top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μόντε Κάρλο: Οι πρώτοι πυροβολισμοί!

Η χρονιά για το WRC ξεκίνησε και επίσημα, με τον Kris Meeke να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο στο shakedown και τον Λάμπρο Αθανασούλα να “ζεσταίνεται” εν όψει της αυριανής έναρξης του αγώνα.

Ελάχιστες ώρες μας χωρίζουν πριν την έναρξη και επίσημα του πρώτου αγώνα της χρονιάς για το WRC. Σήμερα τα πληρώματα πραγματοποίησαν το shakedown, το οποίο παραδοσιακά ανοίγει την αυλαία κάθε αγώνα του θεσμού. Οι συνθήκες ήταν εξαιρετικές, αφού όλη μέρα επικρατούσε ηλιοφάνεια στην περιοχή, αλλά η ειδική “καταστράφηκε” πολύ νωρίς όπως ανέφεραν οι περισσότεροι οδηγοί. Οι μπούκες από τα προπορευόμενα πληρώματα είχε σαν αποτέλεσμα ο δρόμος να γεμίσει λάσπη και χιόνι, κάνοντας πολύ δύσκολες τις συνθήκες, με αποτέλεσμα οι σημερινοί χρόνοι να μην αποτελούν κριτήριο για τον αγώνα. Αυτό μάλιστα υποστήριξε ο οδηγός που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σήμερα στη διαδρομή των 3.5 χιλιομέτρων, ο Kris Meeke. Ο Βρετανός οδηγός, μπήκε πολύ νωρίς στην ειδική με αποτέλεσμα να έχει καθαρό δρόμο και να σημειώσει με το Citroen DS3 WRC τον απόλυτο χρόνο της ημέρας. O Meeke μοιάζει απελευθερωμένος μετά την επιβεβαίωση της συνεργασίας του με τη Citroen για τα επόμενα χρόνια και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την αντίδραση του στις ειδικές διαδρομές.

Πίσω από τον Meeke με ελάχιστη διαφορά ακολούθησε ο Sebastien Ogier με το VW Polo WRC, με τον Γάλλο Πρωταθλητή να δηλώνει πεινασμένος για τίτλους, υποστηρίζοντας ότι το κίνητρο του παραμένει το ίδιο ισχυρό με την πρώτη χρονιά. Πίσω από τον περσινό κάτοχο του τίτλου, ακολούθησαν τα δύο νέα Hyundai i20 WRC με τους Dani Sordo και Thierry Neuville. Ο Ισπανός είναι ιδιαίτερα άνετος, ενώ ο Βέλγος από την πλευρά του προσπαθεί να δείξει ότι το περσινό κακό δεύτερο μισό της χρονιάς αποτελεί παρελθόν. Τα δύο Polo των Mikkelsen και Latvala, αλλά και οι Kubica, Lefebvre συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα, σε μία διαδικασία που σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα που θα δούμε αύριο στις ε.δ. Πάντως, τα απρόοπτα δεν έλειψαν, αφού η κακή κατάσταση του δρόμου είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξουν έξοδοι! Και αν αυτή του Neuville ήταν… “αναίμακτη”, δεν ισχύει το ίδιο για τον Teemu Suninen, ο οποίος προκάλεσε σημαντική ζημιά στο Skoda Fabia R5.

Tέτοιου είδους απρόοπτα ευτυχώς δεν συνάντησε ο “δικό μας” Λάμπρος Αθανασούλας! Ο Έλληνας οδηγός, έλαβε μαζί με το Νίκο Ζακχαίο μέρος στο σημερινό shakedown, οδηγώντας το Skoda Fabia R5 σε τελείως διαφορετικές συνθήκες σε σχέση με αυτές που συνάντησε πριν από μερικές στην πρώτη του επαφή με το αυτοκίνητο. Ο Λάμπρος δυσκολεύτηκε από το στήσιμο του Fabia, το οποίο είχε αρκετά απότομες αντιδράσεις, όντας ιδιαίτερα νευρικό, με αποτέλεσμα να περάσει σε μία σειρά από αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης. Ο ίδιος μας είπε χαρακτηριστικά: “Πολύ δύσκολη η πρώτη επαφή. Το οδόστρωμα ήταν πολύ γλιστερό. Το αυτοκίνητο ήταν λίγο νευρικό και δεν μπορούσα να το οδηγήσω όπως θα ήθελα, με ασφάλεια αλλά και ένα καλό ρυθμό. Τώρα έχουμε αποφασίσει και θα κάνουμε κάποιες αλλαγές στο αυτοκίνητο και αύριο θα ξεκινήσουμε πολύ φυλαγμένα, με σκοπό να προσπαθήσουμε να το βρούμε και να το φέρουμε στα μέτρα μας, ειδικά από τη στιγμή που δεν το έχουμε καν οδηγήσει σε στεγνές επιφάνειες. Και μέρα με τη μέρα, με υπομονή, να βελτιώνουμε χρόνους και επιδόσεις.” Αναμφίβολα, αυτού του είδους τα προβλήματα επηρέασαν την ψυχολογία του Λάμπρου, αν και η αυριανή ημέρα είναι τελείως διαφορετική. “Σίγουρα, μας επηρεάζει, τα φτερά είναι κομμένα, αλλά από την αρχή είχαμε πει ότι θέλουμε να πραγματοποιήσουμε όλα τα αγωνιστικά χιλιόμετρα και να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τους χρόνους μας με την εξέλιξη του αγώνα. Το βασικό είναι να αισθανθώ καλά μέσα στο αυτοκίνητο. Αυτή τη στιγμή νιώθω ότι είναι νευρικό και δυσκολοδήγητο. Κάτι που είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θες από ένα αγωνιστικό, ειδικά σε έναν αγώνα όπως είναι το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, όπου οι συνθήκες αλλάζουν και αυτό που χρειάζεται είναι ο φιλικός χαρακτήρας. Να σου προσφέρει αυτοπεποίθηση. Κάναμε κάποιες αλλαγές και ελπίζουμε να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και να μπορέσουμε να οδηγήσουμε όπως μπορούμε”.

Έχοντας ολοκληρώσει τη διαδικασία των αναγνωρίσεων, η άποψη του είναι ολοκληρωμένη πλέον για τον αγώνα και τι θα συναντήσει τις επόμενες ημέρες. “Είναι πραγματικά ένας πολύ δύσκολος και ξεχωριστός αγώνας. Κάθε ειδική έχει τις ιδιομορφίες της, τόσο σε υψόμετρο, άσφαλτο, θερμοκρασία, συνθήκες, γεγονός που κάνει τον αγώνα μοναδικό. Θεωρώ ότι πολύ σημαντικό ρόλο θα παίξει η επιλογή των ελαστικών. Χιόνι και πάγο μπορεί να μην έχει σε μεγάλο μέρος των ειδικών, αλλά είναι αρκετός σε κάποιες από αυτές έτσι ώστε να προκαλέσει πονοκέφαλο αναφορικά με την επιλογή των ελαστικών. Ίσως να ήταν καλύτερα να γνώριζες ότι η μισή είναι στεγνή και η μισή με πάγο, έτσι ώστε να προχωρήσεις σε ξεκάθαρη επιλογή. Τώρα είναι ένα ρίσκο. Εμείς, και με τη βοήθεια του Δημήτρη Αμαξόπουλου και του Δημήτρη Σαϊνη, θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή”.

Ο αγώνας ξεκινάει αύριο, με τα πληρώματα να περνούν τη ράμπα της αφετηρίας στο Καζίνο του Μονακό και από εκεί να επιστρέφουν στη Gap πραγματοποιώντας δύο νυκτερινές ειδικές διαδρομές. Πλέον, το μόνο που απομένει είναι υπομονή, αφού μας χωρίζουν μερικές ώρες από τους πρώτους πυροβολισμούς της χρονιάς!_Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ