top icon
Αγώνες

Rally3: Η ενδιαφέρουσα κατηγορία που έρχεται

Η αναδιοργάνωση των κατηγοριών ράλλυ έφερε νέα δεδομένα, μεταξύ των οποίων και η νεοσύστατη Rally3, που σύμφωνα με τους υπολογισμούς της FIA θα μπορούσε να αναδειχθεί ακόμη και στην κορυφαία κατηγορία για διεθνή ή τοπικά πρωταθλήματα.

Όπως είναι γνωστό εδώ και αρκετούς μήνες, η FIA προχώρησε σε αναδόμηση και μετονομασία των αγωνιστικών κατηγοριών ράλλυ, δίνοντάς τους φθίνουσα σειρά ανάλογα με τις επιδόσεις των αυτοκινήτων. Μια νέα κατηγορία που αναμένεται με ενδιαφέρον από το 2021, είναι η Rally3, που θα αφορά σε μια αναβαθμισμένη, τετρακίνητη εκδοχή των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally4 (ή R2 όπως τα έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα). Σημείο-κλειδί θα είναι το κόστος κτήσης, που δε θα ξεπερνά τις 100.000 ευρώ και εκτιμάται, πως θα τα καταστήσει σε ελκυστική επιλογή για ιδιώτες, οι οποίοι δε μπορούν να αντέξουν οικονομικά την αγορά ενός αγωνιστικού προδιαγραφών Rally2 (R5).

Αν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC (ή Rally1 όπως θα ονομάζονται από το 2022) αποτελούν την κορυφή της πυραμίδας και χρησιμοποιούνται κυρίως από τις εργοστασιακές ομάδες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η κατηγορία που έχει κάνει τη διαφορά τα τελευταία χρόνια, είναι εκείνη των αυτοκινήτων προδιαγραφών R5. Τα αυτοκίνητα που πλέον εντάσσονται στην κατηγορία Rally2 έχουν σημειώσει μεγάλη επιτυχία, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της FIA, μετρούν περίπου 1000 πωλήσεις από την πρώτη χρονιά παραγωγής τους, το 2012.

Rally Pyramid

Η κατηγορία Rally2 αποτελεί την κορυφαία για διεθνή και τοπικά πρωταθλήματα, με πολλούς κατασκευαστές (Ford, Peugeot, Citroen, Skoda, Hyundai, Volkswagen) να έχουν καταθέσει τις αγωνιστικές τους προτάσεις. Παρόλα αυτά, το κόστος που πλησιάζει τις 200.000 ευρώ, καθιστά την απόκτηση και συντήρησή τους, αρκετά δύσκολη. Σε αυτό το πλαίσιο, η FIA αποφάσισε να δημιουργήσει την κατηγορία Rally3, η οποία παρέχει μια πιο φθηνή πλατφόρμα, για οδηγούς που δε μπορούν να αντέξουν το οικονομικό βάρος της Rally2.

Rally3

Η Rally3 αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ Rally2 (υπερτροφοδοτούμενα τετρακίνητα ισχύος περί τους 280 ίππους) και Rally4 (τούρμπο δικίνητα ισχύος περί τους 210 ίππους), αφού θα αποτελείται από τετρακίνητα αγωνιστικά με υπετροφοδοτούμενα κινητήρια σύνολα και ισχύ περί τους 210 ίππους. Ουσιαστικά, θα πρόκειται για τετρακίνητες παραλλαγές των αυτοκινήτων προδιαγραφών Rally4. Με τη δημιουργία αυτής της κατηγορίας, η FIA εστίασε σε διεθνή πρωταθλήματα όπου δε συμμετέχουν πολλά αυτοκίνητα Rally2, όπως το Πρωτάθλημα Αφρικής, είτε σε εθνικά πρωταθλήματα με χαμηλό αριθμό τέτοιων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής περιφερειακών ράλλυ της FIA, Jerome Roussel, η Rally3 θα μπορούσε να αναχθεί σε κορυφαία κατηγορία για αρκετά διεθνή ή τοπικά πρωταθλήματα. Μιλώντας στο DirtFish, ο Roussel ανέφερε χαρακτηριστικά: “Η Rally3 στην πραγματικότητα δημιουργήθηκε, ώστε να έχουμε περισσότερα αυτοκίνητα με Δελτίο Αναγνώρισης FIA εκτός Ευρώπης. Για παράδειγμα, στο Πρωτάθλημα Αφρικής υπάρχουν μόνο ένα ή δύο αυτοκίνητα Rally2. Έπειτα, υπάρχουν τα Group N όμως οι οδηγοί τους, αισθάνονται πως δε μπορούν να ανταγωνιστούν τα αυτοκίνητα Rally2, οπότε το πρωτάθλημα δεν έχει μεγάλη ισορροπία“.

Skoda Fabia Rally2

Όσον αφορά στα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, τα περισσότερα έχουν ως κορυφαία κατηγορία εκείνη των αυτοκινήτων Rally2, όμως ο Roussel περιμένει όσα εξ αυτών δε μπορούσαν να συγκεντρώσουν αρκετές συμμετοχές τέτοιων αγωνιστικών, να μετατρέψουν ως κορυφαία κατηγορία τους, την Rally3: “Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μια περίοδο που τα πάντα αλλάζουν διαρκώς και πολύ γρήγορα. Τα χρήματα ήταν πάντοτε ένα θέμα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά δε θα είναι πιο εύκολα τα επόμενα χρόνια, οπότε ίσως να είναι μια καλή λύση. Αν παλεύεις με το εθνικό σου πρωτάθλημα και έχεις μόνο δύο ή τρία αυτοκίνητα Rally2, ίσως θα ήταν καλό να υπάρξει σκέψη για αλλαγή στα Rally3, όπου περισσότεροι αγωνιζόμενοι θα προτιμήσουν αυτόν τον τύπο αυτοκινήτου. Προφανώς, αν κοιτάξουμε για παράδειγμα, πρωταθλήματα όπως το γαλλικό ή το ιταλικό, δε χρειάζεται να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση“.

Μέχρι στιγμής, η μοναδική εταιρεία που εξελίσσει αυτοκίνητο κατηγορίας Rally3, είναι η M-Sport του Malcolm Wilson. Ήδη, το Ford Fiesta Rally3 εξελίσσεται στην Πολωνία, με τους ανθρώπους της ομάδας να αποκαλύπτουν πως θα εφοδιάζεται με τον νέο, υπερτροφοδοτούμενο 1500άρη κινητήρα του Fiesta ST που αποδίδει 200 ίππους και όχι, τον υπερτροφοδοτούμενο 1000άρη του Fiesta Rally4. Αυτό προέκυψε έπειτα από απόφαση της FIA, να επιτρέψει τη χρήση κινητηρίων συνόλων χωρητικότητας έως 1,6 λίτρων, με αντίστοιχη προσαρμογή στο στόμιο του τούρμπο, ώστε η ισχύς να παραμένει στα προδιαγεγραμμένα βάσει κανονισμών, επίπεδα. Το Ford Fiesta Rally3, υπόκειται σε εκτεταμένες δοκιμές με οδηγούς τους Kajetan Kajetanowicz και Jan Solans, ενώ αναμένεται να είναι διαθέσιμο από την 1η Ιανουαρίου 2021.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ