X
WRC

WRC: Ράλλυ Φινλανδίας – Preview: Σε δρόμους που λες και φτιάχτηκαν για ράλλυ

Στις καλύτερες ειδικές του κόσμου διεξάγεται το τετραήμερο 4-7 Αυγούστου το Ράλλυ Φινλανδίας. Ο πιο θεαματικός αγώνας του πρωταθλήματος θέτει φέτος σοβαρή υποψηφιότητα για να σπάσει το ρεκόρ του ταχύτερου αγώνα όλων των εποχών.

Το Ράλλυ των 1000 λιμνών όπως το μάθαμε και όπως μας αρέσει να το λέμε, επιστρέφει στην κανονική περίοδο διεξαγωγής του, τον Αύγουστο, μετά το περσινό, ελέω covid-19, φθινοπωρινό διάλειμμα. Υπερθέαμα για τους χιλιάδες φίλους του WRC που θα βρεθούν στις ειδικές διαδρομές γύρω από το κέντρο του αγώνα, την Jyvaskyla, τεράστια πρόκληση για τα 45 πληρώματα που ανυπομονούν να ανεβούν στη ράμπα της εκκίνησης.

Η διαδρομή

Σε μια περιοχή με χιλιάδες λίμνες, όπου ο κάθε επαρχιακός χωματόδρομος που περνάει ανάμεσα τους είναι εν δυνάμει ειδική διαδρομή, οι Φινλανδοί οργανωτές έχουν άπειρες επιλογές για τη σχεδίαση του ράλλυ τους.

Για να συμβαδίσουν με τις επιταγές της FIA που επιβάλλει περιορισμό της μέσης ωριαίας ταχύτητας και περισσότερη ασφάλεια, έχουν προσθέσει στα εξαιρετικά γρήγορα, γεμάτα καμπές, κομμάτια με flat οδόστρωμα και τμήματα που ξεφεύγουν από τη φιλοσοφία του αγώνα, στενά, σκληρά, τηρουμένων των αναλογιών, και περισσότερο τεχνικά. Τον στόχο μπορεί να τον επιτυγχάνουν, δεν είναι ικανά όμως να αλλάξουν το χαρακτήρα του αγώνα που παραμένει ο πιο γρήγορος του θεσμού!

Η δράση ξεκινάει την Πέμπτη το απόγευμα με μια όμορφα διαμορφωμένη υπερειδική σε ένα από τα πολλά πάρκα της πόλης που περιλαμβάνει τόσο ασφάλτινα όσο και χωμάτινα τμήματα και συγκεντρώνει πάντα χιλιάδες θεατές.

Η Παρασκευή περιλαμβάνει 9 ειδικές διαδρομές μήκους 125 αγωνιστικών χιλιομέτρων γύρω από την Jyvaskyla, ενώ το Σάββατο είναι η πιο απαιτητική ημέρα, με 151 αγωνιστικά χιλιόμετρα και κλασικές ειδικές με πολλά άλματα νότια του κέντρου του αγώνα. Η Κυριακή είναι, όπως και στους περισσότερους αγώνες “κουτσή”, αποτελούμενη από 4 ειδικές και μόλις 44 αγωνιστικά χιλιόμετρα, έχοντας όμως σαν attraction την power stage στο Ruuhimaki, μια από τις θεαματικότερες του πρωταθλήματος.

Η ιστορία

Σε έναν τόσο ιδιαίτερο αγώνα όπως το Ράλλυ των 1000 Λιμνών, με τα αμέτρητα χασίματα και τα πολλά άλματα, οι τοπικοί δεν επέτρεπαν σε κανέναν άλλον να κερδίσει, τουλάχιστον μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 80. Οι Marcus Gronholm και Hannu Mikkola έχουν ανεβεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου από 7 φορές, ενώ ακόμα ένας θρύλος του αγώνα, ο Markku Alen έχει κερδίσει στην πατρίδα του 6 φορές.

Ο πρώτος μη Σκανδιναβός που τα κατάφερε ήταν ο πολύς Carlos Sainz το 90, τον ακολούθησε ο επίσης Παγκόσμιος Πρωταθλητής Didier Auriol το 92, μέχρι να έρθει η παντοκρατορία στο θεσμό του Sebastien Loeb που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου 3 φορές.

Οι Φινλανδοί που ζουν τον αγώνα με απίστευτο συναίσθημα, έχουν να δουν “δικό τους” να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου από το 2017 και περιμένουν τη στιγμή που αυτό θα ξανασυμβεί!

Τα τελευταία χρόνια είναι η ομάδα της Toyota αυτή που έχει διαλύσει το συναγωνισμό, με 4 σερί κατακτήσεις, παίζοντας εντός έδρας, αφού στη Φινλανδία εξελίσσονται τα Yaris που συμμετέχουν στο WRC.

Συμμετοχές

Αν θα έπρεπε να προβλέψουμε, νίκη της Toyota θα βλέπαμε και φέτος. Οι δύο από τους τρεις οδηγούς της ομάδας Elfyn Evans και τον Esapekka Lappi ξέρουν τον τρόπο, αφού έχουν κερδίσει εκεί στο παρελθόν. Όσον αφορά τον τρίτο, τον Kalle Rovanpera, θέλει να πανηγυρίσει μπροστά στους συμπατριώτες του όσο πουθενά αλλού, άσχετα αν “κρατάει τη μπάλα χαμηλά” λέγοντας ότι οι αυξημένες απαιτήσεις που έχουν από αυτόν οι οπαδοί του δεν τον φορτώνει με επιπλέον άγχος.

Στο στρατόπεδο της Hyundai o Ott Tanak έχει αδιαμφισβήτητα τις ικανότητες να συναγωνιστεί τα Yaris, αν του το επιτρέψει το αυτοκίνητο του, ενώ ο Thierry Neuville θα είναι ευχαριστημένος με μια θέση στο βάθρο. Ο Oliver Solberg θέλει επιτέλους μια καλή εμφάνιση στο τιμόνι του i20 Rally1 και το Ράλλυ Φινλανδίας είναι από τους αγώνες που μπορεί να φέρει αποτέλεσμα.

Αυξημένες απαιτήσεις έχει η M-Sport από τον Craig Breen στις 1000 λίμνες, σε ένα ράλλυ που έχει συμμετάσχει αρκετές φορές στο παρελθόν κι έχει καταφέρει να ανεβεί στο βάθρο των νικητών σε δύο περιπτώσεις. Αντίθετα, δεν υπάρχουν υψηλές προσδοκίες από τους υπόλοιπους οδηγούς της ομάδας, Gus Greensmith, Adrien Fourmaux και Pierre Louis Loubet που θα προσπαθήσουν να κρατηθούν μπροστά από τον νέο στην “πρώτη ομάδα” Jari Huttunen!

O Φινλανδός που συμμετέχει φέτος με την ομάδα του Malcolm Wilson στο πρωτάθλημα της κατηγορίας WRC2, παίρνει την ευκαιρία στον αγώνα της πατρίδας του και θέλει να “την αρπάξει από τα μαλλιά”.

WRC2

Οι πρωτοπόροι και διεκδικητές του πρωταθλήματος της κατηγορίας WRC2 προτίμησαν να μην αντιμετωπίσουν τους καλύτερους Φινλανδούς στην έδρα τους σε έναν ιδιαίτερο αγώνα του πρωταθλήματος. Mikkelsen, Rossel και Kajetanowicz δεν επέλεξαν τη Φινλανδία ως έναν από τους 7 αγώνες που θα βαθμολογηθούν.

Tο πεδίο μένει ελεύθερο για τους τοπικούς Emil Lindholm (Skoda Fabia Rally2 Evo), Teemu Suninen (Hyundai i20 Rally2), Eerik Pietarinen (VW Polo R5) αλλά και τους έμπειρους υπό τέτοιες συνθήκες Egon Kaur (VW Polo R5) και Vasily Gryazin (Skoda Fabia Rally2 Evo) να διεκδικήσουν τη νίκη.

Δεύτερη συμμετοχή στο πρωτάθλημα και για τον Hayden Paddon (Hyundai i20 Rally2) που καλείται να αποδείξει ότι έχει ακόμα θέση στο WRC έχοντας ξεπεράσει πλήρως τον κορωνοϊό που τον ταλαιπώρησε κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Εσθονίας.

WRC3

Στη μικρότερη κατηγορία του πρωταθλήματος, την WRC3 οι Lauri Joona και Jan Cerny θέλουν μόνο νίκη για να ανανεώσουν τις ελπίδες τους για πρωτάθλημα και να απειλήσουν τον Sami Pajari που έχει ολοκληρώσει τις προσπάθειες του. Απέναντι τους θα βρουν ικανούς τοπικούς με τον 18χρονο Toni Herranenνα θέλει να κάνει αισθητή την παρουσία του.

Λάβετε θέσεις λοιπόν, σε έναν αγώνα διαφήμιση για το σπορ, με τον θεατή που θα βρεθεί στα Φινλανδικά δάση να συνδυάζει διακοπές και υπερθέαμα!

Photos: Nikos Katikis| Rallypixels

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!