X
Αγώνες

WRC: Παγώνει η εξέλιξη κινητήρων έως το 2026

Σε μια κίνηση που έχει την υποστήριξη και των τριών ομάδων που συμμετέχουν αυτή τη στιγμή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, οι προδιαγραφές των κινητήρων αναμένεται να μείνουν απαράλλαχτοι από το 2021 και για τα επόμενα 5 χρόνια.

Το “πάγωμα” της εξέλιξης κινητήρων θα ξεκινήσει από την 1η Απριλίου 2021, ως μέρος της γενικότερης προσπάθειας του WRC για μείωση του κόστους, ώστε η συμμετοχή των κατασκευαστών από το 2022, να είναι όσο πιο ελκυστική γίνεται.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του DirtFish, η συγκεκριμένη πρόταση κατατέθηκε από τις ομάδες και έγινε δεκτή από τη FIA, γεγονός που σημαίνει ότι σε όλη την πρώτη περίοδο των υβριδικών αυτοκινήτων (2022-2026), δε θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η προαναφερθείσα εξέλιξη έχει διττό σκοπό, αφού πέραν της προφανούς μείωσης του κόστους, θα επιτρέψει στους μηχανικούς κινητήρα των ομάδων, να εστιάσουν στο υβριδικό μέρος των κινητήριων συνόλων που θα υπάρχουν στο θεσμό από το 2022.

Σε αυτό το πλαίσιο και καθώς γνώριζε τις προθέσεις των κατασκευαστών, η M-Sport Ford δεν παρουσίασε τη νέα κυλινδροκεφαλή του κινητήρα στο Fiesta WRC, στο Ράλλυ Εσθονίας που διεξάγεται αυτές τις ημέρες, ενώ ανέβαλλε και την υιοθέτηση νέων αεροδυναμικών εξελίξεων, τουλάχιστον για το Ράλλυ Ιταλίας.

Σχετικά με το θέμα, ο Malcolm Wilson δήλωσε στο DirtFish: “Θα παρουσιάσουμε τη νέα κυλινδροκεφαλή που αρχικά είχε προγραμματιστεί για την Αργεντινή, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2021. Ο λόγος της καθυστέρησης έγκειται στο γεγονός ότι έχουμε κινητήρες που μπορούν να κάνουν αρκετά χιλιόμετρα ακόμη και κινητήρες των τωρινών προδιαγραφών, που είναι διαθέσιμοι στο εργοστάσιο και θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε έως το τέλος της χρονιάς. Προφανώς έχουμε δηιουργήσει και εντελώς νέους κινητήρες, όμως δεν τους χρησιμοποιήσαμε λόγω της έλλειψης αγώνων. Μη με παρεξηγήσετε! Αν βρισκόμασταν στη μάχη του πρωταθλήματος μπορεί να υιοθετούσαμε αυτές τις αλλαγές άμεσα, όμως με την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με το μπάτζετ, οπότε είναι φρόνιμο να χρησιμοποιήσουμε όσους κινητήρες έχουμε ήδη ετοιμάσει και να περιμένουμε για την 1η Ιανουαρίου, ώστε να φέρουμε τη νέα εξέλιξη”.

Αντίστοιχα, για το σκέλος που αφορά στα αεροδυναμικά βοηθήματα, τα οποία έχουν ήδη δοκιμαστεί στην πίστα δοκιμών του Greystoke, ο Wilson πρόσθεσε: “Επίσης, έχουμε σημαντικό απόθεμα αεροδυναμικών μερών που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε. Ένα από τα προβλήματα είναι πως δεν έχουμε αρκετά πελατειακά αυτοκίνητα που να τα χρειάζονται. Ακολουθεί η Τουρκία και θα χρησιμοποιήσουμε κάποια εμπρός splitters και άλλα κομμάτια εκεί. Θα εξετάσουμε τα πράγματα μετά την Τουρκία και θα δούμε αν θα έχουμε το νέο αεροδυναμικό πακέτο, στη Σαρδηνία. Αυτή είναι μια λογική προσέγγιση σε μια απογοητευτική σεζόν”.

Από τη μεριά μας, να σχολιάσουμε πως οι επιλογές του Malcolm Wilson γίνονται πάντοτε με γνώμονα την καλύτερη δυνατή αναλογία κόστους-αποτελέσματος, αφού ο Βρετανός γνωρίζει πως πρέπει να ανταγωνιστεί δύο μεγάλες εργοστασιακές ομάδες με πολλαπλάσιο προϋπολογισμό, οπότε κάθε λεπτομέρεια, μετράει.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!