Η μάχη ανάμεσα σε Ott Tanak και Thierry Neuville για την επικράτηση στο Ράλλυ Γερμανίας έληξε άδοξα μετά από ένα κλαταρισμένο ελαστικό στο Hyundai του Βέλγου, με τον Εσθονό να έχει βάλει τις βάσεις για τη 2η συνεχόμενη νίκη του και την Toyota για ένα εμφατικό 1-2-3!

Πριν ακόμα από την έναρξη του αγώνα, όλοι μιλούσαν για τα δύο περάσματα από την ε.δ. Panzerplatte των 40 χιλιομέτρων. Προφανώς δικαίως, αφού εκεί κρίθηκε και σε μεγάλο βαθμό η πρώτη θέση του Ράλλυ Γερμανίας. Ένα κλαταρισμένο ελαστικό στο Hyundai i20 WRC του Thierry Neuville έδωσε τέλος στις όποιες ελπίδες του για νίκη, αφήνοντας τον Ott Tanak ανενόχλητο επικεφαλής της κατάταξης, έχοντας μία διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο. Σαν να μην έφτανε αυτό, στο δεύτερο πέρασμα από την φημισμένη ειδική, ήταν η σειρά του Sebastien Ogier να σταθεί άτυχος και με ένα κλαταρισμένο εμπρός ελαστικό να βρεθεί εκτός διεκδίκησης μίας θέσης στο βάθρο. Κάτι που στο τέλος της πρώτης ημέρας επιτρέπει στην Toyota να απολαμβάνει ένα εμφατικό και εντυπωσιακό 1-2-3.

WRC GERMANY

Σε κάθε περίπτωση, για ακόμα μία φορά ο Ott Tanak κατάφερε να πιστοποιήσει την εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρίσκεται οδηγώντας πολύ γρήγορα, χωρίς να κάνει το παραμικρό λάθος! Αυτό το τελευταίο στοιχείο έκανε τη διαφορά στη μάχη του με τον Thierry Neuville και του επιτρέπει στο τέλος να απολαμβάνει τη μοναξιά της κορυφής. Οι δυο τους αντάλλασσαν δευτερόλεπτα και δέκατα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, μέχρι τη στιγμή που ο Βέλγος είχε το κλαταρισμένο ελαστικό. Πλέον, όλα είναι στο χέρι του και με μία ενδεχόμενη δεύτερη συνεχόμενη νίκη μπορεί να βάλει γερά θεμέλια για τον τίτλο.

WRC GERMANY

Την ίδια ώρα, τα χαμόγελα είναι διάπλατα γενικότερα στο στρατόπεδο της Toyota, αφού οι Kris Meeke και Jari Mati Latvala έχουν κάνει κατάληψη στις δύο επόμενες θέσεις του βάθρου. Ο Βρετανός πραγματοποιεί μία εξαιρετικά μεστή και ώριμη εμφάνιση, σημειώνοντας κορυφαίες επιδόσεις, αλλά παραμένοντας παράλληλα στο δρόμο. Μάλιστα, κατάφερε να μην κάνει κάποιο λάθος παρά το γεγονός ότι σε όλη τη διάρκεια της ημέρας είχε σπουδαία μάχη με τους Latvala και Ogier στα δέκατα του δευτερολέπτου.

WRC GERMANY

Ο Φινλανδός ομόσταυλος του μπορεί να μην ήταν ικανοποιημένος από τις επιδόσεις του, αλλά ακόμα περισσότερο από τον τρόπο οδήγησης του σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά με σταθερότητα κατάφερε να μείνει στη μάχη του βάθρου. Μπορεί στο τέλος του σκέλους η διαφορά του από τον Meeke να έφτασε τα δέκα δευτερόλεπτα, αλλά το κλαταρισμένο ελαστικό του Ogier τον εδραίωσε στην 3η θέση. Πλέον, δύσκολα ο Tommi Makinen θα επιτρέψει στους οδηγούς του να παλέψουν μεταξύ τους. Με τη διαφορά που έχουν από τους υπόλοιπους, η λογική αναφέρει ότι ο Φινλανδός μάνατζερ θα δώσει ξεκάθαρη εντολή και στους δύο να τερματίσουν με τη σειρά που ολοκλήρωσαν το σκέλος. Βλέπετε, δεν είναι μόνο το 1-2-3 που θέλει ο Makinen, αλλά και οι βαθμοί που θα φέρουν την Toyota και πάλι σε τροχιά τίτλου.

WRC GERMANY

Το κλαταρισμένο ελαστικό του Neuville δεν ήταν καταστροφικό μόνο για τον Βέλγο, αναφορικά με τις πιθανότητες του για διεκδίκηση του τίτλου των Οδηγών, αλλά και σε επίπεδο απώλειας βαθμών για τη Hyundai στο κυνήγι του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Ο Andrea Adamo μπορεί να δήλωσε ότι δεν πρόκειται να σκύψουν το κεφάλι, αλλά γνωρίζει ότι αν το αποτέλεσμα παραμείνει ως έχει, η διαφορά της ομάδας του από την Toyota θα ψαλιδιστεί. Μέχρι στιγμής, ψηλότερα στην κατάταξη ανάμεσα στα i20 WRC είναι αυτό του Dani Sordo, ο οποίος και σκαρφάλωσε στην 4η θέση της γενικής. Ο Ισπανός κέρδισε ειδικές, ήταν πάντα μέσα στην τριάδα και αν δεν είχε προδοθεί από το κιβώτιο του εχθές, σήμερα θα διεκδικούσε αναμφίβολα μία θέση στο βάθρο. Σήμερα μοιάζει πολύ δύσκολο να ξεπεράσει τους προπορευόμενους συνδυασμούς, ενώ είναι δεδομένο ότι αν χρειαστεί θα αφήσει τον Thierry Neuville να περάσει μπροστά του, έτσι ώστε να πάρει περισσότερους βαθμούς στο Πρωτάθλημα Οδηγών.

WRC GERMANY

Ο Βέλγος, δικαίως είναι απογοητευμένος. Σε όλη τη διάρκεια της ημέρας κοίταξε στα μάτια τον Ott Tanak, κέρδισε ειδικές και αν δεν είχε σβήσει ο κινητήρας του στην 9η ε.δ., θα μπορούσε να είχε ξεπεράσει τον Εσθονό. Ακόμα και έτσι, όταν είχε το κλαταρισμένο ελαστικό ήταν μόλις 5 δευτερόλεπτα πίσω του και είχε σημαντικές ελπίδες για τη νίκη. Παρόλα αυτά, στο τέλος η τύχη του έκλεισε το μάτι, αφού το κλαταρισμένο ελαστικό του Ogier τον έφερε στην 5η θέση, και λογικά στην 4η, κάτι που σημαίνει ότι με έναν καλό χρόνο στην Power Stage μπορεί να περάσει δεύτερος στη βαθμολογία και να μειώσει τις απώλειες του. Ο ομόσταυλος του Andreas Mikkelsen, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό, οι επιδόσεις του ήταν αρκετά μέτριες, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει έκτος ψάχνοντας συνεχώς να βρει τι φταίει για τις επιδόσεις του.

WRC GERMANY

Κάτι ανάλογο βιώνει και ο Esapekka Lappi, ο οποίος για ακόμα μία μέρα ταλαιπωρήθηκε από το στήσιμο και τη συμπεριφορά του C3 WRC. Ο Φινλανδός έχει εντοπίσει το πρόβλημα στις ειδικές με τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος (σχεδόν όλες του γερμανικού Ράλλυ), με αποτέλεσμα να μην έχει αυτοπεποίθηση να πιέσει. Αντίστοιχα δύσκολα, όμως, εξελίσσεται ο αγώνας και για Sebastien Ogier, ο οποίος από τη μάχη για την 3η θέση βρέθηκε στο τέλος της ημέρας στην 8η πίσω από τον ομόσταυλο του. Δεν είναι μυστικό ότι ο Γάλλος έχει δυσκολευτεί πάρα πολύ με την υποστροφική συμπεριφορά του Citroen C3 σε όλη τη διάρκεια του Ράλλυ Γερμανίας, αλλά αυτό δεν τον απέτρεψε από το να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Όμως, το κλαταρισμένο ελαστικό στην τελευταία ε.δ. του σκέλους έβαλε τέλος στις όποιες ελπίδες του για ένα καλό αποτέλεσμα. Λογικά και αυτός θα περάσει αύριο τον ομόσταυλο του στην Citroen και θα προσπαθήσει να διεκδικήσει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς στην Power Stage, μειώνοντας όσο γίνεται τις απώλειες του στο κυνήγι του τίτλου.

WRC GERMANY

Πιο πίσω, την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν οι Gus Greensmith και Takamoto Katsuta, με το Ford Fiesta WRC και το Toyota Yaris WRC, αντίστοιχα. Ο Βρετανός απογοητεύτηκε όταν στην 9η ε.δ. έσπασε η κολόνα του τιμονιού και έχασε αρκετό χρόνο, ακολουθώντας μία πιο συντηρητική προσέγγιση στη συνέχεια, αν και στο τέλος κατάφερε να βελτιώσει τις επιδόσεις του. Ο Katsuta από την πλευρά του, στην πρώτη του με WRCar στην άσφαλτο προσπαθεί να κερδίσει εμπειρίες αποφεύγοντας κάποιο λάθος που θα του στερήσει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει τα πολυπόθητα αγωνιστικά χιλιόμετρα. Και μέχρι στιγμής το καταφέρνει απόλυτα, παρά το γεγονός ότι είχε και ένα κλατάρισμα. Αξιοσημείωτες, όμως, ήταν σήμερα οι επιδόσεις του Teemu Suninen, ο οποίος επέστρεψε υπό καθεστώς Rally 2 και εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι εκκινούσε πρώτος και είχε καθαρό δρόμο, κατάφερε να σημειώσει εξαιρετικά ανταγωνιστικούς χρόνους!

Το αυριανό σκέλος μπορεί να περιλαμβάνει μόλις δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές, αλλά το συνολικό μήκος της ημέρας αγγίζει τα 80 χιλιόμετρα. Μπορεί ο Tanak να έχει χτίσει μία διαφορά και η Toyota να βρίσκεται αγκαλιά με ένα εμφατικό 1-2-3, αλλά είναι γνωστό ότι ο γερμανικός αγώνας δεν συγχωρεί το παραμικρό λάθος! _Π.Τ.

WRC GERMANY