Αγώνες WRC

WRC: Analyze Spain

Ιδιαίτερη ανάλυση για το Ράλλυ Ισπανίας και όσα έγιναν στις ε.δ. δεν χρειάζεται, σε αντίθεση με όσα συνέβησαν και ακούστηκαν στο σέρβις παρκ, με την Hyundai και τον Ott Tanak να ετοιμάζονται να προκαλέσουν... σεισμό στο WRC!

Η σκόνη του Ράλλυ Ισπανίας έπεσε, ο θόρυβος κόπασε και οι φόρμες των αγωνιζομένων “στέγνωσαν” είτε από τις σαμπάνιες, είτε από τον ιδρώτα. Ο Ott Tanak κατάφερε να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, σπάζοντας το κατεστημένο των κ.κ. Loeb και Ogier που κρατούσε από το 2004 μέχρι και φέτος. Ο αγώνας δεν χρίζει ιδιαίτερης ανάλυσης. Ο Thierry Neuville με το Hyundai i20 WRC ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός και κέρδισε δικαίως τον 13ο γύρο του θεσμού. Ο Βέλγος έκανε ό,τι είναι δυνατό για να παραμείνει στο παιχνίδι του τίτλου, σημειώνοντας εξαιρετικές επιδόσεις στο χώμα και ακόμα καλύτερες στην άσφαλτο. Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό. Κατάφερε να σημειώσει την 3η του φετινή νίκη, αλλά μετά από διάστημα σχεδόν επτά μηνών. Κάτι που ουσιαστικά αντικατοπτρίζει σε μεγάλο βαθμό και το λόγο που δεν κατάφερε να διεκδικήσει τον τίτλο μέχρι τέλους.

WRC Rally Spain

Αυτός φυσιολογικά κατέληξε στα χέρια του Tanak, ο οποίος μπορεί να ξεκίνησε μουδιασμένα -έχοντας και μειονέκτημα στο πρώτο χωμάτινο σκέλος λόγω της σειράς εκκίνησης- αλλά στην άσφαλτο φρόντισε να επαναφέρει την τάξη. Αρχικά, ήταν εμφανές ότι δεν ήθελε να ρισκάρει. Ο Tommi Makinen έδωσε το ελευθέρας στον Kris Meeke να “πυροβολήσει” και να κυνηγήσει τα Hyundai, αλλά ο Βρετανός για ακόμα μία φορά δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων. Έξοδος, ένας τροχός λιγότερος για το Yaris WRC και με τα Hyundai στο 1-2-3 o Tanak παίρνει εντολή να μπει ανάμεσα τους. Ο Εσθονός αρχίζει να κερδίζει ε.δ. και με συνοπτικές διαδικασίες ξεπερνάει τον Sebastien Loeb βάζοντας στο στόχαστρο τον Dani Sordo. Και στο τέλος, σαν σε παραμύθι, διασύρει τον ανταγωνισμό στην Power Stage με έναν ασύλληπτο χρόνο και κατακτά τον τίτλο με πανηγυρικό τρόπο. Ό,τι πέτυχε ο Tanak δεν ήταν εύκολο. Η πίεση ήταν μεγάλη από κάθε πλευρά, ενώ η πιθανολογούμενη συνεργασία του με τη Hyundai που διέρρευσε την Παρασκευή το απόγευμα, έμελλε να κάνει ακόμα πιο δύσκολο το έργο του. Σχετικά, όμως, θα πούμε παρακάτω.

WRC Rally Spain

Πίσω στο αγωνιστικό κομμάτι, ο Dani Sordo και πάλι δικαίωσε όσους τον θεωρούν ως τον κορυφαίο “δεύτερο” οδηγό. Στο χώμα εκμεταλλεύθηκε τη σειρά εκκίνησης, ενώ στην άσφαλτο προέβαλε σθεναρή αντίσταση στον Tanak. Όσο μπόρεσε... Αντίθετα, έκπληξη προκάλεσε η επίδοση του Sebastien Loeb! Ο Γάλλος εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής βρέθηκε να είναι επικεφαλής της κατάταξης στο τέλος του πρώτου χωμάτινου σκέλους, παρά τη λάθος επιλογή ελαστικών στο πρώτο loop, εκμεταλλευόμενος και αυτός τη σειρά εκκίνησης. Και ενώ η λογική έλεγε ότι στην άσφαλτο θα είναι ανταγωνιστικός, μπερδεύτηκε με τις ρυθμίσεις των διαφορικών του i20 και εμφανίστηκε αρκετά κατώτερος των περιστάσεων. Μόλις στις τελευταίες δύο ειδικές κατάφερε να το φέρει... κάπως στο μέτρα του, καταφέρνοντας να διατηρηθεί στην 4η θέση. Μάλιστα, μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι σήμερα ανακοίνωσε ότι θα συμμετάσχει και στο ασφάλτινο Rallye du Var στα τέλη Νοεμβρίου.

WRC Rally Spain

Στην Toyota, εκτός από μία λαμπάδα στο μπόι του Tanak, θα πρέπει να ευγνωμονούν και τον Jari Matti Latvala που κατάφερε να βοηθήσει την ιαπωνική ομάδα να παραμείνει στο παιχνίδι του τίτλου. Ο Φινλανδός δυσκολεύτηκε αρχικά, με τα προσωπικά του προβλήματα να είναι φανερό ότι τον έχουν επηρεάσει, αλλά στη συνέχεια βελτίωσε σταδιακά τις επιδόσεις του. Δεν είναι τυχαίο ότι εμφανίστηκε πιο χαλαρός την επόμενη της διαρροής περί συμφωνίας του Tanak με τη Hyundai. Όσον αφορά τον Kris Meeke, ο Βρετανός έδειξε ακόμα μία φορά πως αν προσπαθήσει να πιέσει και να κυνηγήσει τους κορυφαίους συνδυασμούς φλερτάρει με το λάθος. Και στην Ισπανία καταδίκασε τον αγώνα του, και σίγουρα στοίχισε στην Toyota.

WRC Rally Spain

Όμως μαύρα σύννεφα δεν έχουν μαζευτεί μόνο πάνω από τον ουρανό της ιαπωνικής ομάδας, αλλά και σε αυτόν της Citroen. Ο Sebastien Ogier μόλις στη 2η ε.δ. είδε τις όποιες ελπίδες του για διεκδίκηση του τίτλου να γίνονται καπνός. Τα υδραυλικά συστήματα του C3 κατέρρευσαν και ο Γάλλος έμεινε χωρίς υποβοήθηση σε δύο ειδικές, προκαλώντας την έκρηξη της συζύγου του! Η τελευταία αποκάλεσε τη γαλλική ομάδα ως “Shitroen”, ο Ogier προφανώς εκνευρίστηκε και το επίμαχο tweet σύντομα αποσύρθηκε. Κάπου εκεί, την ώρα που η κ. Kaiser ανέφερε τα παραπάνω για τη Citroen και είχαμε τη διαρροή της συμφωνίας Tanak-Hyundai, ένα όργιο φημών ξεκίνησε περί αποχώρησης και του Ogier από τους Γάλλους! Κάτι για το οποίο επίσης θα αναφερθούμε παρακάτω. Πάντως, ο εξάκις Πρωταθλητής έκανε επίδειξη του επαγγελματισμού του, αφού χωρίς το παραμικρό κίνητρο, με πληγωμένο εγωισμό, συνέχισε κανονικά τον αγώνα και μάλιστα σημειώνοντας πολύ καλές επιδόσεις με το Citroen C3 WRC στην άσφαλτο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο ασφάλτινο σκέλος οι χρόνοι του ήταν στην πρώτη τριάδα. Πάντως, από μηχανικό πρόβλημα εγκατέλειψε ο Esapekka Lappi, ο οποίος είδε τον κινητήρα του να παραδίδει πνεύμα στο πρώτο σκέλος και να είναι αδύνατη η επισκευή του στη συνέχεια, με αποτέλεσμα να παρακολουθήσει το ασφάλτινο σκέλος από την... κερκίδα!

WRC Rally Spain

Στην M-Sport, είχαν μεγαλύτερες προσδοκίες από τον ισπανικό αγώνα και ειδικά από τον Elfyn Evans. Ο Βρετανός δεν εντυπωσίασε στο χωμάτινο σκέλος, ενώ την πρώτη ημέρα στην άσφαλτο μπερδεύτηκε με τις ρυθμίσεις του Fiesta WRC. Δεν είχε αυτοπεποίθηση, άλλαζε συνεχώς set up, το οποίο έφερε στα μέτρα του την Κυριακή. Όμως, τότε ήταν πλέον αργά με αποτέλεσμα να περιοριστεί στην 6η θέση της γενικής. Ο Teemu Suninen δεν θα μπορούσε να περιμένει κάτι καλύτερο και ο τερματισμός του στην 7η θέση μπορεί να μην εντυπωσιάζει. Παρόλα αυτά, ο Φινλανδός σημείωσε ανταγωνιστικούς χρόνους και δεν ήταν μακριά από αυτούς που σημείωναν οι πιο έμπειροι από τον ίδιο συνδυασμοί.

WRC Rally Spain

Όμως όσα έγιναν στις ειδικές διαδρομές επισκιάστηκαν από την είδηση της συμφωνίας του Ott Tanak με τη Hyundai. Η “βόμβα” έσκασε την Παρασκευή και ουσιαστικά κανείς δεν το πίστευε. Βλέπετε, οι δύο πλευρές δεν είχαν αρνηθεί ότι είχαν συζητήσει πριν από μερικούς μήνες, αλλά άφησαν να εννοηθεί ότι δεν έφτασαν σε συμφωνία. Και μάλιστα, πως οι διαπραγματεύσεις διακόπηκαν με απότομο τρόπο. Όμως, το δημοσίευμα του βρετανικού Autosport έμελλε να ανάψει φωτιές! Σήμερα, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για δεδομένη συμφωνία. Εσθονικά μέσα αναφέρουν ότι θα ανακοινωθεί άμεσα, ενώ το ίδιο εικάζει και ο ισπανικός Τύπος. Οι σχέσεις μεταξύ του Tanak και του Tommi Makinen δεν ήταν οι καλύτερες το τελευταίο διάστημα. Ο Φινλανδός είναι αρκετά ισχυρός ως χαρακτήρας, ενώ πολλοί κάνουν παράπονα για τον τρόπο λειτουργίας του στο εσωτερικό της ομάδας. Ο Εσθονός αποφάσισε να πάρει μία δύσκολη και για αρκετούς περίεργη απόφαση, και όπως όλα δείχνουν τη νέα χρονιά θα συνθέσει μία πραγματική dream team με τους Thierry Neuville, Dani Sordo και Sebastien Loeb. Και φυσικά, δεν πρέπει να λησμονούμε τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από την επιτυχία της Hyundai και την εξασφάλιση της υπογραφής του Tanak. Τον χαρισματικό Andrea Adamo, που πλέον έχει κερδίσει τον κόσμο του WRC.

Αναμένοντας την επισημοποίηση της συνεργασίας Hyundai-Tanak, οι περισσότεροι αναρωτιούνται πως θα απαντήσει η Toyota και ο Tommi Makinen. Όταν η κ. Kaiser έβαλε φωτιά με το tweet που καυτηρίαζε τη Citroen, σχεδόν αμέσως πυροδοτήθηκε μία έντονη φημολογία ότι ο Γάλλος μπήκε στο στόχαστρο της ιαπωνικής ομάδας. Αν έχει βάση δεν τον γνωρίζει κανείς, αφού καμία από τις δύο πλευρές δεν επιβεβαιώνει επαφή μεταξύ τους. Αν θέλετε την άποψη μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε κάποια στοιχεία. Ο Ogier έχει συμβόλαιο με την Citroen και τη νέα χρονιά. Φυσικά, αυτό μπορεί να σπάσει... Από την άλλη, η γαλλική ομάδα δουλεύει πυρετωδώς για να ετοιμάσει ένα άκρως ανταγωνιστικό αυτοκίνητο για το 2020, το οποίο ο Ogier οδήγησε πριν τον ισπανικό αγώνα αφήνοντας του πολύ καλές εντυπώσεις. Και τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο. Ότι πριν από τρία χρόνια ο Ogier είχε κλείσει την πόρτα στον Makinen προτιμώντας την “ιδιωτική” M-Sport. Κάτι που δεν ξέρουμε αν ο Φινλανδός του έχει ακόμα συγχωρέσει... Σε κάθε περίπτωση, η ενδεχόμενη μετακίνηση του Tanak στη Hyundai ταράσσει τα λιμνάζοντα μεταγραφικά νερά και κάνει τη χειμερινή μεταγραφική περίοδο του WRC εξαιρετικά ενδιαφέρουσα!_Π.Τ.

ΦΩΤΟΦΡΑΦΙΕΣ: RALLYPIXELS - ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου