top icon
Αγώνες

WRC: Αγωνία τέλος!

Μετά από δύο χρόνια αγωνίας και προσμονής, το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και τα ελληνικά βουνά θα πλημμυρίσουν και πάλι από τους ήχους των αγωνιστικών αυτοκινήτων του WRC.

Ολική επαναφορά. Ο εθνικός μας αγώνας, το Ράλλυ Ακρόπολις, μετά από έναν χρόνο απουσίας από τις τάξεις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, επιστρέφει στο καλεντάρι του θεσμού. Οι μήνες πέρασαν, οι εβδομάδες το ίδιο, και πλέον μας χωρίζουν ώρες πριν την έναρξη ενός από τους πλέον κλασσικούς και παραδοσιακούς αγώνες του WRC. Ήδη τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το σέρβις παρκ στη Σχολή Μηχανικού στο Λουτράκι έχει πάρει την τελική του μορφή, ενώ οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του θεσμού βρίσκονται στα ελληνικά βουνά για την πρώτη ημέρα των αναγνωρίσεων. Αγωνία τέλος, λοιπόν! 
 
Η φετινή εκδοχή του αγώνα, έχει σημαντικές αλλαγές, την ώρα που το πρώτο σκέλος του αγώνα ήδη απασχολεί τους οδηγούς και τους ανθρώπους των ομάδων. Ας τα πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Την Πέμπτη το πρωί, λίγο έξω από το Λουτράκι, οι οδηγοί θα πάρουν μία πρώτη γεύση από τα ελληνικά χώματα, με την τέλεση του shakedown του αγώνα. Αμέσως μετά, άνθρωποι και μηχανές θα μεταφερθούν στην Αθήνα, στο πλαίσιο της πανηγυρικής εκκίνησης του αγώνα, η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 19:30 μμ κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Από εκεί, θα επιστρέψουν στο Λουτράκι για να εκκινήσουν την απόλυτη ελληνικά περιπέτεια την επόμενη μέρα το πρωί. Το πρώτο σκέλος, κινείται γύρω από τα Καμένα Βούρλα, και αποτελείται από 6 ειδικές με συνολικό μήκος 140 χιλιομέτρων! Αυτό, όμως, που προβληματίζει τους οδηγούς και τους μηχανικούς, είναι το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας τα πληρώματα θα επισκεφτούν μόλις μία φορά το σέρβις, το οποίο μάλιστα θα έχει τη μορφή remote και θα φιλοξενηθεί στα Καμένα Βούρλα. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα πληρώματα θα μπορούν να κάνουν μόνο μία φορά επισκευές στα αυτοκίνητα, και αυτές ότι εργαλεία και ανταλλακτικά έχουν στο αυτοκίνητο. Στοιχείο, που αλλάζει τις ισορροπίες, αλλά και την στρατηγική των οδηγών, αφού οι περισσότεροι γνωρίζουν πολύ καλά ότι θα πρέπει να φυλάξουν τα αυτοκίνητα τους. 

 
Η δεύτερη και τρίτη ημέρα, είναι περισσότερο γνωστές από το 2009, ενώ ακολουθούν το παραδοσιακό format, με δύο επισκέψεις στο σέρβις παρκ. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε στην ειδική Νέο Λουτράκι, η οποία και θα αποτελέσει και την Power Stage του αγώνα, και μάλιστα θα μεταδοθεί ζωντανά από την κρατική τηλεόραση την Κυριακή το μεσημέρι. Από εκεί και πέρα, ο αγώνας διατηρεί το χαρακτήρα που όλοι γνωρίζουμε, συνδυάζοντας ότι μπορεί να φανταστεί ο οδηγός. Γρήγορα και κλειστά κομμάτια, μαλακά και σκληρά χώματα, καλύπτοντας ουσιαστικά τις επιθυμίες και τα θέλω των περισσοτέρων από τους οδηγούς. Όπως είναι λογικό, ο αγώνας διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που τον διαφοροποιούν σε σχέση με οποιονδήποτε άλλο. Βέβαια, φέτος, το στοιχείο που θα κάνει τη διαφορά είναι οι καιρικές συνθήκες! Βλέπετε, η πρόγνωση του καιρού κάνει λόγο για βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, γεγονός που αλλάζει σημαντική την στρατηγική των οδηγών. Βλέπετε, σε περίπτωση βροχοπτώσεων, αλλά και γενικότερα αν οι ειδικές έχουν «κρατήσει» νερό από τη βροχή προηγούμενων ημέρων, θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τα περί σειράς εκκίνησης και ότι αυτό συνεπάγεται. Όπως και να έχει, ο εθνικός μας αγώνας είναι δεδομένο ότι θα έχει και φέτος τεράστιο ενδιαφέρον._Π.Τ.
 
CITROEN TOTAL WRT
Μπορεί στο Ακρόπολις να μην έχουν την παράδοση με το μέρος τους, αλλά αναμφίβολα φέτος οι Γάλλοι δείχνουν να είναι ο ισχυρότερος συνδυασμός στις χωμάτινες επιφάνειες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι στους πέντε χωμάτινους αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί ως τώρα, έχουν σημειώσει ισάριθμες νίκες. Από τη μία πλευρά το δίδυμο των οδηγών της, αλλά και από την άλλη η ταχύτητα του Citroen DS3 που συνδυάζεται με παροιμιώδη αξιοπιστία, έχουν φέρει τους Γάλλους σε θέση ισχύος. Ο Sebastien Loeb, εξακολουθεί να είναι το πρώτο βιολί, μετρώντας πλέον δύο συνεχόμενες νίκες, οι οποίες τον έχουν φέρει στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο επτάκις Πρωταθλητής, έχει κερδίσει μόλις δύο φορές στο παρελθόν στον εθνικό μας αγώνα, και φέτος θέλει να προσθέσει ακόμα μία. Πολλά θα εξαρτηθούν από τις καιρικές συνθήκες και τη σειρά εκκίνησης, αφού σε περίπτωση που οι ειδικές είναι στεγνές, μοιάζει σίγουρο ότι την πρώτη ημέρα θα χάσει χρόνο. Βέβαια, με τον Γάλλο κανείς δεν μπορεί να είναι ποτέ σίγουρος. Αντίθετα, ο Sebastien Ogier, μετά την Αργεντινή έχει συνειδητοποιήσει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους. Η απώλεια μία σχεδόν βέβαιης νίκης, δείχνει να έχει επηρεάσει την ψυχολογία του. Ο νεαρός Γάλλος είναι δεδομένο ότι θα βρεθεί ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του αγώνα, και σε περίπτωση που εκμεταλλευθεί τη σειρά εκκίνησης, από τους διεκδικητές της νίκης. Αρκεί να διατηρήσει το ρυθμό του και να μην πραγματοποιήσει ακόμα ένα λάθος, όπως σε Μεξικό και Αργεντινή, το οποίο θα καταστρέψει την προσπάθεια του. 

 
FORD ABU DHABI WORLD RALLY TEAM
Αναμφίβολα, αν υπάρχει ένας αγώνας στον οποίο η Ford έχει τις καλύτερες δυνατές αναμνήσεις και την αντίστοιχη παράδοση, είναι το Ακρόπολις. Οι 13 νίκες που έχει σημειώσει στα ελληνικά χώματα, είναι οι περισσότερες από οποιεσδήποτε άλλες που έχει σημειώσει Κατασκευαστής, σε οποιοδήποτε αγώνα του θεσμού. Φέτος, το Ακρόπολις είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τα Fiesta να σημειώσουν την πρώτη τους νίκη σε χωμάτινο αγώνα. Ο Jari Matti Latvala μοιάζει έτοιμος να επιστρέψει στις νίκες, αφού σε όλες τις χωμάτινες αναμετρήσεις μέχρι τώρα είναι αυτός που έχει προβληματίσει τους συνδυασμούς της Citroen. Ο νεαρός Φινλανδός θα μπορούσε να είχε κερδίσει τόσο σε Σαρδηνία, όσο και Αργεντινή, αλλά ατυχίες δεν του επέτρεψαν να τα καταφέρει. Στη χώρα μας, διαθέτει ιδανική σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα, την οποία και θα προσπαθήσει να εκμεταλλευθεί στο έπακρο. Ο Mikko Hirvonen από την πλευρά του, μετά από την επίδοση στη Σαρδηνία, όπου και θύμισε τον οδηγό που διεκδίκησε τον τίτλο το 2009 από τον Σεμπαστιέν Λεμπ, στην Αργεντινή πραγματοποίησε μέτριες επιδόσεις, προβληματίζοντας και πάλι. Βέβαια, στη χώρα μας έχει καλή παράδοση, ενώ και οι ειδικές ταιριάζουν στο οδηγικό του στυλ.
 
PETTER SOLBERG WORLD RALLY TEAM
Ο Petter Solberg είναι ο μοναδικός συνδυασμός, έστω και με το μανδύα του ιδιώτη, που έχει καταφέρει και φέτος να μπει σφήνα ανάμεσα στις εργοστασιακές συμμετοχές. Ο πρώην Πρωταθλητής του 2003, έχει στη διάθεση του ένα Citroen DS3 WRC και καταφέρνει να σημειώνει χρόνους κορυφής, αλλά δυστυχώς ατυχίες ή μηχανικά προβλήματα δεν του επιτρέπουν να συνδυάσει τις επιδόσεις με το αποτέλεσμα. Η ταχύτητα δεν είναι το στοιχείο που του λείπει, αλλά η τύχη. Αν η τελευταία του κλείσει το μάτι στον εθνικό μας αγώνα, ο Νορβηγός είναι ικανός για σπουδαία πράγμα. Από τη μία πλευρά η καλή παράδοση που έχει στη χώρα μας, αφού ανέκαθεν σημείωνε καλές επιδόσεις στα ελληνικά χώματα, αλλά και από την άλλη το πάθος του για επιστροφή στις νίκες, είναι στοιχεία ικανά να τον φέρουν σε τροχιά νίκης. Μακάρι να τα καταφέρει, αφού ο Solberg από το 2009 οπότε και συμμετέχει με τη δική του ομάδα, έχει δώσει μεγάλη μάχη και δικαιούται μία νίκη. Τόσο για την προσπάθεια του, όσο και για τις επιδόσεις του!
 
M-SPORT STOBART FORD WORLD RALLY TEAM
Ούτε ένα, ούτε δύο, αλλά τέσσερα Ford Fiesta WRC θα έχει στις τάξεις της η Stobart για τον εθνικό μας αγώνα. Οι Mads Ostberg και Matthew Wilson θα έχουν το δικαίωμα συγκομιδής βαθμών και για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, την ώρα που οι Henning Solberg και Evgeny Novikov θα συλλέξουν βαθμούς μόνο για αυτό των Οδηγών. Ο Ostberg θα είναι σύμφωνα με τη λογική το πρώτο βιολί της ομάδας, έχοντας σαν στόχο, όμως, να βελτιώσει τις επιδόσεις του σε σχέση με τους προηγούμενους χωμάτινους αγώνες. Ο Νορβηγός έχει συμμετάσχει στο παρελθόν στον εθνικό μας αγώνα, έχει μία στοιχειώδη εμπειρία, την οποία και θέλει να εκμεταλλευθεί. Ο Wilson από την πλευρά του, έχει και αυτός λάβει μέρος στον εθνικό μας αγώνα, αλλά ο στόχος θα είναι και πάλι ξεκάθαρος. Ένας τερματισμός στην δεκάδα. Κάτι που στοχεύει και ο Henning Solberg, ο οποίος βρήκε χρήματα και εξασφάλισε την παρουσία του για το υπόλοιπο της χρονιάς. Ο Νορβηγός, που δεν συμμετείχε στην Αργεντινή, επιστρέφει στο μπάκετ του Fiesta WRC και αναμφίβολα θα είναι ένας εκ των διεκδικητών μίας θέσης στη δεκάδα. Τέλος, ο Evgeny Novikov μοιάζει δεδομένο ότι θα μας απασχολήσει κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η ταχύτητα δεν είναι το στοιχείο που του λείπει, αφού σε κάθε του εμφάνιση σημειώνει κορυφαίους χρόνους, έστω και με τη μορφή «πυροτεχνήματος». Αυτό που δεν έχει καταφέρει, όμως, να συνδυάσει ακόμα είναι την επίδοση με το αποτέλεσμα, αφού και στις δύο μέχρι τώρα εμφανίσεις του στο θεσμό, έχει καταλήξει εκτός δρόμου. 

 
TEAM GREECE
Φέτος, όμως, ο εθνικός μας αγώνας θα έχει και πάλι ελληνικό ενδιαφέρον. Όχι στην κατηγορία του SWRC, αλλά στην κορυφαία με τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC. Βλέπετε, ο Λάμπρος Αθανασούλας, μετά από την τεράστια επιτυχία του 2009 όταν και κατάφερε να κερδίσει την κατηγορία του SWRC με το Skoda Fabia S2000, επιστρέφει στο τιμόνι ενός Ford Fiesta WRC. Ο Έλληνας οδηγός, ο οποίος φυσικά θα έχει στο δεξί του μπάκετ τον ενθουσιώδη Νίκο Ζακχαίο, θα προσπαθήσει για το καλύτερο δυνατό, οδηγώντας ένα αυτοκίνητο το οποίο και δεν έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με αυτά των εργοστασιακών συμμετοχών. Ο πρώην «Γίνε Πρωταθλητής» διαθέτει τόσο την ταχύτητα, όσο και τον ενθουσιασμό για να σημειώσει καλές επιδόσεις, την ώρα που σημαντικό όπλο στα χέρια του είναι και η γνώση των δρόμων. Σίγουρα, η αγωνιστική απραξία των δύο τελευταίων ετών θα παίξει το ρόλο της, αλλά όλοι ελπίζουμε ότι η προσαρμογή θα είναι άμεση και το συντομότερο δυνατή. Ένας εφικτός στόχος είναι ο τερματισμός στους βαθμούς, κάτι που είχε καταφέρει το 2009 με το Fabia, με την ειδοποιό διαφορά ότι φέτος ο ανταγωνισμός στην κορυφαία κατηγορία είναι μεγαλύτερος και τα αυτοκίνητα σαφώς περισσότερα. Σε κάθε περίπτωση, ο Λάμπρος είναι ικανός για να σημειώσει καλούς χρόνους στις ειδικές, ειδικά από τη στιγμή που ο Έλληνας οδηγός δείχνει αποφασισμένος να πάει όσο πιο γρήγορα μπορεί.
 
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ
Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC θα είναι συνολικά δεκαοκτώ, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα το ενδιαφέρον και το συναγωνισμό. Ανάμεσα τους, ξεχωρίζει η παρουσία του Federico Villagra, ο οποίος έχει καλή παράδοση στη χώρα μας, αλλά και στους σκληρούς αγώνες γενικότερα, και είναι δεδομένο ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες θα διεκδικήσει μία θέση στους βαθμούς. Το ίδιο θα προσπαθήσει να κάνει και ο Kimi Raikkonen, αλλά με τον Φινλανδό να έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι αυτή είναι η πρώτη του επίσκεψη στον εθνικό μας αγώνα, και παραδοσιακά σε όποιους αγώνες εμφανίζεται πρώτη φορά δεν σημειώνει και τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις. Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει και η εμφάνιση του Armindo Araujo, με το Mini JCW WRC. Ο Πορτογάλος έχει την ταχύτητα (μην ξεχνάτε ότι στην πατρίδα του ήταν 7ος με το Mini S2000) και αν ξεπεράσει τα προβλήματα με το στήσιμο του αυτοκινήτου, που τον ταλαιπώρησαν στην Σαρδηνία, μοιάζει δεδομένο ότι θα είναι ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του αγώνα. Κάτι που λογικά δεν ισχύει για τον Daniel Oliveira με το Mini στα χρώματα της Βραζιλίας, αλλά και για τις οικογένειες Kuipers και Van Merksteijn, όπου και στις δύο περιπτώσεις πατέρας και γιος, θα μοιραστούν Ford Fiesta και Citroen DS3, αντίστοιχα.
 
Επίσης, σας θυμίζουμε ότι ο αγώνας προσμετράει και στην κατηγορία του SWRC, με τους συμμετέχοντες να αγγίζουν τους δέκα. Οι διεκδικητές της νίκης είναι αρκετοί, και ο καθένας έχει ελπίδες διάκρισης για διαφορετικούς λόγους. Ο Ott Tanak διότι μοιάζει ο ταχύτερος συνδυασμός στην κατηγορία. Ο Juho Hanninen επειδή συνδυάζει εμπειρία και ταχύτητα, την ώρα που ο Nasser Al Attiyah διαθέτει σε μεγάλο βαθμό μόνο το πρώτο στοιχείο. Παράλληλα, στη μάχη θα είναι και ο Martin Prokop, ο οποίος διεκδικεί τον τίτλο, αλλά και ο Νορβηγός Eyvind Brynildsen που είναι αποφασισμένος να σημειώσει στην χώρα μας την πρώτη του φετινή νίκη, οδηγώντας το Skoda Fabia S2000, του οποίου μάλιστα την ευθύνη προετοιμασίας έχει η ομάδα του Petter Solberg._Π.Τ.
 
Ράλλυ Ακρόπολις
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 16 – 19 Ιουνίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 35
Συν. Μήκος: 348,80 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 18
Συν. Χλμ. Ειδικών: 1.217,82 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 2η Ελάτεια (39,10 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 18η Nέο Λουτράκι Power Stage (4,00 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2009: 81.94 χλμ./ώρα Χίρβονεν-Λέχτινεν (Ford Focus WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2006 – 90.24 χλμ./ώρα Γκρένχολμ-Ραουτιάινεν (Ford Focus WRC)
Νίκες Οδηγών: ΜακΡέι 5, Μπιαζιόν 3, Ρερλ 3, Σάινθ 3
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 13, Lancia 6, Subaru 5
Βάθρο 2009
1 Χίρβονεν – Λέχτινεν (Ford Focus)
2 Οζιέ – Ινγκρασία (Citroen C4 WRC)
3 Λάτβαλα – Αντίλα (Ford Focus WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 42
Εργοστασιακές: 13
FIA 2: 5
SWRC: 10
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Σέικνταουν: 08:00 – 13:00 πμ
Πανηγυρική Εκκίνηση (Ακρόπολη) 19:30
Παρασκευή
Ωράριο σκέλους: 07:00 πμ – 22:30 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 141,33
Σάββατο                        
Ωράριο σκέλους: 10:00 πμ – 02:00 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 7 + 141,89
Κυριακή
Ωράριο σκέλους: 08:30 πμ – 15:30 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 5 + 65,58
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.acropolisrally.gr
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ