και R-GT έχουν συντελεστή 0,7, ενώ τα υπόλοιπα έχουν μικρότερους συντελεστές (Rally3-0,5, Rally4-0,4, Rally5-0,3).

Η βαθμολόγηση μετά από έναν αγώνα, θα είναι περίπλοκη. Ο συντελεστής του εκάστοτε θεσμού θα γίνεται μέρος ενός αθροίσματος των συνολικών βαθμών οδηγού και συνοδηγού σε ένα πρωτάθλημα (πολλαπλασιαζόμενο επί 10) και στην επιμέρους κατηγορία (πολλαπλασιαζόμενο αρχικά επί 0,3 μετά, μετά επί τον αριθμό των εκκινούντων από το 1 έως το 20 και τέλος, με το συντελεστή της κάθε κατηγορίας).

Με βάση όλα τα παραπάνω, θα προκύπτει η Παγκόσμια Κατάταξη της FIA για οδηγούς και συνοδηγούς, που θα δημοσιεύεται όπως προαναφέραμε σε εβδομαδιαία βάση.

Yves Matton

“Τo FIA Global Rally Ranking θα αποτελέσει μια εξαιρετική ευκαιρία να αναδειχθούν τα κατορθώματα των οδηγών και συνοδηγών που έχουν δικαίωμα συμμετοχής, αλλά και για την προβληθούν οι διοργανώσεις σε παγκόσμια βάση”, δήλωσε ο Διευθυντής Ράλλυ της FIA, Yves Matton.

“Υπήρξε μακροχρόνια φιλοδοξία της FIA να δημιουργήσει απτούς δεσμούς μεταξύ της οικογένειας των ράλλυ σε διεθνές, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, ιδιαίτερα αν σκεφτούμε ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα, όπως τα Rally2, μπορούν να προσμετρήσουν σε κάθε επίπεδο.

“Επιπλέον, πολλοί οδηγοί αγωνίζονται σε πολλά πρωταθλήματα, ενώ οι αγώνες ράλλυ είναι από τα λίγα σπορ όπου είναι δυνατό τα ερασιτεχνικά πληρώματα, να συμμετάσχουν σε ίδιους αγώνες με τα ινδάλματά τους”.

“Με το λανσάρισμα της Παγκόσμιας Κατάταξης Ράλλυ της FIA, ενισχύουμε επίσης την Αγωνιστική Πυραμίδα της την Πυραμίδα Αυτοκινήτων Ράλλυ της FIA, που προσφέρουν μια σαφή διαδρομή προόδου από τη βάση μέχρι την κορυφή του σπορ.

“Με τα πρωταθλήματα και τις διοργανώσεις που έχουν την έγκριση της FIA να αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη βαθμολογική βαρύτητα, ελπίζουμε πως περισσότεροι οδηγοί και συνοδηγοί θα αγωνιστούν εντός του πλαισίου της FIA, θα το κάνουν πιο συχνά και πως οι διοργανωτές θα εξετάσουν το ενδεχόμενο διοργάνωσης εκδηλώσεων που έχουν την έγκριση της FIA”.

Photos: EKO Acropolis Rally, FIA

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ