Η αποχώρηση της VW από τις ε.δ. του World Rally Championship, αν μη τι άλλο, προκάλεσε αίσθηση. Και, φυσικά, έντονο προβληματισμό. Ας δούμε πως αντέδρασαν με δηλώσεις τους, λίγες ώρες μετά την επισημοποίηση του γερμανικού «αντίο», οι Carlos Sainz, Tommi Makinen και Peter Solberg.

Ο τελευταίος αγώνας του 2016, που θα διεξαχθεί στη χώρα των καγκουρό από τις 17 έως και τις 20 Νοεμβρίου, σηματοδοτεί το κύκνειο άσμα της VW Motorsport και του πολυνίκους Polo R WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Όπως ήταν αναμενόμενο, η αποχώρηση των Γερμανών δεν άφησε… ασυγκίνητους τόσο τους φίλους του σπορ, που, όπως και να ΄χει, χάνουν έναν σημαντικό τους παίχτη, όσο και πολλά από τα μεγάλα «τιμόνια» του χώρου. Και, εν προκειμένω, τον νικητή του Dakar Rally και δύο φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Carlos Sainz, του επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing και 4άκις τροπαιούχου, Tommi Makinen, καθώς και το Π. Π. του 2003, Peter Solberg, οι οποίοι έσπευσαν να δηλώσουν, πριν από οτιδήποτε άλλο, την απογοήτευσή τους για την απόφαση της γερμανικής εταιρείας.

Tommi Makinen

«Τα νέα δεν είναι καλά για κανέναν. Εμείς προτιμάμε την VW Motorsport να δίνει το «παρών» στο WRC. Παρ’ όλα αυτά, εξακολουθώ να πιστεύω πως του χρόνου θα έχουμε ένα αρκετά ενδιαφέρον και ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Γνωρίζω πολύ καλά πόσο σκληρά πρέπει να παλέψεις για να κατακτήσεις τέσσερις τίτλους. Η VW πίεσε πολύ και δούλεψε στο μέγιστο σε κάθε τομέα. Έκαναν καταπληκτική δουλειά».

Carlos Sainz

«Παρά το γεγονός πως η είδηση είναι λυπηρή για το σπορ αλλά και για όλους όσοι εμπλέκονται σε αυτό, πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό να αποδεχτούμε και να σεβαστούμε την απόφαση της VW. Για πολλά πράγματα πρέπει να ευχαριστούμε την VW, καθώς ελάχιστοι κατασκευαστές έδειξαν την αφοσίωσή τους κερδίζοντας το Dakar και στη συνέχεια τέσσερις τίτλους στο WRC. Προσωπικά, έχω δοκιμάσει το Polo έναν χρόνο πριν αρχίσει να μετέχει στο θεσμό και ομολογώ πως ήταν ένα φανταστικό αυτοκίνητο. Δεν αποτέλεσε έκπληξη για μένα η επιτυχία μιας ομάδας, σαν αυτή της VW, καθώς δούλεψε πολύ σκληρά».

Petter Solberg

«Τα πάντα γύρω από την VW, είναι απίστευτα. Κοιτώντας πίσω στο παρελθόν, τα επιτεύγματά της, οι νίκες της σε τόσους αγώνες, τα πρωταθλήματα που πήραν, είναι όλα απίστευτα. Και τώρα, μέσα σε λίγες μόλις βδομάδες, στο τέλος της σεζόν, φεύγουν μπαίνοντας έτσι στην ιστορία. Προφανώς και είναι λυπηρό για αυτούς. Πάντως, ένα πράγμα όλοι θα θυμούνται: τα ρεκόρ που έσπασαν. Κανένας, ούτε καν η Lancia ή και άλλες κορυφαίες ομάδες πριν αυτήν, δεν κατάφεραν να κυριαρχήσουν με τον τρόπο που η VW και ο Ogier το κατάφεραν».

Ας δούμε όμως με την ευκαιρία τι δήλωσε ο Kris Meeke, ο εργοστασιακός οδηγός της Citroen, καθώς και ο Yves Matton, o επικεφαλής της Citroen Racing.

Kris Meeke: «Είναι σίγουρα μια κακή είδηση, που αφορά όλους στη VW Motorsport –όχι μόνο τα πληρώματα, αλλά και τους μηχανικούς και όλα τα μέλη της ομάδας. Συγχρόνως, η αποχώρηση της VW αποτελεί μια κακή είδηση για το σύνολο του θεσμού. Είναι αλήθεια πως η VW εργάστηκε σκληρά για να αναβαθμίσει τον θεσμό του WRC πραγματοποιώντας καταπληκτική δουλειά και στον τομέα της προώθησης. Την ίδια στιγμή, εντυπωσιακά είναι και όλα όσα κατάφεραν να κατακτήσουν. Θα ήταν πραγματικά πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε τι θα καταφέρναμε εμείς απέναντι τους την επόμενη χρονιά. Και εδώ βρίσκεται για μένα μια εξίσου μεγάλη απώλεια: κανένας κατασκευαστής δεν θα έχει τη δυνατότητα να συγκριθεί με αυτό το αυτοκίνητο».

Yves Matton: «Η πρώτη μου αντίδραση αφορά τους ανθρώπους της ομάδας. Έδειξαν πραγματική αφοσίωση κάνοντας εξαιρετική δουλειά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Λυπάμαι και είμαι απογοητευμένος από το γεγονός ότι θα απουσιάζουν. Ήταν στόχος μας να επιστρέψουμε και να συναγωνιστούμε σε υψηλό επίπεδο μαζί τους, κάτι όμως που τώρα δεν είναι εφικτό. Μολαταύτα, πιστεύω πως ο συναγωνισμός στο WRC θα παραμένει υψηλός».

H παρουσία της VW στο WRC με αριθμούς

Νίκες: 42 σε 51 συμμετοχές (31 για τον Ogier, 9 για τον Latvala, 2 για τον Mikkelsen)

Podium: 84 (40 για τον Ogier, 25 για τον Latvala, 19 για τον Mikkelsen)

Πρωταθλήματα Οδηγών: 4 (2013, 2014, 2015, 2016)

Πρωταθλήματα Κατασκευαστών: 4 (2013, 2014, 2015, 2016)

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά