top icon
Αγώνες

WRC: Αλλαγή στη σειρά εκκίνησης

Πλέον, είναι και επίσημο! Το σύστημα της σειράς εκκίνησης αλλάζει, με τον επικεφαλής της βαθμολογίας να ανοίγει το δρόμο τις δύο πρώτες ημέρες κάθε αγώνα.

Μπορεί η FIA να μην δέχθηκε την πρόταση της επιτροπής Ράλλυ αναφορικά με το shootout, αλλά αποδέχθηκε αυτή σχετικά με την αλλαγή του συστήματος της σειράς εκκίνησης. Το τελευταίο διάστημα υπήρξε έντονη φημολογία ότι το συμβούλιο της Ομοσπονδίας δεν θα έκανε δεκτή την πρόταση, λόγω της έντονης αντίδρασης από κάποιους οδηγούς, και συγκεκριμένα τον Sebastien Ogier. Εν τέλει, η αλλαγή στο σύστημα εκκίνησης υιοθετήθηκε και θα έχει άμεση ισχύ από το 2015. Έτσι, τις δύο πρώτες ημέρες κάθε αγώνα τα πληρώματα θα εκκινούν σύμφωνα με τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος, ενώ μόνο την τελευταία θα ξεκινούν με αντίστροφη σειρά. Όμως, αξίζει να σημειώσουμε, ότι τη δεύτερη και τρίτη ημέρα οι οδηγοί πρώτης και δεύτερης προτεραιότητας (P1 & P2) που έχουν εγκαταλείψει και κάνουν χρήση superally, θα ξεκινούν πρώτοι και μπροστά από όσους συνεχίζουν κανονικά τον αγώνα. Με αυτόν τον τρόπο, ουσιαστικά “χρυσώνουν” το χάπι σε όσους αντιδρούσαν για τον κανονισμό, και συγκεκριμένα στον Sebastien Ogier. Μέχρι φέτος, τα πληρώματα εκκινούσαν μόνο την πρώτη ημέρα σύμφωνα με τη βαθμολογία.

Αυτή η αλλαγή, θα έχει άμεσο αντίκτυπο στα αποτελέσματα των αγώνων. Ειδικά σε χωμάτινους αγώνες, όπως το Μεξικό, η Σαρδηνία και η Πορτογαλία, όπου όσοι εκκινούν στις πρώτες θέσεις έχουν σημαντικό μειονέκτημα λόγω της μειωμένης πρόσφυσης και αναγκάζονται να καθαρίζουν το δρόμο, θα είναι πολύ δύσκολο να επικρατήσουν. Φυσικά, το ερώτημα είναι αν το συγκεκριμένο σύστημα είναι δίκαιο. Όχι, θα απαντήσουμε. Δεν είναι δυνατόν να “τιμωρείς” κάποιον επειδή είναι πρώτος στη βαθμολογία. Όμως, σε επίπεδο συναγωνισμού και θεάματος, είναι πολύ πιθανό με αυτόν τον τρόπο να δούμε σε κάποιους αγώνες διαφορετικούς οδηγούς να κερδίζουν, πέρα των γνωστών κ.κ. Ogier και Latvala. Μην ξεχνάτε, ότι ανάλογες τακτικές είχαν ακολουθηθεί και στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όταν η τότε επιτροπή Ράλλυ προσπαθούσε να βρει τρόπο να μην κερδίσει ο Loeb. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει σήμερα, με τον Οgier.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι όπως αποφασίστηκε, το ελάχιστο επιτρεπόμενο συνολικό μήκος των ε.δ. παραμένουν τα 300 χλμ., αν και η FIA παροτρύνει τους οργανωτές να διοργανώσουν μεγαλύτερες σε μήκος ειδικές διαδρομές._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ