top icon
WRC

Δε θα διεξαχθεί φέτος το Ράλλυ Βόρειας Ιρλανδίας

To ασφάλτινο Ράλλυ Βόρειας Ιρλανδίας, που θεωρούνταν φαβορί για να αποτελέσει τον 9ο γύρο του WRC στις 18-21 Αυγούστου, δε θα διεξαχθεί φέτος, οπότε η αναζήτηση για τον αγώνα που θα καλύψει το “κενό” συνεχίζεται.

Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε το αγωνιστικό ημερολόγιο του 2022, ο 9ος γύρος της σεζόν που προγραμματίστηκε για τις 18-21 Αυγούστου, είχε χαρακτηριστεί ως “TBC“, με το ασφάλτινο Ράλλυ Βόρειας Ιρλανδίας να έχει χριστεί ως φαβορί για να λάβει το χρίσμα.

Όπως όλα δείχνουν, η επιστροφή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ επί βρετανικού εδάφους αναβάλλεται, τουλάχιστον έως το 2023.

Με βάση σημερινά δημοσιεύματα από το εξωτερικό, το Ράλλυ Βόρειας Ιρλανδίας, δε θα πραγματοποιηθεί, με το στόχο της επιστροφή στον κορυφαίο θεσμό ράλλυ παγκοσμίως, να μετατίθεται για την επόμενη χρονιά.

Διαβάστε ακόμη – Ράλλυ Μόντε Κάρλο Preview: Gentlemen, start your… hybrid engines (+videos)

Κατά το παρελθόν, το Ράλλυ Ιρλανδίας είχε συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του WRC, το 2007 και 2009, έχοντας ως νικητές σε κάθε περίπτωση τους Sebastien Loeb-Daniel Elena με Citroen C4 WRC.

WRC 2022

Ράλλυ Βόρειας Ιρλανδίας: Το χρονικό της ματαίωσης (για φέτος)

Η τελευταία φορά που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ ταξίδεψε στη Μεγάλη Βρετανία ήταν το 2019, για το Ράλλυ Ουαλίας.

Το 2020, η πανδημία φάνηκε να δίνει τη χαριστική βολή, επιτείνοντας τις οικονομικές δυσκολίες όσον αφορά στη διεξαγωγή του αγώνα, αφού η στήριξη από την κυβέρνηση της Ουαλίας ήταν μειωμένη.

Θέλοντας να διαμορφώσει ένα βιώσιμο πλάνο, η αρχή του σπορ στη Μεγάλη Βρετανία, Motorsport UK, δεν επιδίωξε τη διοργάνωση του αγώνα ούτε το 2021, βάζοντας ως στόχο την επιστροφή του WRC στο Νησί ενόψει 2022, έχοντας θεωρητικά και κρατική στήριξη.

Στόχος ήταν και παραμένει η μεταφορά στη Βόρεια Ιρλανδία, με επίκεντρο την πρωτεύουσα Belfast, όπου συνεχίζει να υπάρχει ισχυρή βούληση από τον διοργανωτή, πρώην συνοδηγό, Bobby Willis.

Ωστόσο, το εγχείρημα δεν ολοκληρώθηκε με επιτυχία φέτος, αφού η οριστική απόφαση στήριξης από τον Οργανισμό Τουρισμού της Βόρειας Ιρλανδίας δεν είχε κατατεθεί έως τα τέλη του 2021 και η Motorsport UK αρνήθηκε να πάρει το ρίσκο της διοργάνωσης του αγώνα.

Rally Northern Ireland

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Βόρεια Ιρλανδία, το τελειωτικό χτύπημα στη φετινή διοργάνωση δόθηκε όταν η Motorsport UK απέστειλε ενημέρωση στον Οργανισμό Τουρισμού της χώρας τον περασμένο Δεκέμβριο, πως δε μπορεί να συνεχίσει την προετοιμασία για τον αγώνα, παρόλο που η οικονομική στήριξη από την πλευρά της Πολιτείας, βρισκόταν ακόμη σε φάση διερεύνησης.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το BBC Βόρειας Ιρλανδίας, η Motorsport UK κατηγόρησε την Εκτελεστική Εξουσία της χώρας που ασχολήθηκε με το ζήτημα για έλλειψη αποφασιστικότητας, γεγονός που δημιούργησε “αυξημένο οικονομικό κίνδυνο” ο οποίος καθιστούσε τη διοργάνωση του αγώνα “μη βιώσιμη”.

Παρόλα αυτά, τόσο ο διοργανωτής του αγώνα Bobby Willis όσο και οι διοργανωτές του WRC, μέσω του Simon Larkin, έδειξαν διάθεση να κάνουν όσα χρειάζεται, ώστε ο αγώνας να βρεθεί στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ το 2023.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Μεγάλη Βρετανία ήταν διαρκώς παρούσα στο θεσμό από το 1973 έως και το 2019, ενώ αποτελεί μια από τις κοιτίδες των ράλλυ.

Άλλωστε, εκεί έχει τη βάση της η μία από τις τρεις εργοστασιακές ομάδες (M-Sport Ford), ενώ από το νησί κατάγονται τρεις εργοστασιακοί οδηγοί (Elfyn Evans, Craig Breen, Gus Greensmith), αρκετοί συνοδηγοί, καθώς και ταλαντούχοι οδηγοί που θέλουν να βρεθούν μεταξύ των πρωταγωνιστών.

EKO Acropolis Rally Forum Larkin

“Ο WRC Promoter και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς ήταν εξαιρετικά ενθουσιασμένοι με την προοπτική ενός ράλλυ στη Βόρεια Ιρλανδία”, δήλωσε ο διευθυντής αγώνων του WRC, Simon Larkin.

“Υπάρχει μεγάλη ιστορία ηρώων και οδηγών που προέρχονται από την Ιρλανδία και υπάρχει πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και αυτό μπορείτε να το δείτε στις μοτοσικλέτες και τους αγώνες σε δρόμους.

 “Υπάρχει ενθουσιασμός, καθώς και γνώση. Είμαστε βέβαιοι πως θα υπήρχε σημαντική απόδοση για την επένδυση. Είναι κρίμα και ελπίζουμε να το κάνουμε το 2023.

“Θα περάσουμε τους επόμενους μήνες με τον Bobby, τον Οργανισμού Τουρισμού και τον αξιωματούχο της Βόρειας Ιρλανδίας, ώστε να το κάνουμε πραγματικότητα”.

Η βασική δυσκολία στην διοργάνωση του αγώνα, αφορούσε στην ανάγκη για κρατική χρηματοδότηση ύψους 2 εκατομμυρίων λιρών (περίπου 2,4 εκατομμύρια ευρώ), ενώ ο 67χρονος Willis ανέφερε πως ο αγώνας θα προσέφερε στην οικονομία της περιοχής περί τα 10 εκατομμύρια λίρες (σχεδόν 12 εκατομμύρια ευρώ).

“Είναι αποκαρδιωτικό για τους αγωνιζόμενους και τους φίλους του σπορ στο Ηνωμένο Βασίλειο, που χάνουν μια εκδήλωση παγκόσμιου βεληνεκούς όπως το WRC για τρίτη συνεχόμενη χρονιά”, σχολίασε ο Bobby Willis.

“Είναι μια τεράστια απώλεια και ο αγώνας θα είχε προσφέρει 10 εκατομμύρια λίρες για τη οικονομία, με τους επισκέπτες που θα έρχονταν από όλον τον κόσμο και θα ήταν η ώθηση μετά τον COVID που ο τουρισμός και η φιλοξενία στην περιοχή, χρειάζονται τόσο πολύ.

“Σκοπεύω να συνεργαστώ στενά με τον WRC Promoter για να ανιχνεύσουμε επιλογές για το 2023.

“Υπάρχει ισχυρή υποστήριξη για τον αγώνα μας καθώς η κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία, έχουν απίστευτη όρεξη να δουν το WRC ξανά εδώ”.

Αν και προς το παρόν δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για τον αγώνα που θα αντικαταστήσει το Ράλλυ Βόρειας Ιρλανδίας, αν αυτό συμβεί, μεταξύ των υποψηφίων φέρονται τα επίσης ασφάλτινα Ράλλυ Ypres Βελγίου και Monza Ιταλίας, που έχουν ήδη αποτελέσει μέρος του WRC.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ