top icon
Αγώνες

Ράλλυ Γερμανίας: Με μια ματιά

Μετά τις πτήσεις στις φινλανδικές ειδικές, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στη Γερμανία για την πρώτη αποκλειστικά ασφάλτινη αναμέτρηση της χρονιάς.

Αισίως το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έφτασε στην 9η αναμέτρηση για τη φετινή χρονιά και μάλιστα οι πρωταγωνιστές του θεσμού ετοιμάζονται για την πρώτη αποκλειστικά ασφάλτινη αναμέτρηση της χρονιάς. Για όσους αναρωτιούνται, ο αγώνας του Μόντε Κάρλο με τις μικτές συνθήκες δεν θεωρείται ουσιαστικά ασφάλτινος, με αποτέλεσμα ο γερμανικός να είναι ο πρώτος από τους τρεις που περιλαμβάνονται στο καλαντάρι του θεσμού σε αυτού του είδους τις επιφάνειες. Βέβαια, το Ράλλυ της Γερμανίας έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και δυσκολίες, αφού τόσο οι δρόμοι και οι εναλλαγές στην επιφάνεια και τον δείκτη πρόσφυσης, σε συνδυασμό με τις ευμετάβλητες καιρικές συνθήκες τον καθιστούν ιδιαίτερα απαιτητικό. Αρκεί να ανατρέξουμε πίσω στην περσινή χρονιά, όπου το τελικό αποτέλεσμα κρίθηκε από τους εξόδους των κορυφαίων συνδυασμών, όπως οι Ogier, Latvala και Meeke, με αποτέλεσμα να επικρατήσει ο Thierry Neuville στη μοναδική μέχρι σήμερα νίκη της Hyundai στο WRC.

Ο γερμανικός γύρος του WRC δεν έχει μεγάλη ιστορία στο θεσμό, αφού ο πρώτος στο πλαίσιο του θεσμού χρονολογείται μόλις το 2002. Ο βασικός λόγος που FIA και promoter τον συμπεριέλαβαν στο πρόγραμμα του θεσμού έγκειται στο γεγονός ότι πρόκειτα για μία πολύ σημαντική αγορά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, και για αυτό ακριβώς αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του WRC από τότε μέχρι και σήμερα (με εξαίρεση το 2009) έχοντας μάλιστα εξασφαλισμένο μέλλον. Η παράδοση του γερμανικού Ράλλυ είχε χτιστεί στο Ευρωπαϊκό Ράλλυ και ουσιαστικά στο WRC αποτελεί έναν συνδυασμό τριών αγώνων του παρελθόντος. Των Ράλλυ Γερμανίας, Hunsbruck και Saarland. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, μία από τις ιδιαιτερότητες του αγώνα είναι η εναλλαγή των επιφανειών, με αρκετά κομμάτια να διεξάγονται σε τσιμεντένιους δρόμους. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε ότι αρκετά από αυτά είναι τα ίδια με τα οποία είχαν δημιουργηθεί για να δοκιμάζονται και να περνούν τα τανκ του γερμανικού στρατού. Παράλληλα, το ίδιο εμβληματικά είναι τώρα πια και τα περάσματα μέσα από τα αμπέλια στους δρόμους της περιοχής Mosel, με τα στενά κομμάτια να αυξάνουν δραματικά το βαθμό δυσκολίας. Τέλος, αλλά και ιδιαίτερα σημαντικό, είναι το γεγονός ότι οι καιρικές συνθήκες μπορούν να αλλάξουν δραματικά μέσα σε λίγες ώρες. Σπάνια δεν έχουμε βροχοπτώσεις στον αγώνα, κάτι που όπως όλα δείχνουν δύσκολα θα αποφύγουμε και φέτος.

Και φέτος η έδρα του αγώνα θα είναι στην πόλη του Trier, την αρχαιότερη και πλέον ιστορική πόλη της Γερμανίας. Η φετινή του εκδοχή συμπεριλαμβάνει 21 ειδικές διαδρομές και περίπου 375 αγωνιστικά χιλιόμετρα, φυσικά σε διάρκεια τριών ημερών. Σε σχέση με πέρσι, οι διαφορές στη διαδρομή του αγώνα εντοπίζονται στην επανάληψη της σούπερ ειδικές Panzerplatte sprint το Σάββατο, αλλά και στο γεγονός ότι μετά από τέσσερα χρόνια στον αγώνα περιλαμβάνονται ειδικές από την περιοχή του Saarland, και συγκεκριμένα γύρω από το Bosenberg. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι η πιο δύσκολη και απαιτητική ημέρα του αγώνα, που αναμένεται να κρίνει το αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό, είναι η δεύτερη που ουσιαστικά περιλαμβάνει 170 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Σημαντικό κριτήριο θα αποτελέσει και ο καιρός, αφού τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν βροχοπτώσεις στην περιοχή, κάτι που σημαίνει ότι η επιλογή των ελαστικών θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα. Ας δούμε, όμως, τι μπορούμε να περιμένουμε από τις εργοστασιακές ομάδες και τους πρωταγωνιστές του θεσμο σε αγωνιστικό επίπεδο._Π.Τ.

VOLKSWAGEN MOTORSPORT

Να σπάσει η γκίνια! Το Ράλλυ της Γερμανίας είναι ο μοναδικός που η VW δεν έχει καταφέρει να κερδίσει από όλους που έχει συμμετάσχει στο WRC! Kάτι ιδιαίτερα σημαντικό για την ομάδα του Jost Capito, αφού μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για τον “δικό” τους αγώνα, μέσα στην πατρίδα τους. Φέτος, στόχος είναι να αλλάξει αυτό. Έτσι, η γερμανική ομάδα έκανε συνολικά πέντε ημέρες δοκιμές, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα φρένα του Polo R WRC. Όπως σε κάθε αγώνα, έτσι και εδώ, οι Sebastien Ogier, Jari Matti Latvala και Andreas Mikkelsen θα ηγηθούν της προσπάθειας της VW. Μάλιστα, ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής είναι εφικτό -κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες- να εξασφαλίσει τον τρίτο του τίτλο στη ράμπα του τερματισμού στο Trier! Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να συγκεντρώσει λιγότερους από πέντε βαθμούς ο Jari Matti Latvala που τον ακολουθεί δεύτερος πλέον στη βαθμολογία. Σε γενικές γραμμές, ο Γάλλος είναι και εδώ το φαβορί για τη νίκη, ενώ δεδομένη είναι η βελτίωση του Φινλανδού ομόσταυλου του στην άσφαλτο τα τελευταία χρόνια. Σας θυμίζουμε ότι πέρσι ήταν πρώτος, μέχρι τη στιγμή που έχασε τον έλεγχο του Polo και βρέθηκε εκτός δρόμου. Το ίδιο ισχύει και για τον νεαρό Νορβηγό, που αναμένεται να διεκδικήσει και πάλι μία θέση στο βάθρο.

CITROEN TOTAL ABU DHABI WRT

Τρία DS3 WRC έχει ετοιμάσει η γαλλική ομάδα για τον γερμανικό αγώνα, αφού δίπλα στους συνήθεις ύποπτους Kris Meeke και Mads Ostberg, θα βρεθεί και ο νεαρός ταλαντούχος Stephane Lefebvre. Όλοι τους είχαν την δυνατότητα να οδηγήσουν το αυτοκίνητο πριν τον αγώνα, με τους Μeeke και Lefebvre να δοκιμάζουν το DS3 σε γερμανικούς δρόμους, σε αντίθεση με τον Νορβηγό που για προσωπικούς λόγους πήρε μία γεύση από το DS3 WRC προδιαγραφών 2015 στην άσφαλτο, στην γαλλική ύπαιθρο. Σας θυμίζουμε, ότι ο Ostberg στο Μόντε Κάρλο είχε οδηγήσει το DS3 του 2014, το φετινό αυτοκίνητο είχε στην κατοχή του o Sebastien Loeb, με αποτέλεσμα στη Γερμανία να είναι η πρώτη του εμφάνιση στην άσφαλτο με το αναβαθμισμένο DS3. Ο συγκεκριμένος αγώνας, αλλά και οι επόμενοι, είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για τους οδηγούς της ομάδας. Ο επικεφαλής της ομάδας Yves Matton έχει δηλώσει ότι και οι δύο είναι ελεύθεροι να ακολουθήσουν το δικό τους ρυθμό και στρατηγική. Η ώρα της κρίσης και για τους δύο έχει φτάσει, και πλέον πρέπει να αποδείξουν ότι δικαιούνται μία θέση στην ομάδα τη νέα χρονιά. Για τον Ostberg δεν θα είναι εύκολο, αφού δεν διακρίνεται για την ταχύτητα του στην άσφαλτο, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για τον Meeke, που πέρσι είχε φτάσει μία ανάσα από την νίκη μέχρι τη στιγμή που βγήκε από το δρόμο. Είναι ευκαιρία για τον Βρετανό να επιστρέψει στο δρόμο των καλών αποτελεσμάτων. Από την άλλη, πολλά βλέμματα θα είναι στραμμένα επάνω στον Lefebvre. Ο 23χρονος προστατευόμενος του Loeb, θα κάνει ντεμπούτο με το DS3 WRC στις γερμανικές ε.δ. Δεν είναι μυστικό ότι πρόκειται για σπουδαίο ταλέντο, που πέρσι διέλυσε τον συναγωνισμό στις μικρότερες κατηγορίες του WRC και του ERC, ενώ φέτος με το DS3 R5 επικράτησε στην κατηγορία στο Μόντε Κάρλο, χωρίς όμως να έχει ανάλογη συνέχεια. Οι Γάλλοι πιστεύουν στο ταλέντο του, και δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν την επόμενη χρονιά πάρει την ευκαιρία του στην πρώτη ομάδα. Μάλιστα, στη θέση του συνοδηγού οι άνθρωποι της γαλλικής ομάδας έχουν βάλει τον πολύπειρο Stephane Prevot, ο οποίος μιλάει με τα καλύτερα λόγια για το ταλέντο του νεαρού οδηγού. Το μυστικό για τον 23χρονο σε αυτό τον αγώνα, πάντως, είναι να μην τον κυριεύσει το άγχος για να αποδείξει το κάτι παραπάνω.

Μ-SPORT WRT

Η δουλειά στην M-Sport συνεχίζεται! Η βρετανική ομάδα πραγματοποίησε μία ολόκληρη εβδομάδα δοκιμών σε πέντε διαφορετικές περιοχές, με διαφορετικού είδους άσφαλτο, το Fiesta προδιαγραφών 2015, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην εξέλιξη ανάρτησης και φρένων. Μάλιστα, μία σημαντική λεπτομέρεια, που έκανε αρκετούςνα χαμογελάσουν και να κάνουν όνειρα, ήταν η παρουσία του Fiesta των δοκιμών, το οποίο για πρώτη φορά φέτος ήταν λευκό με μοναδικό αυτοκόλλητο αυτό της Ford! Μήπως είνα προάγγελος μεγαλύτερης εμπλοκής από την κατασκευάστρια εταιρία; Μακάρι. Πίσω στο σήμερα, η M-Sport θα έχει δύο αυτοκίνητα για τους Ott Tanak και Elfyn Evans. Αμφότεροι, έχουν καλή παράδοση στην Γερμανία, με τον Εσθονό να έχει κατακτήσει την δεύτερη θέση στο WRC2 πέρσι στον συγκεκριμένο αγώνα, και τον Βρετανό να έχει τερματίσει τέταρτος! Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει και η παρουσία του Robert Kubica στο τιμόνι του Fiesta WRC προδιαγραφών 2015 της δικής του ομάδας. Ο Πολωνός είναι αποδεδειγμένα ταχύς στην άσφαλτο και απομένει να δούμε αν θα καταφέρει αυτή τη φορά να μείνει στο δρόμο. Ο Kubica έχει απογοητεύσει, ενώ κάποιοι θέλουν και τον ίδιο να είναι απογοητευμένος και για αυτό να αναζητά νέες προκλήσεις για τη νέα χρονιά. Ίσως ένα καλό αποτέλεσμα στη Γερμανία να του αλλάξει την γνώμη.

HYUNDAI SHELL WRT

Επιστροφή στο χώρο του θριάμβου! Η Hyundai επιστρέφει στον αγώνα που έγραψε ιστορία, κατακτώντας δια χειρός Thierry Neuville την πρώτη της και μοναδική μέχρι σήμερα νίκη στο WRC. Η κορεάτικη ομάδα έχει ταξιδέψει στη Γερμανία με υψηλές προσδοκίες. Και όχι άδικα! Το i20 WRC δείχνει σαφώς πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με πέρσι, ενώ οι Neuville και Sordo έχουν αποδεδειγμένα την ταχύτητα να διεκδικήσουν μέχρι και τη νίκη στον αγώνα. Μην ξεχνάτε, ότι ο Βέλγος μπορεί να κέρδισε το 2014, αλλά το 2013 ο Sordo ήταν αυτός που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου! Μάλιστα, στον γερμανικό αγώνα θα δούμε δύο ακόμα i20 WRC για τους Hayden Paddon και Kevin Abbring. Ο Νεοζηλανδός οδηγός, έκανε ιδιαίτερα μαθήματα για την οδήγηση στην άσφαλτο από τον ίδιο οδηγό που εκαπίδευσε τους Hirvonen και Gronholm, ενώ για πρώτη φορά φέτος θα έχει στη διάθεση του ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο με τους Neuville και Sordo. Μάλιστα, αναγνωρίζοντας την ταχύτητα του στους τελευταίους αγώνες, ο Michele Nandan του έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσει στην Αυστραλία το δεύτερο εργοστασιακό αυτοκίνητο, δίπλα στομ Neuville! Ο Abbring από την πλευρά του, θα πραγματοποιήσει την 3η του φετινή εμφάνιση με το i20 WRC, αλλά στην επιφάνεια όπου και θεωρείται η αγαπήμενη του. Αυτή θα είναι και η πρώτη φορά που ο Ολλανδός θα πρέπει να αποδείξει μέρος της ταχύτητας του.

Ράλλυ Πολωνίας

Ημερομηνίες διεξαγωγής: 20 – 23 Αυγούστου

Επιφάνεια: Άσφαλτος

Πρώτος αγώνας στο WRC: 2002

Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 12

Συν. Μήκος: 1.397,50 χλμ.

Ειδικές Διαδρομές: 21

Συν. Χλμ. Ειδικών: 374,43 χλμ.

Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 13η – 16η Panzerplatte 1&2 (45,61 χλμ.)

Μικρότερη Ε.Δ.: 11η – 12η – 15η SSS Panzerplatte Arena (2,87 χλμ.)

Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2014: 100,32 χλμ./ώρα Neuville-Gilsoul (Hyundai i20 WRC)

Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2002 – 103,82 χλμ./ώρα Loeb-Elena (Citroen C4 WRC)

Νίκες Οδηγών: Loeb 9, Neuville 1, Ogier 1, Sordo 1

Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 11, Hyundai 1

Βάθρο 2014

1 Neuville-Gilsoul (Hyundai i20 WRC)

2 Sordo – Marti (Hyundai i20 WRC)

3 Mikkelsen – Floene (VW Polo WRC)

Συμμετοχές

Συνολικά: 76

Εργοστασιακές: 13

WRC2: 15

Ωράριο Αγώνα

Πέμπτη

Σέικνταουν: 09:30 πμ – 12:30 μμ

Εκκίνηση: Τrier (20:00)

Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 08:00 πμ – 20:15 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 136,30

Σάββατο

Ωράριο σκέλους:170,79

Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 06:10 πμ – 15:00 μμ

Ε.Δ. + χλμ.: 4 + 67,34

Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: http://www.adac-rallye-deutschland.de

Επίσημο site WRC: www.wrc.com

Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ