Αγώνες WRC

WRC: Ακυρώθηκε το φετινό Ράλλυ Εσθονίας

Εμφύλια διαμάχη φαίνεται πως ξέσπασε με φόντο το Ράλλυ Εσθονίας, που αν και τα δύο τελευταία χρόνια αποτέλεσε Promotional Event του WRC και είχε επίσης προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Ιούλιο, τελικά δε θα διεξαχθεί.

Τα τελευταία χρόνια, η Εσθονία έχει μπει δυναμικά στα τεκταινόμενα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Η αγωνιστική άνοδος του Ott Tanak έχει ανεβάσει κατακόρυφα το ενδιαφέρον των Εσθονών για το θεσμό, ενώ και η δυναμική του Ράλλυ Εσθονίας αυξανόταν διαρκώς.

Αρχής γενομένης από το 2018, το Ράλλυ Εσθονίας αυτονομήθηκε από το ERC, όπου θεωρούνταν ως ο αντίστοιχος αγώνας του θεσμού με το Ράλλυ Φινλανδίας. Μακροπρόθεσμος στόχος των ανθρώπων της Βαλτικής χώρας, ήταν η ένταξη του αγώνα στο WRC. Στη διοργάνωση ενεπλάκη ο γνωστός μας από το WRC, Urmo Aava, ενώ η εσθονική κυβέρνηση αποφάσισε να στηρίξει τη διοργάνωση. Έτσι, σε συνεργασία με την FIA και τον Oliver Ciesla, το Ράλλυ Εσθονίας 2018 αναγορεύτηκε σε “Promotional Event” του WRC. Η παρουσία του Tanak, αποτέλεσε εχέγγυο θεάματος και ενδιαφέροντος, ενώ η ημερομηνία διεξαγωγής και οι γρήγορες ειδικές διαδρομές, κατέστησε τον αγώνα σε πρόβα τζενεράλε ενόψει του Ράλλυ Φινλανδίας.

Οι εργοστασιακές ομάδες στήριξαν ενεργά το εγχείρημα, αποστέλλοντας αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC τόσο το 2018 όσο και το 2019, όταν νικητές αναδείχθηκαν σε αμφότερες τις περιπτώσεις, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja με Toyota Yaris WRC. Ο αγώνας που είχε ως επίκεντρο το Tartu αποτελούσε γιορτή, με όλη την περιοχή να έχει ξεσηκωθεί, γεμίζοντας τις ειδικές διαδρομές και το Service Park. Μάλιστα, το 2019, εκτός από τα εργοστασιακά πληρώματα των εργοστασιακών ομάδων, στο Ράλλυ Εσθονίας έλαβε μέρος και ο Markko Martin, στην μοναδική του εμφάνιση μετά το ατύχημα στο Ράλλυ Ουαλίας 2005, που στοίχισε τη ζωή στον συνοδηγό του Michael Park.

Ο δρόμος για το WRC φαινόταν ανοιχτός, καθώς οι Εσθονοί ακολουθούσαν μικρά, αλλά σταθερά βήματα. Μέχρι πριν λίγους μήνες, όταν και αποκαλύφθηκε πως ο αγώνας έχει σαφές οικονομικό πρόβλημα, ενώ εσχάτως προέκυψε και “εμφύλιος” μεταξύ της διοργάνωσης και της εθνικής Ομοσπονδίας. Η τελευταία πράξη φαίνεται πως γράφτηκε χθες, με την επίσημη ανακοίνωση ότι το Ράλλυ Εσθονίας, που είχε προγραμματιστεί για τα μέσα Ιουλίου, ακυρώνεται.

Aava

Με μακροσκελή του δήλωση, ο διευθυντής του Ράλλυ Εσθονίας, Urmo Aava, ανέφερε:

Είναι σημαντικό για εμάς, να τονίσουμε πως ο λόγος ακύρωσης του ράλλυ δεν ήταν μόνο το απροσδόκητο και ασυνήθιστο αίτημα της Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου της Εσθονίας (EASU), που αύξησε το παράβολο για τη διεξαγωγή διεθνών αγώνων κατά 5000%, από 2000 στα 100.000 ευρώ.

Η απόφασή μας πάρθηκε έπειτα από διαπραγματεύσεις που διήρκεσαν τους τελευταίους 3 μήνες και δυστυχώς δε στέφθηκαν από επιτυχία. Οι κύριοι λόγοι πίσω από την απόφαση, εκτός από την αύξηση του παραβόλου ήταν η απόσυρση των συνεργατών μας από στρατηγικές και προτεραιότητες που είχαμε θέσει πριν από τρία χρόνια.

Η EASU έχει ξεκάθαρα δηλώσει πως ένας αγώνας WRC στην Εσθονία δεν αποτελεί πια προτεραιότητα και πως το Ράλλυ Εσθονίας είναι μάλλον επιβλαβές για τους αγώνες στην Εσθονία. Αυτό αποδεικνύει πως η EASU δεν ενδιαφέρεται πλέον για συνεργασία και για εκπλήρωση των ονείρων των φίλων των ράλλυ για τα οποία η διοργάνωση, η εσθονική κυβέρνηση και οι χορηγοί έχουν εργαστεί τόσο σκληρά.

Η Εσθονική Ένωση Αυτοκινήτου έκαναν τα πάντα για να χάσουν την εμπιστοσύνη μας.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους φίλους των ράλλυ για την υποστήριξη.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '80;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου