Εν μέσω διαδηλώσεων και αναταραχών, ο θίασος του WRC βρίσκεται λίγο έξω από τη Βαρκελώνη, σε έναν αγώνα όπου ίσως να αναδείξει διαφορετικό Πρωταθλητή έπειτα από επτά ολόκληρα χρόνια.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχει μπει στην τελική ευθεία! Μόλις δύο αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού Πρωταθλήματος, και το Ράλλυ Ισπανίας ίσως να αποκτήσει ιστορικό χαρακτήρα. Βλέπετε, αν ο Ott Tanak καταφέρει να τερματίσει στον καταλανικό αγώνα με διαφορά μεγαλύτερη των 30 βαθμών από τον 2ο (σήμερα αυτή αγγίζει τους 28), τότε αυτομάτως θα χριστεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δίνοντας τέλος στην εξαετή κυριαρχία του Sebastien Ogier. Αλλά και σε αυτήν των Γάλλων στο WRC, που διαρκεί από το 2004 μέχρι και σήμερα.

WRC Rally Spain

Πεδίο μάχης για τους πρωταγωνιστές του θεσμού θα αποτελέσει το μικτό Ισπανικό Ράλλυ, αν και οι συνθήκες στην περιοχή δεν είναι ιδανικές. Η φυλάκιση των αυτονομιστών ηγετών της Καταλονίας, οι οποίοι καταδικάστηκαν σε ποινές κάθειρξης από εννέα έως δεκατρία χρόνια για το ρόλο τους στην προσπάθεια ανεξαρτητοποίησης της περιφέρειας το 2017, είχε ως αποτέλεσμα την αντίδραση του κόσμου. Κινητοποιήσεις με γενική απεργία, διαδηλώσεις, καταλήψεις αυτοκινητοδρόμων και κτιρίων ζητώντας την απελευθέρωση των ηγετών τους πραγματοποιούνται σε όλη την Καταλονία. Αρχικά υπήρξε ανησυχία και σκέψεις για πιθανή αναβολή του αγώνα, αλλά η οργανωτική επιτροπή του Ράλλυ Ισπανίας καθησύχασε τους φίλους του σπορ ότι ο αγώνας θα γίνει κανονικά. Αν και η προσωπική μας θέση είναι ότι τίποτα δεν μπορεί να είναι σίγουρο σε καταστάσεις αυτού του είδους.

WRC Rally Spain

Πίσω στο αγωνιστικό σκέλος, το Ράλλυ Ισπανίας αποτελεί έναν από τους κλασικούς αγώνες του WRC. Μπορεί τη νέα χρονιά να μη συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα του θεσμού, αλλά είναι δεδομένο ότι θα επιστρέψει το 2021, και μάλιστα αποκλειστικά ασφάλτινο. Όπως όλα δείχνουν, λοιπόν, η φετινή θα είναι και η τελευταία χωμάτινη εκδοχή του. Η παραλιακή πόλη Salou, μερικά χιλιόμετρα έξω από τη Βαρκελώνη, αποτελεί το επίκεντρο του αγώνα, όπου και βρίσκεται το κεντρικό service park. Το πρώτο σκέλος είναι χωμάτινο, ενώ οι επόμενες δύο μέρες θα πραγματοποιηθούν σε ασφάλτινες επιφάνειες. Αυτή η ιδιαιτερότητα συμβάλλει στο να έχουμε εκπλήξεις στον αγώνα. Με τις χωμάτινες ε.δ. να απαιτούν αρκετό «καθάρισμα», η σειρά εκκίνησης διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην κατάταξη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα όσοι εκκινούν πρώτοι να έχουν σημαντικό μειονέκτημα και να κινδυνεύουν να χάσουν σημαντικό χρόνο, τον οποίο είναι πολύ δύσκολο να καλύψουν στη συνέχεια, αφού οι διαφορές στην άσφαλτο είναι πολύ μικρές. Από εκεί και πέρα, σε σχέση με το 2018, ο αγώνας έχει ελάχιστες διαφορές, οι οποίες περιορίζονται στην ε.δ. La Mussara, που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά μετά το 2014, και μάλιστα με ανάποδη φορά, αποτελώντας παράλληλα την Power Stage του αγώνα το μεσημέρι της Κυριακής.

Με τις μάχες Οδηγών και Κατασκευαστών να βρίσκονται στην κορύφωσή τους, αλλά αυτήν ανάμεσα στις ομάδες να έχει ακόμη... δρόμο μπροστά της, ας δούμε πώς προετοιμάστηκαν άνθρωποι και μηχανές ενόψει του Ράλλυ Ισπανίας._ Π. Τ.

ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

- Μικτός αγώνας, με τα αυτοκίνητα να μετατρέπονται την Παρασκευή από χωμάτινα σε ασφάλτινα.

- Η ε.δ. Horta-Bota την Παρασκευή είναι η μεγαλύτερη του αγώνα, με μήκος 39 χλμ., και δεν είναι αποκλειστικά χωμάτινη, αφού περιλαμβάνει και αρκετά κομμάτια ασφάλτου.

- Μεσαία και μαλακή γόμα θα χρησιμοποιήσουν οι οδηγοί, πάντα σε ελαστικά της Michelin για χώμα και άσφαλτο, αντίστοιχα.

- Σημαντικός παράγοντας είναι οι καιρικές συνθήκες, αφού συχνά συναντάμε βροχοπτώσεις αυτή την περίοδο στην Ισπανία.

- Η διαχείριση των ελαστικών είναι αντίστοιχα σημαντική, αφού η ισπανική άσφαλτος είναι αρκετά τραχιά, προκαλώντας την έντονη φθορά τους.

ME MIA MATIA

Ημερομηνία: 26-27 Οκτωβρίου

Επιφάνεια: Χώμα (ένα σκέλος) - Άσφαλτος (δύο σκέλη)

Συμμετοχές: 64

Αριθμός ε.δ.: 17

Χιλιόμετρα: 325,56 (συνολικά: 1.288,85)

Νίκες οδηγών: Loeb 9, Ogier 3, Auriol 2, McRae 2, Panizzi 2, Sainz 2

Νίκες κατασκευαστών: Citroen 11, VW 4, Ford 3, Toyota 3, Subaru 2

Επίσημο site: www.rallyracc.com

HYUNDAI SHELL MOBIS WRT

WRC Rally Spain

Με το Πρωτάθλημα Οδηγών να μοιάζει πλέον να έχει φύγει από τα χέρια του Thierry Neuville, όλοι στη Hyundai έχουν στρέψει την προσοχή τους στη μάχη του τίτλου των Κατασκευαστών. Ο Andrea Adamo για ακόμα μία φορά αποφάσισε να... ανακατέψει την τράπουλα, αφήνοντας και πάλι εκτός τον Andreas Mikkelsen και δίνοντας το δεύτερο i20 WRC στον Dani Sordo. Την ίδια ώρα, ο Sebastien Loeb ήταν δεδομένο ότι θα κάνει την τελευταία του φετινή εμφάνιση στο θεσμό στις ε.δ. της Καταλονίας, αγώνας για τον οποίο προετοιμαζόταν εδώ και τρεις μήνες! Και οι τρεις έκαναν δοκιμές πριν από το Ράλλυ με το Hyundai i20 WRC, και στις δύο επιφάνειες, με τον Neuville να οδηγεί το i20 που είχε στη διάθεσή του στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας, ενώ ο Sordo του Breen από τον ίδιο αγώνα. Αντίθετα, ο Loeb θα οδηγήσει το i20 WRC του Ισπανού από το Ράλλυ Γερμανίας, το οποίο και είναι το νεότερο που έχει βγει από το εργοστάσιο της Hyundai Motorsport, αφού το Ράλλυ Ισπανίας θα είναι μόλις ο δεύτερος αγώνας του αυτοκινήτου! Σε κάθε περίπτωση, το i20 WRC έχει αποδείξει ότι είναι ανταγωνιστικό και στις δύο επιφάνειες, και η τριάδα οδηγών που διαθέτει η Hyundai επιτρέπει στον Adamo να είναι αισιόδοξος ότι στον τερματισμό την Κυριακή θα έχει διευρύνει τη διαφορά του από την Toyota.

Thierry Neuville

WRC Rally Spain

Αυταπάτες τέλος για τον Βέλγο. Μετά τη Βρετανία, για ακόμα μία φορά οι ελπίδες του για τίτλο εξανεμίστηκαν. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ο Neuville αδυνατεί να παραμείνει ως το τέλος στη μάχη του Πρωταθλήματος Οδηγών. Μπορεί ακόμη να έχει μαθηματικές ελπίδες, αλλά και ο ίδιος γνωρίζει ότι είναι ελάχιστες. Βέβαια, στους αγώνες ράλλυ ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος, και αυτό είναι το στοιχείο που έχει στο μυαλό του ο Βέλγος. Στην Ισπανία ο στόχος είναι ξεκάθαρος. Η νίκη. Μπορεί να μην έχει κερδίσει ποτέ το συγκεκριμένο αγώνα, με το καλύτερό του αποτέλεσμα να είναι μια 3η θέση, αλλά διαθέτει την ταχύτητα να το καταφέρει. Μάλιστα, για να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα, έλαβε μέρος στο Rally Legend 2019 με το Hyundai i20 WRC, επικρατώντας στον αγώνα και δοκιμάζοντας διάφορες λύσεις στο αυτοκίνητο. Με την πίεση για τον τίτλο των Οδηγών να είναι μικρότερη, ο Βέλγος θα πρέπει να επιδείξει στην Ισπανία και κάτι ακόμα, το οποίο θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό. Ότι είναι ο πρώτος οδηγός και ηγέτης της ομάδας. Κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να συνεισφέρει τα μέγιστα στην προσπάθεια της Hyundai για την κατάκτηση του τίτλου των Κατασκευαστών.

Είπε: «Έχουμε φτάσει σε ένα εξαιρετικά κρίσιμο σημείο της χρονιάς, όπου το Πρωτάθλημα πλέον θα ξεκαθαρίσει. Ο στόχος μας είναι σαφής. Να κερδίσουμε και να πάρουμε περισσότερους βαθμούς από τους αντιπάλους μας. Από την άλλη πλευρά, γνωρίζουμε ότι το Ισπανικό Ράλλυ είναι ένας μοναδικός αγώνας, αφού τη μία μέρα διεξάγεται στο χώμα και τις επόμενες δύο στην άσφαλτο. Έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και είναι μοναδικός στο είδος του στο πρόγραμμα του WRC. Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να σημειώσουμε εξαιρετικές επιδόσεις τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, και θα συνεχίσουμε να πιέζουμε όσο περισσότερο μπορούμε στην προσπάθειά μας για κατάκτηση του τίτλου».

Dani Sordo

WRC Rally Spain

Έπειτα από διάλειμμα ενός αγώνα, ο Ισπανός επιστρέφει στο μπάκετ του i20 WRC για έναν από τους αγαπημένους του αγώνες στο πρόγραμμα του WRC. Ο Sordo, έχοντας ανανεώσει τη συμφωνία του με τη Hyundai και για το 2020, είναι ένας από τους ελάχιστους οδηγούς που έχουν εξασφαλισμένο μπάκετ τη νέα χρονιά. Απελευθερωμένος από το άγχος, θα προσπαθήσει να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Κάτι που δεν είναι ουτοπικό για τον Dani. Με δεδομένη την εξαιρετική σειρά εκκίνησης που θα έχει στο χωμάτινο σκέλος και φυσικά την ταχύτητά του στην άσφαλτο, όπως και τη γνώση του δρόμου, αποτελεί άσο στο μανίκι του Andrea Adamo και της Hyundai για τον ισπανικό αγώνα.

Είπε: «Ανυπομονώ να βρεθώ και πάλι στο τιμόνι του i20 WRC, ειδικά από τη στιγμή που πρόκειται για τον αγώνα της πατρίδας μου, το Ράλλυ Ισπανίας. Είναι ένας ξεχωριστός αγώνας, αφού αγωνιζόμαστε σε άσφαλτο και χώμα μέσα σε ένα τριήμερο. Είναι καλό ότι ξεκινάμε με το χώμα, αφού η σειρά εκκίνησης θα μας ευνοήσει. Από την άλλη, αναμένεται στην άσφαλτο ο συναγωνισμός να είναι εξαιρετικά έντονος, αφού υπάρχουν πολλά πληρώματα που διακρίνονται για τις επιδόσεις τους σε αυτές τις επιφάνειες. Στην Ισπανία προσωπικά έχω διπλό κίνητρο. Οι θεατές έρχονται στις ειδικές για να παροτρύνουν όλους τους οδηγούς, αλλά νομίζω ότι υποστηρίζουν λίγο παραπάνω τους Ισπανούς».

Sebastien Loeb

WRC Rally Spain

Επιστροφή στο μπάκετ και για τον εννέα φορές του Παγκόσμιου Πρωταθλητή έπειτα από σχεδόν έξι μήνες. Βέβαια, για να είμαστε ακριβείς, από το Ράλλυ Πορτογαλίας, όταν και τον είδαμε τελευταία φορά στο WRC, ο Γάλλος μόνο... άπραγος δεν έχει μείνει. Από τότε μέχρι και σήμερα έχει λάβει μέρος συνολικά σε τέσσερις αγώνες με το i20 WRC, δύο σε άσφαλτο και δύο σε χώμα. Μάλιστα, η τελευταία ήταν σε χωμάτινο αγώνα στη Γρανάδα το Σαββατοκύριακο που μόλις πέρασε! Ο Loeb μοιάζει να έχει «σημαδέψει» το Ράλλυ Ισπανίας και να προετοιμάζεται όλο αυτό το διάστημα για τη συγκεκριμένη αναμέτρηση. Και αν σκεφτούμε ότι πέρσι κατάφερε να κερδίσει με το Citroen C3 WRC, γιατί να μην το καταφέρει φέτος; Οι διαδρομές δεν του είναι άγνωστες, πλέον έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις του i20 WRC, το οποίο και έχει φέρει στα μέτρα του, ενώ θα έχει ιδανική σειρά εκκίνησης στο πρώτο χωμάτινο σκέλος. Και αν στο τέλος της Παρασκευής είναι στη μάχη της κορυφής, τότε στην άσφαλτο όλα είναι πιθανά. Κάτι που απέδειξε ο «Master» και πέρσι.

Είπε: «Το Ράλλυ Ισπανίας είναι ένας αγώνας που πάντα απολαμβάνω. Έχω κερδίσει αρκετές φορές στο παρελθόν, αλλά αυτό που μου αρέσει ακόμα περισσότερο είναι η περιοχή, αφού βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα. Οι μικτές συνθήκες είναι κάτι που επίσης μου αρέσει, και είναι ο μοναδικός αγώνας όπου συναντάμε κάτι τέτοιο σήμερα. Έχω αυτοπεποίθηση και θεωρώ ότι μπορούμε να έχουμε καλό ρυθμό, ο οποίος και θα επιτρέψει στην ομάδα μας να διευρύνει τη διαφορά της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών».

ΤΟΥΟΤΑ GAZOO RACING WRT

WRC Rally Spain

Στην Toyota είναι έτοιμοι να πανηγυρίσουν τον πρώτο τίτλο Οδηγών από το 1994! Τότε, το Πρωτάθλημα Οδηγών με τα χρώματα της ιαπωνικής ομάδας είχε κατακτήσει ο Didier Auriol οδηγώντας τη Celica ST-185 στα χρώματα της Castrol. Ο Ott Tanak θα αποτελέσει και πάλι την αιχμή του δόρατος, με τους Kris Meeke και Jari-Matti Latvala να έχουν ξεκάθαρο στόχο τη συγκομιδή βαθμών στη μάχη του τίτλου των Κατασκευαστών. Και οι τρεις οδηγοί της Toyota είχαν τη δυνατότητα να οδηγήσουν το Yaris WRC πριν από τον αγώνα, σε ασφάλτινες αλλά και χωμάτινες επιφάνειες, με στόχο να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για το μικτό αγώνα. Δεν είναι μυστικό ότι το Yaris είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό και στις δύο επιφάνειες, με μοναδικό ερωτηματικό την αξιοπιστία του. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Tommi Makinen σε δηλώσεις του πριν από τον αγώνα υποστήριξε ότι κάνουν τα πάντα για να προσφέρουν και στους τρεις οδηγούς ένα αυτοκίνητο που δε θα παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα. Από την άλλη, ο Φινλανδός μάνατζερ έχει ακόμα ένα μικρό πονοκέφαλο να αντιμετωπίσει, ο οποίος δεν είναι άλλος από την αστάθεια που χαρακτηρίζει τους Meeke και Latvala. Σαν να μη φτάνει δε αυτό, είναι γνωστό ότι οι δυο τους έχουν πλέον ένα είδος εσωτερικού εμφυλίου, με βραβείο μία θέση στην ομάδα τη νέα χρονιά. Το ερώτημα είναι αν και πώς θα επηρεάσει αυτό την προσπάθεια της Toyota για κατάκτηση του τίτλου Κατασκευαστών.

Ott Tanak

WRC Rally Spain

Με 28 βαθμούς διαφορά από τον 2ο Sebastien Ogier, o Εσθονός θα πρέπει να «αυτοκτονήσει» για να χάσει τον πρώτο τίτλο της καριέρας του. Με έξι νίκες σε δώδεκα αγώνες μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Tanak και το Yaris WRC είναι σήμερα ο ταχύτερος συνδυασμός στο θεσμό. Στην Ισπανία δε χρειάζεται να υπερβάλει, ούτε να πάρει ρίσκα. Επιπλέον 2 βαθμοί επί του Ogier είναι αρκετοί για να του χαρίσουν το Πρωτάθλημα. Στο συγκεκριμένο αγώνα δεν έχει την καλύτερη παράδοση, αφού μετράει μόλις μία 3η θέση ως το καλύτερό του αποτέλεσμα, αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι είναι φαβορί για τη νίκη. Μειονέκτημα θα αποτελέσει η σειρά εκκίνησης, αλλά έχει αποδείξει φέτος ότι κάτι τέτοιο δεν τον προβληματίζει στο τέλος της ημέρας. Αυτό που προκαλεί άγχος στον Tanak είναι το Yaris και η αξιοπιστία του. Τίποτα άλλο δε μοιάζει ικανό να στερήσει από τον Εσθονό το φετινό τίτλο.

Είπε: «Ανυπομονώ για το Ράλλυ της Ισπανίας. Όπως πάντα, θα δώσω τον καλύτερό μου εαυτό, αλλά ξέρουμε ότι πρέπει να είμαστε έξυπνοι σε αυτό τον αγώνα. Σίγουρα, θα είναι δύσκολα για εμάς την πρώτη μέρα στο χώμα, λόγω της σειράς εκκίνησης. Όμως, σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει και ο καιρός. Όπως είδαμε και πέρσι, είναι πολύ πιθανό να βρέξει στην Ισπανία αυτή την περίοδο του χρόνου. Παρ' όλα αυτά, πιστεύω ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί και στις δύο επιφάνειες. Πέρσι ήμασταν γρήγοροι, και ελπίζω ότι το ίδιο θα συμβεί και φέτος, σημειώνοντας το αποτέλεσμα που χρειαζόμαστε».

Jari-Matti Latvala

WRC Rally Spain

Πλέον δεν είναι μυστικό ότι ο Φινλανδός διανύει μία από τις δυσκολότερες περιόδους της ζωής του. Η μειωμένη του απόδοση, τα συνεχή λάθη και η γενικότερη εικόνα του ανάγκασαν τον Τοmmi Makinen να δηλώσει ότι ο Kris Meeke έχει προβάδισμα για μία θέση στην ομάδα τη νέα χρονιά. Η αλήθεια είναι ότι ο Jari-Matti Latvala αντιμετώπισε ουκ ολίγα προβλήματα το τελευταίο διάστημα, αφού βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στην πατρίδα του σχετικά με την προσωπική του ζωή. Η σύντροφός του, με την οποία σχεδίαζε να παντρευτεί, είχε εξωσυζυγική σχέση, η οποία και έγινε πρώτο θέμα στα ταμπλόιντ της Φινλανδίας. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς σε τι βαθμό επηρέασε αυτό τον Latvala, του οποίου η ψυχολογία είναι εύθραυστη γενικότερα. Το ερώτημα είναι πώς θα αντιδράσει αυτό το Σαββατοκύριακο. Στην Ισπανία έχει καλή παράδοση, αφού έχει τερματίσει ουκ ολίγες φορές στο βάθρο. Η σειρά εκκίνησης, οι επιδόσεις του Yaris και το ότι δεν κυνηγάει κάτι θα τον αποφορτίσουν σε μεγάλο βαθμό, αλλά, ακόμα και έτσι, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει με σιγουριά πώς θα αντιδράσει ο 34χρονος Φινλανδός.

Είπε: «Ο συνδυασμός ασφάλτου και χώματος είναι κάτι που πάντα μου άρεσε στην Ισπανία. Οι χωμάτινες ειδικές έχουν καλές και μαλακές επιφάνειες, αλλά γλιστράνε αρκετά. Την ίδια ώρα, οι ασφάλτινες είναι οι καλύτερες του Πρωταθλήματος. Σε καλή άσφαλτο και πολύ γρήγορες. Κάναμε δοκιμές στην Ισπανία την προηγούμενη εβδομάδα, και μπορώ να πω ότι είχα πολύ καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο. Έχω μεγάλο κίνητρο και ανυπομονώ να βρεθώ στο Yaris και να παλέψω για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, το οποίο και θα μας επιτρέψει να κατακτήσουμε και φέτος τον τίτλο των Κατασκευαστών».

Kris Meeke

WRC Rally Spain

Από το ναδίρ στο ζενίθ και πάλι πίσω! Ο Βρετανός έχει κάνει αυτήν τη διαδρομή άπειρες φορές στην καριέρα του, και δεν είναι πρόβλημα να την πραγματοποιήσει ακόμα μία. Εκεί που στα μέσα της χρονιάς ο Makinen έμοιαζε απογοητευμένος από την παρουσία του, ο Meeke κατάφερε να αντιστρέψει το κλίμα, και πλέον να μοιάζει πως έχει τον πρώτο λόγο για μία θέση στην ομάδα τη νέα χρονιά. Τι άλλαξε; Ο τρόπος σκέψης του. Πλέον, μοιάζει συμβιβασμένος με το ρόλο του δεύτερου οδηγού, βάζοντας το κέρδος της ομάδας πάνω από όλα. Η ταχύτητα ποτέ δεν του έλειψε, ούτε σήμερα, και θα υπάρξουν περιπτώσεις όπου θα διεκδικήσει ακόμα και τη νίκη. Μία από αυτές είναι το Ράλλυ Ισπανίας, στο οποίο έχει αποδείξει ότι μπορεί να κερδίσει στο παρελθόν. Μην ξεχνάμε ότι το 2017 ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου με το Citroen C3 WRC. Πέρσι δε συμμετείχε στον αγώνα, αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι με τον τρόπο που λειτουργεί ο Βρετανός σήμερα και έχοντας στόχο να διατηρηθεί στη θέση του και τη νέα χρονιά, λογικά θα διεκδικήσει και αυτός με τη σειρά του μία θέση στο βάθρο.

Είπε: «Το Ράλλυ Ισπανίας είναι ένας από τους αγαπημένους αγώνες στο πρόγραμμα του WRC. Πάντα απολάμβανα τις μικτές συνθήκες, και την τελευταία φορά που έλαβα μέρος (2017) είχα καταφέρει να κερδίσω. Με το Yaris WRC έχω πολύ καλή αίσθηση στην άσφαλτο, και ανυπομονώ για αυτό το κομμάτι του αγώνα. Στο χώμα γνωρίζουμε ότι θα υπάρχουν κάποιοι οδηγοί που θα έχουν πλεονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης και θα παίξουν σημαντικό ρόλο σε αυτό τον αγώνα. Με τη μάχη στον τίτλο των Κατασκευαστών να είναι τόσο έντονη, είναι δεδομένο ότι έχουμε να κάνουμε μία δουλειά και να τη φέρουμε εις πέρας».

CITROEN TOTAL WRT

WRC Rally Spain

Στο γαλλικό στρατόπεδο εργάζονται πυρετωδώς! Όχι μόνο για το Ράλλυ Ισπανίας, αλλά και για τη νέα χρονιά. Λίγο πριν από το 13ο χρόνο του θεσμού, η τεχνική ομάδα της Citroen... βγήκε στα βουνά. Οι κύριοι Ogier και Lappi οδήγησαν το C3 WRC σε ισπανικές διαδρομές, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στην άσφαλτο. Κάτι απολύτως λογικό, αν αναλογιστούμε τις επιδόσεις του C3 στα Ράλλυ Κορσικής και Γερμανίας φέτος. Έχοντας ξεκινήσει νωρίτερα με δοκιμές εξέλιξης στο Satory, προχώρησαν σε σημαντικές αλλαγές στα αμορτισέρ, στα διαφορικά αλλά και στη γεωμετρία. Σύμφωνα με τους τεχνικούς, αλλά και την αίσθηση των οδηγών, τα προβλήματα υποστροφής εξαλείφθηκαν, με την αισιοδοξία να κυριαρχεί στο γαλλικό στρατόπεδο. Βέβαια, αντίστοιχη αίσθηση υπήρχε και πριν από το Γερμανικό Ράλλυ, χωρίς όμως το αποτέλεσμα να τους δικαιώνει. Την ίδια ώρα, στη δημοσιότητα βγήκαν και οι πρώτες εικόνες του C3 WRC με τα αεροδυναμικά βοηθήματα που θα χρησιμοποιήσει η ομάδα το 2020! Οι Γάλλοι δεν έχουν δικαίωμα να ομολογκάρουν νέα μέρη το τρέχον έτος, αλλά αυτό δεν τους αποτρέπει από το να προετοιμάζονται ενόψει της νέας χρονιάς. Εκτός από τους οδηγούς της ομάδας, το αναβαθμισμένο C3 οδήγησαν και οι Camilli (Ισπανία) και Mads Ostberg (Φινλανδία). Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, αν ο Ogier παραμείνει στο παιχνίδι του τίτλου μετά το τέλος του αγώνα, η Citroen θα κατεβάσει και ένα τρίτο C3 WRC στο Ράλλυ Αυστραλίας για τον Ostberg, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τον Γάλλο να κατακτήσει τον έβδομο συνεχόμενο τίτλο του!

Sebastien Ogier

WRC Rally Spain

Σε μια πρωτόγνωρη για τον ίδιο κατάσταση βρίσκεται ο Γάλλος έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Έπειτα από έξι συναπτά έτη είναι πιθανό στο γκαλά της FIA στο τέλος της χρονιάς να μη βρίσκεται με το τρόπαιο του Πρωταθλητή στα χέρια του. Παρ' όλα αυτά, είναι δεδομένο ότι δε θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, αφού θα προσπαθήσει να εξαντλήσει τις πιθανότητές του. Ο στόχος του είναι ξεκάθαρος. Να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, και αν δεν το καταφέρει, έστω να τερματίσει μπροστά από τον Ott Tanak. Στην Ισπανία έχει αρκετές πιθανότητες να το επιτύχει, αφού δεν είναι τυχαίο ότι έχει κερδίσει τρεις φορές το συγκεκριμένο αγώνα στο παρελθόν. Θετικό για τον ίδιο είναι ότι ο αγώνας ξεκινάει με τις χωμάτινες ειδικές, επιφάνεια όπου το C3 έχει αποδειχθεί ανταγωνιστικό από το Ράλλυ Φινλανδίας και έπειτα. Το ερώτημα τόσο για τον ίδιο όσο και για τη Citroen είναι κατά πόσο έχουν όντως ξεπεραστεί τα προβλήματα υποστροφής στην άσφαλτο. Διότι, αν το C3 δεν έχει διαφοροποιηθεί δραματικά σε σχέση με το Ράλλυ Γερμανίας, τότε το έργο του Γάλλου θα είναι εξαιρετικά δύσκολο.

Είπε: «Απολαμβάνω την οδήγηση σε διαφορετικές επιφάνειες, κάτι που σημαίνει ότι μου αρέσει αυτός ο αγώνας. Είμαι αποφασισμένος να σημειώσω όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς. Εξάλλου, δεν έχουμε και άλλη επιλογή. Πρέπει να μειώσουμε τη διαφορά μας από τον Ott, αν θέλουμε να διατηρήσουμε ζωντανές τις ελπίδες μας για τον τίτλο. Σίγουρα, στο πρώτο χωμάτινο σκέλος θα έχουμε μειονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης, αλλά δεν ανησυχώ περισσότερο από άλλες φορές. Από την άλλη, είμαι πεπεισμένος ότι θα είμαστε πιο ανταγωνιστικοί στην άσφαλτο σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Η αίσθηση που έχω μετά τις δοκιμές με το C3 είναι πολύ καλύτερη, αλλά μόνο οι χρόνοι στις ειδικές διαδρομές θα αποδείξουν αν όντως το βήμα που κάναμε μπροστά είναι αρκετό».

Esapekka Lappi

WRC Rally Spain

Μετά το βάθρο της Τουρκίας, ο Lappi έπεσε στα... ρηχά στα δάση της Μ. Βρετανίας. Τα σκαμπανεβάσματα στην απόδοσή του είναι το κύριο χαρακτηριστικό της φετινής του παρουσίας στο θεσμό, αλλά ακόμη έχει την υποστήριξη του Pierre Boudar. Ο Γάλλος μάνατζερ πιστεύει στο ταλέντο του Φινλανδού, όμως ο τελευταίος πρέπει να αποκτήσει σταθερότητα στην απόδοσή του. Στην Ισπανία θα έχει ιδανικές συνθήκες για να το καταφέρει. Στο χωμάτινο σκέλος θα έχει ιδανική σειρά εκκίνησης, ενώ τόσο ο ίδιος όσο και το C3 έχουν αποδείξει ότι πλέον είναι ανταγωνιστικοί στο χώμα. Θετικό για τον Lappi είναι ότι του αρέσουν οι ασφάλτινες ειδικές της Ισπανίας, οι οποίες είναι αρκετά πιο γρήγορες από αυτές της Κορσικής και της Γερμανίας, έχοντας σημαντική εμπειρία από αγώνες του ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος στο παρελθόν σε αυτές τις επιφάνειες.

Είπε: «Παρόλο που αποτελεί μεγάλη πρόκληση, η ιδέα του μικτού αγώνα μου αρέσει. Θεωρώ δύσκολη τη στιγμή το Σάββατο το πρωί, όταν θα πρέπει να αλλάξεις τον τρόπο σκέψης οδηγώντας από τη στροφή γρήγορα στην άσφαλτο, ενώ την προηγούμενη ημέρα αγωνιζόσουν στο χώμα. Ελπίζω την Παρασκευή ο καιρός να είναι αίθριος και να μπορέσω να εκμεταλλευθώ στο έπακρο τη σειρά εκκίνησης. Ειδικά από τη στιγμή που στους τελευταίους χωμάτινους αγώνες έχουμε αποδείξει ότι έχουμε πολύ καλό ρυθμό. Επίσης, δεν μπορώ να πω ότι μου αρέσουν πολύ οι ασφάλτινες ειδικές του αγώνα. Θεωρώ ότι αυτήν τη φορά θα είμαστε ανταγωνιστικοί σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, επειδή όντως βελτιώσαμε το αυτοκίνητο στις τελευταίες δοκιμές. Όμως, θα πρέπει να περιμένουμε τις πρώτες ειδικές του αγώνα για να δούμε πού ακριβώς βρισκόμαστε».

M-SPORT FORD WRT

WRC Rally Spain

Επιστροφή στην κανονικότητα για τη βρετανική ομάδα. Ο Elfyn Evans επέστρεψε στο μπάκετ του Ford Fiesta WRC και ο Ουαλός έδειξε να μην τον έχει επηρεάσει η αποχή του το τελευταίο τρίμηνο. Στην Ισπανία η M-Sport θα συμμετάσχει μόλις με δύο αυτοκίνητα, με τον Teemu Suninen να βρίσκεται στο μπάκετ του δεύτερου Fiesta WRC. Και οι δύο οδηγοί της ομάδας ταξίδεψαν στην Ισπανία νωρίτερα και οδήγησαν το αυτοκίνητο σε άσφαλτο και χώμα, έτσι ώστε να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα ενόψει του αγώνα. Τεχνικές αλλαγές δεν υπάρχουν, αλλά είναι δεδομένο ότι το Fiesta WRC είναι ανταγωνιστικό και στις δύο επιφάνειες. Και οι δύο οδηγοί της ομάδας είναι ικανοί για την έκπληξη, με τους ανθρώπους της M-Sport να έχουν ξεκαθαρίσει ότι σε Ισπανία και Αυστραλία στόχος είναι το βάθρο!

Elfyn Evans

WRC Rally Spain

Μετά τον τραυματισμό του στην πλάτη, που τον κράτησε μακριά από τους αγώνες για περίπου τρεις μήνες, ο 31χρονος Βρετανός επέστρεψε στο Fiesta WRC δείχνοντας ανεπηρέαστος. Μάλιστα, στη Μ. Βρετανία σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις, κέρδισε ειδικές διαδρομές και, αν δεν είχε σπάσει η ανάρτηση του Fiesta, θα μπορούσε να είχε τερματίσει στο βάθρο. Αντίστοιχα, στην Ισπανία είναι ικανός για το καλύτερο. Θα έχει καλή σειρά εκκίνησης στο χώμα, ενώ στην άσφαλτο αποδεδειγμένα μπορεί να κινηθεί στο ρυθμό των πρώτων. Με δεδομένο ότι διανύει την καλύτερη περίοδο της καριέρας του, αλλά και ότι το όνομά του ακούγεται έντονα στο μεταγραφικό παζάρι, ο Evans θα προσπαθήσει να διεκδικήσει τη νίκη. Και είναι ικανός να το καταφέρει.

Είπε: «Αισθάνομαι πολύ καλά μετά την Ουαλία, αφού διαπίστωσα ότι ο ρυθμός μας ήταν πολύ καλός και μας επέτρεψε να σημειώσουμε κορυφαίους χρόνους. Θέλουμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο και στην Ισπανία. Και δε βρίσκω το λόγο να μη συμβεί αυτό! Αισθάνομαι ότι φέτος έχουμε αφήσει κάτι στη μέση, και στους δύο τελευταίους αγώνες στοχεύω σε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα. Από την άλλη, με δεδομένο ότι είναι ο μοναδικός μικτός αγώνας του θεσμού, το Ράλλυ Ισπανίας είναι ιδιαίτερο. Κάναμε δοκιμές στην άσφαλτο με το Fiesta και αισθάνομαι καλά πίσω από το τιμόνι του. Ανυπομονώ να ξεκινήσει ο αγώνας και να δούμε τι μπορούμε να καταφέρουμε»!

Teemu Suninen

WRC Rally Spain

Ακόμα ένας Φινλανδός του οποίου η φετινή απόδοση χαρακτηρίζεται από σκαμπανεβάσματα. Ο Suninen δεν έχει πείσει με τις επιδόσεις του, αλλά ο Malcolm Wilson εξακολουθεί να πιστεύει σε πολύ μεγάλο βαθμό στο ταλέντο του. Δεν είναι τυχαίο ότι, όπως όλα δείχνουν, ο Φινλανδός θα είναι στο τιμόνι της M-Sport και τη νέα χρονιά, είδηση που επιβεβαίωσε ο μάνατζέρ του, Timo Jouhki. Στην Ισπανία, ο Suninen έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους υπόλοιπους αγώνες. Είναι το μοναδικό Ράλλυ όπου συμμετέχει ανελλιπώς από το 2015 μέχρι και σήμερα, κάτι που μεταφράζεται σε καλή γνώση του δρόμου. Αν εκμεταλλευθεί την καλή σειρά εκκίνησης που έχει στο χώμα και διατηρηθεί στη μάχη στην άσφαλτο, ο Φινλανδός θα διεκδικήσει μία θέση στην πεντάδα.

Είπε: «Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιήσαμε μαζί με τον Elfyn τρεις μέρες δοκιμών, οδηγώντας σε τρεις διαφορετικούς τύπους ασφάλτου. Γνωρίζουμε ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό σε αυτές τις επιφάνειες, αλλά και αποδεδειγμένα ανταγωνιστικό στο χώμα. Στόχος μου είναι να σημειώσω ένα κορυφαίο αποτέλεσμα, δηλαδή να διεκδικήσω μία θέση στο βάθρο. Πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι, και θα προσπαθήσω να βρω καλό ρυθμό από την πρώτη ειδική. Θετικό για μένα είναι ότι, επειδή θα είναι η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά που λαμβάνω μέρος στον αγώνα, έχω καλή γνώση των ειδικών. Αν όλα πάνε καλά και σύμφωνα με το πλάνο, πιστεύω ότι μπορούμε να σημειώσουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: RALLYPIXELS - ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΙΚΗΣ

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά