08 Μάιος 2019

WRC: Preview Ράλλυ Χιλής

Από λευκό χαρτί! Ο θίασος του WRC βρίσκεται ήδη στη Χιλή και ετοιμάζεται για την εμπειρία ενός τελείως καινούργιου αγώνα, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει εκπλήξεις!

Ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, αλλά και οι κατασκευαστές, έχουν ζητήσει την παγκοσμιοποίηση του ΠΠΡ, και η προσθήκη της Χιλής στο φετινό πρόγραμμα του θεσμού είναι το πρώτο σχετικό δείγμα. Μετά το Ντακάρ, η Χιλή αποφάσισε να μπει δυναμικά στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με την είσοδό της στο WRC ακολουθώντας ένα πλάνο που ξεκίνησε πριν από μία τετραετία. Δεν είναι μυστικό ότι επενδύουν, και η παρουσία τους δεν πρέπει να θεωρείται βραχυπρόθεσμη. Βέβαια, με δεδομένη την προσθήκη της Ιαπωνίας αλλά και του Ράλλυ Σαφάρι πιθανότατα, στο άμεσο μέλλον, όλα αυτά γεννούν ερωτήματα αναφορικά με το μέλλον κάποιων ευρωπαϊκών αγώνων.

Πίσω στον 6ο γύρο του θεσμού, αυτή δεν είναι η πρώτη εμπλοκή της Χιλής στο WRC! Οι παλιότεροι θα θυμούνται ότι το 1980 το Ράλλυ Αργεντινής είχε αντίστοιχη εκκίνηση με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, κάτι που σημαίνει ότι πληρώματα ξεκινούσαν από διάφορες πόλεις για να καταλήξουν στην Αργεντινή για τον αγώνα. Όμως, οι συμμετέχοντες που είχαν ξεκινήσει από το Santiago της Χιλής, δεν έφτασαν ποτέ στην Αργεντινή, αφού δεν κατάφεραν να περάσουν από το βουνό των Άνδεων λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών... Στη σύγχρονη ιστορία του Ράλλυ Χιλής, όλα ξεκίνησαν το 2000, με τη θέσπιση του εθνικού πρωταθλήματος της χώρας, του RallyMobil, το οποίο μετέπειτα έγινε ο πιο σημαντικός θεσμός του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας. Με μόλις δύο κατηγορίες στην αρχή, γιγαντώθηκε έπειτα από μία σειρά επενδύσεων και καινοτομιών. Το 2016, με σωστή στρατηγική και πλάνο, ζήτησαν αγώνα του WRC, και πλέον η θέση τους είναι επιβεβαιωμένη έως και το 2021.

Βέβαια, οι περισσότεροι από εμάς δε γνωρίζουμε πολλά για τον αγώνα. Κάποια βίντεο και οι κάμερες από το εσωτερικό των αυτοκινήτων μάς έχουν δώσει μία ιδέα των ειδικών διαδρομών, οι οποίες εκ πρώτης όψεως μοιάζουν αρκετά με αυτές της Μ. Βρετανίας, με στοιχεία από Νέα Ζηλανδία και Αυστραλία, όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό... Όπως και να έχει, το γεγονός ότι όλοι οι οδηγοί θα πρέπει να «γράψουν» τις σημειώσεις τους από λευκό χαρτί είναι μία σημαντική ιδιαιτερότητα του αγώνα. Όπως είναι λογικό, οι πιο έμπειροι συνδυασμοί θα έχουν πλεονέκτημα, αν και είναι σημαντικό ότι κανείς δεν θα έχει το πλεονέκτημα της γνώσης του δρόμου από το παρελθόν. Φυσικά σημαντικό ρόλο θα παίξουν οι καιρικές συνθήκες. Ανάλογα με το αν είναι στεγνές ή όχι, στοιχείο που θα καθορίσει ποια θα είναι η ιδανική σειρά εκκίνησης. Πάντως, οι πρώτες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για βροχή και βρεγμένες επιφάνειες, αν και οι εικόνες που μας έρχονται από τη Χιλή σήμερα δείχνουν πως επικρατούν μικτές συνθήκες, με στεγνές αλλά και βρεγμένες επιφάνειες. Την ίδια ώρα, το δελτίο καιροί κάνει λόγο για βροχή, αν και κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος μέχρι τη στιγμή που θα ξεκινήσει ο αγώνας. Ας δούμε όμως τι μπορούμε να περιμένουμε από τις ομάδες και τους οδηγούς ενόψει του Ράλλυ Χιλής, αφού σε επίπεδο προετοιμασίας δεν πρόλαβαν να κάνουν σχεδόν τίποτα! Βλέπετε, ανάμεσα στα Ράλλυ Αργεντινής και Χιλής, οι ομάδες δεν μετέφεραν τον εξοπλισμό τους στην Ευρώπη, αλλά απευθείας από τη μία χώρα στην άλλη. Κάτι που περιόρισε σημαντικά την προετοιμασία τους για τον 6ο γύρο του θεσμού._ Π. Τ.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

- Κλασικός χωμάτινος αγώνας, με τη μέση ωριαία ταχύτητα να μην αναμένεται να είναι χαμηλή.

- Κανείς δε γνωρίζει ποιο είναι το ιδανικό set-up, αφού οι δοκιμές εκτός Ευρώπης απαγορεύονται. Κάτι που σημαίνει ότι το shakedown θα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ομάδες.

- Άγνωστη είναι επίσης η απόδοση των ελαστικών, αφού κανείς δε γνωρίζει ποια θα είναι η ιδανική επιλογή, αλλά και η φθορά τους στα χώματα της Χιλής.

- Οι ειδικές καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνες τις «μπούκες», ή αλλιώς τον τρόπο που οι οδηγοί κόβουν δρόμο στο εσωτερικό της στροφής.

- Η μορφολογία του εδάφους είναι τέτοια, που σε φυσιολογικές συνθήκες δε θα δούμε το φαινόμενο της καταστροφής του δρόμου.

- Δύο γόμες θα έχει διαθέσιμες η Michelin, τη μεσαία και τη μαλακή, αφού οι θερμοκρασίες των 10-15 βαθμών Κελσίου που αναμένονται τις ημέρες του αγώνα δεν καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη της πιο σκληρής.

­- Ηighlight του αγώνα αναμένεται να είναι η ε.δ. El Puma, μήκους 30,72 χιλιομέτρων. Είναι η μεγαλύτερη του αγώνα, και οι ειδικοί τη χαρακτηρίζουν ως την Ouninpohja του Ράλλυ Χιλής, θυμίζοντας την κλασική ε.δ. του φινλανδικού αγώνα.

ME MIA MATIA

Ημερομηνία: 9-12 Μαΐου

Επιφάνεια: Χώμα

Συμμετοχές: 62

Αριθμός ε.δ.: 17

Χιλιόμετρα: 325,70 (συνολικά: 1.199,24 χλμ.)

Νίκες οδηγών: -

Νίκες κατασκευαστών: -

Επίσημο site: https://www.copecrallychile.com/en/

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

Με το ηθικό στα ύψη έκανε το ταξίδι Αργεντινή-Χιλή η ομάδα της Hyundai. Οι μηχανικοί και τα αυτοκίνητα μεταφέρθηκαν κατευθείαν από τη μία χώρα στην άλλη, προετοιμάζοντας τα αυτοκίνητα στο service της Carlos Paz στην Αργεντινή. Όπως είναι απολύτως φυσιολογικό, οι οδηγοί δεν έκαναν δοκιμές πριν από τον αγώνα με το i20, ενώ o Thierry Neuville θα οδηγήσει το αυτοκίνητο με το οποίο τον είδαμε στην Αργεντινή. Αντίθετα, ο Andreas Mikkelsen και ο Sebastien Loeb θα έχουν στη διάθεσή τους δύο διαφορετικά i20. Συγκεκριμένα, ο Νορβηγός το αυτοκίνητο με το οποίο τον είδαμε πέρσι στο Ράλλυ Καταλονίας, ενώ ο Loeb αυτό του Paddon από το περσινό Ράλλυ Αυστραλίας. Έπειτα από δύο συνεχόμενες νίκες, και με τις επιφάνειες να «βολεύουν» το i20 «μακιγιάροντας» τα όποια προβλήματα το Hyundai έχει, στην κορεατική ομάδα θα διεκδικήσουν και πάλι μία θέση στο βάθρο, και υπό συνθήκες τη νίκη. Οι μέτριες προς γρήγορες ειδικές ταιριάζουν στο Yaris WRC, αλλά με τον Neuville σε πολύ καλή κατάσταση θα είναι στο παιχνίδι της νίκης. Το μεγάλο ερώτημα, βέβαια, είναι κατά πόσο ο Mikkelsen θα έχει συνέχεια στην απόδοσή του, και αν ο Loeb μπορεί να συνεισφέρει σε έναν αγώνα όπου η εμπειρία θα παίξει σημαντικό ρόλο.

Thierry Neuville

Δε θα μπορούσε να βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση! Με δύο συνεχόμενες νίκες, ο Thierry Neuville έχει τεθεί επικεφαλής στη βαθμολογία, έχοντας μάλιστα δημιουργήσει μία σεβαστή διαφορά από τον Ott Tanak. Βέβαια, ο πολύπειρος Sebastien Ogier παραμένει σε απόσταση βολής πίσω του, με τον πολύπειρο Γάλλο να παραμένει το φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου. Ο Βέλγος δείχνει να έχει βρει ρυθμό με το Hyundai i20 WRC, αλλά πολλά θα κριθούν από τις διαθέσεις του καιρού. Αν επαληθευτούν τα προγνωστικά που θέλουν να έχουμε βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα, τότε θα μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία της Αργεντινής. Σε διαφορετική περίπτωση θα δυσκολευτεί αρκετά, όντας πρώτη διέλευση στις ειδικές διαδρομές.

Είπε: «Για όλους μας το Ράλλυ Χιλής είναι ένα άλμα στο άγνωστο. Είναι δύσκολο να έχουμε μεγάλες προσδοκίες, αφού αναμένεται να είναι ο αγώνας των εκπλήξεων. Θα δούμε τις ειδικές για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων, αλλά πάντα είναι ωραίο να έχουμε καινούργιους αγώνες στο καλαντάρι του θεσμού. Είμαστε σε πολύ καλή κατάσταση μετά τις δύο συνεχόμενες νίκες μας και είναι μία σημαντική περίοδος προόδου για την ομάδα. Βέβαια, το γεγονός ότι είμαστε επικεφαλής στη βαθμολογία σημαίνει ότι θα είμαστε και πρώτοι στις ειδικές. Μας περιμένει πολλή δουλειά, αλλά ανυπομονώ!»

Andreas Mikkelsen

Αναμφίβολα, ο Νορβηγός ήταν ο πιο χαρούμενος άνθρωπος στο service park της Αργεντινής. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι σημείωσε το καλύτερό του αποτέλεσμα με τη Hyundai στα δύο χρόνια που είναι με την ομάδα, αλλά και η γενικότερη απόδοσή του. Ο Νορβηγός κέρδισε ειδικές και οι περισσότεροι από τους χρόνους του ήταν άκρως ανταγωνιστικοί. Ο Mikkelsen εμφανίστηκε μεταμορφωμένος, αλλά σίγουρα θα πρέπει να κρατάμε... μικρό καλάθι. Η Χιλή θα είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τον ίδιο, αφού θα πρέπει να αποδείξει ότι στην Αργεντινή η εμφάνισή του δεν ήταν ένα απλό πυροτέχνημα. Σίγουρα θα δυσκολευτεί, όπως όλοι, λόγω των άγνωστων ειδικών, αλλά η σειρά εκκίνησης μπορεί υπό συνθήκες να αποτελέσει άσο στο μανίκι του.

Είπε: «Είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα αλλά και τις επιδόσεις μας στην Αργεντινή, και νιώθω έτοιμος να συνεχίσω με τον ίδιο ρυθμό στη Χιλή. Θα είναι μία νέα πρόκληση για όλους μας, αλλά από όσο έχω δει σε βίντεο οι ειδικές δείχνουν να είναι πολύ ωραίες. Ξέρουμε τι μπορούμε να καταφέρουμε με το Hyundai i20 WRC, όπως δείξαμε και στον τελευταίο αγώνα, για αυτό και ο στόχος μας είναι να επαναλάβουμε μία επίδοση αυτού του επιπέδου, αποκτώντας συνέπεια στην απόδοσή μας».

Sebastien Loeb

Ο Γάλλος εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ετοιμάζεται για την τέταρτη εμφάνισή του με τα χρώματα της Hyundai. O Loeb ακόμη δεν έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του i20 WRC, κάτι που δεν είναι εύκολο, ειδικά από τη στιγμή που ακολουθεί περιορισμένο πρόγραμμα. Στη Χιλή, σύμμαχός του θα είναι η τεράστια εμπειρία του. Όπως και οι κύριοι Ogier και Latvala, που διαθέτουν εκατοντάδες συμμετοχές στο WRC, θα έχουν πλεονέκτημα σύμφωνα με τη λογική στην... αναγνώριση των δρόμων. Όμως, για τον Loeb πολλά θα εξαρτηθούν από τις καιρικές συνθήκες. Αν οι δρόμοι είναι στεγνοί, θα ευνοηθεί από τη σειρά εκκίνησης και θα μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός. Σε διαφορετική περίπτωση, θα βρεθεί σε δύσκολη θέση, παλεύοντας στη λάσπη. Όπως και να έχει, η παρουσία του Loeb συγκεντρώνει μεγάλο ενδιαφέρον.

Είπε: «Το γεγονός ότι ο αγώνας είναι χωμάτινος είναι ένα από τα πράγματα που γνωρίζω για το Ράλλυ Χιλής. Όπως και οι υπόλοιποι, ανυπομονώ να μάθω περισσότερα. Η Χιλή είναι μια χώρα που δεν έχω επισκεφθεί πολλές φορές στο παρελθόν, παρά μόνο μία, όταν και παρακολούθησα από κοντά το Ράλλυ Ντακάρ. Από όσο έχω δει, οι ειδικές είναι γρήγορες, μέσα σε δάση και με καλό χώμα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα είναι μία ενδιαφέρουσα εμπειρία και μία καλή προσθήκη στο πρόγραμμα του WRC. Όμως, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να πάμε εκεί και να μάθουμε περισσότερα».

ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT

Σίγουρα στην Toyota περίμεναν πολύ περισσότερα από το Ράλλυ Αργεντινής. Το Yaris ήταν αποδεδειγμένα το ταχύτερο στις γρήγορες ε.δ. και στα πατημένα κομμάτια, αλλά προβλήματα αξιοπιστίας δεν επέτρεψαν στον Ott Tanak να διεκδικήσει τη νίκη. Με τις ειδικές της Χιλής να είναι παρόμοιες, τα ιαπωνικά αυτοκίνητα λογικά θα έχουν και πάλι τον πρώτο λόγο. Αρκεί να εμφανιστούν αξιόπιστα. Σίγουρα, το κλίμα δε θα είναι το ίδιο ειδυλλιακό όσο πριν από τον αγώνα της Αργεντινής, αφού δεν είναι μόνο η διαφορά των 37 βαθμών από τη Hyundai στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά και οι δηλώσεις του Tanak περί του συμβολαίου του, που σίγουρα θα έχουν φέρει προβληματισμό στις τάξεις της ομάδας. Με τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στην Αργεντινή, οι Tanak, Meeke και Latvala θα προσπαθήσουν να αντιστρέψουν το κλίμα, και η πραγματικότητα είναι πως διαθέτουν ό,τι είναι απαραίτητο για να το καταφέρουν.

Ott Tanak

Πολύτιμο έδαφος στη μάχη του τίτλου έχασε ο Ott Tanak στην Αργεντινή, και μάλιστα χωρίς να φταίει. Σίγουρα, ο Εσθονός δεν περίμενε ότι θα έφευγε από τον 5ο γύρο του θεσμού 28 βαθμούς πίσω από την κορυφή, ειδικά όταν είχε αποδειχθεί εξαιρετικά ανταγωνιστικός στις ειδικές διαδρομές και ήταν έτοιμος να διεκδικήσει τη νίκη από τον Thierry Neuville. Όμως αυτό συνέβη, και ο Tanak πλέον δεν έχει περιθώρια για λάθος. Η διαφορά του από τον Neuville αυξήθηκε, και κάτι αντίστοιχο στο μέλλον μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό στην προσπάθειά του για κατάκτηση του τίτλου. Στη Χιλή, μπορεί οι ειδικές να είναι άγνωστες σε όλους, αλλά η ταχύτητά του σε διαδρομές του είδους, σε συνδυασμό με την καλύτερη σειρά εκκίνησης που έχει σε σχέση με τους δύο μεγάλους αντιπάλους του, τον χρίζουν φαβορί για τη νίκη.

Είπε: «Στη Χιλή δεν ξέρουμε τι μπορούμε να περιμένουμε. Δεν έχω πάει ποτέ εκεί! Έχω καταφέρει να δω και να μάθω κάποια πράγματα πιο πριν, αλλά θα μάθουμε τι ακριβώς θα αντιμετωπίσουμε και πώς είναι οι ειδικές μόλις πραγματοποιήσουμε τις αναγνωρίσεις».

Jari-Matti Latvala

Για ακόμα μία χρονιά, ο Latvala είδε τις όποιες ελπίδες του για διεκδίκηση τίτλου (όπως ο ίδιος δηλώνει πριν από κάθε Ράλλυ Μόντε Κάρλο εδώ και χρόνια) να εξανεμίζονται. Η συγκομιδή του είναι εξαιρετικά φτωχή, ενώ οι επιδόσεις του δεν είναι τέτοιες που να του επιτρέπουν να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Στη Χιλή θα έχει ακόμα μία ευκαιρία, με τις συνθήκες για τον ίδιο να είναι ευνοϊκές. Σίγουρα, με 201 συμμετοχές διαθέτει τεράστια εμπειρία, ενώ οι ειδικές διαδρομές που μοιάζουν με της Μ. Βρετανίας του ταιριάζουν. Παράλληλα, η σειρά εκκίνησης θα είναι ιδανική σε σχέση με αυτήν των ισχυρότερων συνδυασμών, γεγονός που του προσφέρει ένα μεγαλύτερο πλεονέκτημα. Αλλά, όπως πάντα, με τον Φινλανδό δεν μπορεί κανείς να ξέρει. Αν και είναι δεδομένο ότι φέτος με τον Kris Meeke στην ίδια ομάδα, τον Kale Rovanpera να περιμένει να πάρει τα κλειδιά ενός Yaris και το συμβόλαιό του επίσης να λήγει στο τέλος της χρονιάς, πρέπει να προσπαθήσει περισσότερο από ποτέ για να αποδείξει ότι αξίζει μία θέση στις τάξεις της ομάδας.

Είπε: «Από όσα βίντεο έχω δει, η διαπίστωση που έχω κάνει είναι πως οι ειδικές δεν είναι ιδιαίτερα σκληρές. Δεν έχει πέτρες στη μέση του δρόμου και οι άκρες είναι καθαρές. Κάποια σημεία μού θυμίζουν αρκετά τις διαδρομές της Μ. Βρετανίας όταν είναι στεγνές. Έχω ισχυρό κίνητρο και περιμένω με ανυπομονησία να ξεκινήσει ο αγώνας».

Kris Meeke

Ο Βρετανός εξακολουθεί να εκπλήσσει ευχάριστα με την... αυτοσυγκράτησή του! Πέντε αγώνες χωρίς έξοδο, παρά μόνο μερικές σπασμένες ζάντες, μοιάζει με θαύμα για τον Meeke, που αναμφίβολα σημειώνει και πολύ καλές επιδόσεις. Μάλιστα, αν στην Αργεντινή δεν είχε και το κλατάρισμα στην Power Stage, θα μπορούσε να είχε σημειώσει το πρώτο του βάθρο με την Toyota! Στη Χιλή πολλά θα εξαρτηθούν από τον καιρό, αν και η σειρά εκκίνησής του μπορεί να χαρακτηριστεί καλή σε κάθε περίπτωση. Από την αρχή κυνηγάει ένα βάθρο, και δεν αργεί η στιγμή που θα καταφέρει να ανέβει. Το αν αυτό θα συμβεί στη Χιλή είναι κάτι που απομένει να δούμε στη συνέχεια, αν και η Πορτογαλία είναι ο αγώνας όπου στο παρελθόν έχει σημειώσει καλές επιδόσεις.

Είπε: «Ο αγώνας της Χιλής είναι καινούργιος για όλους. Κανείς δεν ξέρει τι θα αντιμετωπίσουμε, και όλες μας οι απορίες θα λυθούν μετά τις αναγνωρίσεις. Όμως, όλοι οι αγώνες στη Νότια Αμερική έχουν πολύ καλή οργάνωση, εξαιρετική ατμόσφαιρα, και είμαι σίγουρος ότι η Χιλή δε θα αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα».

CITROEN TOTAL WRT

Δουλειά και άμεσα αποτελέσματα ζήτησε ο Sebastien Ogier από τους ανθρώπους της Citroen. Μπορεί τα αποτελέσματα να έχουν ευνοήσει τη γαλλική ομάδα, αλλά στις τάξεις της θεωρούν ότι πρέπει να βελτιωθούν, και μάλιστα άμεσα. Το Citroen C3 WRC δεν ήταν ανταγωνιστικό σε Κορσική και Αργεντινή, με την πραγματικότητα να βρίσκεται κάπου στη μέση... Στο γαλλικό νησί δεν εμφανίστηκαν σωστά προετοιμασμένοι, αφού ο αγώνας έμοιαζε περισσότερο με το Ράλλυ Ισπανίας, παρά με το Κορσικής. Από την άλλη, στην Αργεντινή δυσκολεύτηκαν και οι δύο οδηγοί στις βρεγμένες επιφάνειες. Βλέπετε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πριν από μερικούς μήνες ο Ogier επικράτησε εμφατικά στο Μεξικό, γεγονός που αποδεικνύει ότι το C3 στο χώμα είναι ανταγωνιστικό. Όχι όμως σε συνθήκες όπως αυτές της Αργεντινής, με τη λάσπη και τα λούκια από νερό, οπότε και αποδείχθηκε εξαιρετικά νευρικό. Αναμφίβολα το C3 απαιτεί βελτιώσεις και εξέλιξη, αλλά αυτές είναι προγραμματισμένες για τους επόμενους μήνες. Το κακό για την ομάδα της Citroen είναι ότι στη Χιλή αναμένεται οι συνθήκες να είναι αντίστοιχες με αυτές της Αργεντινής. Κάτι που μειώνει σημαντικά τις ελπίδες διάκρισης, αφού στο διάστημα που μεσολάβησε είναι αδύνατο να υπάρξουν αλλαγές. Αν και έχουν στα χέρια τους αρκετές πληροφορίες-δεδομένα από τις ε.δ. της Αργεντινής, που ίσως βοηθήσουν στη βελτίωση του στησίματος. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Ogier θα συμμετάσχει με το C3 που οδήγησε πριν από δύο εβδομάδες, σε αντίθεση με τον Esapekka Lappi, που θα έχει στη διάθεσή του ένα καινούργιο αυτοκίνητο που στάλθηκε αεροπορικώς στη Χιλή. Βλέπετε, το C3 με το οποίο βγήκε από το δρόμο στην Αργεντινή ήταν αδύνατο να επισκευαστεί σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, και μάλιστα εκτός Citroen Racing.

Sebastien Ogier

Τα πρώτα μαύρα σύννεφα στο... γάμο Ogier-Citroen έκαναν την εμφάνισή τους μετά το Ράλλυ Αργεντινής. Ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής μπορεί στους δύο τελευταίους αγώνες του θεσμού να τερμάτισε στο βάθρο, παραμένοντας στο κυνήγι του τίτλου, αλλά γνωρίζει ότι για να συμβεί αυτό χρειάστηκε τη βοήθεια της τύχης, και φυσικά την εμπειρία του. Οι πρώτες αντιδράσεις ήταν χλιαρές μετά την Κορσική, αλλά έγιναν ιδιαιτέρως έντονες μετά την Αργεντινή. Ο Pierre Boudar δήλωσε ότι έλαβε το μήνυμα, τονίζοντας ότι εργάζονται σκληρά για την επόμενη εξέλιξη του αυτοκίνητου, ενώ είναι δεδομένο ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει μέχρι τη Χιλή. Για τον Ogier, με δεδομένα Αργεντινής, η κατάσταση μοιάζει περισσότερο ως... γκρεμός και πίσω ρέμα. Αν δε βρέξει, ο Γάλλος θα χάσει χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους. Αν όμως οι ουρανοί ανοίξουν, μπορεί να έχει πλεονέκτημα αναφορικά με τις επιφάνειες, αλλά είναι πολύ πιθανό να εμφανιστούν τα προβλήματα πρόσφυσης που τον ταλαιπώρησαν και την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Αργεντινής. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η εμπειρία του αποτελεί όπλο στα χέρια του, που ο Ogier θα πρέπει να εκμεταλλευθεί περισσότερο από κάθε άλλη φορά.

Είπε: «Από όσο έχω δει σε βίντεο, οι ειδικές είναι τελείως διαφορετικές σε σχέση με αυτές της Αργεντινής. Οι διαδρομές μοιάζουν πολύ γρήγορες, έχοντας περισσότερη σχέση με αυτές που συναντάμε στη Μ. Βρετανία. Ελπίζω η απόδοσή μας να είναι καλύτερη εδώ. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι σε τι κατάσταση θα είναι οι δρόμοι μετά τις βροχές που είχαν πλήξει την περιοχή τις τελευταίες μέρες».

Esapekka Lappi

Δεν είναι μυστικό ότι ο Φινλανδός δεν έχει δικαιώσει τις προσδοκίες των ανθρώπων της Citroen. Με εξαίρεση τη 2η θέση στο Ράλλυ Σουηδίας, ο Lappi δε θυμίζει σε τίποτα τον οδηγό που πρωταγωνιστούσε πέρσι με την Toyota. Είναι χαρακτηριστικό ότι, έπειτα από πέντε αγώνες, ο 29χρονος έχει κερδίσει μόλις μία ε.δ.! Αριθμός που σε καμία περίπτωση δεν είναι αντιπροσωπευτικός του ταλέντου του. Η έξοδός του στην Αργεντινή προκάλεσε αντιδράσεις, αλλά o Pierre Boudar έσπευσε να εκφράσει τη στήριξή του. Ο Φινλανδός έχει διετές συμβόλαιο με τη Citroen, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον τρόπο που πέρσι αποχώρησε ο Kris Meeke στα μέσα της σεζόν. Ο Lappi πρέπει να αντιστρέψει το εις βάρος του αρνητικό κλίμα, και η Χιλή ίσως να είναι μία ευκαιρία για τον ίδιο. Αν όχι, η λογική λέει ότι από το Ράλλυ Πορτογαλίας και έπειτα, όπου οι αγώνες του είναι περισσότεροι οικείοι και γνωστοί, θα ξεκινήσει να αποδίδει σύμφωνα με τις δυνατότητές του.

Είπε: «Μετά τη δύσκολη αρχή που είχαμε στη σεζόν, είμαι αποφασισμένος στη Χιλή να επιστρέψω στο σωστό δρόμο και να φύγουμε με ένα καλό αποτέλεσμα, προσπαθώντας να αποκτήσουμε και πάλι αυτοπεποίθηση με το αυτοκίνητο βήμα βήμα. Το μόνο που ελπίζω είναι ο καιρός να αποδειχθεί σύμμαχός μας την Παρασκευή. Αν οι διαδρομές είναι στεγνές, τότε οι ειδικές θα απαιτούν καθάρισμα. Αυτό θα μας ευνοήσει με τη σειρά εκκίνησης που θα έχουμε, και θα μπορέσουμε να κάνουμε μία ιδανική αρχή. Πάντως, οι ειδικές διαδρομές μοιάζουν πολύ ωραίες και ενδιαφέρουσες. Οι επιφάνειες δείχνουν καλές, τουλάχιστον την περίοδο που τις τράβηξε η οργανωτική επιτροπή και μας παρείχε τα βίντεο».
 

M-SPORT FORD WRT

Έπειτα από ένα σερί καλών αποτελεσμάτων, η M-Sport δεν κατάφερε να διακριθεί στις ειδικές της Αργεντινής. Ο πρώτος και κύριος λόγος ήταν η έξοδος του Elfyn Evans, ο οποίος αποτελεί την αιχμή του δόρατος της ομάδας φέτος. Ο Βρετανός είχε μία σφοδρή πρόσκρουση σε ένα βράχο, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να επανεκκινήσει στον αγώνα, αλλά και οι μηχανικοί του να πραγματοποιήσουν αγώνα δρόμου ώστε να καταφέρουν να προετοιμάσουν το αυτοκίνητό του για τη Χιλή. Έτσι, με τα δύο Fiesta από το Ράλλυ Αργεντινής θα αγωνιστούν οι κύριοι Evans και Suninen, στοχεύοντας στο να επιστρέψουν στα καλά αποτελέσματα. Σίγουρα, η σειρά εκκίνησης -πάντα ανάλογα με τις διαθέσεις του καιρού- μπορεί να βοηθήσει τους δύο οδηγούς στην προσπάθειά τους, αν και η μειωμένη εμπειρία τους λογικά θα τους φέρει σε μειονεκτική θέση έναντι των υπόλοιπων συνδυασμών. Είναι βέβαιο ότι αμφότεροι έχουν την ταχύτητα στο χώμα, το ίδιο και το Fiesta, και είναι ικανοί για εκπλήξεις...

Elfyn Evans

Έπειτα από ένα σερί καλών αποτελεσμάτων, ο Βρετανός δεν κατάφερε να συνεχίσει το σερί του ύστερα από δικό του λάθος. Βέβαια, ο Evans πίεζε στην προσπάθειά του να ανακάμψει στη μάχη του βάθρου, γεγονός που αποδεικνύει ότι βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. Στη Χιλή ίσως και να μπορέσει να διεκδικήσει ξανά μία θέση στο βάθρο. Μπορεί να μην έχει την εμπειρία των Ogier, Neuville ή Tanak, αλλά οι ειδικές διαδρομές, που μοιάζουν πάρα πολύ με αυτές της ιδιαίτερης πατρίδας του, του επιτρέπουν να έχει υψηλές προσδοκίες πριν από τον αγώνα. Αν και πρέπει να δούμε πώς θα εμφανιστεί μετά την έξοδό του στην Αργεντινή και κατά πόσο τον έχει επηρεάσει.

Είπε: «Αυτή θα είναι μία τελείως καινούργια εμπειρία για όλους. Είναι σπάνιο να βρεθούμε στη θέση να γράψουμε καινούργιες σημειώσεις τελείως από την αρχή. Όμως, ανυπομονώ για αυτήν την πρόκληση. Από τη μεριά μου, αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω τους μηχανικούς μου για τη δουλειά που έκαναν και επισκεύασαν το Fiesta μου στην Αργεντινή. Και ελπίζω να τους το ανταποδώσω με ένα καλό αποτέλεσμα στον αγώνα. Κοιτάζοντας το βίντεο, οι ειδικές είναι παρόμοιες με αυτές της Ουαλίας, και μπορώ να πω ότι φαινομενικά μου αρέσουν. Όμως, θα μπορώ να πω περισσότερα με μεγαλύτερη σιγουριά μετά τις αναγνωρίσεις».

Teemu Suninen

Η ώρα των αποδείξεων. Οι δηλώσεις του Φινλανδού στον τερματισμό της τελευταίας ειδικής, όταν ουσιαστικά ζήτησε συγγνώμη από τους ανθρώπους της M-Sport για την εμφάνισή του, είναι ενδεικτικές του κλίματος και της ψυχολογίας του. Με εξαίρεση τη Σουηδία, που βρέθηκε να διεκδικεί τη νίκη, ο Suninen δεν έχει δικαιολογήσει το θόρυβο γύρω από το όνομά του. Ο Malcolm Wilson τον πιστεύει, και αν κρίνουμε από το παρελθόν του Βρετανού μάνατζερ, είναι δεδομένο ότι θα τον στηρίξει. Τουλάχιστον μέχρι το τέλος της χρονιάς. Αν όμως μέχρι το Νοέμβριο οι επιδόσεις του Φινλανδού εξακολουθούν να είναι μέτριες, τότε κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά ότι θα έχει ακόμα μία ευκαιρία τη νέα χρονιά. Στη Χιλή, όπου η προηγούμενη εμπειρία από τις ειδικές δεν έχει σημασία, μπορεί να τον βοηθήσει. Θα αγωνιστεί επί ίσοις όροις με τον ανταγωνισμό, αν και υπολείπεται σε εμπειρία «ανάγνωσης» του δρόμου. Σίγουρα, το πλήρωμα του χρόνου που ο Suninen πρέπει να αρχίσει να αποδίδει έχει φτάσει.

Είπε: «Έχοντας δει τα βίντεο που μας παραχώρησε η οργανωτική επιτροπή του αγώνα, ωραίος αγώνας! Θα πρέπει να περιμένουμε τις αναγνωρίσεις για να πούμε περισσότερα, αλλά δείχνουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες. Πιστεύω ότι θα μου αρέσει το συγκεκριμένο Ράλλυ, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμα. Πιστεύω ότι οι τρεις πρώτοι θα ξεχωρίσουν και πάλι, και οι υπόλοιποι έχουμε πιο πίσω ίσες πιθανότητες. Όπως είδαμε και στην Κορσική, όλα μπορούν να συμβούν. Ανυπομονώ για τον αγώνα, και θα προσπαθήσω να σημειώσω μία καλή επίδοση».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: RALLYPIXELS - ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ, ΤΟΥΟΤΑ, ΗYUNDAI

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: