Μετά το Ράλλυ Γερμανίας, στην Toyota προσπαθούν να ξεπεράσουν το... hangover από τη σαμπάνια, ενώ στη Hyundai δε δείχνουν να έχουν κρεμάσει μαύρες πλερέζες. Αντίθετα, σύννεφα έχουν μαζευτεί πάνω από το στρατόπεδο της Citroen, με την M-Sport να μετράει αντίστροφα για την επιστροφή του Elfyn Evans.

Μία απλή ανάγνωση στα αποτελέσματα δεν είναι αρκετή για να διαπιστώσει κανείς την εξέλιξη του Ράλλυ Γερμανίας. Σε αντίθεση με ό,τι δείχνει το τελικό αποτέλεσμα, το επίπεδο του συναγωνισμού ήταν εξαιρετικά υψηλό, και όλα κρίθηκαν στις λεπτομέρειες. Αντίθετα με τα προηγούμενα χρόνια, φέτος οι καιρικές συνθήκες δεν μπέρδεψαν τους οδηγούς. Η ηλιοφάνεια και οι υψηλές θερμοκρασίες ήταν το κύριο χαρακτηριστικό του φετινού αγώνα, γεγονός που έκανε πιο εύκολη την επιλογή των ελαστικών, με όλους να χρησιμοποιούν τη σκληρή γόμα της Michelin. Χωρίς βροχή, χωρίς το ρίσκο και τη «ρώσικη ρουλέτα» της επιλογής των ελαστικών, τελικός κριτής ήταν το χρονόμετρο. Αυτός δε που φημίζεται για την εξαιρετική του σχέση με τους απόλυτους χρόνους στις ειδικές διαδρομές είναι ο Ott Tanak. Και η Γερμανία δε θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Έχοντας κερδίσει τα δύο προηγούμενα χρόνια στο Trier, ήταν το φαβορί πριν από την έναρξη του αγώνα, τίτλο που σε καμία στιγμή δεν αποποιήθηκε, και απλώς στο τέλος επαλήθευσε. Όμως, μη γελιέστε. Το έργο του δεν ήταν εύκολο. Ακόμα και την πρώτη ημέρα, όταν άνοιγε τις ειδικές και είχε καθαρό δρόμο μπροστά του, μπορεί να τέθηκε επικεφαλής, αλλά ο Thiery Neuville ακολούθησε στον ίδιο ρυθμό, μην επιτρέποντάς του να χαλαρώσει.

WRC Germany Analyze

Παρ' όλα αυτά, ο Tanak ανέδειξε μια νέα πτυχή του ταλέντου του, που δεν τον διέκρινε τα προηγούμενα χρόνια. Ιδιοσυγκρασία και ψυχραιμία. Δεν πανικοβλήθηκε, εξακολούθησε να πιέζει και χαλάρωσε στον τερματισμό της Panzerplatte I, όταν και ενημερώθηκε για το κλατάρισμα του Neuville. Χωρίς να υπάρχει κανείς άλλος να τον απειλήσει, απλώς έφερε το Yaris WRC στον τερματισμό πανηγυρίζοντας για τρίτη συνεχόμενη φορά στη Γερμανία, πέμπτη φορά φέτος και ενδέκατη συνολικά στην καριέρα του. Βέβαια, ένα πρόβλημα στα φρένα δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει βαθμούς στην Power Stage, κάτι που, αν κρίνουμε από την έκφρασή του στο τέλος της ειδικής, πρέπει να τον ενόχλησε. Όπως και να έχει, ο Tanak βρίσκεται πλέον... καβάλα στο άλογο και οδεύει προς το γκαλά της FIA. Δεν είναι μόνο η βαθμολογική διαφορά του που τον καθιστά ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο επιβάλλεται στους αντιπάλους του. Σήμερα ο συνδυασμός και το πακέτο Tanak-Yaris θυμίζει αντίστοιχους κυρίαρχους συνδυασμούς του παρελθόντος, όπως τον Loeb με το C4 ή την Xsara, και ο Ogier με το VW Polo. Αν παραμείνει συγκεντρωμένος και το Yaris WRC δεν αρχίσει να παρουσιάζει προβλήματα αξιοπιστίας στο πιο καίριο σημείο της χρονιάς, ο Εσθονός έχει όλα τα φόντα να σπάσει το γαλλικό λόμπι των τελευταίων δεκαπέντε ετών.

WRC Germany Analyze

Το κλίμα στην Toyota ήταν πανηγυρικό, όχι μόνο για τη νίκη του Tanak, αλλά και για το απόλυτο «1-2-3» στο βάθρο της Γερμανίας. Η τελευταία φορά που η ιαπωνική ομάδα σημείωσε αντίστοιχο αποτέλεσμα ήταν το 1993, όταν οι Celica των Juha Kankkunen, Markku Alen και Ian Duncan είχαν διαλύσει το συναγωνισμό στο Ράλλυ Σαφάρι. Εν έτει 2019, το συγκεκριμένο αποτέλεσμα προκάλεσε έκπληξη. Όχι γιατί τα Yaris WRC δε διαθέτουν τη δυναμική, αλλά επειδή έμοιαζε δύσκολο οι Kris Meeke και Jari-Matti Latvala να μην κάνουν κάποιο λάθος! Δεν είναι μυστικό ότι πρόκειται για δύο ιδιαίτερα ασταθείς οδηγούς, οι οποίοι παραδοσιακά είναι ικανοί για το καλύτερο, αλλά και για το χειρότερο.

WRC Germany Analyze

Μετά τη Φινλανδία ο Βρετανός αισθανόταν τη λαιμητόμο πάνω από το κεφάλι του. Η συγκέντρωσή του σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ήταν αξιοσημείωτη, ελέγχοντας τον εαυτό του και οδηγώντας γρήγορα. Οι χρόνοι του δεν ήταν αντίστοιχοι με αυτούς των Tanak-Neuville, αλλά καλύτεροι από των περισσοτέρων. Το σημαντικό για τον ίδιο είναι ότι δεν άρχισε να βλέπει... φαντάσματα, και στο τέλος πανηγύρισε το πρώτο του βάθρο με την Toyota.

WRC Germany Analyze

Από την άλλη, ο Jari-Matti Latvala δεν έκρυψε στην αρχή το άγχος του. Ο Φινλανδός, όπως και ο Meeke, αισθάνεται πίεση, με δεδομένο το γεγονός ότι κανείς από τους δύο δεν έχει συμβόλαιο για τη νέα χρονιά. Ο Latvala ξεκίνησε μουδιασμένα, με τον ίδιο να δηλώνει ότι σκέφτεται πολύ περισσότερο από όσο θα ήθελε στις ειδικές διαδρομές, με αποτέλεσμα να μην είναι όσο γρήγορος ήθελε. Ακόμα και έτσι, όμως, οι χρόνοι του δεν ήταν μακριά από αυτούς του ομόσταβλού του, με τον οποίο είναι ξεκάθαρο ότι έχουν «εμφύλιο πόλεμο». «Ο θάνατός σου η ζωή μου» είναι για τους δύο πολύπειρους οδηγούς, αφού πλέον μοιάζει σίγουρο ότι στις τάξεις της Toyota θα βρεθεί ο νεαρός Kale Rovanpera. Ο Makinen μάλιστα, μπορεί να μην επιβεβαίωσε ότι ο 19χρονος θα οδηγεί το Yaris WRC τη νέα χρονιά, αλλά υποστήριξε ότι το 2020 θα πρέπει να βρίσκεται στο τιμόνι ενός WRCar.

WRC Germany Analyze

Και μιας περί WRCars ο λόγος, εντέλει πόσο ανώτερα ήταν τα Yaris WRC για να κάνουν κατάληψη στο βάθρο; Η αλήθεια είναι ότι η διαφορά τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό δεν ήταν σημαντική, όπως στη Φινλανδία. Το αναβαθμισμένο Hyundai i20 WRC αποδείχθηκε άκρως ανταγωνιστικό και μεταμορφωμένο σε σχέση με τον αγώνα της Κορσικής. Τότε, ο Neuville μπορεί να είχε κερδίσει τον αγώνα, αλλά με τη βοήθεια της τύχης, και αφού νωρίτερα οι οδηγοί της ομάδας είχαν ταλαιπωρηθεί από την οδική συμπεριφορά του i20 WRC. Τι άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα; Εκατοντάδες χιλιόμετρα δοκιμών στην άσφαλτο, και φυσικά ο Sebastien Loeb. Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έλαβε μέρος σε δύο ασφάλτινους αγώνες του Ιταλικού και του Γαλλικού Πρωταθλήματος τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Εκτός από την εξοικείωσή του με το αυτοκίνητο, στόχος ήταν και η εξέλιξή του στην άσφαλτο. Και τα αποτελέσματα ήταν εμφανή.

WRC Germany Analyze

O Neuville ήταν αυτός που προκάλεσε πονοκέφαλο στον Tanak μέχρι το κλατάρισμά του, καταφέρνοντας να κερδίσει επτά ειδικές διαδρομές. Σίγουρα, το τελικό αποτέλεσμα δεν τον αφήνει ικανοποιημένο, σε αντίθεση με τις επιδόσεις του, που αφήνουν υποσχέσεις για το μικτό αγώνα της Ισπανίας. Δεν ξέρουμε αν ο Βέλγος θα κατάφερνε στο τέλος να κερδίσει τον Tanak, αφού τα προηγούμενα χρόνια ο Εσθονός ήταν ταχύτερός του στην Panzerplatte. Όπως και να έχει, πλέον τα περιθώρια για τον Βέλγο στενεύουν επικίνδυνα. Το i20 WRC είναι αποδεδειγμένα ανταγωνιστικό στο χώμα, και στην Τουρκία ο Tanak θα έχει το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης. Και αν ο Neuville θέλει να διεκδικήσει τίτλο μέχρι το τέλος, θα πρέπει να αρχίσει να κερδίζει αγώνες.

WRC Germany Analyze

Τον υψηλό βαθμό ανταγωνιστικότητας του i20 WRC συγκριτικά με το Yaris WRC αποδεικνύουν και οι επιδόσεις του Dani Sordo. Τον Ισπανό επιστρατεύτηκε για ακόμα μία φορά ο Andrea Adamo και τον δικαίωσε με την επιλογή του. Ανταγωνιστικός από την αρχή, μπορεί να μην κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των Tanak και Neuville, άλλα έλεγχε τους Meeke και Latvala. Όμως, ενώ όλα έδειχναν ότι θα τελείωνε το σκέλος 3ος πίσω από τον ομόσταβλό του, ένα πρόβλημα στο κιβώτιο του κόστισε σχεδόν ένα λεπτό. Οι χρόνοι του, σε συνδυασμό με τη μέτρια εμφάνιση του Andreas Mikkelsen, τον καθιστούν πλέον φαβορί για να βρεθεί στην Ισπανία δίπλα στους Neuville και Loeb. Ο Νορβηγός δεν ήξερε τι έφταιγε για τους χρόνους του, και ουσιαστικά προσπαθούσε να αλλάξει τρόπο οδήγησης. Κάτι που δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, αφού ουσιαστικά «ψαχνόταν» σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.

WRC Germany Analyze

Το χειρότερο για τη Hyundai είναι ότι, παρά το γεγονός ότι εμφανίστηκαν άκρως ανταγωνιστικοί, στο τέλος είδαν την Toyota να ψαλιδίζει τη μεταξύ τους διαφορά στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Οι 8 βαθμοί που βρίσκεται μπροστά το κορεατικό εργοστάσιο δεν επιτρέπουν σε κανέναν να εφησυχάσει. Ο Andrea Adamo δε μεταφέρει πίεση και άγχος στην ομάδα του. «Δεν πρόκειται να οργανώσω κηδεία, αλλά πάρτι», είπε στο τέλος του αγώνα, δηλώνοντας ότι είναι απόλυτα ικανοποιημένος από την εμφάνιση των οδηγών και την προσπάθεια των τεχνικών της Hyundai. Ο χαρισματικός Ιταλός μάνατζερ αναδεικνύεται σε μετρ διαχείρισης των ανθρώπων της ομάδας του, σε επίπεδο τόσο οδηγών όσο και μηχανικών. Είναι δεδομένο ότι θα ανακατέψει την τράπουλα στους επόμενους αγώνες και, με δεδομένη την αστάθεια που διακρίνει τους οδηγούς της Toyota που υποστηρίζουν τον Tanak, θέλει να πιστεύει ότι στο τέλος θα φέρει τον τίτλο στο Alzenau.

WRC Germany Analyze

Αντίθετα, σημαντικό ζήτημα διαχείρισης αντιμετωπίζουν στη Citroen. Ένα κακό αποτέλεσμα ήταν αρκετό για να σπείρει τον πανικό στο στρατόπεδο της γαλλικής ομάδας, ξεχνώντας όσα έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής. Αναμφίβολα το αποτέλεσμα δεν είναι κολακευτικό, ενώ οι επιδόσεις των C3 δεν ήταν αναμενόμενες. Και οι δύο οδηγοί της ομάδας από την πρώτη ε.δ. δήλωναν ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να στρίψει, ότι είναι απίστευτα υποστροφικό και δεν μπορούν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρώτων. Όλα θυμίζουν το Ράλλυ Κορσικής, όταν και τότε οι Γάλλοι είχαν εμφανιστεί κατώτεροι των περιστάσεων. Όμως, σε εκείνο τον αγώνα η 2η θέση που είχε σημειώσει ο Sebastien Ogier είχε «μακιγιάρει» τις κακές επιδόσεις τους.

WRC Germany Analyze

Τότε, μετά τις δοκιμές είχαν εμφανιστεί υπεραισιόδοξοι, ενώ το ίδιο κλίμα επικρατούσε και πριν από το Γερμανικό Ράλλυ. Είναι προφανές ότι οι αλλαγές που έχουν γίνει στο αυτοκίνητο, βελτιώνοντας τις επιδόσεις του στο χώμα, έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην άσφαλτο. Το ερώτημα είναι από πού πήγαζε η αισιοδοξία πριν από τον αγώνα... Σε κάθε περίπτωση, όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το C3 φέτος είναι στο βάθρο στους οκτώ από τους συνολικά δέκα αγώνες μέχρι σήμερα, και αν ο Ogier δεν είχε ένα κλατάρισμα, πιθανότατα να σημείωνε ακόμα ένα στη Γερμανία. Ο Γάλλος «εξάκις» περίμενε ότι φέτος η κατάσταση θα ήταν διαφορετική. Τα δύο προηγούμενα χρόνια μπορεί να κατέκτησε τον τίτλο, αλλά το στοιχείο που έκανε τη διαφορά ήταν η εμπειρία του, και όχι η απόλυτη ταχύτητα. Πλέον, με τους Tanak και Neuville να έχουν δύο επιπλέον χρόνια εμπειρίας στην πλάτη τους, η ψαλίδα της εμπειρίας υπέρ του Γάλλου έχει κλείσει σημαντικά. Κάτι που επίσης πρέπει σήμερα να διαχειριστεί.

WRC Germany Analyze

Στην M-Sport, με τον Elfyn Evans παροπλισμένο λόγω του τραυματισμού του στην πλάτη, το βάρος έχει πέσει στον Teemu Suninen, αφού οι προσδοκίες από τον Gus Greensmith δεν μπορούν να είναι υψηλές. Ο Φινλανδός οδηγός βρέθηκε από την πρώτη ε.δ. εκτός αγώνα λόγω μηχανικού προβλήματος, με τον ίδιο να απογοητεύεται! Βλέπετε, πριν από τον αγώνα αισθανόταν πολύ προετοιμασμένος για το ασφάλτινο Ράλλυ Γερμανίας. Και δεν είχε άδικο, αφού αποτέλεσε μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις του αγώνα. Επιστρέφοντας υπό καθεστώς Rally2 τις επόμενες δύο ημέρες, έκανε χρόνους τριάδας και τετράδας, με αποκορύφωμα το 2ο χρόνο στην Power Stage! Σίγουρα, οι επιδόσεις του ήταν εξαιρετικές, αλλά ο Φινλανδός εκμεταλλεύθηκε και τη σειρά εκκίνησης, αφού τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή ξεκινούσε πρώτος στις ειδικές και είχε καθαρό δρόμο μπροστά του.

WRC Germany Analyze

Ο Greensmith, από την πλευρά του, συνέχισε τη συλλογή εμπειριών στην πρώτη του με το Fiesta WRC στην άσφαλτο, κάνοντας και μικρά λάθη που του κόστισαν χρόνο. Ευτυχώς για τον ίδιο, ολοκλήρωσε τον αγώνα κατακτώντας και τους πρώτους του βαθμούς με το Fiesta WRC, τερματίζοντας 9ος! Σε κάθε περίπτωση, στη βρετανική ομάδα έχει στοιχίσει η απουσία του Elfyn Evans, ο οποίος όπως όλα δείχνουν θα χάσει και το Ράλλυ Τουρκίας. Είναι κρίμα για τον Βρετανό, αφού πριν από το Φινλανδικό Ράλλυ ήταν σε εξαιρετική κατάσταση, ενώ στη Γερμανία θα μπορούσε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω, αν συνυπολογίσουμε την εμφάνισή του στην ασφάλτινη Κορσική πριν από μερικούς μήνες.

Με τέσσερις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του WRC για το 2019, ο Ott Tanak έχει τη διαφορά, αλλά και το momentum με το μέρος του. Αν καταφέρει να περάσει με τις μικρότερες δυνατές απώλειες από την Τουρκία (όπου η σειρά εκκίνησης διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο), τότε σε Μ. Βρετανία και Ισπανία θα έχει την ευκαιρία να κλειδώσει τον τίτλο. Όλα είναι στο χέρι του, αφού πλέον δεν είναι απαραίτητο να κερδίσει, αλλά να κυνηγάει βαθμούς. Η κατάσταση είναι πιο ανοιχτή αναφορικά με τον τίτλο των Κατασκευαστών, εκεί που η Hyundai θα εκμεταλλευθεί όλους τους οδηγούς που έχει στη διάθεσή της για να εξασφαλίσει τον τίτλο. Το ερώτημα είναι κατά πόσο οι κύριοι Meeke και Latvala θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και θα βοηθήσουν την Toyota να μείνει στη μάχη μέχρι το τέλος._ Π. Τ.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά