top icon
Αγώνες

Ράλλυ Φινλανδίας: Επίδειξη ισχύος

Σε παράσταση για ένα ρόλο μετέτρεψε τον 8ο γύρο του WRC ο Οtt Tanak, με τον Εσθονό να σημειώνει μία επιβλητική και πειστική νίκη στο “σπίτι” της Toyota.

Αν το φετινό Ράλλυ Φινλανδίας έβγαινε στους κινηματογράφους θα είχε τίτλο: “Ο Τanak και οι άλλοι”. Ο Εσθονός οδηγός της Toyota ήταν από την πρώτη ημέρα σε δικό του αγώνα και μόνο το γεγονός ότι είχε μειονέκτημα λόγω της σειράς εκκίνηση σε σχέση με τους περισσότερους αντιπάλους του δεν του επέτρεψε να ξεφύγει “με το καλημέρα”. Από τη δεύτερη και έπειτα, δεν είχε κανένα πρόβλημα να κερδίσει ειδικές και να ξεφύγει από όποιον τόλμησε να τον απειλήσει. Σήμερα, την τελευταία ημέρα του αγώνα, ο Tanak απλά έλεγχε τη διαφορά του από τους διώκτες του φροντίζοντας να επιστρέψει θριαμβευτής στη ράμπα του τερματισμού. Χαρακτηριστικό της κυριαρχίας του και της αυτοπεποίθησης του, είναι το γεγονός ότι ο Εσθονός κέρδισε και την Power Stage, ρισκάροντας σε περίπτωση λάθους να χάσει την πρώτη θέση…

Ο Tanak ακολουθεί κατά πόδας τα βήματα του ανθρώπου που τον βοήθησε περισσότερο από κάθε άλλον στο σπορ, του συμπατριώτη του Markko Martin, όντας o πρώτος Εσθονός που κερδίζει στη Φινλανδία, 15 χρόνια μετά από τη νίκη του 43χρόνου σήμερα Markko. Και φυσικά, μία επιτυχία που έχει ιδιαίτερα συναισθηματική αξία για τον ίδιο, αφού είναι ο αγώνας που κάθε Εσθονός ονειρεύεται να κερδίσει. Μία νίκη βέβαια ιδιαίτερα σημαντική για την Toyota και τον Tommi Makinen. Μάλιστα, στον τερματισμό περίμενε τους οδηγούς και ο πρόεδρος της Toyota, κ. Akio Toyoda, ο οποίος ανέβηκε στον ουρανό του Yaris WRC μαζί με τους Tanak-Jarvejoa να πανηγυρίσει το θρίαμβο της ομάδας του.

Παρόλα αυτά, υπήρξε κάποιος που “χάλασε” τη γιορτή της Toyota, και αυτός δεν ήταν κανένας άλλος εκτός από τον Mads Ostberg. Ο Νορβηγός πραγματοποίησε την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του στο WRC, και μάλιστα με διαφορά από τη δεύτερη. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι κατάφερε να τερματίσει 2ος στον αγώνα, ανεβαίνοντας για 3η φορά στην καριέρα του στο βάθρο του Ράλλυ Φινλανδίας, αλλά ο τρόπος που το πέτυχε. Ήταν ανταγωνιστικός σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου και μπορεί να μην μπόρεσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Tanak, αλλά κρατήθηκε μπροστά από τον μαινόμενο Jari Matti Latvala που τον πίεσε μέχρι την τελευταία ειδική. Οι περισσότεροι περιμέναμε ότι σήμερα εύκολα ή δύσκολα ο Φινλανδός θα κατάφερνε να ξεπεράσει τον Ostberg, αλλά ο χαμογελαστός Mads μας διέψευσε. Ακόμα και στην τελευταία ε.δ. όπου κρίθηκαν όλα με τη διαφορά μεταξύ τους να αγγίζει τα 2.5 δλ., ο Νορβηγός όχι απλά κρατήθηκε μπροστά του, αλλά ήταν ταχύτερος δικαιώνοντας εν τέλει την Citroen για την επιλογή της.

Ο Latvala σίγουρα ήθελε κάτι καλύτερο και αυτό ήταν εμφανές στο πρόσωπο του στο τέλος του αγώνα. Ο Φινλανδός προσπάθησε σήμερα να συμβάλλει από την πλευρά του σε ένα εμφατικό 1-2 της Toyota, αλλά βρήκε μπροστά του έναν εξαιρετικό Ostberg. Και είναι λογικό ότι στον αγώνα της πατρίδας του να ήθελε πολλά περισσότερα, τα οποία όμως δεν κατάφερε να πετύχει. Αναμφίβολα, βοήθησε στο 1-3 της ιαπωνικής ομάδας, το οποίο και τη διατήρησε στη μάχη του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Αντίθετα, σήμερα απογοήτευσε ο Esappekka Lappi, ο οποίος στην πρώτη ε.δ. της ημέρας είχε μία έξοδο με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει, την ώρα που δεν κυνηγούσε κάποιον, ενώ είχε ήδη χτίσει μία μικρή διαφορά από τον Paddon.

Ο Νεοζηλανδός, σε δρόμους που θυμίζουν αυτούς της πατρίδας του, κατάφερε να τερματίσει 4ος σώζοντας όχι απλά την τιμή της Hyundai, αλλά διατηρώντας την κορεάτικη ομάδα στην κορυφή της βαθμολογίας των Κατασκευαστών με μία διαφορά που αγγίζει τους 26 βαθμούς. Η επιτυχία του είναι ιδιαίτερα σημαντική, αφού συνοδεύτηκε από μία μεστή εμφάνιση που συνδυάστηκε με ταχύτητα και συνέπεια.

Πιο πίσω, την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Sebastien Ogier με το Ford Fiesta WRC, ο οποίος και σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει τον φινλανδικό γύρο του θεσμού. Ο Γάλλος έμεινε μακριά από τις επιδόσεις των πρώτων σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, ενώ για να φτάσει στην 5η θέση χρειάστηκε τη βοήθεια των ομόσταυλων του. Την Παρασκευή ήταν ο Elfyn Evans αυτός που έκοψε για να του προσφέρει μία θέση, ενώ σήμερα ήταν η σειρά του Teemu Sunninen να κάνει το ίδιο. Ο Φιλανδός δέχθηκε μία ποινή 20 δλ. στο regrouping πριν την τελευταία ειδική, προσφέροντας (όχι και με τόση χαρά) τη θέση του στον Γάλλο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Ogier να αποκομίσει δέκα βαθμούς, αλλά και να έχει καλύτερη θέση στην Power Stage. Κάτι που εν τέλει δεν τον βοήθησε, αφού ακόμα και έτσι δεν κατάφερε να προσθέσει κάποιους επιπλέον βαθμούς στη συγκομιδή του. Η στρατηγική της ομάδας σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως, αλλά η πραγματικότητα είναι πως κάθε βαθμός μετράει στην προσπάθεια του Γάλλου για κατάκτηση του τίτλου. Κάτι που κατάλαβε και ο Sunninen στο τέλος του αγώνα, δείχνοντας να σέβεται την απόφαση της ομάδας, αλλά τονίζοντας ότι ήταν ο ταχύτερος οδηγός της ομάδας σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Κάτι που ισχύει απόλυτα. Ο Sunninen είναι ιδιαίτερα απαιτητικός από τον εαυτό του και σίγουρα περιμένει περισσότερα από τον ίδιο, κάτι που σημαίνει ότι σε καμία περίπτωση δεν ήταν ικανοποιημένος από το τελικό αποτέλεσμα, αλλά και από το γεγονός ότι δεν κατάφερε να κερδίσει ούτε μία ειδική.

Ο Elfyn Evans, μπορεί να έμεινε ικανοποιημένος από την οδήγηση του, αλλά όχι και από το αποτέλεσμα, αφού περίμενε πολλά περισσότερα από την 7η θέση. Το ίδιο ισχύει και για τον Craig Breen, που πλήρωσε το λάθος της Παρασκευής. Ο Ιρλανδός συχνά καταφέρνει να κάνει λάθη την πρώτη ημέρα του αγώνα, τα οποία έχουν σαν αποτέλεσμα τις επόμενες δύο να έχει κακή σειρά εκκίνησης. Και φυσιολογικά να αγωνίζεται μειονέκτημα, με την ευθύνη όμως να βαραίνει τον ίδιο. Σίγουρα, δεν γοήτευσε με τις επιδόσεις του, ενώ δεν πρέπει να περνάει απαρατήρητο το γεγονός ότι σε καμία περίπτωση δεν ήταν ταχύτερος από τον ομόσταυλο του, Mads Ostberg, o οποίος και έχει σαφώς μικρότερη εμπειρία από το C3.

Ο Thierry Neuville μπορεί να ταλαιπωρήθηκε και τις τρεις μέρες του αγώνα, αλλά στο τέλος αποδείχθηκε ότι δεν έχασε πολλά. Παρόλα τα “παιχνίδια” της M-Sport, ο Βέλγος με την 9η θέση αλλά και δύο ακόμα βαθμούς από την Power Stage, είδε τη διαφορά του από τον Γάλλο να μειώνεται από τους 27 στους 21 βαθμούς. Και όλα αυτά, γνωρίζοντας ότι ο επόμενος γύρος του θεσμού μεταφέρεται στις ασφάλτινες ειδικές της Γερμανίας. Εκεί που η σειρά εκκίνησης δεν έχει τόσο σημαντικό ρόλο. Τέλος, ο Αndreas Mikkelsen σίγουρα θα θέλει να ξεχάσει και αυτόν τον αγώνα. Ο Νορβηγός μετά την έξοδο της Παρασκευής και το χρόνο που έχασε, αναγκάστηκε να καθαρίζει σχεδόν για δύο μέρες το δρόμο για τους υπόλοιπους, με αποτέλεσμα να προσθέσει ακόμα μία κακή εμφάνιση στο φετινό ενεργητικό του. Σίγουρα και για αυτόν το Ράλλυ Γερμανίας, όπου έχει καλή παράδοση, είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για…”εξιλέωση”!

Η συνέχεια πλέον θα δοθεί στις ασφάλτινες ε.δ. του γερμανικού αγώνα με το ενδιαφέρον να κορυφώνεται. Ο Neuville διατηρήθηκε στην κορυφή, ο Ogier ψαλίδισε ένα μέρος της διαφοράς, την ώρα που ο Tanak μείωσε το χάσμα που τον χώριζε από τους δύο προαναφερθέντες και επέστρεψε στη μάχη του τίτλου. Όλα παραμένουν ανοικτά τόσο για το Πρωτάθλημα Οδηγών, όσο και αυτό των Κατασκευαστών._Π.Τ.

Διαβάστε εδώ τι έγινε στο Ράλλυ Φινλανδίας την Παρασκευή

Διαβάστε εδώ τι έγινε στο Ράλλυ Φινλανδίας το Σάββατο

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ